Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tribunals schreef:Hallo, ik hoop dat ik hier binnen mag komen vallen. Na lang wikken en wegen toch maar besloten een reactie te plaatsen.
Hoe houden de mensen met psychische aandoeningen deze tijd vol? Ik merk dat ik het gewoon niet meer trek. Ik heb PTSS en normaal gesproken probeer ik paniekaanvallen te onderdrukken door gezellige dingen met vrienden te gaan doen en afleiding te zoeken, maar dat gaat nu niet. Therapieën gaan niet door, ik heb het de hele dag stik benauwd door de stress, val flauw door de angst en ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ik heb 2 maanden geleden, vlak door de corona crisis een snowboard ongeluk gehad waar ik een kleine hersenbloeding aan over heb gehouden en heb in Italië in het ziekenhuis gelegen. Ik zou in Nederland nieuwe scans van mijn hoofd moeten laten maken, maar ook dat mag niet door de corona. Dit geeft mij nog meer stress.
Ik heb een hele tijd 'samen' gewoond met mijn beste vriend en vlak voor de crisis is dit stuk gelopen waardoor ik nu eigenlijk continu alleen ben terwijl ik niet goed alleen kan zijn. Ik zie mijn ouders af en toe en voorheen mijn buurjongen ook (op 1,5 meter afstand natuurlijk) maar hij wordt er steeds lakser in en spreekt steeds vaker met anderen af waardoor ik hem eigenlijk liever niet meer wil zien. De supermarkt ga ik zo min mogelijk heen, maar wel vaker dan ik zou willen. Ik heb geen rijbewijs en ga altijd lopend, waardoor ik niet veel boodschappen in 1 x mee kan nemen. Ik laat niemand in mijn huis ga ook niet naar anderen toe.
Het is ontzettend eenzaam en beangstigend en de afgelopen weken waren voor mij een hel. Een vooruitzicht is er niet en ik weet niet hoeveel langer ik dit nog volhou.
Dus hierbij mijn kreet om hulp, ik ben erg bang, ik trek niet meer en ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen of tips voor mij heeft.
Tribunals