Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:01

Gelukkig is dat niet aan jou :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:08

Cer schreef:

Wat een rare reactie... Ik bedoel het helemaal niet vervelend, maar meer uit verbazing. Zonder een oordeel te geven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:12

Bloodymary schreef:
Cer schreef:

Wat een rare reactie... Ik bedoel het helemaal niet vervelend, maar meer uit verbazing. Zonder een oordeel te geven.

En dan nu wel met oordeel het is ook gewoon gezond om naar buiten te gaan. Dat kan ook gewoon alleen. Of het zo bijzonder is om niemand tegen te komen.
Als mijn buren dan over mij zouden oordelen zou ik dat heel raar vinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:19

Bloodymary schreef:
Cer schreef:

Nee hoor, is geen rare reactie van mij, vind ik zelf :+ .. Morrie heeft een aantal keren aangegeven dat ze het er prima mee eens is.. dus ik snap dan niet 'hoe hou je het vol..'... ze houdt t blijkbaar prima vol :)
ik vond jouw reactie eerder een beetje vreemd :)

But, dit is geheel offtopic :j

de cijfers geven vandaag niet echt iets hoopvols aan.. -O- bijna weer 6000
Dat geeft dan, zoals eerder gezegd, over de ziekenhuiscijfers over twee weken wel weer ernstig te denken.. hoewel ik uiteraard ernstig hoop van niet..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:22

SusanH schreef:
Het klopt echt hoor van die lichtjes. Ik hoop dat ze blijven hangen in januari.

Ik laat alles altijd expres tot laat in januari staan en hangen. Vanwege de gezelligheid idd. Ik baal dit jaar dat ik aan het schilderen ben en het dus niet handig is om de boom en lampjes al neer te zetten en op te hangen. Het liefst had ik dat een paar weken geleden al gedaan. Veel thuis en zo donker...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:06

Morrie schreef:
Cer schreef:
wel grappig om te lezen dat jijzelf er geen enkele moeite mee hebt, en het er zelfs mee eens bent en anderen dan gaan verzinnen dat je het er niet mee eens moet zijn en juist dingen moet gaan doen.. :+ of althans, zij zouden dingen doen, maar ja, zij wonen er niet..

ja, grappig is dat. Voordat je hier een appartement koopt, word je geacht de reglementen goed door te nemen en je tekent ervoor dat je akkoord bent. Je bent ook nog 60+ anders kom je er niet in. Voor de meeste hier zal dat een ver-van-mijn-bed-ding zijn :')
Op de zwaar zwarte kousen buren na, die menen dat God bepaalt, houdt iedereen zich ook keurig aan de corona regels: geen bezoek, niet op bezoek, niet naar winkels, AH bezorgdienst staat dagelijks voor de deur. Als ik eens in de maand een rondje met mijn auto ga rijden, zie ik gordijntjes gaan: waar gaat zij heen?

Maar wel met 300 man naar de kerk gaan en uit volle borst zonder mondkap mee zingen! :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:11

Popstra schreef:
Maar wel met 300 man naar de kerk gaan en uit volle borst zonder mondkap mee zingen! :')

zoveel passen er hier niet in de kerken, maar er staan wel 6 kerken op een rijtje, de 1 nog strenger in de leer dan de ander en er staan op zondag veel fietsen en er gaan veel mensen lopen. En na de kerk uiteraard de koffievisite. Ik zie alle kleinkinderen (van puberleeftijd) bij buren verderop naar binnen gaan op zondag terwijl opa en oma erg oud zijn en niet gezond. Maar alles is Gods wil, zeggen ze zelf. Ze vinden het belachelijk dat ik niet bij hun tegelijkertijd de lift in wil. Ik wacht dan liever even.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 18:07

Morrie schreef:
Als ik eens in de maand een rondje met mijn auto ga rijden, zie ik gordijntjes gaan: waar gaat zij heen?

Hypothetisch; stel je voor Morrie dat ik op zondag met mijn anime-auto voor de deur stop *D
Sterker nog, stel je voor dat ik opendoe voor de klagende baaskever (dikta-tor) _O- _O-

Maar voor de rest, je hebt inderdaad getekend en het heeft ook voordelen.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:17

Bij ons in BE stimuleren ze inderdaad om nu al lichtjes ,kaarsen ,windlichtjes te plaatsen inderdaan als licht /hoop in duistere tijden
Aan de gevel snap ik nog wel morrie maar mag er bvb iets aan je raam ( aan de binnenkant van je woning ) ?

Hier mogen de winkels dinsdag weer open
Maar geen versoepeling voor contacten dus er mag maar 1 iemand met kerst komen ( buiten je gezin ) -O- -O- ..ik heb er maar 3 dus weet nog niet wat ik ga doen .

En nog steeds geen kappers of nagelstudio's die open mogen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:01

Oef gelukkig , is het bij ons in Luxemburg hopelijk wat minder druk. Is echt niet meer grappig. En totaal nutteloos, in belgie alles te sluiten als vervolgens iedereen de grens over gaat.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:05

Ik ben het ook wel neu om over de Belgen te struikelen. Ik vind ze normaal erg leuk. En we wonen dicht bij de grens, dus ik ging voorheen ook wel dingen in België halen. Maar kom op, wacht heel even.
Het gaat echt wel weer over.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:25

raket schreef:
Ik ben het ook wel neu om over de Belgen te struikelen. Ik vind ze normaal erg leuk. En we wonen dicht bij de grens, dus ik ging voorheen ook wel dingen in België halen. Maar kom op, wacht heel even.
Het gaat echt wel weer over.

Maar is daar dan geen quarantaine?

Hier geven collega’s die in Duitsland wonen dat het toch wel rustiger is. En voor korte bezoeken hoeven daar ook geen Corona testen gedaan te worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:44

Oh ik snap de Belgen wel! T is niet verboden naar Luxemburg te komen inkopen en eten. Er werd alleen dringend verzocht het niet te doen. Geen verbod.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:47

Getup schreef:
Oh ik snap de Belgen wel! T is niet verboden naar Luxemburg te komen inkopen en eten. Er werd alleen dringend verzocht het niet te doen. Geen verbod.

Ik snap de Belgen ook wel. De Belgische overheid niet :') waarom neen je dan strenge maatregelen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:50

Precies. Is van :" we hebben er voor t principe wat van gezegd, maar het hoeft niet, hoor".

11.11 stonden er rijen tot buiten om n tafel s middags. Feestdag in belgie. Aan de ene kant fijn, veel klanten voor ons. Aan de andere kant zie je dus, dat mensen zich nergens wat van aantrekken. Het wordt afgeraden, dus gaan we gewoon naar t buurland.
Laatst bijgewerkt door Getup op 27-11-20 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:51

Als ik dicht aan de grens zou zitten dan zou ik zonder verbod ook even naar de winkel gaan als ik echt iets nodig zou hebben ( of tanken :') ) ..niet om te funshoppen natuurlijk

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:52

lenaa_tje schreef:
Getup schreef:

Ik snap de Belgen ook wel. De Belgische overheid niet :') waarom neen je dan strenge maatregelen

Ach ja het werkt in 2 richtingen
Wedstrijden voor professionals mogen hier wel nog dus het stikt hier van de nederlanders op wedstrijden ( zonder pubiek en horeca )

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:54

Besita: dit is funshoppen. Alles in de supermarkt is flink duurder ( behalve alcohol en sigaretten) , dus daar hoef je niet voor naar Luxemburg.

Tanken wel, natuurlijk.

Tuurlijk. Als je hetzelfde in NL of Luxemburg of waar dan ook zou doen, zou het niet anders gaan. Nu zijn het toevallig de Belgen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:01

Morrie schreef:
purny schreef:
Hoeveel last kan je hebben van verlichting....

het geeft geen pas om in deze ellendige tijd de boel te versieren en dat ben ik voor deze keer hartgrondig met ze eens.

Die snap ik dus echt niet.

Ik meen dat serieus. Juist nu, als er al zoveel verdriet en eenzaamheid is, kan je mensen een beetje troost en warmte geven met verlichting. Dat geeft gezelligheid en troost. Maar dat zal mijn katholieke achtergrond dan wel zijn.

Ik herinner me nog zo het feestelijke, opgetogen gevoel als met Pasen het licht van Christus zingend werd binnengebracht.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:07

Dat zal het zijn Monique, ik woon in een streng christelijk dorp, 101 kerken maar niet 1 katholieke kerk.
Persoonlijk heb ik dit jaar geen zin in versieringen. Daarvoor is er teveel gebeurd en aan de hand.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:16

Getup schreef:
Besita: dit is funshoppen. Alles in de supermarkt is flink duurder ( behalve alcohol en sigaretten) , dus daar hoef je niet voor naar Luxemburg.

Tanken wel, natuurlijk.

Tuurlijk. Als je hetzelfde in NL of Luxemburg of waar dan ook zou doen, zou het niet anders gaan. Nu zijn het toevallig de Belgen.

Ik doelde op nederland ..ik ga vaak in sluis tanken als we in de buurt zijn :j ..als ik echt iets nodig zou hebben zou ik gaan maar tot nu toe niet nodig ..ik hoef nu toch niet te funshoppen qua kleding ofzo want geen horeca om eens weg te gaan ,geen vooruitzichten om kerst te vieren en naar de kapper mogen we ook nog steeds niet ..
straks zien we er nog als holbewoners uit :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:34

Dan zitten ze in een gebied waar veel Corona heerst en dan nog moet de burgemeester rigoureus ingrijpen , onbegrijpelijk.

https://nos.nl/l/2358352

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:43

bigone schreef:
Dan zitten ze in een gebied waar veel Corona heerst en dan nog moet de burgemeester rigoureus ingrijpen , onbegrijpelijk.

https://nos.nl/l/2358352

Black Friday !

Ik begrijp het ook niet. Ik ga nu niet in een druk centrum winkelen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:52

Morrie schreef:
Dat zal het zijn Monique, ik woon in een streng christelijk dorp, 101 kerken maar niet 1 katholieke kerk.
Persoonlijk heb ik dit jaar geen zin in versieringen. Daarvoor is er teveel gebeurd en aan de hand.

Ik dompel mijzelf juist onder in de kneuterige kerstsfeer met m'n boom die al begin november stond en heel veel lichtjes overal om me heen. Heerlijk cocoonen! <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:06

Het is toch juist ook een goed moment om te omarmen wat je wel hebt?
Morrie, kan de zoon van je man niet in een voorquarantaine zodat jullie weer eens elkaar kunnen zien?

Bij ons is inmiddels al bijna 30% van ons bedrijf besmet geweest. Gelukkig geen zware gevallen. In de straat was ook een geval 2 weken terug (vader van klasgenootje dochter) maar ook daar gelukkig geen verdere infecties of gevolgen. Ik vind het dus eigenlijk ook niet vreemd om juist een soort van blij te zijn dat we tot nu toe nog in goede gezondheid zijn.

Uiteraard is het ook je goed recht om daar een totaal andere zicht op te hebben er zijn uiteraard ook een hoop zieken en doden te betreuren. Een soort half-stok gevoel snap ik war dat betreft ook prima.