Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:23

Sizzle schreef:
Mijn man werd na 1 dag hoesten gelijk getest idem voor zijn collega‘s die hoesten of verkouden waren. Je wilt, zeker in de zorg, toch gewoon weten wat er rond gehoest wordt?
Misschien kan NL wat testen bij buurlanden laten doen als het een schaarste blijft?

Ze willen de komende weken de testcapaciteit van 4000 opschroeven naar 17.500 tests per dag. Ze zijn er dus wel mee bezig. Nederlandse laboratoria zeggen ook dat ze veel meer tests kunnen doen dan wat Nederland nu doet.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:26

Bij ons in het ziekenhuis is de regel: je blijft thuis als je hoest, verkoudheidsklachten, benauwdheidsklachten óf koorts hebt. Daarnaast testen ze personeel sneller op kritische afdelingen zoals bijv op de ic, ccu, cohort afdelingen en afdelingen waar personeels tekorten dreigen.

Urona447

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:53

Mijn zusje werkt in de zorg en die heeft alle symptomen maar is niet getest. Zit nu dus nu twee weken met heel het gezin in quarantaine.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:27

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:47

Mijn oma (93) is vandaag helaas positief getest. Ze heeft hoge koorts, flinke hoofdpijn en diarree/misselijk. Zo sneu dat er helemaal geen kinderen/kleinkinderen bij haar mogen komen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:47

Oh wat eng en naar... Heel veel sterkte en beterschap.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:49

akishino schreef:
Mijn oma (93) is vandaag helaas positief getest. Ze heeft hoge koorts, flinke hoofdpijn en diarree/misselijk. Zo sneu dat er helemaal geen kinderen/kleinkinderen bij haar mogen komen.

Sterkte en beterschap voor je oma.
Dat lijkt me vreselijk dat je er niet naar toe mag |(

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:01

Dank je. Het ergste vindt ik het voor haar. Ze is letterlijk doodziek en niemand van haar geliefden mag bij haar zijn om haar te knuffelen, haar hand vast te houden en te bedanken voor alles wat ze voor ons allemaal gedaan heeft. En als ik dan bedenk dat er nu vele families over de hele wereld hetzelfde meemaken, dan voel zo veel onmacht.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:03

akishino schreef:
Dank je. Het ergste vindt ik het voor haar. Ze is letterlijk doodziek en niemand van haar geliefden mag bij haar zijn om haar te knuffelen, haar hand vast te houden en te bedanken voor alles wat ze voor ons allemaal gedaan heeft. En als ik dan bedenk dat er nu vele families over de hele wereld hetzelfde meemaken, dan voel zo veel onmacht.

:(:) sterkte

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:07

Wat dieptriest is dat toch voor al die oude mensen, mijn hart breekt bij dit soort verhalen. Sterkte!

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:09

akishino schreef:

Wat erg. Woont ze nog thuis?
Wij hebben clienten met Corona (thuiszorg) en hebben ze laten videobellen met familie.. misschien een optie?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:23

Toulouze schreef:
akishino schreef:

Wat erg. Woont ze nog thuis?
Wij hebben clienten met Corona (thuiszorg) en hebben ze laten videobellen met familie.. misschien een optie?

Ze zit op een korte revalidatie afdeling in een verpleeghuis. Ze heeft een tijdje terug een hersenbloeding gehad. Paar dagen geleden de mededeling dat er meerdere personeelsleden positief getest waren. Communicatie loopt een beetje moeizaam vanuit de instelling, dus geen idee of dat een mogelijkheid is.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:42

Ik ben (denk ik) geen corona-patiënt, maar voel me er momenteel wel eentje. Afgelopen donderdag kwam ik er 'per toeval' achter dat ik met koorts rond loop. Mijn vader (huisarts) heeft een een oorthermometer die ik even wilde proberen. Ik was al een weekje niet fit, maar absoluut niet ziek. Werkte gewoon (thuis). Ik sliep slecht en heb wat vage hoofdpijn. Niet hoesten of iets dergelijks. Maar dus wel 38,3 graden gemeten.

Ik heb mijn werkgever wel op de hoogte gebracht en mijn vriend is nu ook verplicht thuis. Maar omdat ik voor mijn gevoel niet écht ziek ben, vind ik het maar een rare situatie. Ben overigens 24 jaar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:07

Wij mogen ook alleen met koorts thuisblijven.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:01

Sommige mensen liggen al plat en bibberen al bij lichte verhoging, andere mensen kunnen nog steeds doorlopen bij 39.5.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:33

Sterkte akishino, het lijkt me inderdaad extra erg als er dan ook nog niemand bij mag.

Wij kregen pas te horen dat een oom van mijn vriend al een paar weken op de IC in coma ligt met corona. Zijn tante heeft het ook, maar kon gewoon thuis uitzieken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:43

Wat erg akishino. Jammer dat het in Nederland zo per regio verschilt, Het UMCG in Groningen , heeft wel gekozen om zoveel mogelijk mensen en medewerkers te testen. Het virus is nu al zo vaak via medewerkers de verpleeghuizen en misschien ook wel ziekenhuizen binnen gekomen en nu gaat men vaak pas achteraf testen als dat het geval is.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:57

Ik denk dat daar ook heel erg veel winst valt te halen. Ik denk dat er heel veel besmettingen uit de zorg komen..

Sterkte en beterschap voor de zieken!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:28

Langzaam voel ik me beter worden en mag ik ook meer in beweging komen. Gelukkig. Toestemming eindelijk om met mondkapje met auto naar een mensloos stukje bos te gaan met de honden. Heerlijk <3 maar pff conditie is echt helemaal weg. Na 5 minuten volledig gesloopt maar hee het begin is er. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:37

Met de auto naar het bos, terwijl je het twee dagen geleden nog over verhoging hebt.
Schiet mij maar weer lek :')

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:00

Rizette schreef:
Wat erg akishino. Jammer dat het in Nederland zo per regio verschilt, Het UMCG in Groningen , heeft wel gekozen om zoveel mogelijk mensen en medewerkers te testen. Het virus is nu al zo vaak via medewerkers de verpleeghuizen en misschien ook wel ziekenhuizen binnen gekomen en nu gaat men vaak pas achteraf testen als dat het geval is.

In brabant is voor mijn gevoel het testen te laat, maar ook veel te weinig gebeurt. Ik hoop dat daar verandering in komt zoals ik begreep bij het nieuws laatst.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:04

karuna schreef:
Langzaam voel ik me beter worden en mag ik ook meer in beweging komen. Gelukkig. Toestemming eindelijk om met mondkapje met auto naar een mensloos stukje bos te gaan met de honden. Heerlijk <3 maar pff conditie is echt helemaal weg. Na 5 minuten volledig gesloopt maar hee het begin is er. :D

Kunnen jullie niet lezen, of willen jullie niet lezen?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:10

Ik heb toestemming om in de sloot te springen, maar ik heb ook verstand, dat zegt doe maar niet :(:)

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:13

karuna schreef:

3/4 had je nog verhoging en gisteren 4/4 was je ook al de deur uit. Vind je dat zelf verstandig? Los van de "toestemming"? Hoe gaat dat dan eigenlijk, bel je voor elke activiteit die je wilt ondernemen naar de huisarts?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:18

Ik weet niet of ik het gehad heb (ben ook niet getest) maar huisarts ging er van uit dat het corona was. Gelukkig maar ‘milde’ klachten. Vooral benauwd, futloos, overal pijn etc.

Na 1,5 week begon ik weer op te knappen en na 2,5 week voelde ik me weer helemaal fit! Awel na een half uurtje paardrijden was ik gesloopt.

Maar goed er is hoop, niet iedereen wordt doodziek! Moest van mijn baas wel een extra week thuisblijven tot ik 100% fit was.