Oh ja, en de politie is 3 uur kwijt met 1 boete en het zal wel controleren maar het wordt erg moeilijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Felien_Kyra schreef:Felien_Kyra schreef:Hoe zit het in Duitsland en België bijvoorbeeld dan met avondklok en paarden voeren ‘s avonds?
Of andere landen ben ik ook wel benieuwd naar trouwens. Heb dit laatst ook in een ander topic gevraagd maar kan het niet terugvinden....
Niemand?
Bloodymary schreef:Ik heb een Belgische stalgenote die vaak 's avonds komt. Maar dat is geen probleem, want in Vlaanderen gaat het pas om 00.00 uur in. In Duitsland is vanavond nog besloten dat daar geen algemene avondklok komt.
Dus daar speelt dat helemaal niet.
sureido schreef:Net bij Jinek was nog een stuk van Gommers die schrok van dat 40% van de jongeren hun leven een onvoldoende geven, hij zei letterlijk: jongeren leveren constant in voor ouderen die in het ziekenhuis komen en krijgen er niks voor terug, het begint ondertussen veel te lang te duren voor ze en hij pleitte dan ook dat ze er iets voor terug moeten krijgen zoals sporten in de middag of iets. Nu zit hij in het OMT, maar zal daar wel weinig te vertellen hebben anders hadden ze toch iets gegeven denk ik. Hij zei ook dat het kabinet niet alleen naar het OMT (waar alleen mensen voor infectie bestrijding inzitten en nog wat andere maar iig alleen om Corona te bestrijden) moet luisteren maar hij vond dat er ook naar andere kanten gekeken moet worden.
Oh ja, en de politie is 3 uur kwijt met 1 boete en het zal wel controleren maar het wordt erg moeilijk.
Felien_Kyra schreef:Bloodymary schreef:Ik heb een Belgische stalgenote die vaak 's avonds komt. Maar dat is geen probleem, want in Vlaanderen gaat het pas om 00.00 uur in. In Duitsland is vanavond nog besloten dat daar geen algemene avondklok komt.
Dus daar speelt dat helemaal niet.
Ah dank je wel! Iemand zei vandaag dat Duitsland t ook had, vandaar die gedachte.
En inderdaad om 00:00/22:00 of al om 20.00 is wel een verschil
Bloodymary schreef:Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij jou.
- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur die komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen?
- Zijn de batterijen erbij inbegrepen?
- Zijn er (verborgen) kosten aan verbonden?
- Werkt dat ding overdag ook of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Draai ik op voor reparatiekosten bij een defect?
- Kan ik mijn oude klok nog wel gebruiken?
- Zit er zomertijd op ?
Hopelijk komt de overheid snel met antwoorden.
sureido schreef:Net bij Jinek was nog een stuk van Gommers die schrok van dat 40% van de jongeren hun leven een onvoldoende geven, hij zei letterlijk: jongeren leveren constant in voor ouderen die in het ziekenhuis komen en krijgen er niks voor terug, het begint ondertussen veel te lang te duren voor ze en hij pleitte dan ook dat ze er iets voor terug moeten krijgen zoals sporten in de middag of iets. Nu zit hij in het OMT, maar zal daar wel weinig te vertellen hebben anders hadden ze toch iets gegeven denk ik. Hij zei ook dat het kabinet niet alleen naar het OMT (waar alleen mensen voor infectie bestrijding inzitten en nog wat andere maar iig alleen om Corona te bestrijden) moet luisteren maar hij vond dat er ook naar andere kanten gekeken moet worden.
Amado7 schreef:Ik hoop dat hij er dan echt is tot februari en niet elke keer weer een maand wordt verlengd.
Citaat:De extra maatregelen worden niet alleen genomen met het oog op de opmars van de Britse variant, maar ook op het heropenen van de scholen, dat voor extra verspreiding zal zorgen. De extra beperkingen, die gaan gelden tot en met 9 februari, zijn bedoeld als ’buffer’ om de scholen per 8 februari weer open te kunnen doen.
sureido schreef:Ik had eigenlijk verwacht dat ze het sowieso tot 16 februari gingen doen, hebben ze meteen carnaval getackeld.
Suzanne F. schreef:Trainingsstallen die ‘s avonds lessen geven zullen ook wel balen. Die zullen het omdraaien denk ik. Zoveel mogelijk overdag en eind middag lesgeven en ‘s avonds de eigen paarden nog trainen.
Felien_Kyra schreef:Felien_Kyra schreef:Hoe zit het in Duitsland en België bijvoorbeeld dan met avondklok en paarden voeren ‘s avonds?
Of andere landen ben ik ook wel benieuwd naar trouwens. Heb dit laatst ook in een ander topic gevraagd maar kan het niet terugvinden....
Niemand?
Niemand?
beert schreef:sureido schreef:Ik had eigenlijk verwacht dat ze het sowieso tot 16 februari gingen doen, hebben ze meteen carnaval getackeld.
De gemeentes hier geven geen toestemming voor carnavalsactiviteiten hoor. Carnaval is juist een feest op straat enzo en daar zit een hele traditie omheen. De verenigingen hier organiseren allerlei online activiteiten, geen stiekeme dingen.
rumay schreef:Uitzonderingen ga je toch krijgen.
Ik werk bij een bedrijf wat in de avond/nacht ook werkt maar diverse collega's worden door hun partner opgehaald in de avond einde werktijd (ca 23.00 uur), hoe ga je dat doen als die werknemer zelf geen rijbewijs oid heeft?
En zo kan ik er nog meer bedenken.
Ook ik sta doe het zelf stal en er zijn dagen dat mijn partner niet thuis werkt en ik kan ook niet thuis werken dan ga ik eerst naar huis voor de hond(17.00 uur thuis) en wacht tot partner er is en ga dan naar stal, dan is 20.30 uur wel heel krap om mijn stal en paddock te mesten hooi nat maken voor in stal en paddock en evt nog wat te doen en weer naar huis. Hond mee naar stal mag niet van stal.