4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:04

Mijn lijstje van vandaag.

O: havermout met walnoten, rozijnen, sesamzaad, sojamelk
T: skyr, eiwitshake
L: omelet met tofu, kidneybonen, kerstomaat
T: maïswafel met speculoospasta
A: witloof-pompoenlasagne (ga ik meteen aan beginnen :D )

Vanavond bios, ik vraag me af wat ‘minder erg’ is, m&m’s of popcorn <<)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:24

Oryani schreef:
Mijn lijstje van vandaag.

O: havermout met walnoten, rozijnen, sesamzaad, sojamelk
T: skyr, eiwitshake
L: omelet met tofu, kidneybonen, kerstomaat
T: maïswafel met speculoospasta
A: witloof-pompoenlasagne (ga ik meteen aan beginnen :D )

Vanavond bios, ik vraag me af wat ‘minder erg’ is, m&m’s of popcorn <<)

Popcorn is (zout) ongeveer 375 kcal per 100 gram en m&m (geel) 506 per 100 gram :+ Dus als je van de kcal uitgaat kies ik altijd voor popcorn. Ook omdat je met 100 gram daarvan veel langer doet dan met 100 gram m&m's. Dat vind ik altijd zo een zielig schaaltje, haha.

Lekker lijstje verder zeg :9

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:28

Thanks!
Dan wordt het waarschijnlijk popcorn :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:36

Popcorn is lekkerder :D witlof-pompoenlasagne klinkt super lekker, heb je een link naar het recept?

Ik heb ondertussen al 2 weken cheatday :') nog steeds verkouden en benauwd dus sporten is kansloos. Vind het ook vies als ik hele tijd zit te hoesten en daarna apparaten gebruik. Zit in Brabant dus denk het dat ook wel gewaardeerd wordt als ik thuis blijf :+ thuis oefeningen doen heb ik zó weinig motivatie voor.. gelukkig beweeg ik op een dag altijd wel voldoende maar heb het idee dat, wat ik er de afgelopen 1,5 maand er af heb gesport, er nu al weer aan zit. Erg balen wel _-:(

Heeft iemand tips voor (ontbijt) wat echt goed vult? Ik heb altijd gewoon zo snel honger, niet eens trek maar echt een rommelende maag en ben daar zo klaar mee. Ik ontbijt nu met 4 boterhammen en zo'n losse snee ontbijtkoek. Best wel wat dus en ik zit dan ook vol, alleen het verteert zich gewoon veel te snel :+
Havermoutpap pak ik wel eens als lunch, dan zit ik op het moment ook snel vol maar dus snel daarna weer honger.
Ik zat er aan te denken om naar een diëtiste te gaan maar zie vooral praktijken die zich focussen op sport.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:54

casperzazoe schreef:
Popcorn is lekkerder :D witlof-pompoenlasagne klinkt super lekker, heb je een link naar het recept?

Ik heb ondertussen al 2 weken cheatday :') nog steeds verkouden en benauwd dus sporten is kansloos. Vind het ook vies als ik hele tijd zit te hoesten en daarna apparaten gebruik. Zit in Brabant dus denk het dat ook wel gewaardeerd wordt als ik thuis blijf :+ thuis oefeningen doen heb ik zó weinig motivatie voor.. gelukkig beweeg ik op een dag altijd wel voldoende maar heb het idee dat, wat ik er de afgelopen 1,5 maand er af heb gesport, er nu al weer aan zit. Erg balen wel _-:(

Heeft iemand tips voor (ontbijt) wat echt goed vult? Ik heb altijd gewoon zo snel honger, niet eens trek maar echt een rommelende maag en ben daar zo klaar mee. Ik ontbijt nu met 4 boterhammen en zo'n losse snee ontbijtkoek. Best wel wat dus en ik zit dan ook vol, alleen het verteert zich gewoon veel te snel :+
Havermoutpap pak ik wel eens als lunch, dan zit ik op het moment ook snel vol maar dus snel daarna weer honger.
Ik zat er aan te denken om naar een diëtiste te gaan maar zie vooral praktijken die zich focussen op sport.

Balen dat gevoel zeg! Hoe komt het dat je thuis de motivatie niet kan vinden?

Qua eten zou ik de boterhammen gaan vervangen, dit vult bij mij ook altijd slecht of maar kort. Ik zou in de ochtend voor bijv. kwark gaan, eventueel met fruit en noten. Bij mij vult havermout in de ochtend overigens wel goed. Deed daar eerder ook chiazaad door om een extra vol gevoel te krijgen, wie weet is dat nog een idee!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:07

Oryani - Ik kan je de cookies&cream echt aanbevelen. Vandaag binnen gekregen en als lunch een smoothie ermee gemaakt. Ik zat echt fijn vol tot een uur of 5 en misschien is het de combinatie met cafeïne maar ik had ook veel energie. Veel plezier bij de bios!!

Casper - Ik zou ook echt yoghurt/kwark met fruit aanraden als ontbijt. Of misschien een stevige smoothie?

Mijn lijstje:
M - eiwit smoothie (kopje nespresso koffie, theelepel cacao poeder, halve banaan, 100 ml amandelmelk, 1 schep Whey Perfection Cookies&Cream en ijsblokjes)
T - 5 maiswafels met een halve avocado
A - rijst met zalm en sperziebonen

Afbeelding
Ik vind de cookies&cream heel erg lekker in combinatie met koffie. Ik ga de vanille gebruiken voor een fruit smoothie en yoghurt.

Edit: Ik heb vandaag trouwens een leren broek gekocht in maat 34/36 en ik pas hem gewoon!! Hij zit gewoon lekker en ik heb nog ruimte aan de bovenkant ipv dat mijn spekkies er overheen hangen *\o/*

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:22

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 21:50

Mjwb - Cookies&Cream klinkt wel echt heeel lekker :9 moet een fijn gevoel geven, die broek!

Dankjewel Oryani :)

Yoghurt krijg ik moeilijk weg, zo'n gekke structuur ofzo :+ toch maar eens proberen. Als het goed is heb ik straks een nieuwe baan waar het erg druk kan worden, dus dan is het wel fijn om te voorkomen dat ik met een rommelende maag bij klanten sta :+

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:21

O: Stukje bananenbrood
L: Wezen lunchen met collega’s. Had een groentesoepje en broodje tonijnsalade en verse jus d’orange
T: Kwark met banaan, chiazaad, noten en kokosrasp
A: Ovenschotel met courgette, ui, paprika en wortel en kip met mozzarella

Als snackie net lekker M&M’s voor mezelf gehaald. *\o/*

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 08:45

_mjwb schreef:
Oryani - Ik kan je de cookies&cream echt aanbevelen. Vandaag binnen gekregen en als lunch een smoothie ermee gemaakt. Ik zat echt fijn vol tot een uur of 5 en misschien is het de combinatie met cafeïne maar ik had ook veel energie. Veel plezier bij de bios!!

Casper - Ik zou ook echt yoghurt/kwark met fruit aanraden als ontbijt. Of misschien een stevige smoothie?

Mijn lijstje:
M - eiwit smoothie (kopje nespresso koffie, theelepel cacao poeder, halve banaan, 100 ml amandelmelk, 1 schep Whey Perfection Cookies&Cream en ijsblokjes)
T - 5 maiswafels met een halve avocado
A - rijst met zalm en sperziebonen

[ [url=m/wgmtuv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind de cookies&cream heel erg lekker in combinatie met koffie. Ik ga de vanille gebruiken voor een fruit smoothie en yoghurt.

Edit: Ik heb vandaag trouwens een leren broek gekocht in maat 34/36 en ik pas hem gewoon!! Hij zit gewoon lekker en ik heb nog ruimte aan de bovenkant ipv dat mijn spekkies er overheen hangen *\o/*

Zo die smoothie ziet er echt goed uit zeg! Ik ga de cookies&cream ook op mijn bestellijst zetten.
Heel net lijstje overigens verder! Het betaalt zich uit, zo zie je maar met je broek. Goed bezig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:56

Hoi allemaal, hier gaat het weer aan de iets betere hand. Ik ben goed bezig met mijn lijstjes al zeg ik het zelf. Morgen weer een weegmoment. Maar tot dusver 4,4KG afgevallen..

Ik heb wat bijgelezen maar jeetje jullie kletsen veel dus ga vanaf nu weer meelezen en reageren en mijn lijstjes delen! Merk dat mijn motivatie echt 100% is! Dus das mooi natuurlijk. Vrijdag 500KCAL te weinig omdat ik dit weekend verjaardagen heb en dan savonds nog een toastje en een stukje taart kan pakken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:01

Bedankt allemaal!! Als toppunt vandaag gewogen en 1,1 kilo eraf. Ik zit nu op -6,3. Voor het mooie wil ik nog 5,7 kilo eraf zodat het geen ramp is om wat erbij te eten, maar over -0,7 zit ik op het gewicht wat ik altijd woog voordat het uit de hand liep *\o/*

Super Fading! Geniet van je taart!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:25

Goed bezig!
Ik heb gister weer een mindere dag gehad, ‘s ochtends een hele zware workout gehad en daarna gelijk door en hele dag weg geweest. Was met m’n vader een dagje naar Deventer. Voor lunch een super lekker broodje verse tonijn gehad en een glas witte wijn. ‘S middags bij mijn opa en oma geweest en daar nog ontbijtkoek, nootjes en dadels gegeten. Als avondeten had ik maiswafels met rookvlees en broccolisoep (beetje compenseren) en een halve Humble&Crumble koek.

Vandaag weer even opletten want ik val weer een beetje terug merk ik.. heb veel honger steeds en heel veel behoefte aan koolhydraten.

Lijstje van vandaag:
O: handje granola, klein stukje kwarkbol
T: proteïneshake met magere kwark en een kleine banaan
L: salade nicoise met tonijn, gekookt ei, huttenkase en sperziebonen
T: appel
A: geen idee nog, mijn ouders komen eten
B: uur crossfit (strength class)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:37

Oeps, het was taart, nootjes en subway :Y) :P

Maar! Had deze week best wel wat kcal over dus ben benieuwd wat de weegschaal doet morgenochtend!

@maanlicht: die behoefte snap ik wel. Heb ik ook erg vaak maar probeer op die momenten gewoon een appel te pakken oid.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:48

Lust je aardbeien Maanlicht? Van aardbeien kan je echt best wel eten voordat je aan de 100 kcal zit en ik persoonlijk zit er echt snel vol van.

Als je er maar van genoten hebt Fading! :)

Ik ben in slaap gevallen ‘s middags en werd pas ‘s avonds wakker dus heb niet zo’n productief dagje gehad. Wel net aan de 10 000 stappen gekomen, maar verder alleen mijn paard gereden en geslapen.

M - eiwit koffie smoothie
T - twee geroosterde boterhammen met een halve avocado en een beetje geraspte kaas
A - zoete aardappelfrietjes met een theelepel mayonaise
T - schaaltje Griekse yoghurt vanille met een speculaasje erdoorheen verkruimeld

Mijn kunstwerk :')
Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:01

Lekker lijstje _mjbw! Goed idee van je speculaasje, heb ik nu ook zin in haha.

Ik houd zeker van aardbeien, alleen heb ik nu erg weinig te besteden, en ze zijn best prijzig..

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:35

Ohja dat is waar daar heb ik helemaal niet aan gedacht, sorry!! Wij krijgen elke week van mijn oom een hele grote mand vol. Hij heeft kassen vol met aardbeien planten die het echt heel goed doen. Terwijl ik altijd dacht dat het nog lang geen aardbeien seizoen is.

En komkommers? Ik ben ze helemaal beu maar ik at gewoon een hele komkommer als snack. Dan zit je zo bomvol dat er niks meer bij past. Of misschien soja crackers? Zit wel wat meer in maar na 5 van die crackers zit ik ook altijd vol

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:34

Hoi hoi, ik ben er weer! Zoals verwacht een super drukke week gehad met de verhuizing en alles, en qua eten was het ook redelijk dramatisch maar goed. :') Heb wel braaf meegelezen maar vind nu pas weer de tijd om te reageren. Goed nieuws, ik heb de baan gekregen *\o/* en heb morgen mijn eerste werkdag. De verhuizing is ook helemaal prima verlopen, op wat gedoe met de verschrikkelijke MediaMarkt na. :')

Vanaf morgen weer goed in het gareel wat betreft eten. :) Heb nu een mooie ruime keuken die koken weer leuk maakt, dus dat komt vast wel goed.

--

Mooi lijstje Oryani. Ik neem in de bioscoop altijd zoute popcorn. Lijkt me sowieso een beter optie dan de M&M's.

Thuis oefeningen doen vind ik ook maar niks Casperzazoe. Qua ontbijt kan ik je helaas niet helpen haha.

Ohh jouw smoothie ga ik ook eens proberen _mjwb! Love Nespresso koffie.

Heb je een recept van die ovenschotel, peuk?

Mooi dat je al zoveel bent afgevallen Fading!

Kop op Maanlicht, you can do it!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:01

Fijn Sanne! Op naar weer een stabiele basis. Heerlijk een nieuw huis en nieuwe baan.

Ik heb uiteindelijk gewoon heel erg veel magere kwark gegeten en een appeltje. Vulde goed! Komkommer eet ik ook veel inderdaad. Ik baal er alleen zo van, dan gaat het een periode super goed en heb ik totaal geen moeite om me aan mijn lijstjes/calorieën te houden en weinig honger, en dan weer een periode heb ik het heel erg zwaar. Heeft iemand enig idee hoe dat kan?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:04

Is het hormonaal? Eerste gedachte. Of in drukkere periodes (meer stress)?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:50

Herkenbaar Maanlicht, ik heb zelf de ene keer echt heel erg veel motivatie en de andere keer denk ik 'fiets it ik wil gewoon patat.' Helaas is die laatste mood vaker van toepassing dan de eerste en zit ik nu al jaren tegen hetzelfde gewicht aan te schoppen en roep ik keer op keer weer dat het genoeg is.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:05

Hier overdag veels te weinig gegeten, oops. Maar kwam uiteindelijk wel goed uit want we gingen bij mijn schoonouders avondeten en dat was erg calorie rijk... dus toch gewoon aan mn calorieën kunnen komen gelukkig!
Morgen ochtend weer wegen... ben benieuwd!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:26

__Sannne schreef:
Herkenbaar Maanlicht, ik heb zelf de ene keer echt heel erg veel motivatie en de andere keer denk ik 'fiets it ik wil gewoon patat.' Helaas is die laatste mood vaker van toepassing dan de eerste en zit ik nu al jaren tegen hetzelfde gewicht aan te schoppen en roep ik keer op keer weer dat het genoeg is.

Ja, precies. Het zit waarschijnlijk echt tussen mijn oren, heb het gevoel dat ik het “nodig” heb of zo. Ben nu ook weer iets aangekomen in vergelijking met vorige week.

Ik heb altijd stress, haha! Nee, dat gaat eigenlijk steeds beter. Hormonen zou kunnen, ik heb altijd het idee gehad dat dat bij mij heel erg schommelt.

Het is ook wel zo dat ik echt niet meer veel kwijt moet, zijn echt de laatste kilo’s om wat droger te worden, dus misschien heeft het daar ook mee te maken? Ik mag niet super veel eten omdat ik niet groot en zwaar ben, en los van het sporten beweeg ik helemaal niet. Als ik 6.000 stappen op een dag zet is het veel.

@libera: overdag een keer te weinig eten is echt geen probleem als je het ‘s avonds kunt compenseren :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:47

Maanlicht schreef:
__Sannne schreef:

Ja, precies. Het zit waarschijnlijk echt tussen mijn oren, heb het gevoel dat ik het “nodig” heb of zo. Ben nu ook weer iets aangekomen in vergelijking met vorige week.

Ik heb altijd stress, haha! Nee, dat gaat eigenlijk steeds beter. Hormonen zou kunnen, ik heb altijd het idee gehad dat dat bij mij heel erg schommelt.

Het is ook wel zo dat ik echt niet meer veel kwijt moet, zijn echt de laatste kilo’s om wat droger te worden, dus misschien heeft het daar ook mee te maken? Ik mag niet super veel eten omdat ik niet groot en zwaar ben, en los van het sporten beweeg ik helemaal niet. Als ik 6.000 stappen op een dag zet is het veel.

@libera: overdag een keer te weinig eten is echt geen probleem als je het ‘s avonds kunt compenseren :)

Het zou goed kunnen dat het hormonaal is! Ik merk bij mezelf heel erg in bijv. schommelingen in hongergevoel door de maand heen.

Daarnaast merk ik ook dat mijn wilskracht wat dat betreft echt iets is wat 'op kan gaan'. Ik heb echt af en toe een dag nodig waarop ik niet op mijn eten focus, om me daarna weer 100% aan mijn doelen te kunnen houden. Als ik dat niet doe merk ik gewoon dat ik verslap en tussendoor weer meer ga cheaten.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:32

Nu sinds een week weer voeding aan het loggen, mijn vriend ook mee over de streep gekregen en voor het eerst sinds lange tijd een weekend binnen de lijntjes kunnen blijven +:)+

Op een gemiddelde werkdag eet ik ong 300gram griekse yoghurt (2% vet variant), 6 boterhammen met margarine, kip en soms komkommer/augurk erbij, 3 crackers met light jam, en een stuk fruit (meestal appel of druiven). Ik eet dit alleen zeer verspreid over de dag, het liefste eet ik elk uur :oo

Dit is in totaal 885 calorieen, 49gr eiwit, 125gr koolhydraten en 19gr vet.

Vanavond staat er een bloemkoolsoepje met vlees (kip, magere rundervinken of mager gehakt) en oven gebakken aardappelen op de planning. En verder heb ik uitgevonden dat de paaskoekjes vd lidl maar 10 gram wegen dus dat is een mooie traktatie en eindelijk krijg ik het voor elkaar om het bij 1 of 2 koekjes te laten ipv de hele pak op te eten.