Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:25

Heel goed Fleur, hou vol!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:27

Charaz schreef:
Dat je zo worstelt nu is heel begrijpelijk lijkt mij, maar kan me voorstellen dat het loodzwaar voor je is.

Het valt me op dat je je gewicht niet meer met ons deelt, vind je dat lastig om het ook te benoemen ?

Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je je emotioneel snel wat beter voelt en kan genieten van de leuke dingen.

Dat vind ik lastig ja. Ik voel me gewoon dik worden en voel me niet meer fijn in mijn lichaam.
Maar komende dinsdag moet ik 45.3 kg wegen. Afgelopen vrijdag dus tussen 44.8 en 45.3 en ik zat op 44.5 dus vandaar de nutridrink.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:46

Lieve Fleur, niemand vind dat je je best niet doet.
Tenminste ik niet :knuffel:
Wel hoop ik dat ze beslissen dat je wat langer mag blijven.

Zet em op +:)+

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:32

Het was zeker geen vraag bedoeld als verwijt hoor, excuus als je het zo hebt opgevat! :)

Ik bedoelde meer of het feit dat je in eerste instantie voor een andere optie wilde gaan (en dus indirect op dat het niet meer zag zitten trajecten in te gaan) je nog bezighoudt bewust of onbewust. Bij sommige mensen blijkt zoiets soms (onbewust) een blokkade van je geest en lichaam te zijn waardoor bijvoorbeeld aankomen niet goed wil lukken, hoe hard iemand ook probeert. Vandaar mijn associatie na je berichten dat normaliter 6 weken in de kliniek kennelijk voldoende resultaat bieden. Ik hoop dat ze je de ruimte willen bieden om alles op je eigen tempo te kunnen doen! :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:53

Fleury schreef:
Ik doe hier enorm mijn best maar ben ook heel verdrietig. Maar je kunt niet zeggen dat ik niets probeer!

Ik vind jou een dappere doordouwer.
Op zich interesseren 'de cijfers' mij niet zo, (calorieën, bmi, gewicht, noem maar op)
maar wat mij treft is de "wringing" van 'het nieuwe normaal' waarin je baaie mager moet zijn versus de elementaire biologie. (Kleine vak-afwijking van mijn kant, biologie. :o )
Dat de somatische stapjes richting biologisch herstel niet met gejuich, maar verdriet en onrust worden begroet. :(:)
(Een eetstoornis gaat tenslotte ook niet echt over eten. Eten is een 'middel tot een doel', bijvoorbeeld je emoties niet meer zo voelen, of controle willen hebben, of noem maar op.)
Citaat:
Sinds 2 dagen smeer ik zelfs een beetje margarine op m'n zoet boterham!!! Nou dat is een wonder en dat allemaal door een zelfgemaakt stappenplan.

Je doet hartstikke 'braaf' wat je moet doen en dat is hartstikke dapper, want je gaat tegelijkertijd tegen van alles en nog wat van jezelf en je eigen emoties in.
Chapeau!
Citaat:
Maar als ik zonder zicht op 'goede' hulp over 2 weken weer thuis zit en het lukt me niet.....
:(:)
Hopelijk komt er een reeël voorstel ter tafel!!
Citaat:
Ik ben het zeker nog lang niet vergeten.

Eh... wat precies?
Citaat:
Maar ik doe eerst heel erg mijn best! Nu weer 3 boterhammen tijd.
+:)+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:28

Hoe is het vandaag Fleur?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:12

Ik ben de laatste dagen erg verdrietig, voel me helemaal niet fijn in mijn lichaam en ben met regelmaat ook onrustig. Ik probeer nu alles te doen wat aangeboden wordt, ookal is dat nog beperkt ivm de quarantaine waarin we nu nog zitten. Heb er ook weer een corvee taak bij, het opruimen van het middagtussendoortje want er zijn wel 2 mensen met ontslag maar ivm de quarantaine komen er deze week geen nieuwe bij dus even met 7 ipv 9. Wel ook weer even wennen.

Ik heb mijn tussenevaluatie gehad met mijn behandelaar en ook de psychiater en daar werd uiteindelijk van 2 weken gemaakt dat we over 4 weken weer gaan evalueren dat ik dan de week erna naar huis kan en tot die tijd met mijn behandelaar met kleine stapjes werken aan de onrust. Het was een beetje een rommelig gesprek via beeldbellen dus ik hoop dat dat volgende week niet meer hoeft.
Daarna nog een gesprek met de diëtiste en ook aangegeven dat de nutridrink als straf voelt en dat is nu veranderd in een kopje vla en ook mijn toetje is vla of vruchtenkwark geworden ipv yoghurt omdat ik steeds net te laag zat.
Hopelijk is zo de extra vla niet nodig maar dat voelt al minder erg dan de nutridrink.
Nu is het MDO bezig, spannend want ik heb wel een paar vragen gesteld of ik dingen mag. En de grootste vraag van iedereen is: mogen we uit quarantaine? We zijn al 2 keer negatief getest en het personeel ook en we willen gewoon heel graag naar buiten/bezoek/normaal therapie/normale verpleegkundige in normale kleding.
Laten we het hopen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:18

Wat jammer dat je zo verdrietig bent.
Misschien stel ik nu een hele stomme vraag hoor, maar weet je ook waarom je dat bent?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:18

Ik hoop het ook Fleur, 14 dagen is ook wel lang, je zou denken dat met de huidige maatregelen 10 dagen genoeg zou zijn. Zou ook fijn zijn om gewoon even naar buiten te mogen met dit weer.

Wat fijn dat je je nutridrink mag vervangen door een kopje vla. Als je dan toch iets moet eten, laat het dan in ieder geval nog iets zijn wat ergens naar smaakt.

Heel vervelend van je onrust, ik hoop dat je snel weer in het echt mag praten en dat jullie met de onrust bezig kunnen.

Hou vol, je bent zo goed bezig :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:26

Hoi Fleur,
wat fijn van de vla!
En wat is toch doe MDO...?
Fleury schreef:
Ik ben de laatste dagen erg verdrietig, voel me helemaal niet fijn in mijn lichaam en ben met regelmaat ook onrustig.

:(:)
Citaat:
Ik probeer nu alles te doen wat aangeboden wordt, ookal is dat nog beperkt ivm de quarantaine waarin we nu nog zitten. Heb er ook weer een corvee taak bij

... betekent dit dat men vindt dat je vooruit gaat?
Waardering doet een mens deugd 'dat geeft de burger moed'.

Citaat:
Ik heb mijn tussenevaluatie gehad met mijn behandelaar en ook de psychiater en daar werd uiteindelijk van 2 weken gemaakt dat we over 4 weken weer gaan evalueren dat ik dan de week erna naar huis kan en tot die tijd met mijn behandelaar met kleine stapjes werken aan de onrust.

Jammer dat het met beeldbellen moest...!
Kleine stapjes is natuurlijk prima!
(Maar over 4 weken evaluatie en over 5 naar huis - ik weet het niet. Fysiek ben je dan hopelijk wat sterker, maar tja, daar word jij dus naar van....)
En het kan aan het rommelige gedoe liggen, maar 'naar huis' klinkt in mijn oren als 'ontslag', zonder follow-up.

Hopelijk mogen jullie snel weer uit quarantaine!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:49

MDO
Multi disciplinair overleg

Een overleg tussen verschillende zorgverleners in de casus van TS. Bijv. Diëtist, psychiater, psycholoog, arts.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:06

Wat ben je ontzettend dapper Fleur.
Zo'n quarantaine maakt alles extra zwaar.
Meer energie hebben is wel belangrijk om straks weer leuke dingen te kunnen doen. Maar ik begrijp dat het voor jou erg dubbel voelt.
Ik denk aan je :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:51

Balou_k schreef:
MDO
Multi disciplinair overleg

Een overleg tussen verschillende zorgverleners in de casus van TS. Bijv. Diëtist, psychiater, psycholoog, arts.

Brrr - Fleur, ik snap van a tot z dat je dat spannend vindt!

Toen ik bij het riagg over de vloer kwam, werd ik van tijd tot tijd ook 'overlegd' - een club mensen die ik niet ken en zij mij niet (... waarschijnlijk ligt dit bij jou anders, zijn het mensen die op de afdeling rondlopen... )
en ik ben er niet bij, maar ze gaan wel over mij beslissen.
Zucht.
"Ik vond het maar niets..."

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:19

Janneke, tegenwoordig zijn MDO's daarom over het algemeen ook met de betreffende persoon en vaak vertrouwde "aanhang", niet meer zo onpersoonlijk als vroeger en heb je meer inspraak op de processen. :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:24

Maar ik kan me wel inbeelden dat het voor TS alsnog niet simpel is hoor. Ik heb zelf ook zo'n teamgesprek mogen bijwonen en vond dat heel moeilijk. Is erg raar dat iedereen daar zit om over jou te praten. En de vragen die gesteld worden, uiteraard bedoeld om je te helpen, zijn vaak niet makkelijk te beantwoorden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:59

marrlinde schreef:
Janneke, tegenwoordig zijn MDO's daarom over het algemeen ook met de betreffende persoon en vaak vertrouwde "aanhang", niet meer zo onpersoonlijk als vroeger en heb je meer inspraak op de processen. :j

Dat is in principe uitstekend, maar zo ging het van de week bij Fleur niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:54

Hoi Fleur,

hoe gaat het vandaag met jou?

Mogen jullie uit quarantaine? En zijn er verder nog ontwikkelingen rondom jouw behandelplan?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:37

Vandaag ben ik precies 1 maand in Helmond opgenomen. Ik heb weer een stuk geschreven. Dat plaats ik nu hier en reageer later op alle reacties.

Het is alweer even geleden dat ik hier geschreven heb want het ging niet helemaal over rozen. Het is echt zo hard vechten tegen jezelf en omgaan met jezelf dat het even te veel was om ook nog te gaan schrijven terwijl ik dat eigenlijk dan juist wel moet doen zodat het ook heel leerzaam is voor straks om terug te lezen.
Ik ben hier nu vandaag precies een maand en hoewel de uren soms best langzaam kunnen gaan, vliegen de weken voorbij. We zitten nog in quarantaine dus ben al 2 weken de afdeling niet af geweest en geen bezoek en daarvoor zat ik in de rolstoel als we buiten het gebouw gingen dus heb al heel wat weken amper gelopen.
Maar morgen gaan we uit quarantaine, komt mijn vader en gaan we een stuk buiten lopen want ik ben vorige week de BMI 15 grens gepasseerd en dan mag je weer zelf lopen. Op dagen dat ik niet met iemand mee naar buiten kan, mag ik nu ook 5 min op de hometrainer op 0 Watt dus dat stelt niet veel voor maar is meer tegen bewegingsdrang.
Moet ik ook een beetje mee oppassen aangezien ik vandaag weer gewogen ben en dus tussen de 0.5-1.0 kg zwaarder moest zijn dan dinsdag (45.1) en ik was ondanks dat we meer calorieën hadden toegevoegd afgevallen naar 45.0. Dus nu moet ik nog 1.1 kg aankomen voor dinsdag.
Ik had aangegeven dat die nutridrink voor mij zo als straf voelde en nu mag ik een extra glas vanille vla nemen bij het ochtend tussendoortje. Dat heb ik vandaag dus voor de eerste keer gedaan en dat voelt voor mij echt beter. Het is lekkerder, voelt fijner om te mogen eten. Hopelijk is het voldoende om me naar de 46.1 te leiden maar 1.1 kg in 4 dagen is best veel. De afgelopen 2 weken had ik 0.1 en 0.2 te kort dus weet ook niet precies waar de grens van gehaald ligt.
Had nog wel uitgebreid met de diëtiste gesproken want ik had een stappenplan gemaakt om uiteindelijk zelf een boterham met zoet beleg met 1/4e kuipje boter te smeren en op te eten. Mensen die mij goed kennen weten hoe erg ik daarvan gruwel. Maar ik weet ook dat mijn hersenen zijn aangetast, vooral het korte termijn geheugen dus gingen de verpleegkundigen mijn brood smeren en snijden en ik keek niet en at het met pasta op. Maar ik wilde niet dat ze altijd mijn brood bleven smeren dus schreef ik een plan van aanpak met huidige en gewenste situatie, de problemen en de stapjes die ik zou moeten gaan zetten. En dat waren héle kleine stapjes zoals eerst alleen kijken, daarna aanraken enz enz maar met als resultaat dat ik het nu zelf doe! En de diëtiste zei daar nog veel van geleerd te hebben en het te gaan toepassen bij andere cliënten (ergens anders) .
Maar wat een gevecht moet je leveren! Het lijkt alsof ik uit 2 werelden besta. 1 wereld doet alles perfect, voert elke opdracht uit en eet elke kruimel op. En de andere wereld die de afgelopen tijd steeds meer terrein won. Verdrietig, somber, ongelukkig, onrust. Ongelukkig in en met mijn lichaam. Die wereld was gedempt en kruipt nu naar voren. Ik wil zo graag weer terug naar die gedempte situatie maar dat mag hier niet. Hier moet je door en je mag niets overslaan. Als de regels niet zo strikt waren, was ik al veel vaker blijven liggen, maar je moet. En ik doe het. Nog nooit te laat geweest, alles van mijn eetschema op en bezig met mijn opdrachten.
Ik heb nu een paar keer een goed gesprek gehad met een verpleegkundige en ze beginnen me nu een beetje te leren kennen.
Oorspronkelijk was hun plan om na 6 weken naar huis te gaan maar daar is 9 van gemaakt.
Ik denk dat ik in die 3 weken extra nog veel kan leren omdat ik nu pas echt met de therapie begin en ik hoop dat het gevecht in mij een beetje richting winnen staat want de strijd nu is echt best heftig.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:42

Knap geformuleerd... je reis is interessant om te belezen, je strijd met jezelf is heftig... ik vind het knap hoe je je hier doorheen slaat :) ik hoop dat je je binnenkort beter gaat voelen doordat je meer energie krijgt zodat je in ieder geval ook de pluspunten gaat ondervinden in je dagelijkse leven

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:57

Ik vind het zo knap dat je het zo op papier kan zetten. En dat je ergens wel kan benoemen dat je goede dingen doet, terwijl alles in je schreeuwt dat je terug moet naar je verdoofde situatie.
Ik kan me niet voorstellen hoe groot de strijd is die je met jezelf moet voeren, maar je doet het, je gaat het aan en je doet je uiterste best je aan alle regels te houden, hoe rot je je ook voelt. Ik vind het knap Fleur, en ik hoop zo ontzettend voor je dat je uiteindelijk loon naar werken krijgt

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:03

Wat ben je dapper!

En fijn dat je dit zo neerschrijft en deelt. Ieder mens is uniek en zo een kijkje kunnen nemen in je gedachten is erg prettig om elkaar beter te begrijpen. Hoop dat je dit ook deelt met de mensen om je heen.

Succes!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:40

Bedankt Fleur om ons, ondanks dat je het lastig hebt, toch op de hoogte te stellen. Ik ben ook blij om te lezen dat de opname verlengd wordt maar vooral dat je het zelf ook een goede zaak vind en ook de stappen in de goede richting erkend. Ondanks het misschien niet altijd zo aanvoelt ben je goed bezig. Geniet maar van lekker buiten te zijn met dit heerlijk lenteweer straks. :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:45

Fleur, ik ben zo trots op je dat je je zo goed aan het schema en alle verplichtingen kan houden, petje af!

Fijn dat je vla mag ipv nutridrink mag, lijkt me een stuk smakelijker.

De 3 weken extra zullen ook wel een stip rust geven voor je

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:30

Ik vind je zo ontzettend dapper he!

De hele strijd die je aangaat, je hoofd die echt wel weet hoe het hoort en wat er nodig is voor een gezonde fleury en je hart dat op het moment iets heeeeel anders wil.

Blijf schrijven, praten en je gevoel neerleggen. Hoewel ik snap dat je door een diep dal gaat, kom je er sterker uit. Jij kunt dit.
Stapje voor stapje, beetje bij beetje, stukje voor stukje. En ieder stapje stukje en beetje zijn weer een beetje verder.

We kennen erkaar niet, maar ik ben trots op je! Ik vind je een tof en stoer wijf.

eppieheppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 01:14

Je doet het super goed Fleur !
Nu nog dat knopje zien te vinden waardoor je ook nog het juiste gevoel er bij krijgt en de verslaving los kan laten. Ik hoop dat drie weken extra er bij genoeg is , maar ik blijf het haastig werk vinden . Ik begrijp dus ook niet zo goed waar om ze zoon strakke tijd planning erop na houden . En vooral omdat de nazorg ook niet erg onder steunend lijkt te worden. Ik zou het nog snappen wanneer je na opname daar dagbehandeling voor enkele dagen per week krijgt.