[Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:11

Er is helemaal niet bewezen in die rechtszaak dat er geen bewijs zou zijn. Ze hebben gewonnen omdat de andere kant niet (goed) met de documenten is omgegaan, maar dat is de administratieve kant. Je beweert het denkvermogen te hebben maar je snapt niet wat we zeggen.. en dat is echt niet erg, maar dan vind ik het wel kwalijk dat je doet alsof je alle kennis in huis hebt en andere mensen zoals jezelf bang maakt met je opmerkingen.

Kijk alleen nog maar op google scholar en zoek op vaccine safety en je krijgt ontzettend veel resultaten. Vaccines zijn behoorlijk veilig en ze werken gewoon. Doe eens wat moeite en zoek andere uitgebreide opmerkingen in dit topic terug. In het vorige gesprek met jou is in simpele taal uitgelegd hoe het zat incl bronnen. In discussies met poccalocca ben ik zelf met hele epistels gekomen met uitleg en bronnen. Waarom lees je die niet?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:12

Dinopino schreef:
Geef me een telefoonnummer waar jullie je deskundigheid hebben weggehaald. Geen links van artikelen. Een echt telefoonummer?
Ik ga mijn bronnen niet weergeven. Dus geloof het of niet. Maakt mij niets uit. Maar waarom moet ik steeds aantonen dat ik persoonlijk vaccinatie niet zo goed idee vind en jullie niets hoeven aan te tonen.
geef me meerdere telefoonnummers en daarna kom ik graag met mijn bevindingen terug. Mag per pb.

Ik ben wetenschappelijk opgeleid en haal mijn kennis uit onafhankelijke betrouwbare wetenschappelijke artikelen. Dáár heb ik mijn deskundigheid vandaan. Ben ik deskundige op gebied van vaccinaties? Absoluut niet, vind het gewoon interessant. Maar ik heb zo te lezen wel meer kennis dan jij.

Waarom wil je per se een telefoonnummer? Waarom zijn wetenschappelijke artikelen niet goed?

Wij tonen wel bronnen voor onze statements die de andere kant niet kan weerleggen. Jij niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:15

Had telnr voor hulp neergezet
Denk nl dat dino dt kan gebruiken....
Laatst bijgewerkt door Echwel op 16-05-20 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:17

Ik heb je getemd echwel, dit is echt niet netjes. Schaam je diep...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:19

Imandra ik zeg nergens dat ik meer kennis heb, integendeel. Ik zeg dat ik wetenschappelijke artikelen niet kan lezen. Moet ik daarom maar als een dom schaap alles geloven en wat mij artsen vertellen mag ik niet geloven want dat staat niet op internet zo.

Herhaal maar weer. Geef me een telefoonnummer want het is toch overduidelijk. Dus ik wacht:-)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:30

Dinopino schreef:
Imandra ik zeg nergens dat ik meer kennis heb, integendeel. Ik zeg dat ik wetenschappelijke artikelen niet kan lezen. Moet ik daarom maar als een dom schaap alles geloven en wat mij artsen vertellen mag ik niet geloven want dat staat niet op internet zo.

Herhaal maar weer. Geef me een telefoonnummer want het is toch overduidelijk. Dus ik wacht:-)

Ik heb geen nummer. Zoek een willekeurig arts in je omgeving op en die kan je het vertellen. Ga je op voorhand al naar randvoorwaarden kijken zoals je hier aangeeft kom je idd bij een kleine groep artsen uit die jou gelijk geven; maar dat is geenszins een goede afspiegeling van de consensus onder artsen.

Op internet kan je alles vinden. Als ik maar hard genoeg zoek vind ik vast een bron die zegt dat gras niet groen maar blauw is. Maar dat dat op internet staat wil nog niet zeggen dat gras ook daadwerkelijk blauw is.

Je moet afgaan op betrouwbare bronnen die zich baseren op de wetenschap. Op goed onderzoek. WHO, CDC, NHS, RIVM, universiteiten, ziekenhuizen etc. Of, als je niet van officiële instanties houdt, is skepticalraptor ook een goede vind ik. Dat goede onderzoek delen wij in dit topic ook met jou en vertalen dan de wetenschappelijke taal in iets wat je kan begrijpen. Als je wetenschappelijke onderzoeken niet kan lezen dan lees dit en het vorige topic terug, want er is vaak genoeg uitgelegd hoe het zit.

En als je een dokter wil horen:
https://youtu.be/y2WtUMvNjzQ

Dinopino

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:43

Ik heb al doktoren gesproken die me uitgelegd hebben dat vaccines niet veilig zijn en hun ervaring hebben gedeeld.

Wat je nu zegt is ik moet geen levende mensen op hun vakgebied geloven die met me praten, maar daarentegen wel dingen van het internet. De artsen die ik heb gesproken hebben mij ervan overtuigd dat inenten niet zo n heel goed idee is. Jullie beweren wat anders dus wil ik graag een arts spreken. Geen internetlinkjes. Ook geen you tube filmpjes ik wil gewoon een telefoonnummer. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn??

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:48

Waarom zouden we met wetenschappers moeten bellen? We kunnen hun artikelen toch gewoon lezen? Dat vragen om een telefoonnummer is een voorbeeld van kritisch op de vorm in plaats van kritisch op de inhoud te zijn. Onder het motto: "Jullie hebben de informatie niet uit een gesprek gehaald en dus is jullie informatie niet geldig." En sorry dat ik het zeg, maar die redenering is zo dom, dat ik er verder niet op in ga.

Wat de giftige ingrediënten betreft. Dat is ook een drogredenering. Elke stof is giftig zodra je boven een drempelwaarde komt. Die drempelwaarde is meestal per kilo lichaamsgewicht en voor een baby dus lager dan voor een volwassene. Daarnaast zit er in die drempelwaarde ook nog een behoorlijke foutmarge ingebakken. Dus als je die drempelwaarde binnenkrijgt, dan zit je nog steeds flink onder de dosis, waarbij schade wordt geconstateerd. Het wijzen naar de giftigheid van die stoffen is daarom kritisch op de vorm, omdat er alleen gekeken wordt naar het feit dat die stoffen, net als elke andere stof giftig zijn. Je wordt kritisch op de inhoud als je naar de hoeveelheid van die stoffen gaat kijken, die je bij een vaccinatie binnen krijgt. Waarbij je de vraag stelt of de grenswaarden voor giftigheid overschreden worden. Daarbij moet je dan natuurlijk kijken naar het lichaamsgewicht van die babies, want dat is een kritische factor voor lichaamsgewicht. Maar dat gebeurt dus niet door de antivaxxers. Want, guess what, die stoffen blijven allemaal ver onder de drempelwaarde en zijn dus niet giftig. En dat is de reden waarom ze op de vorm kritisch ziin, op de inhoud blijken ze elke keer opnieuw geen verhaal te hebben.

Oh en om nog even erop terug te komen, dat wij het met elkaar oneens zijn. Dat klopt, wij proberen kritisch op de inhoud te zijn, ook naar elkaar toe. Op die manier zorg je er namelijk voor dat een foutief geformuleerd verhaal, een te sterk aangezet verhaal of onjuiste informatie wordt gecorrigeerd. Dat doe je niet door elkaar klakkeloos gelijk te geven. En het mooie is, op deze manier leren we van elkaar.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:59

Het is toch raar dat ik mensen spreek die totaal wat anders beweren en jullie me niemand kunnen geven die jullie gelijk geeft???

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:01

Dinopino schreef:
Ik heb al doktoren gesproken die me uitgelegd hebben dat vaccines niet veilig zijn en hun ervaring hebben gedeeld.

Wat je nu zegt is ik moet geen levende mensen op hun vakgebied geloven die met me praten, maar daarentegen wel dingen van het internet. De artsen die ik heb gesproken hebben mij ervan overtuigd dat inenten niet zo n heel goed idee is. Jullie beweren wat anders dus wil ik graag een arts spreken. Geen internetlinkjes. Ook geen you tube filmpjes ik wil gewoon een telefoonnummer. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn??

Welke doctoren waren dat?

Ik vind kritisch zijn heel goed.. zeker wat het inentingen betreft.
Kennis is macht en je weet waarvoor je dan wel of niet kiest.
Maar dan ben ik wel benieuwd waar jouw kennis vandaan komt en welke doctoren iets beweren waar 99,99% van de doctoren anders naar kijkt.

Ik vroeg net naar de link met de ingrediënten van de vaccin die je net gepost heb.
Lees dat graag even na.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:04

Dinopino schreef:
Het is toch raar dat ik mensen spreek die totaal wat anders beweren en jullie me niemand kunnen geven die jullie gelijk geeft???

Ik heb in mijn leven echt heel veel doctoren gezien en gesproken (zowel voor mij, mijn gezin en ouders/opa/oma) en geen één heeft negatief gestaan tegenover bv de griepprik.

Nooit hebben ze een vaccin opgedrongen en ook verteld wat de evt bijwerkingen kunnen zijn en dat de griepprik een gok is of die bepaalde influenza's ook gaan uitbreken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:11

Misschien eens buiten een kringetje van gelijkgestemden zoeken, ik heb ook geen enkele moeite om gelijk te krijgen wanneer ik maar lang genoeg zoek naar mensen die mijn denkwijze delen. En dat is ook zo met vaccineren .
Om even terug te komen op vergif op groente en fruit. Ik heb nergens over door mensen aangebracht gif op levensmiddelen gehad. Maar eet je wel eens een peer ?
Één peer bevat 120 keer de hoeveelheid formaldehyde als van een vaccin .Kwik zit al jaren niet meer in vaccins en werd in de ingespoten hoeveelheid toen binnen enkele dagen weer afgebroken door het lichaam . En baby’s krijgen via borstvoeding xXx keer de hoeveelheid aluminium binnen in vergelijking met een vaccin. Zo dit waren de drie grootste gifstoffen die ingespoten worden/werden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:29

Dinopino schreef:

Omdat jij helemaal niet geïnteresseerd bent in mensen met een van jou afwijkende mening. Een tijdje terug heb je hier zelf nog een bericht geplaatst over een arts,waar je eerst mee wilde gaan praten. Tot je erachter kwam dat hij zwangere vrouwen een vaccinatie gaf. Toen was je opeens niet meer in zijn mening geïnteresseerd. En als jij alleen maar op zoek bent naar mensen, die jouw mening bevestigen, dan is het niet gek dat jij alleen maar mensen spreekt, die dezelfde mening als jij hebben. En dat is prima, het is aan jou of jij geïnteresseerd bent in andere informatie en om daar van te willen leren. Alleen wil jij dat duidelijk niet en dan maakt het niet uit wat wij hier vanuit onze kennis plaatsen. Dan maakt het niet uit of wij met allerlei bronnen komen, waarin die kennis onderbouwd wordt. Dan maakt het niet uit of we uitleggen hoe wetenschap werkt en waar wetenschappelijke informatie aan moet voldoen. En dan heeft het zeker geen nut om jou telefoonnummers te leveren van mensen met een mening, die van de jouwe afwijkt. Je bent er niet in geïnteresseerd en staat er niet voor open. En mocht je dat wel zijn, dan stel ik voor dat je alsnog contact opneemt met die arts, waar je het nummer al van hebt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:44

Dinopino schreef:

Je heb die doktoren uitgekozen op je gedachtegoed. Dat is niet open en eerlijk een gesprek in gaan. Het overgrote merendeel van doktoren is pro-vaccinatie dus kies een willekeurig dokter uit om mee te praten en grote kans dat die pro-vaxx is en je veel uit kan leggen.

Ik kan je geen nummer geven omdat ik er geen heb. Zoek een willekeurig ziekenhuis uit, maar ik vrees dat zij op het moment andere prioriteiten hebben. Er zijn zelfs al namen genoemd van mensen die tussen het onderzoeks- en medische veld in zitten die je kan contacten, heb je dat überhaupt al gedaan? Verder ga ik met Karl en Bigone mee.

imo mag je de dokter die hebt gesproken wel met naam en toenaam noemen trouwens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:51

Geef inderdaad de namen van die dokteren door, de meeste artsen zetten hun mening om in publicaties dus zou ze graag willen lezen .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:00

Raar ik vraag jullie wat nadat jullie van mij iets wilde. En antwoord is tegenvraag. Ik heb hier in duitsland doktoren gesproken. Persoonlijk die me ervan overtuigd hebben. Wat jullie met die namen zouden kunnen of willen is mij dan ook een vraagteken. Ik stel een hele simpele vraag, kom met een doktor die dat zegt wat jullie vinden. Dus ik zoek NIET naar mijn gelijk maar zoek naar jullie gelijk.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:01

Wanneer ik wat uit zou zoeken geloven jullie het toch niet. Dus kom maar op met die doktoren.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:08

Ik ben dokter en pro-vaccinatie. Zo.

Maar even serieus, pubmed staat vol met artikelen over vaccinaties en dat ze, zover men dat wetenschappelijk kan bewijzen, veilig zijn. Waarom moet je zo’n arts persoonlijk spreken?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:13

Dinopino schreef:
Raar ik vraag jullie wat nadat jullie van mij iets wilde. En antwoord is tegenvraag. Ik heb hier in duitsland doktoren gesproken. Persoonlijk die me ervan overtuigd hebben. Wat jullie met die namen zouden kunnen of willen is mij dan ook een vraagteken. Ik stel een hele simpele vraag, kom met een doktor die dat zegt wat jullie vinden. Dus ik zoek NIET naar mijn gelijk maar zoek naar jullie gelijk.

Maar geef de namen van die doktoren dan? Desnoods via PB?
Ik zou graag zien waarop ze hun mening baseren, of ze inderdaad hebben meegewerkt aan onderzoeken en dergelijke. Of dat een Nederlandse of Duitse dokter is maakt niet uit. Dát kan ik met de namen van die doktoren ;). Als die doktoren goede basis hebben kan ik me best laten overtuigen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:14

Nou dan wil ik graag met je praten. Mag ook via pb hoor geen probleem.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:14

Dinopino schreef:
Nou dan wil ik graag met je praten. Mag ook via pb hoor geen probleem.

PB de namen maar :j Thanks

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:16

Imandra ik ga geen namen geven van Duitse doktoren. En ze hebben niet met mij over wetenschappelijke rapporten gesproken. Maar ik heb geloof nu eindelijk iemand van jullie kant. Dus britt_xxx wanneer ze met mij wil pb graag.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:21

Dus al die doktoren die jij hebt gesproken zeggen dat vaccinaties niet veilig zijn? Dat is wel bijzonder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:23

Dinopino , ik zeg niet dat ik je niet geloof , echter voor ik iets voor waarheid aanneem zou ik graag dat zelf lezen wat die artsen vinden waarom vaccineren niet verstandig is. Dat is iets anders dan de bal terugkaatsen. Dat is wat heel veel mensen doen die een mening verkondigen wat ze van een ander gehoord hebben maar waar totaal geen bewijs voor gevonden kon worden. In zekere zin zie ik bij veel , vooral antivaxxers hetzelfde patroon. Het is niet veilig want zus en zo, alleen word nooit duidelijk wie zus en zo zijn. En dan word er weer een andere opmerkingen in de discussie gedeponeerd. Jij doet het , Pocca-locca was er een ster in.
Ondanks alle bewijzen dat vaccineren veilig is en ja , er kunnen bijwerkingen optreden . Maar er worden miljoenen levens gered en daar word niet over gepraat , helaas. Want dan gaat het meteen weer over dat ene kind wat wel is overleden. Pocca kwam met een voorbeeld en dat is deskundig weerlegt na uitgebreid onderzoek.
Maar nog steeds word dit ene geval aangehaald door mensen als Frank Reusink en anderen . Ten onrechte maar het werkt blijkbaar want Reusink vraagt en krijgt zoveel donaties dat hij er bijna van kan leven.

En verder , heb je mijn opmerking over de gifstoffen gelezen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 15:31

Dinopino schreef:
Imandra ik ga geen namen geven van Duitse doktoren. En ze hebben niet met mij over wetenschappelijke rapporten gesproken. Maar ik heb geloof nu eindelijk iemand van jullie kant. Dus britt_xxx wanneer ze met mij wil pb graag.

Waarom niet? Dit valt niet onder patiëntengeheim en als dit blijkbaar betrouwbare doktoren zijn dan lees ik me graag in wbt hun wetenschappelijke standpunt zodat ik ook bij kan leren.