Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Napie schreef:Wie weet dit: wanneer mag je weer aan het werk in de zorg bij een positieve test?
Ninx schreef:https://opendebat.info
Heeft iemand van jullie dit gelezen? Zijn allemaal mensen werkzaam in de zorg die het huidig beleid te ver vinden gaan.
Ik ben erg benieuwd hoeveel echt doodzieke mensen en overledenen werkelijk aan de orde van de dag zijn, hoe is dat bij jullie?
Mijn vrienden en kennissen in de zorg maken vooral lange dagen door alle omhaal met quarantaine, afstand bewaren en achterstanden van wachtlijsten wegwerken, maar zien weinig echt zieke mensen. Dermate weinig dat ze zich soms afvragen waar alle drukte om is.
Uiteraard wel wat oudere of reeds zieke mensen die het niet redden, maar het is ook niet altijd zeker of het een longontsteking betrof. De testen zijn niet echt betrouwbaar, en daarbij testen ze ook niet altijd maar gaan er vanuit dat het Covid betreft.
Dit is in de regio Noord Holland.
Is het in jullie regio's anders? Echt duidelijk veel, en meer, dodelijk zieke mensen dan andere jaren?
Citaat:Veel mensen geven aan ons initiatief te willen steunen, daarom zal de onderteken mogelijkheid op de site blijven staan. Graag tonen wij de namen van ondertekenaars live. Er zijn echter teveel mensen die vals tekenen. Dit is de reden dat de tellers en de namen steeds achteraf geupdate worden.
Astorga schreef:Ninx schreef:https://opendebat.info
Heeft iemand van jullie dit gelezen? Zijn allemaal mensen werkzaam in de zorg die het huidig beleid te ver vinden gaan.
Ik ben erg benieuwd hoeveel echt doodzieke mensen en overledenen werkelijk aan de orde van de dag zijn, hoe is dat bij jullie?
Mijn vrienden en kennissen in de zorg maken vooral lange dagen door alle omhaal met quarantaine, afstand bewaren en achterstanden van wachtlijsten wegwerken, maar zien weinig echt zieke mensen. Dermate weinig dat ze zich soms afvragen waar alle drukte om is.
Uiteraard wel wat oudere of reeds zieke mensen die het niet redden, maar het is ook niet altijd zeker of het een longontsteking betrof. De testen zijn niet echt betrouwbaar, en daarbij testen ze ook niet altijd maar gaan er vanuit dat het Covid betreft.
Dit is in de regio Noord Holland.
Is het in jullie regio's anders? Echt duidelijk veel, en meer, dodelijk zieke mensen dan andere jaren?
Op welke plekken zijn je vrienden werkzaam? Het antwoord zal nl anders zijn per werkgebied.
Dat er op momenten twijfels waren of het mortuarium voldoende capaciteit had zegt ook wel wat toch? Verder zullen de meeste mensen hier geen goed antwoord kunnen geven op je vragen, ik hou tenminste nooit bij hoeveel mensen we per maand verliezen en dat zal voor de meesten zijn hier. Dat grotere plaatje hebben we hier niet. En de blijvende impact van de ziekte op mensenlevens is nu ook nog niet te overzien.
Ik heb mijn twijfels bij de petitie. Waarom staan er geen BIG-nummers bij en kloppen alle namen wel, gezien:Citaat:Veel mensen geven aan ons initiatief te willen steunen, daarom zal de onderteken mogelijkheid op de site blijven staan. Graag tonen wij de namen van ondertekenaars live. Er zijn echter teveel mensen die vals tekenen. Dit is de reden dat de tellers en de namen steeds achteraf geupdate worden.
Verder vraag ik me af wat je met je vraag hier wilt (hoop je te horen dat het wel meevalt?) en of dit hier wel de aangewezen plek is. Misschien kun je deze discussie beter starten in het Viruswaanzin-topic of het algemene topic, zodat het hier een plek blijft waar zorgverleners onderling ervaringen uit kunnen wisselen.
Napie schreef:Ik denk dat het lastig om goed te voelen hoe het was als je in het noorden van het land woonde in de eerste golf. Hier in het zuiden was het echt wel spannend. Daarbij, hoe licht de klachten ook zijn ik vind het psychische effect best zwaar. Het idee dat je besmettelijk bent voor mensen, de zorgen die je heb over je naasten maar ook je collega s en patiënten. De restverschijnselen die blijven en de vragen die niet beantwoord kunnen worden.
Helderder schreef:Hier weer de eerste cohort afdeling ingericht en weer geïnventariseerd wie er weer wil werken. Personeel van de eerste lichting is nog moe maar heeft wel de expertise... Vrees dat ik zelf deze week ook weer gevraagd wordt. Geen zin in maar zal toch weer ja zeggen. Met de serieusheid waarmee het vandaag gebracht werd voelt het weer echt als iets massaals wat eraan gaat komen.
Bij jullie in de ziekenhuizen ook weer veranderingen?