Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:27

Dat is netjes en vooruitstrevend zeg!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:31

Hier sinds een aantal weken geen nachtvoeding meer :) ze slaapt nu snachts meestal 7/8 uur aan een stuk. Vannacht zelfs 11 uur :oo ik denk dat het weglaten van de nacht voeding eraan bijgedragen heeft dat ik vandaag weer ongesteld ben geworden. Gelukkig merk ik geen verandering aan haar. Ik was bang dat ze minder graag zou willen drinken omdat de smaak kan veranderen, maar dat is hier gelukkig niet zo :) ze is nu 3 maanden en volgt netjes haar lijntje. Ik hoop in ieder geval nog twee maanden te kunnen voeden

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:26

Ik gebruikte ook de berekening van LLL, maar spruit wil ook met therapeutisch voeden uit de fles liever meer. Drinkt daardoor op het kdv 2 x 150 ongeveer ipv 3 x 100. Ook prima, ze hebben bij ons gelukkig heel veel ervaring met bv en zijn enorm voorzichtig voor overvoeden.

Overigens drinkt hij nu thuis ook iets minder vaak en veel effectiever. Echt langer doordrinken en effectiever 'tanken' dan eerst. Best fijn zo! En hij groeit nu weer goed, ben er zo blij mee en trots op <3 <3

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:34

Tink89 schreef:
Ik gebruikte ook de berekening van LLL, maar spruit wil ook met therapeutisch voeden uit de fles liever meer. Drinkt daardoor op het kdv 2 x 150 ongeveer ipv 3 x 100. Ook prima, ze hebben bij ons gelukkig heel veel ervaring met bv en zijn enorm voorzichtig voor overvoeden.

Overigens drinkt hij nu thuis ook iets minder vaak en veel effectiever. Echt langer doordrinken en effectiever 'tanken' dan eerst. Best fijn zo! En hij groeit nu weer goed, ben er zo blij mee en trots op <3 <3

Wat heerlijk! <3

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 15:55

Fijn om te horen Tink! :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 16:18

Blegh hier even troubles in paradise. Vrijdag is de lk geweest en toch weer een te korte tongriem. Dacht dat t ons bespaard bleef deze keer. T korte drinken is dus gewoon omdat ze na de toeschietreflex t er zelf niet meer uit krijgt. Groei is daardoor ook niet goed genoeg en elke avond dikke ellende met krampjes. Echt gerust 1/1,5 uur krijsen en niks is goed om haar te troosten. Helaas pas over 4 weken plek in Groningen voor behandeling dus ben nu de andere opties aan t uitzoeken. Maar soms speelt zelfs de gedachte op om de handdoek maar in de ring te gooien vwb de bv.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 17:03

Jeetje vier weken… Heb je al geprobeerd te voeden met een tepelhoedje? Dat werkte hier wel goed icm te kort tongriempje.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:11

Tink89 schreef:

Super fijn voor je!

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:12

Bv op kdv met 5mnd 3x130 geloof ik, later 3x150 en vanaf 9mnd 2x180. Soms gaat het op, soms niet. Soms kolf ik wat minder, dan krijgt hij wat minder.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 18:41

Tepelhoedje zijn we nu aan t proberen inderdaad ook omdat ze de stroom niet aan kan en zich dan verslikt en over de zeik gaat. Maar ze vindt t tot nu toe maar een raar ding in haar mond. Flesje gaat ook nog niet van harte dus ik wee t t even niet zo goed op t moment.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:14

WillemYntJee schreef:
Tepelhoedje zijn we nu aan t proberen inderdaad ook omdat ze de stroom niet aan kan en zich dan verslikt en over de zeik gaat. Maar ze vindt t tot nu toe maar een raar ding in haar mond. Flesje gaat ook nog niet van harte dus ik wee t t even niet zo goed op t moment.

En even rond gaan bellen? Je kunt vast ergens eerder terecht. En elke dag het ziekenhuis bellen voor een uitgevallen afspraak helpt ook .

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 20:45

Wat rot WillemYntJee! Hopelijk kan je elders eerder terecht.

Hier drinkt ze flesjes van 70-80 vaak, allang blij mee want tot voor kort weigerde ze.

Ik geef nu bijna 6 maanden borstvoeding maar ben soms ook nog onzeker hoor. Vandaag heeft ze bijvoorbeeld amper gedronken. Ze bijt vooral. Misschien komt ongesteldheid er weer aan, geen idee. Net ook maar een halve luier in 5 uur. Wel heel vrolijk overigens. Hopelijk haalt ze het vannacht in.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:04

Sommige kindjes gaan bijten als er tanden komen. Als ze slaperig zijn gaat het drinken dan soms beter. Kan mij voorstellen dat je er onzeker van wordt.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:05

WillemYntJee schreef:

Sterkte, het is ook moeilijk soms! Misschien moet ze wennen. Wat ik net al schreef, soms gaat drinken beter als ze slaperig zijn. Ik hoop dat je eerder terecht kunt.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 21:41

Duc_je schreef:
Sommige kindjes gaan bijten als er tanden komen. Als ze slaperig zijn gaat het drinken dan soms beter. Kan mij voorstellen dat je er onzeker van wordt.

Dan drinkt ze zeker beter. Helaas maar 1 goed slaapje gehad, 2e sloeg ze over omdat we bij mijn broertje langs gingen. Dus hoop vannacht maar haha. Uiteindelijk vanmiddag gekolft want boel stond op klappen :D
Ben benieuwd of het tandjes worden, voel nog niks nu..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:02

We staan inderdaad op de uitvallijst en morgen ga ik zeker verder bellen. Eind van de middag gelukkig vrij rustig een flesje gekolfde melk gedronken en dan merk je meteen dat de rest van de avond ook beter gaat. Zo sneu ook om haar zo overstuur te zien en niks wat je doet helpt.

Tanden kunnen ze inderdaad van gaan bijten! Bij zoonlief werd t drinken dan ook wat gevoeliger, alsof z'n speeksel anders was ofzo.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 22:50

Dank voor jullie ervaringen! Thuis drinkt hij meestal om de 2,5 uur dus ga in het begin maar even uit van 4 voedingen.

Willemyntje is er geen vk of lk die kan klieven? Onze vk doet het, vaak weet de lk wel wie in de regio het ook echt goed klieven.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:43

996981 schreef:
Hier sinds een aantal weken geen nachtvoeding meer :) ze slaapt nu snachts meestal 7/8 uur aan een stuk. Vannacht zelfs 11 uur :oo ik denk dat het weglaten van de nacht voeding eraan bijgedragen heeft dat ik vandaag weer ongesteld ben geworden. Gelukkig merk ik geen verandering aan haar. Ik was bang dat ze minder graag zou willen drinken omdat de smaak kan veranderen, maar dat is hier gelukkig niet zo :) ze is nu 3 maanden en volgt netjes haar lijntje. Ik hoop in ieder geval nog twee maanden te kunnen voeden

Wauw heerlijk, stiekem wel een beetje jaloers.

Hier zitten we ertegenaan. Kindlief is nu ruim 11 maanden en heeft vaak tussen 21.00 en 23.00 zijn laatste voeding. Dan vaak rond 5.00 weer (echt een rottijd want de wekker gaat om 6.00). Krijg het niet echt voor elkaar dat hij net dat ene uurtje eraan vast plakt, maar ook dat zal wel een fase zijn.
Hij heeft echt nog een hele tijd een voeding rond 3.00 nodig gehad.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:57

Willemyntje wat een toestand en wat bizar dat je zo lang moet wachten. Kunnen ze het alleen in Groningen?

Hier weigert mevrouw ineens af en toe de borst. Vooral als het toeschietreflex even op zich laat wachten of de borst niet heel vol zit. Ik heb in het begin heel erg overproductie gehad, dus ik denk dat ze gewend is aan veeeeel melk. Nu is het veel stabieler maar weigert ze als er niet een volle stroom melk komt. Iemand die hier raad mee weet?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:17

_Nelleke_ schreef:
Willemyntje wat een toestand en wat bizar dat je zo lang moet wachten. Kunnen ze het alleen in Groningen?

Hier weigert mevrouw ineens af en toe de borst. Vooral als het toeschietreflex even op zich laat wachten of de borst niet heel vol zit. Ik heb in het begin heel erg overproductie gehad, dus ik denk dat ze gewend is aan veeeeel melk. Nu is het veel stabieler maar weigert ze als er niet een volle stroom melk komt. Iemand die hier raad mee weet?

Blijven aanbieden. Ik heb dat ook af en toe. Mocht je het echt als probleem ervaren kan je ook neusspray voor je tsr vragen bij de huisarts.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:28

In Groningen klieven ze niet maar 'branden' ze t. Klinkt heel zielig maar effectiever dan klieven. En ze verdoven t wel. Zijn daar ook met onze oudste geweest naar volle tevredenheid dus vandaar direct weer de keuze om daarheen te gaan. Vanmorgen gebeld en kunnen nu 2 weken eerder terecht gelukkig!

Drinken in de slaap gaat hier ook beter annemijn, hoe ging jouw nacht?

Even een paar keer goed ontspannen zuchten als ze aan hapt nelleke dan komt je tsr vaak sneller. En als ze drinkt evt wat borstcompressie zodat je de stroom goed op gang houdt.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:52

Hier ook sinds een paar weken een loslatend meisje. Lijkt erop dat ze het vooral doet als m’n borst leeg is, maar dan is het echt los vast, dr hoofd in m’n borst duwen, aan m’n tepel hangen.. De whole sjabeng :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:07

Cabelona schreef:
996981 schreef:

Wauw heerlijk, stiekem wel een beetje jaloers.

Hier zitten we ertegenaan. Kindlief is nu ruim 11 maanden en heeft vaak tussen 21.00 en 23.00 zijn laatste voeding. Dan vaak rond 5.00 weer (echt een rottijd want de wekker gaat om 6.00). Krijg het niet echt voor elkaar dat hij net dat ene uurtje eraan vast plakt, maar ook dat zal wel een fase zijn.
Hij heeft echt nog een hele tijd een voeding rond 3.00 nodig gehad.

Dit heb ik ook gehad :j heb als voordeel dat ik thuis werk en mijn eigen tijden kan bepalen. Als ze om 05:00 kwam stond ik dan op en begon 06:30/07:00 met werken :)) lukt het niet om nog een uurtje te dommelen met haar in je armen?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:11

Ik denk dat ik nu een aantal BV bokkers over mee heen krijg, maar ik voedt 's nachts altijd in bed en val dan soms in slaap := . Helemaal 's ochtends wil ik nog weleens echt slapen met de knul naast me. Echt dromen dan ook.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:13

Heerlijk toch, ik slaap soms hele nachten met mijn baby in bed en die nachten slaapt hij het beste.
En 's ochtends de hoop inderdaad dat hij nog lekker in slaap valt en je niet om 10 uur denkt dat je dag er al bijna op zit vanwege het vroege opstaan ;)