Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 02:07

Het stukje kuitbeen is van een ander en het overige transplantaat dat, gebruikt is om het gat op te vullen, is afkomstig uit mijn eigen bekkenkam

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 07:12

Heb je dan nu nog extra medicatie om afstoot toe voorkomen of hoeft dat niet met bot?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 08:55

Nee dat hoeft gelukkig niet. Het stukje kuitbeen dat erin is geplaatst bevat geen cellen meer en is puur het calciumomhulsel zegmaar, waardoor er geen kans is op afstoting.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:17

leintje_ schreef:
Nee dat hoeft gelukkig niet. Het stukje kuitbeen dat erin is geplaatst bevat geen cellen meer en is puur het calciumomhulsel zegmaar, waardoor er geen kans is op afstoting.

Ah! Interessant!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:16

Dat wist ik ook niet.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 08:31

Ik vind wat er nu allemaal gebeurt en hoe ze het proberen te fixen echt mega interessant. Zou wel eens een middag willen kletsen met die man, onder het genot van een kop koffie en dat hij dan alles tot in detail vertelt. Het is alleen een beetje jammer dat het mijn eigen been is waar het over gaat :'). Zoiets is toch leuker als het een fictieve patiënt is

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:55

Hahahahaha Leintje, klopt. Fictieve patiënten zijn boeiender en leuker om te volgen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 09:57

Toch voelt het allemaal nog steeds heel onwerkelijk. Als ik dan naar de röntgenfoto's kijk, vooral die van net de na operatie, dan moet ik mezelf er wel eens aan herinneren dat dat echt mijn been is waar ik naar kijk

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:51

leintje_ schreef:
Toch voelt het allemaal nog steeds heel onwerkelijk. Als ik dan naar de röntgenfoto's kijk, vooral die van net de na operatie, dan moet ik mezelf er wel eens aan herinneren dat dat echt mijn been is waar ik naar kijk

Die was ook wel heel bizar. Logisch. Je krijgt genoeg tijd om het te laten zakken.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:44

Ah, dat is zeker wel interessant en kan me voorstellen dat je er meer over zou willen horen.

Donorbot komt 'uit de vriezer' van de donorbank en bevat zodoende geen levende cellen meer, dit in tegenstelling tot organen die juist wel 'levend' geplaatst worden.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 15:01

Ik blijf lachen bij dat idee. Wat ergens een beetje stom is, want ik weet hoe biobanken ed werken. Heb er zelf ook 1 gezien op m'n stage, maar toch moest ik even lachen toen de arts dinsdag zei; "Ja dat stuk bot komt gewoon uit de vriezer"
Dat stuk kuitbeen de platen die in m'n been zitten moesten ook worden besteld. Voor hem is dat natuurlijk heel normaal dus hij zegt; "Ik zal alles even bestellen, want dit hebben we niet op voorraad, want het zijn speciale platen. Eén maal plaat X, één maal plaat Y en één fibula allograft"
Alsof hij de H&M catalogus op schoot had en zijn wintergarderobe aan het aanvullen was _O-

pien_2010 schreef:
leintje_ schreef:

Die was ook wel heel bizar. Logisch. Je krijgt genoeg tijd om het te laten zakken.

Jawel, komt ook wel goed. Al wil het nu nog niet helemaal indalen omdat ik er nog middenin zit. Komt allemaal wel als het allemaal achter de rug is

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:08

_O- _O- had de catalogus ook nog verschillende kleurtjes ? _O-

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 15:13

Ik heb een roze en een paarse plaat :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:32

leintje_ schreef:
Ik heb een roze en een paarse plaat :D
cool

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:44

leintje_ schreef:
Ik blijf lachen bij dat idee. Wat ergens een beetje stom is, want ik weet hoe biobanken ed werken. Heb er zelf ook 1 gezien op m'n stage, maar toch moest ik even lachen toen de arts dinsdag zei; "Ja dat stuk bot komt gewoon uit de vriezer"
Dat stuk kuitbeen de platen die in m'n been zitten moesten ook worden besteld. Voor hem is dat natuurlijk heel normaal dus hij zegt; "Ik zal alles even bestellen, want dit hebben we niet op voorraad, want het zijn speciale platen. Eén maal plaat X, één maal plaat Y en één fibula allograft"
Alsof hij de H&M catalogus op schoot had en zijn wintergarderobe aan het aanvullen was _O-

Haha, dat klinkt zeker als een mooie bestelling. Hier overigens ook donorbot uit de vriezer, maar met een fibula allograft van mezelf.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 16:51

ievie schreef:
leintje_ schreef:

Haha, dat klinkt zeker als een mooie bestelling. Hier overigens ook donorbot uit de vriezer, maar met een fibula allograft van mezelf.

Ik heb dat wel vaker gezien dat een fibula van jezelf wordt gebruikt als transplantaat, maar hoe gaat dat in zijn werk dan?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:01

leintje_ schreef:
Ik heb dat wel vaker gezien dat een fibula van jezelf wordt gebruikt als transplantaat, maar hoe gaat dat in zijn werk dan?

Je kunt je fibula gewoon missen, mits ze het onderste- en bovenste stukje laten zitten. Bij mij is ‘ie van m’n kuit naar m’n bovenbeen getransplanteerd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 07:27

Ik snap je helemaal leintje_, ik vind dat soort dingen ook reuze interessant.
Wel cool een roze en een paarse plaat

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 18:32

ievie schreef:
leintje_ schreef:

Je kunt je fibula gewoon missen, mits ze het onderste- en bovenste stukje laten zitten. Bij mij is ‘ie van m’n kuit naar m’n bovenbeen getransplanteerd.

Ah ja, bovenste en onderste stuk moeten wrs blijven zitten voor de spieren die daar zitten aangehecht. Nooit bij stilgestaan dat je dat stuk bot gewoon kan missen. Weer wat geleerd

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:52

Weer bijna twee weken verder. Hoe gaat ie?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 13:11

Opzich wel goed, ik zit nog steeds thuis want ik heb geen werk en voor m'n studie hoef ik ook niet meer naar de campus, enkel nog om het examen af te leggen, maar dat is pas in januari. Ben nu wel rustig aan begonnen om me daarop voor te bereiden.
Ik heb een datum gekregen voor de CT-scan en het daarop volgende consult. Ik moet 6 december weer naar Amsterdam. Nog 4 weken in spanning zitten en dan weet ik of ik nog een keer geopereerd moet worden of niet. Mensen vragen wel aan mij of ik een idee heb welke kant het op zal gaan, maar om eerlijk te zijn durf ik echt niet te zeggen of het een goede of een slechte uitslag zal zijn. Mijn gevoel zegt ergens een slechte uitslag, maar dat komt ook gewoon omdat ik er niet vanuit durf te gaan dat het allemaal al goed is aangegroeid. Dus ik probeer mezelf een beetje in bescherming te nemen, zodat ik niet word blij gemaakt met een dode mus.
Verder zit m'n moeder nu ook in de ziekenboeg, want er is vorige week borstkanker bij haar gediagnosticeerd. Ze was er gelukkig heel vroeg bij, dus het is nog een hele kleine tumor. Op de echo waren de lymfeklieren ook nog schoon. Dus met een beetje geluk komt ze vanaf met een borstbesparende operatie, bestralingen en hormoontherapie. Dus het komt normaal gesproken allemaal wel goed, maar het is wel weer zo'n moment dat je denkt; het vat was nog niet leeg.

Wat wel leuk is, is dat ik mijn krukken heb gepimpt. :D Was een beetje klaar met saai zwart

Afbeelding

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 14:07

Jeetje wat een rollercoaster TS! Mijn moeder precies hetzelfde verhaal vorig jaar december, gelukkig gaat inmiddels alles weer goed, hoop dat dat voor jouw moeder ook zo gaat zijn!

Ik duim voor je mee voor geen operatie!
En toffe krukken!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 14:38

Fijn om te horen dat het met jouw moeder nu weer helemaal goed gaat! Daar gaan wij ook voor, net als de artsen, maar emotioneel gezien is het idd wel echt een rollercoaster. Ik besef het me nu nog niet echt, omdat je echt niks aan haar ziet en ze ook gewoon nog haar dagelijkse dingen doet. Denk dat als ze geopereerd is dat dat wel verandert, want dan begint het traject natuurlijk. Ze zou normaal gesproken tussen nu en 4 weken een oproep moeten krijgen, maar er zijn wat problemen omtrent de tracer voor de poortwachterklier, dus het kan zijn dat de oproep iets later komt, maar we gaan het meemaken. Laat alles gewoon over me heen komen en ik kan er gelukkig met mensen heel goed over praten als het me allemaal teveel wordt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 14:42

leintje_ schreef:
Fijn om te horen dat het met jouw moeder nu weer helemaal goed gaat! Daar gaan wij ook voor, net als de artsen, maar emotioneel gezien is het idd wel echt een rollercoaster. Ik besef het me nu nog niet echt, omdat je echt niks aan haar ziet en ze ook gewoon nog haar dagelijkse dingen doet. Denk dat als ze geopereerd is dat dat wel verandert, want dan begint het traject natuurlijk. Ze zou normaal gesproken tussen nu en 4 weken een oproep moeten krijgen, maar er zijn wat problemen omtrent de tracer voor de poortwachterklier, dus het kan zijn dat de oproep iets later komt, maar we gaan het meemaken. Laat alles gewoon over me heen komen en ik kan er gelukkig met mensen heel goed over praten als het me allemaal teveel wordt.

Heel herkenbaar dit hoor! Als je dat nieuws krijgt heb je echt het gevoel dat je hele wereld stil staat en alles om je heen gewoon doorgaat en dat is een oliebol, maar dat gevoel mag er gewoon zijn. Vooral ook die eerste dagen dat je weet dat het mis is, maar niet in welke mate mis.
Hopelijk komt alles zo snel mogelijk weer terug op zijn pootjes bij jullie gezin en tot die tijd er voor elkaar zijn! :(:)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 15:42

Komt goed :). Laat het ook maar snel 2023 zijn, ik heb het helemaal gehad met dit jaar :')