Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:01

Net bij Jinek was nog een stuk van Gommers die schrok van dat 40% van de jongeren hun leven een onvoldoende geven, hij zei letterlijk: jongeren leveren constant in voor ouderen die in het ziekenhuis komen en krijgen er niks voor terug, het begint ondertussen veel te lang te duren voor ze en hij pleitte dan ook dat ze er iets voor terug moeten krijgen zoals sporten in de middag of iets. Nu zit hij in het OMT, maar zal daar wel weinig te vertellen hebben anders hadden ze toch iets gegeven denk ik. Hij zei ook dat het kabinet niet alleen naar het OMT (waar alleen mensen voor infectie bestrijding inzitten en nog wat andere maar iig alleen om Corona te bestrijden) moet luisteren maar hij vond dat er ook naar andere kanten gekeken moet worden.

Oh ja, en de politie is 3 uur kwijt met 1 boete en het zal wel controleren maar het wordt erg moeilijk. :+
Laatst bijgewerkt door sureido op 20-01-21 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:01

Felien_Kyra schreef:
Felien_Kyra schreef:
Hoe zit het in Duitsland en België bijvoorbeeld dan met avondklok en paarden voeren ‘s avonds?

Of andere landen ben ik ook wel benieuwd naar trouwens. Heb dit laatst ook in een ander topic gevraagd maar kan het niet terugvinden....

Niemand?

Ik heb een Belgische stalgenote die vaak 's avonds komt. Maar dat is geen probleem, want in Vlaanderen gaat het pas om 00.00 uur in. In Duitsland is vanavond nog besloten dat daar geen algemene avondklok komt.

Dus daar speelt dat helemaal niet.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:06

Bloodymary schreef:
Ik heb een Belgische stalgenote die vaak 's avonds komt. Maar dat is geen probleem, want in Vlaanderen gaat het pas om 00.00 uur in. In Duitsland is vanavond nog besloten dat daar geen algemene avondklok komt.

Ah dank je wel! Iemand zei vandaag dat Duitsland t ook had, vandaar die gedachte.

En inderdaad om 00:00/22:00 of al om 20.00 is wel een verschil :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:06

sureido schreef:
Net bij Jinek was nog een stuk van Gommers die schrok van dat 40% van de jongeren hun leven een onvoldoende geven, hij zei letterlijk: jongeren leveren constant in voor ouderen die in het ziekenhuis komen en krijgen er niks voor terug, het begint ondertussen veel te lang te duren voor ze en hij pleitte dan ook dat ze er iets voor terug moeten krijgen zoals sporten in de middag of iets. Nu zit hij in het OMT, maar zal daar wel weinig te vertellen hebben anders hadden ze toch iets gegeven denk ik. Hij zei ook dat het kabinet niet alleen naar het OMT (waar alleen mensen voor infectie bestrijding inzitten en nog wat andere maar iig alleen om Corona te bestrijden) moet luisteren maar hij vond dat er ook naar andere kanten gekeken moet worden.

Oh ja, en de politie is 3 uur kwijt met 1 boete en het zal wel controleren maar het wordt erg moeilijk. :+

Ik dacht meer aan alles langs de kant zetten wat voorbij komt zoals bij grote alcohol controles?

Het valt me wel weer vies tegen dat ze weer vol op de jongeren zeiken. Volgens mij komen ze zelf nooit in de winkels.......

sureido

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:09

Op de snelweg en grote wegen kan dat natuurlijk maar die binnendoor wegen in de stad is denk ik echt een patrouille geval en dan ben je denk ik wel lang kwijt met een boete. Zal wel net hetzelfde risico zijn als zonder licht fietsen: als ze je zien en ze hebben wat belangrijkers kan je door en anders ben je de Sjaak denk ik. Maar ik ben er te mieterig voor om het te riskeren :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:10

Felien_Kyra schreef:
Bloodymary schreef:

Ah dank je wel! Iemand zei vandaag dat Duitsland t ook had, vandaar die gedachte.

En inderdaad om 00:00/22:00 of al om 20.00 is wel een verschil :)

Een aantal deelstaten van DL, bijvoorbeeld Beieren, hebben wel een avondklok, die begint om 21.00 of later. Maar bijvoorbeeld de deelstaten die aan NL grenzen hebben er geen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:12

Ik hoop dat hij er dan echt is tot februari en niet elke keer weer een maand wordt verlengd.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:13

Net als de horeca die in oktober voor drie weken dicht ging.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:18

Ik had eigenlijk verwacht dat ze het sowieso tot 16 februari gingen doen, hebben ze meteen carnaval getackeld.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:23

Bloodymary schreef:
Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij jou.

- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur die komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen?
- Zijn de batterijen erbij inbegrepen?
- Zijn er (verborgen) kosten aan verbonden?
- Werkt dat ding overdag ook of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Draai ik op voor reparatiekosten bij een defect?
- Kan ik mijn oude klok nog wel gebruiken?
- Zit er zomertijd op ?

Hopelijk komt de overheid snel met antwoorden.

Ik wil graag aanvullen met de vraag of het een digitale klok betreft of analoog? En als er elk uur zo'n vogel uit komt dan wil ik graag van te voren een waarschuwing. :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 00:39

Op rtl nieuws staat er nu dat er een nieuw voorstel is voor avondklok 20.30 tot 4.30. Minder gasten bij uitvaart, van 100 naar 50 en 1 bezoeker thuis ipv 2 bezoekers.

Dat half uurtje later brengt wel iets meer ruimte voor mij als ik tot 18.00 werk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 01:18

sureido schreef:

Ik ben het ook helemaal niet eens met hem. Ik vraag me echt af wat jongeren nu meer hebben ingeleverd dan ouderen. Zij konden gewoon naar school, sporten. Hebben van de zomer gewoon feestgevierd met zn allen. Maar ja als je het ze maar genoeg aanpraat gaan ze het zelf wel geloven natuurlijk.
Het is voor iedereen moeilijk. Ik ken een hoop ouderen die ook alleen thuis zitten, niet goed de deur uitdurven en echt vereenzamen. Ik ben dat geklaag echt spuugzat.

Die avondklok. Ja het wordt lastig. Zeker omdat we 2 paarden hebben, de paarden een half uur van huis zijn en mijn dochter ook nog schoolexamens heeft. Ik weet ook nog niet hoe we dat straks gaan regelen allemaal.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:11

Amado7 schreef:
Ik hoop dat hij er dan echt is tot februari en niet elke keer weer een maand wordt verlengd.

Dit staat in de Limburger, maar is nog niet bevestigd:

Citaat:
De extra maatregelen worden niet alleen genomen met het oog op de opmars van de Britse variant, maar ook op het heropenen van de scholen, dat voor extra verspreiding zal zorgen. De extra beperkingen, die gaan gelden tot en met 9 februari, zijn bedoeld als ’buffer’ om de scholen per 8 februari weer open te kunnen doen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:14

sureido schreef:
Ik had eigenlijk verwacht dat ze het sowieso tot 16 februari gingen doen, hebben ze meteen carnaval getackeld.

De gemeentes hier geven geen toestemming voor carnavalsactiviteiten hoor. Carnaval is juist een feest op straat enzo en daar zit een hele traditie omheen. De verenigingen hier organiseren allerlei online activiteiten, geen stiekeme dingen.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:38

Ik doe de volledige verzorging van mijn paard ook zelf en daarnaast werk ik tot 17:00 of 17:30. Dus met avondklok een beetje aanpassen en uit mn werk meteen naar stal!

Ik las ook dat ze de avondklok vanaf as vrijdag vanaf 20:30 willen laten in gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:44

Ja ik las ook dat het 20.30 wordt, dat zou fijn zijn, geeft wat meer ruimte na werk en weer een half uurtje later voor het voeren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:50

Suzanne F. schreef:
Trainingsstallen die ‘s avonds lessen geven zullen ook wel balen. Die zullen het omdraaien denk ik. Zoveel mogelijk overdag en eind middag lesgeven en ‘s avonds de eigen paarden nog trainen.

Das fijn voor de pension klanten die er ook staan. Ik heb op zo'n stal gestaan, veel lessen in de avond. Ben blij dat we nu kleinschalig staan. Voor pension klanten op grotere stallen wordt het niet makkelijker als de avondklok er komt.

Als de avondklok trouwens komt als buffer waardoor de scholen straks open kunnen dan ben ik voor. Hoe eerder de scholen open kunnen hoe liever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:33

De stal waar ik sta heeft ook een avondklok, genoemd sluitingsuur. In het weekend 19u, doordeweeks 22u. Stalling is volpension. Het gebeurt zelden dat er doordeweeks na 20u nog meer dan 3 man rondloopt: een lesklant met begeleiding en soms een stalklant, maar de meeste zijn eerder allang naar huis.

Door beperkte Paddocks (ook in tijd) is er sowsieso al een wisselsysteem van binnen- en buiten zetten. Mijn bijrijder en ik proberen elkaar ook elke dag aan te vullen qua tijden, zodat ze er toch enkele uren uit zijn gespreid over de dag.

Je kan altijd aan je stalhouder een document vragen waarin hij verklaart dat voeding, stalonderhoud en beweging niet inbegrepen is in de boxhuur en dat jullie daar zelf voor moeten instaan.

Wat iemand ook al aanhaalde: bedenk dat veel agenten geen benul hebben van voermomenten en dat soort zaken omtrent paarden. Ze gaan niet allemaal begrijpen dat je 4x/dag een net moet gaan ophangen, laat staan waarom dat na 20u nog moet.
Net zoals dat veel agenten niet altijd begripvol zullen reageren als je om 23u met een hond nog een rondje maakt. Die gaan ervan uit dat alles voor 20u wel gewoon prima is en dat dieren prima met die tijden kunnen functioneren.
Je kan niet verwachten dat mensen begrip hebben daarvoor, omdat ze het helaas gewoon niet weten.

Elkaars honden uitlaten ziet iedereen van mijlenver aankomen. En dat als excuus gebruiken om na 20u van bezoek naar huis te wandelen dus ook.
Of ze gaan ergens een pizza leveren of weetikveelwat. Wat ze vergeten is dat als jij je uitgeeft voor thuisbezorgd, dat je een bestelbon moet bij hebben. En een opdrachtgever waar de bestelling vandaan komt. Dat ze die kunnen opbellen om te checken.

Het zou echt rot zijn als er dermate misbruik van komt dat ze dat ook aan banden gaan leggen, bijvoorbeeld geen afhaal/bezorgen meer na 20u30 (of laatste bezorger moet om 21u binnen zijn).

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:40

Felien_Kyra schreef:
Felien_Kyra schreef:
Hoe zit het in Duitsland en België bijvoorbeeld dan met avondklok en paarden voeren ‘s avonds?

Of andere landen ben ik ook wel benieuwd naar trouwens. Heb dit laatst ook in een ander topic gevraagd maar kan het niet terugvinden....

Niemand?

Frankrijk hier, al een paar lockdowns en avondklokken achter de rug.
Noodzakelijke zorg aan dieren was en is altijd toegestaan. Dus paarden gaan voeren mag gewoon, wel moet je kunnen uitleggen waarom dat tijdens avondklok moet. En ook dat jij de enige bent die je paard voert (staat hij op pension waar de staleigenaar de zorg op zich neemt mag je dus niet naar je paard).
Ja er zijn overijverige agenten geweest die daarvoor toch boetes uitdeelden naar die zijn toen kwijtgescholden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:47

Felien_Kyra schreef:
Felien_Kyra schreef:

Niemand?

In België is de avondklok van middernacht tot zes uur in de ochtend. Dat is zeker heel doenbaar om alles voor of na die tijd te doen. :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:14

beert schreef:
sureido schreef:

De gemeentes hier geven geen toestemming voor carnavalsactiviteiten hoor. Carnaval is juist een feest op straat enzo en daar zit een hele traditie omheen. De verenigingen hier organiseren allerlei online activiteiten, geen stiekeme dingen.

Ik weet wat carnaval is want ik zit in Tilburg :')

En jij denkt dat nu iedereen thuis blijft en niks gaat doen? Ken er genoeg die lekker samen gaan zuipen en een huisfeest geven. Of samen gaat zitten voor de online activiteiten.

@babootje: wat een hoop frustratie van je. Gewoon naar school? Lees je eens in. Ik weet niet eens meer hoe de uni eruit ziet. Sinds maart al niet meer geweest. Studie genoten alleen via zoom.

Nu hebben wij jongeren gelukkig meer aan een mening van iemand die daadwerkelijk in het OMT zit, dan een random persoon op Bokt die helemaal niks noppes nada te vertellen heeft.

Je hoeft er geen wedstrijd te maken wie het erger heeft, dat doet Gommers ook niet. En ik ook niet. Maar die ouderen zijn over een maand of 2 gelukkig allemaal geprikt en hopelijk kunnen wij dan ook weer ons ding gaan doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:02

Ze zeiden wel dat de burgermeesters echt duidelijke regels willen en dan liever te streng, dan met teveel uitzonderingen. Daar valt niet op te handhaven.

Het is echt jammer dat de jongeren vol de schuld krijgen nu. Ik zie en hoor juist uit de hoek van 30 tm 60 veel meer dat ze overal maling aan hebben en wel al die tijd al afspreken.

Ik denk ook dat het veel meer gaat opvallen. Onze straat is 's avonds sowieso echt heel stil. Maar verder zal verkeer gaan opvallen als het verder echt heel stil is. Stel dat je dan aan het eind van de straat/weg een stal hebt zitten en daar gaan mensen heen en terug, gaat dat opvallen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:30

Uitzonderingen ga je toch krijgen.
Ik werk bij een bedrijf wat in de avond/nacht ook werkt maar diverse collega's worden door hun partner opgehaald in de avond einde werktijd (ca 23.00 uur), hoe ga je dat doen als die werknemer zelf geen rijbewijs oid heeft?
En zo kan ik er nog meer bedenken.

Ook ik sta doe het zelf stal en er zijn dagen dat mijn partner niet thuis werkt en ik kan ook niet thuis werken dan ga ik eerst naar huis voor de hond(17.00 uur thuis) en wacht tot partner er is en ga dan naar stal, dan is 20.30 uur wel heel krap om mijn stal en paddock te mesten hooi nat maken voor in stal en paddock en evt nog wat te doen en weer naar huis. Hond mee naar stal mag niet van stal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:27

rumay schreef:
Uitzonderingen ga je toch krijgen.
Ik werk bij een bedrijf wat in de avond/nacht ook werkt maar diverse collega's worden door hun partner opgehaald in de avond einde werktijd (ca 23.00 uur), hoe ga je dat doen als die werknemer zelf geen rijbewijs oid heeft?
En zo kan ik er nog meer bedenken.

Ook ik sta doe het zelf stal en er zijn dagen dat mijn partner niet thuis werkt en ik kan ook niet thuis werken dan ga ik eerst naar huis voor de hond(17.00 uur thuis) en wacht tot partner er is en ga dan naar stal, dan is 20.30 uur wel heel krap om mijn stal en paddock te mesten hooi nat maken voor in stal en paddock en evt nog wat te doen en weer naar huis. Hond mee naar stal mag niet van stal.

De burgemeesters willen dus zo min mogelijk uitzonderingen en zij zullen het handhaven moeten gaan regelen. Dan zal het er echt aan gaan liggen waar je woont, heen wilt en wie je treft of je begrip gaat krijgen.

Als je tegen een agent zegt; Mijn paarden staan daar en ze moeten eten en drinken, zal de reactie zijn; Kon dat niet eerder?
Als je heel technisch wordt; Mijn paard heeft dit of dat, moet zo vaak zus eten, want......Dan snappen ze dat gewoon niet en moeten zij toch gaan oordelen.Er zullen wel wat boete's aangevochten worden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:31

Ik heb een eigen weide met meerdere dieren. Alleen mijn dieren staan er. In de basis kan alles op tijd gevoerd worden. Ik heb camera's dus kan nog gewoon kijken hoe en wat. Maar stel er gebeurt wat met de dieren (geiten zijn drachtig) dan moet ik er toch heen. Ik hoop dat dit niet teveel gedoe geeft.