Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:39

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:40

Echwel schreef:
Als ik hier lees ik zit er dus in de bijwerkingen geen verschil tussen de vaccins

Of lees ik iets verkeerd?

Op mijn werk hebben alle cliënten pfizer gekregen en daar was er maar 1 met minimale bijwerkingen. Al mijn collega's hebben AZ gekregen en daar waren er maar 2 zonder bijwerkingen. Degene met bijwerkingen waren ook allemaal echt ziek.

Ik heb zelf het idee dat AZ wat meer bijwerkingen heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:44

Sjong schreef:
Echwel schreef:
Als ik hier lees ik zit er dus in de bijwerkingen geen verschil tussen de vaccins

Op mijn werk hebben alle cliënten pfizer gekregen en daar was er maar 1 met minimale bijwerkingen. Al mijn collega's hebben AZ gekregen en daar waren er maar 2 zonder bijwerkingen. Degene met bijwerkingen waren ook allemaal echt ziek.

Ligt dat niet gewoon aan de leeftijd? Hoe ouder, hoe minder heftig je op 'n vaccin reageert.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:56

Bij mij op stage waren mensen richting de 50 zonder bijwerkingen van Pfizer.

Collega en ik ( beide in de 20) hadden juist wel bijwerkingen. Maar een andere stagiaire in de 20 had van beide weer nergens last van.

Wel hadden die collega en ik dezelfde bijwerkingen beide pijn aan de gewrichten en niet fit. Nu had hij het nog wel erger te pakken als ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:07

Gezondheidsraad adviseert nu mensen die afgelopen halfjaar corona hebben doorgemaakt 1 prik te nemen. Ik twijfel nu heel erg of ik die 2e prik wel ga nemen. Volgens de gezondheidsraad geeft 1 prik voldoende bescherming en heeft die 2e prik geen meerwaarde. Het idee dat ik nu beschermd ben is wel heel fijn :j

Olympia

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:17

De drie vaccins die nu al tegen het coronavirus worden ingezet (Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca) vereisen allemaal een tweede prik om voldoende bescherming te bieden, zegt de Gezondheidsraad verder. De raad adviseert om twee doses te blijven toedienen en de tweede dosis niet verder uit te stellen, iets waar wel discussie over is. Mensen die in het afgelopen half jaar Covid-19 hebben gehad, de ziekte die door het virus wordt veroorzaakt, hebben echter aan één dosis genoeg.

Bij het Pfizer/BioNTech-vaccin komt de tweede prik na ongeveer zes weken, bij Moderna na vier weken en bij AstraZeneca na twaalf weken. Door de tweede prik uit te stellen of helemaal te laten vervallen zouden weliswaar meer vaccins overblijven voor ouderen of hoog-risicopatiënten die nog niet geprikt zijn, maar de Gezondheidsraad vindt dat toch geen goed idee. ,,Dat kan namelijk leiden tot onvoldoende bescherming. En onvoldoende bescherming kan leiden tot ziekte en tot het ontstaan en verspreiden van virusvarianten", zegt de raad.

Uit onderzoek blijkt wel dat mensen na een infectie met het coronavirus ten minste een half jaar immuun zijn. Ook blijkt dat één dosis vaccin na zo'n eerder doorgemaakte infectie een flinke verhoging van de opgebouwde antistofniveaus met zich meebrengt.

Staat op AD.nl

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 19:19

SusanH schreef:
Gezondheidsraad adviseert nu mensen die afgelopen halfjaar corona hebben doorgemaakt 1 prik te nemen. Ik twijfel nu heel erg of ik die 2e prik wel ga nemen. Volgens de gezondheidsraad geeft 1 prik voldoende bescherming en heeft die 2e prik geen meerwaarde. Het idee dat ik nu beschermd ben is wel heel fijn :j

Het enige waar ik wel rekening mee zou houden is hoe gaan ze dit doen met een eventueel vaccinatiepaspoort. Is dan corona doorgemaakt + 1 vaccinatie een volwaardig vaccinatiebewijs?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:33

Vayo schreef:
SusanH schreef:

Het enige waar ik wel rekening mee zou houden is hoe gaan ze dit doen met een eventueel vaccinatiepaspoort. Is dan corona doorgemaakt + 1 vaccinatie een volwaardig vaccinatiebewijs?

Ja dat maakt ook dat ik nog twijfel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:44

Ik zou dat risico ook niet nemen voordat de strategie is aangepast Susan. Anders zit je er straks mee... wanneer moet je voor nr 2?

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:58

Sjong schreef:
Echwel schreef:

Ligt dat niet gewoon aan de leeftijd? Hoe ouder, hoe minder heftig je op 'n vaccin reageert.[/quote]

Nee want ik werk in de gehandicaptenzorg en mijn cliënten variëren in leeftijd van 19 -66. En mijn collega's ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:59

secricible schreef:
Ik zou dat risico ook niet nemen voordat de strategie is aangepast Susan. Anders zit je er straks mee... wanneer moet je voor nr 2?

Ik denk ook dat ik niks doe tot duidelijk is of en zo ja hoe ze dit advies gaan overnemen. Ik mag 7 mei weer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 20:35

Ik zou hem idd zeker laten staan en pas als het echt 100% zeker is je vaccinatie afzeggen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:41

Hier vanmorgen eerste vaccin gehad (Astra Zeneca). Prikje deed geen pijn, en vreemd genoeg is mijn arm (versleten pees) mobieler dan anders. Weird. Tot nu toe geen bijwerkingen, komen na 12u zeggen ze, dus ik zorg dat ik tegen dan in dromenland ben, misschien slaap ik er dan gewoon doorheen en ben ik morgen zo fris als een hoentje. Fingers crossed!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:18

Moderatoropmerking:
Als je linkjes deelt leg dan uit wat daarin te zien of lezen is en eventueel waarom je het deelt.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 11-03-21 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:39

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:42

Er zijn er eerst in Oostenrijk vastgesteld. Daar is geen verband gevonden.
En nu in Denemarken weer dus gaan ze opnieuw onderzoek doen.

Verder us het de vraag hoe relevant dat in dit topic is...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:44

Verkeerde topic inderdaad. Het zijn er ook zoveel inmiddels :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:53

Net telefoon gehad van de onderzoeksarts. 2 april word ik in het studiecentrum verwacht en gaan ze me deblinderen. Indien ik de placebo kreeg, krijg ik die dag het echte vaccin. Ben blij dat ik weldra weet in welke groep ik zit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:53

SVRL schreef:
Net telefoon gehad van de onderzoeksarts. 2 april word ik in het studiecentrum verwacht en gaan ze me deblinderen. Indien ik de placebo kreeg, krijg ik die dag het echte vaccin. Ben blij dat ik weldra weet in welke groep ik zit.

Ik lees dat hwt vaccin ook is goed gekeurd. Hoop dat je hem al hebt gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:43

Maartje1990 schreef:
SVRL schreef:

Ik lees dat hwt vaccin ook is goed gekeurd. Hoop dat je hem al hebt gehad!

Ik ook, al is het maar om aan een 3de prik te ontsnappen. :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:47

SVRL schreef:

Had jij Janssen of CureVax?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:51

elnienjo schreef:
SVRL schreef:

Had jij Janssen of CureVax?

Ik zit in de ensemble2 studie en test het vaccin van Janssen. Normaal moet je daar maar 1 dosis van krijgen, maar in deze studie krijg je er 2. Indien ik in de placebogroep zat, krijg ik overigens maar 1 keer het echte spul.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:56

Da's wel lekker mocht je de echte hebben gehad, dan ben je vast nog beter beschermd dan met eentje.

Hoe komt 't eigenlijk dat Janssen besluit dat 1 wel voldoende is? Zij hadden toch ook maar 65% na eentje? Of wordt het door die 2e niet veel hoger?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:57

elnienjo schreef:
Da's wel lekker mocht je de echte hebben gehad, dan ben je vast nog beter beschermd dan met eentje.

Hoe komt 't eigenlijk dat Janssen besluit dat 1 wel voldoende is? Zij hadden toch ook maar 65% na eentje? Of wordt het door die 2e niet veel hoger?

Dat onderzoeken ze dus nu ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:12

secricible schreef:
elnienjo schreef:

Dat onderzoeken ze dus nu ;)

Dit dus. Ik moet volgende week langs gaan voor een bloedafname en op 2 april nemen ze opnieuw bloed voor ze me deblinderen. Degenen die het vaccin kregen in de studie, worden nog 2 jaar opgevolgd. Tot hiertoe blijven ze zeggen dat 1 dosis voldoende is, ben heel benieuwd of het beleid nav deze studie nog gaat veranderen.

65% is overigens wel een goed resultaat. Dacht dat een griepvaccin minder efficiënt was.