(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:30

@Warboel: Wat heftig van je vader! Dikke knuffel :(:) Ik ga duimen voor zo "goed" mogelijk nieuws voor jullie. Sterkte!

@Carnivora: Begrijpelijk dat je dan even wacht. Anders zit je ook niet prettig op je werk.

--------

Mijn oude psycholoog kan niets voor me betekenen in de zin van advies. Erg jammer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:36

Warboel wat een vervelende situatie! :(:) Ik hoop ook op zo goed mogelijk nieuws voor jullie!

Balenciaga, hoe nu verder?

Mijn dag startte slecht: files, ongeluk op route waardoor ambulance en politie langs me moesten (stress), slagboom bij werk die het niet deed, toegangsdeur werk die niet open ging met m'n pas, op radio veel gedoe over corona en reizen.
Net gerustgesteld door reisbureau dat we ons geld in ieder geval niet kwijt zijn mocht de reis niet door kunnen gaan. :)

Leandra

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:30

Jullie hebben allemaal wel een stressvolle week gehad zo te lezen. Dikke knuffel!

Hier ook mindere dagen. Voel me leeg en snel geïrriteerd. Komt voor een deel ook omdat mijn jongste dochter 's nachts heel slecht slaapt.
Heb haar vanmorgen, na de zoveelste krijspartij, op bed gelegd. Na een kwartier krijsen is ze is slaap gevallen en heeft ze een paar uur geslapen. Ik ben toen ook even op de bank gaan liggen en heb mijn ogen dicht gedaan. Iets minder moe maar nog steeds leeg.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:30

Oef Warboel.. :(:)

Leandra lekker dat je iig nog even hebt kunnen slapen..

M'n probleem voor morgen heeft zichzelf opgelost, concert is afgelast.. Beetje jammer dat ik voor een ander concert m'n kaartje al had verkocht :')

Ik heb heel de middag een beetje apatisch voor me uit zitten staren... -O-
Ik zie het even niet meer zitten allemaal...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:50

Ja is echt een rot situatie, m'n vader heeft al sinds een half jaar of iets steeds hoofdpijn klachten en wat last met kauwen en slikken. De huisarts heeft 'm een antibiotica kuur voorgeschreven voor een voorhoofdholte ontsteking, maar dat deed niks. De huisarts van mijn ouders (ook mijn oude huisarts voor ik naar de stad verhuisde) stelt zich altijd super afwachtend op, heel erg vervelend... Nu kan m'n vader dus bijna niet meer eten omdat hij zo'n pijn heeft met kauwen en slikken, heeft ontzettend veel hoofdpijn en hij kan ook slecht praten.
Dus allemaal aardig zorgwekkend.. Ook met het corona virus, hij is echt in slechte gezondheid en ook steeds erg benauwd (hij heeft ernaast ook COPD) dus grote kans dat als hij corona oploopt het einde verhaal is. Thanks iig voor alle sterkte wensen :* Vind het door die hele situatie ook onwijs moeilijk om met m'n moeder over mijn eigen situatie te praten want ze heeft al zoveel zorgen. Merk dat ik me daarom veel te veel wegcijfer, dus is fijn dat ik het hier kwijt kan :)

@Mandy fijn dat het reisbureau je wat gerust heeft kunnen stellen, maar wel klote dat je die zorgen wel hebt natuurlijk! Is je dag uiteindelijk nog een beetje beter verlopen?

Balen Leandra, lijkt me ook zoveel extra zwaarder met kinderen en dan ook nog een slechte slaper... Hopelijk slaapt ze snel weer wat beter, zodat jij ook wat meer rust kan pakken.

@Goldie hele dikke knuffel :(:) :(:) :(:) Kan je iemand bellen? Misschien een idee om de huisarts te bellen? Of even naar bed, even wat rusten? Vind het echt oprecht heel erg naar dat je het even niet meer ziet zitten, als je eventueel even wil schelden/spuien oid mag je me altijd een PB sturen hoor..

Ik heb sinds gisteren een verzwaringsdeken, heb echt lekker geslapen eronder vannacht! Hopelijk komt dat ook daadwerkelijk door die deken en is het geen toeval, want zou fijn zijn als ik wat rustiger zou slapen :+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:19

Oh goldie knuffel! Kan me goed voorstellen dat je je weet goed rot voelt. Pb3staat open evt! :(:)

Leandra ik voel je! Voor jou ook een knuffel :(:)

Warboel voor jou een hele dikke knuffel! Wat een vreselijke situatie zo zeg...
Heb zelf ook een vader met COPD, een oom met ALS en mn moeder twijfelen ze nu Of ze corona heeft

Ben vanmiddag naar de bedrijfsarts geweest en het viel allemaal mee...
Hij ziet in dat werken niet gaat, en hoopt dat de onderzoeken wat licht gaan werpen.
Hij was ook absoluut niet te spreken van de houding van werk

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:32

Sterkte Warboel, met je vader.

Ik heb vanmiddag de verwijsbrief van de POH opgehaald. Ze hebben het over een vermoedelijke DSM 5 diagnose. Wat dag precies inhoud weet ik niet, kan er niet veel duidelijke informatie op het internet over vinden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:08

Leandra schreef:
Ze hebben het over een vermoedelijke DSM 5 diagnose. Wat dag precies inhoud weet ik niet, kan er niet veel duidelijke informatie op het internet over vinden.

.... de DSM 5 is de huidige (min of meer 5e) editie van de turflijst waarmee bepaalde klachten worden ingedeeld / beschreven.
Uiteraard: een diagnose stellen is geen kwestie van turfjes afvinken, maar een, twee of drie gedegen gesprekken met een psycholoog.
Om het ingewikkeld te maken : burn out staat niet in de DSM.
.... maar kennelijk 'horen ze een belletje rinkelen' dat je mogelijk wel voldoet aan de criteria van een aandoening (of hoe zeg je dat) die wel in de DSM staat. (Bijvoorbeeld depressie of ptss.)

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:16

De psycholoog heeft bij mij ook een dsm 5 diagnose gesteld. Dat was nodig omdat het dan uit de basisverzekering vergoed wordt. En het is een soort kader om de behandeling op af te stemmen. Was wel even confronterend om te lezen, maar ja.

Gisteren viel de cursus mee, hij was om 3 uur al klaar ipv half 5. Dus toch op tijd naar huis! Ik merk wel dat mijn lijf vol spanning zit, ik maak me zorgen om mijn werk en al het nieuws over het coronavirus doet ook geen goed voor mijn gemoedstoestand...

Weer lekker geslapen onder je verzwaringsdeken Warboel? Ik heb er ook één, fijn zijn ze he?

Dikke knuffel voor iedereen :(:)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:31

Wanneer weten jullie meer Warboel? Snap dat je je moeder nu niet extra wil belasten.

Bedankt :(:) M'n vriend is thuis aan het werk, dus daar kan ik wel tegenaan klagen al wil ik die ook niet met alles belasten. Ik ben ook in bed gaan liggen, tv kijken lukte ook niet dus daar voor me uit gaan staren.
En bedankt voor jullie aanbod, lief :*

Ik werd ook weer zo moe van mezelf vannacht.. 3 liedjes die tegelijk door m'n hoofd aan het dansen zijn en elkaar constant afwisselen, allerlei andere gedachtes die elkaar snel opvolgen... Het is zoooo druk daarboven, ik wil gewoon slapen -O-
Een beetje als dit..
Afbeelding

Klinkt fijn zo'n verzwaringsdeken.

Net m'n agressie iig losgelaten op wat kartonnen verpakkingen die stuk moesten...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:10

Echt heel naar die onzekerheid Warboel :( Vreselijk.

Ik denk dat ik gisteren gebeld ben door de huisarts met betrekking tot het traject met de praktijkondersteuner van de GGZ. Heb helaas nog geen tijd gehad om terug te bellen in verband met de drukte op werk (ben met dit berichtje ook al 10 minuten bezig omdat er steeds van alles tussendoor komt :+ ) Heb het echt lastig op werk. Had gister in mijn hoofd een goede dag en stond er allemaal wat positiever in maar vandaag voel ik me weer een stuk slechter. Ik verdrink echt in het werk, krijg te weinig hulp en ben gewoon niet fatsoenlijk ingewerkt. Zit er nu weer echt even doorheen. Vanmiddag weer een gesprek met mijn baas.
Ik heb te horen gekregen dat ik morgen een dagje mag komen proefdraaien bij het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Daar ben ik wel benieuwd naar. Maar stiekem kijk ik een beetje op tegen een weekend van maar 1 dag :+ Maar heb wel zin in het proefdraaien

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:07

Leandra wat vervelend van je nachtrust!

Warboel, helaas niet echt en afgelopen nacht 3 uur geslapen. :=

Moirin, wat fijn dat het eerder was afgelopen. Corona zorgt voor een hoop zorgen he, bah!

Balenciaga, succes met het gesprek! Kort weekend! :oo Hou je dat vol?

Gisteren kreeg ik een bericht dat ik vanaf maandag vanuit huis moet werken. Paniek..
Ik zou ook een afspraak hebben met m'n leidinggevende en coach van bedrijfsarts, maar dat is een maand verplaatst.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:47

Nou mijn meeloopdag is helaas afgezegd door de corona uitbraak -O- Begrijpelijk uiteraard, maar wel heel erg jammer. Nu zullen ze pas in april uitspraak doen en kan ik (indien ik word aangenomen) in juni pas beginnen. Ik zit echt niet op mijn plek hier, en dat het zo uitzichtloos is maakt het zo vreselijk :( Geeft me echt paniekgevoelens. Ik ben gewoon echt bang en weet niet wat ik moet doen. Kan pas eind april terecht bij de praktijkondersteuner dus ik zit nog ruim een maand in een (voor mijn gevoel) hele uitzichtloze situatie en heb voorlopig nog geen hulp. Heb even moeite met het eind van de tunnel zien zeg maar |(

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:54

Ik moet vanaf maandag ook thuiswerken inderdaad. Aan de ene kant lekker rustig :o maar het is wel weer anders dan anders.

Dikke knuffel Balenciaga! Wat een nare situatie. Misschien maandag opnieuw naar de huisarts? De wachtlijsten voor hulp zijn helaas lang, maar misschien kun je wel wat minder werken tot die tijd ofzo?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:59

Sorry even egopost.... het is helemaal mis -O-
Hij heeft een grote tumor van 5 cm ongeveer in z’n slokdarm, zeer hoogstwaarschijnlijk kwaadaardig en niet meer te opereren. Hij is nu naar het LUMC om te kijken of die er nog heil in zien om te behandelen met bestraling... maar de kans is klein.
Ik voel me vooral echt onwijs verdrietig, boos, gefrustreerd maar vooral ook heel leeg... lig maar een beetje op de bank te hangen, heb het maar koud en ik wil gewoon slapen :\

Hopelijk word ik nou niet verkouden/ziek want dan mag ik niet naar hem toe natuurlijk want hij is super kwetsbaar.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:01

Inderdaad dat opperde ik ook al, misschien halve dagen oid. Wachten op hulp duurt lang als het niet gaat..
Iemand anders om je heen waar je mee kunt praten?

Ik zou naar paard en bed verschonen, beide niet gelukt.. -O-
Wel een fijn gesprek gehad met een vriend van ons. En even geholpen met even 2 kastjes voor de keuken op de juiste plaats zetten..

Nu ga ik m'n bad vol laten lopen...

Edit:
Woow Warboel wat een kl*te bericht... ;(
Gatver, weet even niet wat te zeggen... Y;(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:04

Warboel :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Vreselijk nieuws, heel naar!
Veel sterkte!

Zorg ook maar goed voor jezelf, zodat je naar hem toe blijft kunnen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:06

Oh warboel wat een klöte nieuws zeg... had zo gehoopt dat het meeviel! :(:)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:36

Mijn gesprek van vanmiddag is komen te vervallen dus wil volgende week met mijn baas gaan zitten om minder uren te bespreken. Vriend is gelukkig heel supportive en geeft aan dat ik me geen zorgen moet maken om de financiën.
Mag een werkgever zo'n verzoek trouwens ook weigeren? Jawel toch?

Warboel, ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat een vreselijk nieuws, heb er kippenvel van. Zorg goed voor jezelf. En een hele dikke knuffel voor jou en je vader (en je verdere familie uiteraard) :(:)

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:48

Jeetje Warboel, wat vreselijk :(:) Heel veel sterkte!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:58

Oh Warboel, wat een vreselijk bericht. :(:)
Heel veel sterkte! :(:)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:21

Wat heftig Warboel. Heel veel sterkte de komende tijd. Dikke knuffel!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:00

Bedankt allemaal <3

Gisteren zijn m’n ouders even langsgeweest toen ze uit het LUMC kwamen. Aankomende week krijgt hij een kijkoperatie, ze gaan dan kijken of ze een punctie kunnen nemen en hoe het precies gegroeid is. Het schijnt erg afwijkend te zijn van een “normale” keelkanker, vaak is dat nog wel operabel maar deze is helemaal vergroeid tussen z’n zenuwen en slijmvliezen.
Hij zal dan ook een petscan krijgen om te kijken of er uitzaaiingen zijn. En dan over een week of 3 beginnen ze met bestralingen, die hij 5 dagen in de week zal krijgen. Wordt een superzwaar traject iig. Ze weten nog geen prognose; eerst de kijkoperatie en de petscan even afwachten.

Merk echt wel dat ik mentaal een klap ervan gekregen heb, ben echt zo ontzettend moe. M’n hoofd heeft het duidelijk moeilijk met verwerken := Ook weer super rare dromen, wat ik een paar weken geleden voor ik instortte ook had. Droomde net super realistisch dat ik voor de trein sprong := dat soort dromen zijn echt het eerste teken dat m’n hersenen gewoon weer overuren draaien en m’n hoofd te vol is.

Maargoed, afwachten maar. Meer kunnen we niet. Ik hoop wel dat hij er nog is als ik m’n puppy krijg, hij kijkt daar ook wel naar uit.
Als het goed is worden die volgende week ongeveer geboren en blijven ze 3 maanden daar. Dus duimen maar!

Dinsdag moet ik naar de bedrijfsarts, als dat überhaupt doorgaat. Moet nu echt helemaal niet denken aan werken, blegh.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:06

Maar dan zit het vrij hoog dus, aangezien je het over keelkanker hebt? Hoeveel bestralingen worden het, of is dat nog afwachten tot alle uitslagen er zijn? Waardeloos dat het inoperabel is..
Hopelijk geen uitzaaiingen op de PET..

Ja dit is een behoorlijke klap die je krijgt zo.. echt heel veel sterkte voor jullie allemaal...

Wat voor puppy krijg je?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:25

Ja het zit heel hoog idd, bij z’n mondbed. Hij kan ook moeilijk praten, z’n tong niet meer uitsteken en dus ook heel moeilijk eten. Ik hoop ook op geen uitzaaiingen maar hij zag er gisteren echt bizar slecht uit, ook een grauwe huidkleur dus ik ben bang voor het ergste... maar we zullen zien.

We krijgen een Silken Windsprite! Werden ook wel Langhaar Whippet genoemd, een windhond dus :j de papa hond is de hond van een vriendin van me en de moederhond is de zus van een hond waar ik vorig jaar 4 maanden op opgepast heb, is dus een bijzonder nestje :D
Staat een foto van de ouders op m’n instagram: http://www.instagram.com/windsprite_anonymous