hier ook de 17e aan de beurt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Helaas.... mijn werkgever is het nog niet gelukt om voor ons ook een afspraak te krijgen. Was dus niet zo gemakkelijk...
Dan maar brutaal zijn en zelf de ggd bellen want nu laten ze lekker mensen lopen die bijna 12 maanden geleden gevaccineerd zijn echt bizar![]()
Gelukkig gaan de cliënten waarmee ik werk eindelijk volgende week al heen dat vindt ik al wel een hele geruststelling.
Maar nog wat een traag gedoe in Nederland vindt het te bizar voor woorden... en ik snap dat ze er bij de ggd ook niks aan kunnen doen hoor!
xxxmh schreef:Ik hoop dat ik volgend jaar op tijd mijn booster krijg, kom uit 1995 en ga 9 maart naar Frankrijk en als ik hem niet heb dan geldt ik als ongevaccineerd..
Citaat:Wie echt niet wil wachten op een boosterprik, kan die gaan halen in Duitsland of Frankrijk. Boostertoerisme is perfect mogelijk. In grensgemeenten als Valenciennes, Rijsel of Aken prikken ze iedereen, een afspraak is er soms niet eens nodig.
NOS schreef:Nederlanders moeten hun prik in Nederland halen, zegt een woordvoerder van het ministerie van Gezondheid van Noordrijn-Westfalen. Alleen Nederlanders die verzekerd zijn bij een Duitse zorgverzekeraar en/of in Duitsland werken, mogen in deze deelstaat een vaccin laten zetten. Het ministerie heeft geen cijfers over het aantal Nederlanders dat er een prik haalde.
Een woordvoerder van de regio Aken zegt dat daar al "veel Nederlanders" een boosterprik hebben gehaald bij de ongeveer twintig vaccinatielocaties. Het beleid van Aken is dat iedereen die regelmatig de grens oversteekt voor familie, werk of andere afspraken, er een prik kan krijgen. "Dit helpt om de mensen in de grensregio te beschermen."
Het Institut Pasteur de Lille zegt dat er sinds september maar enkele Nederlanders langskwamen voor een boosterprik. Het instituut zet alleen prikken bij mensen die wonen en/of werken in Frankrijk, laat een woordvoerder weten.
Citaat:In Europees verband is volgens het ministerie afgesproken dat de lidstaat die de laatste vaccinatie heeft gezet, ook verantwoordelijk is voor de registratie van de vaccinatie.
Pandora2 schreef:xxxmh schreef:Ik hoop dat ik volgend jaar op tijd mijn booster krijg, kom uit 1995 en ga 9 maart naar Frankrijk en als ik hem niet heb dan geldt ik als ongevaccineerd..
Je kan die booster vanaf nu al in Duitsland of Frankrijk halen. Soms zelfs zonder afspraak
Citaat:Wie echt niet wil wachten op een boosterprik, kan die gaan halen in Duitsland of Frankrijk. Boostertoerisme is perfect mogelijk. In grensgemeenten als Valenciennes, Rijsel of Aken prikken ze iedereen, een afspraak is er soms niet eens nodig.
Morrie schreef:ik ben al ver over de 60, maar mijn 2e prik is van 30 juni, dus nog geen half jaar geleden, de belofte van de Jonge dat ALLE 60 plussers voor het eind van jaar geboosterd zijn, kan dus (weer es) niet
Ibbel schreef:Boosteren binnen 6 maanden na de laatste basisprik voegt ook niet veel toe.
De Jonge heeft niets verkeerds gezegd, hij is alleen niet volledig geweest. Als-ie had gezegd dat iedereen die 60+ is én minimaal 6 maanden geleden beide basisvaccinaties heeft gehad nog in december aan de beurt is, was-ie wel volledig geweest.