Heel veel sterkte Pablo, niet alleen met vandaag maar zeker met de tijd die komen gaat. Je hebt zoveel liefde en energie gestoken in de zorgen om jouw moeder, daar kan ik alleen maar respect voor hebben Je hebt het echt heel, heel goed gedaan allemaal.
Hee allemaal, sorry dat het even heeft geduurd ik ben langzaam het normale leven weer een beetje aan het oppakken en dan schiet uitgebreid reageren op Bokt er even bij in.
Afgelopen maandag hebben we mam weggebracht. Het was een enorm mooie dienst en we hebben veel complimenten gehad van familie en van de uitvaartbegeleiders dat de dienst heel erg mooi was. Het was een zware maar op een gekke manier ook fijne dag, ik voelde me heel erg geliefd en geborgen door mijn familie om me heen.
's Middags heb ik mijn broertje en beste vriendin mee naar huis genomen en hebben we gewoon thuis wat lol gehad. Foto's gekeken uit onze jeugd (ik ken mijn beste vriendin al ruim twaalf jaar), samen soep en een broodje gegeten en Mario Kart gedaan. Eigenlijk een hele normale middag.
Het gaat het grootste deel van de tijd goed. Meestal krijg ik het 's avonds moeilijk, als ik wil gaan slapen. Regelmatig komt de avond van haar sterven terug en sta ik weer in die ziekenhuiskamer. Dit ga ik dan morgen ook bespreken met de medisch psycholoog. Ik overweeg in therapie te gaan om alles te verwerken. Niet alleen die bewuste avond, maar ook dat ik niet echt afscheid heb kunnen nemen en het feit dat mijn moeder en ik de laatste 13 jaar een moeizame relatie hebben gehad en elkaar vaak niet begrepen. Ik zit nu precies in de leeftijd dat ik mijn moeder eigenlijk meer ga begrijpen en ook steeds meer van haar in mezelf terug zie, maar nu is ze er niet meer om dat met haar te delen. Dat vind ik erg moeilijk.
Sinds afgelopen vrijdag ben ik weer aan het werk, wat ook heel fijn is. Dat heb ik heel erg gemist. Eind januari start ik weer met school, ook daar kijk ik heel erg naar uit. Mijn moeder was trots op de dingen die ik deed, dus dat probeer ik in mijn achterhoofd te halen.
Over een grove drie weken kunnen we de as ophalen. Ik wil er een hanger van laten maken, maar ik stok nog een beetje op de prijzen. Ik wil graag iets van goud of goudkleurigs, omdat alles wat ik draag (verguld) goud is, maar ik schrik echt van wat het kost.. natuurlijk kun je op zoiets geen waarde plakken, maar er komt behoorlijk wat tegoed vrij van mijn moeders uitvaartverzekering en ik wil dat ook niet helemaal op maken aan een sieraad..
Dus nog veel waar ik aan (moet) denk(en). Ook sijpelen de brieven van de pensioenfondsen binnen dus ben benieuwd wat er wat dat betreft nog op me af komt. Gelukkig helpt mijn neef ons met de financiën dus veel wordt daar uit handen genomen, ben daar ontzettend dankbaar voor.
Met momenten mis ik mijn moeder ontzettend. Dat zal wel zo blijven, in ieder geval de komende tijd. Maar ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen
Rocamor
Geplaatst: 09-01-22 16:53
Fijn dat je er weer even bent Pablo. Dat eea je nog veel doet, is uiteraard normaal. Het is nog maar zo kort geleden.
Mbt het sieraad, zorg dat je echt iets neemt wat je echt mooi vindt. Spaar of wacht iets langer als iets te duur is. Je gaat het sieraad lang dragen en na een tijdje ben je de kosten vergeten, maar als je vanwege de kosten een "tweede keus" neemt, ga je hoe dan ook spijt krijgen
chanicha
Geplaatst: 09-01-22 17:17
Precies wat Rocamor zegt! Dan maar wat langer wachten en er iets voor kopen wat je heel lang kan dragen!
Logisch dat dat het je nog veel doet hetzij nog maar pas geleden! Wij hebben mijn moeders huis zover leeggehaald en nu komt een opkoper voor de laatste spullen, is wel heel moeilijk hoor maar hij haalt ook alle vloerbedekking eruit wat geplakt ligt en zorgt dat het zo opgeleverd kan worden. Neem je tijd, ik heb ook nog momenten dat ik het slecht krijg.
Het is op het ogenblik natuurlijk lastig maar heb je ook geïnformeerd bij een juwelier/goudsmid? Mijn ervaring is dat die vele malen goedkoper zijn als bij het crematorium
chanicha
Geplaatst: 10-01-22 11:22
Klopt! Mijn schoonzoon had ook een hanger via het crematorium en die was binnen de kortste keren heel lelijk en je betaalt de hoofdprijs!