Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:42

Nou.... weegschaal is in huis... met wat vertraging.
Nu weer beginnen met lijnen.

landvrouw

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:51

Zoo raar inderdaad bloembloem. Hoewel ik wel enorm blij ben dat ik mezelf opmeet. Laat ook zoveel meer zien.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 14:07

Opmeten is idd bij vrouwen zoveel duidelijker dan wegen. Als ik naar mezelf kijk en hoeveel vocht ik door de maand heen wel en niet vast blijf houden... :')

Ik was een beetje afwezig de laatste dagen, sorry! Maar de weegschaal was wel heeel lief voor me. Geen idee wat ik nou echt heb aangepast, voor mijn gevoel namelijk niet eens veel, maar ineens gaat het eraf *\o/* nu hopen dat het zo blijft :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:10

Dat is het juist hè, je blijft vaak een tijd op hetzelfde gewicht, en dan ineens ben je zo 2 kilo lichter. Daarom is doorzetten ook zo belangrijk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:30

Goedzo Butterfly!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:14

Butterfly schreef:
Opmeten is idd bij vrouwen zoveel duidelijker dan wegen. Als ik naar mezelf kijk en hoeveel vocht ik door de maand heen wel en niet vast blijf houden... :')

Ik was een beetje afwezig de laatste dagen, sorry! Maar de weegschaal was wel heeel lief voor me. Geen idee wat ik nou echt heb aangepast, voor mijn gevoel namelijk niet eens veel, maar ineens gaat het eraf *\o/* nu hopen dat het zo blijft :j

Whoop Whoop~! Goed gedaan!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 16:59

Butterfly schreef:

Lekker!! *\o/*

Ik ben een weekje overal en nergens geweest in verband met vakantie. Nu ook nog, heerlijk.

De Foxy staat met een beetje vertraging eindelijk recht overeind. En wat ben ik er blij mee. :+:

Ik was er net wat vanaf, beetje van de leg. Nu is het leven een grote uitdaging voor me de afgelopen tijd want ik ben 2 maanden geleden ook nog eens gestopt met roken. :') van pure frustratie had ik daarstraks echt onwijs veel zin in een peuk, eigenlijk echt voor het eerst sinds ik gestopt ben. In plaats van toegeven ben ik op de Foxy gestapt en heb even 500 kcal verbrand. Hoppa.

Heb daarnaast mijn home gym wat uitgebreid en heb naast de Foxy en de buikspiertrainer nu ook van die spanningstouwen om de dijen mee te trainen.

Ik ben tevreden met de voortgang van afgelopen tijd maar er mag nog zoveel meer af. Helpt ook niet dat ik maar ergens naar hoef te kijken en ik kom er van aan. Niet handig na een weekje vakantie met zon, zee, strand, alcohol en lekker eten. :')

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:23

Goed bezig roosch.
Maar onthoud voor zwakke momenten dat afvallen 80% voeding en 20% beweging is.
Ik hou niet zo van sporten dus focus op t voeding deel .

TS: goed bezig, ga zo door.

Ieuw, tartaar met vanalles wat ik er nooit bij had bedacht. Succes met opeten.

Ik heb m’n afspraak bij de diëtist gemaakt. Volgende week vrijdag mag ik.
Mijn weegschaal was niet lief vanmorgen maar dat zal de periode wel zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:27

Ik hou ook niet van sporten, maar het gaat me gelukkig goed af tegenwoordig. Het voedingsgedeelte heb je helemaal gelijk in: heb gelukkig alles inzichtelijk met de Eetmeter.

Balen dat de weegschaal niet lief was. Ik mijd dat ding al een jaar of 10 met veel liefde, het gaat me nu puur om hoe ik me voel, hoe ik eruit zie, etc. Verbaasde me dat ik sowieso 2 broekmaten kleiner kon kopen 2 weken geleden.

Nu weer scherpstellen na een week lang nergens over na te hebben gedacht. :')

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:27

Ik zag trouwens dit ergens voorbij komen
http://www.krachttrainingen.com/voeding ... -afvallen/

Er zijn nog 2 andere typen. Maar helaas val ik niet in die categorie. Ik Hoop mijn voedingschema hier wat beter op af te kunnen stemmen met de diëtist en zo snaaien en honger te voorkomen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 17:43

sandyjorgen schreef:
Ik zag trouwens dit ergens voorbij komen
http://www.krachttrainingen.com/voeding ... -afvallen/

Er zijn nog 2 andere typen. Maar helaas val ik niet in die categorie. Ik Hoop mijn voedingschema hier wat beter op af te kunnen stemmen met de diëtist en zo snaaien en honger te voorkomen

nog nooit van gehoord, 'endomorf' .. toch wel herkenning 8-)
kan je dat laten testen?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:56

Het was (is) de moeite, in 5 dagen, 2kg kwijt, nu
volhouden en doorpakken!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:06

Goed bezig! Daar doe je het voor +:)+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:20

Netjes bloembloem!

Van de 0.7 in het weekend aangegeten is er nu in 1 dag 0,4 vanaf. Hopelijk morgen de rest en dan ga ik volgend weeknd even iets anders aanpakken denk ik. Toch wel zonde ergens terwijl ik ook ipv van 200 gram chocola naar binnen werken een normale reep van 100 gram kan pakken.. Scheelt toch weer zo'n 500 calorieën...

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:26

BloemBloem schreef:
Het was (is) de moeite, in 5 dagen, 2kg kwijt, nu
volhouden en doorpakken!

Netjes!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:30

Dustinlover schreef:
Netjes bloembloem!

Van de 0.7 in het weekend aangegeten is er nu in 1 dag 0,4 vanaf. Hopelijk morgen de rest en dan ga ik volgend weeknd even iets anders aanpakken denk ik. Toch wel zonde ergens terwijl ik ook ipv van 200 gram chocola naar binnen werken een normale reep van 100 gram kan pakken.. Scheelt toch weer zo'n 500 calorieën...

Dat je je dat beseft is stap 1, stap 2 is de overstap maken. Die komt ook wel.

Ik mag in t weekend altijd een bakje chips van mezelf. Im het begin deed ik die zo vol mogelijk duwen en volledig opeten. Nu diw ik hem nog steeds zo vol, maar halverwege geef iknhem aan mijn vriend omdat het genoeg is voor mij. De volgende stap is hem half vullen en wie weet komt er een moment dat ik hem niet meer vul. Maar dat hoeft niet voor mezelf, is het emige wat ik me gun...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:40

Goed bezig Bloembloem!
Dustinlover, ja dat is idd zonde..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:44

Dustinlover schreef:
Netjes bloembloem!

+:)+ Je moet je vaak gewoon afvragen of de calorieën je waard zijn :j
Ik heb dat nog maar weinig met eten.. Wel met een wijntje :roll:
Volgende week ga ik uit eten; sushi. Daar kan ik wel echt naar uit kijken, en dan denk ik ook nergens om..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:53

Vulina, ik ga toevallig zaterdag ook voor Sushi :j Ga daar dan nergens op letten, maar wil er de rest van het weekend wel rekening mee houden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:00

Dat doe ik dan ook. Eet overdag wat minder..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:03

Nou inderdaad het zijn de keuzes die gemaakt moeten worden. Dus niet zoals ik altijd deed "EN EN".

Landvrouw inderdaad het besef is stap 1 en dit weekend gaan we voor stap 2 om het ook te doen!

Ik moet wel zeggen als ik zo hele week gezond eet en het weekend men frietje of stuk chocola hebt dan smaakt het toch veel lekkerder en kan ik er zo van genieten...

Vulina en Relaxed heerlijk!! Uit eten kijk ik ook nergens na, maar ga als we dat gaan doen wel proberen op te letten van te voren en erna.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:08

Mijn fout zit nog wel eens in zo'n etentje. Dan ga ik zaterdag avond uit eten en denk dan op zaterdag ochtend (of vrijdagavond :Y) ) al; ik heb het toch verknald, dus kan nu net zo goed wat lekkers pakken. En op zondag idem... Ik merk dat ik daar nu, na een half jaar en 20 kilo, pas een beetje vanaf kom. 1x uit eten betekend niet dat je de rest van het weekend je ook gewoon vol mag proppen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:15

Dat was ook mijn fout altijd, ik zou dan zelfs vandaag al kunnen denken.. Laat maar, want ik ga toch uit eten. Dus nu ga ik echt proberen het weekend verder heel normaal te doen :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:15

Vulina schreef:
Mijn fout zit nog wel eens in zo'n etentje. Dan ga ik zaterdag avond uit eten en denk dan op zaterdag ochtend (of vrijdagavond :Y) ) al; ik heb het toch verknald, dus kan nu net zo goed wat lekkers pakken. En op zondag idem... Ik merk dat ik daar nu, na een half jaar en 20 kilo, pas een beetje vanaf kom. 1x uit eten betekend niet dat je de rest van het weekend je ook gewoon vol mag proppen :')

Denk dat het hierbij goed is, om er even bij stil te staan dat je lichaam geen besef heeft van dagen/uren. Je lichaam wordt niet gereset op maandag, goed eten kun je op elk moment van de dag oppakken.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:57

Wij hebben zondag een gourmet / bbq, ga wel een beetje opletten, maar niet overdreven panisch doen om eten... en we gaan met onze nieuwe fietsen dus meteen ook wat beweging...