Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:59

Hier gaat de derde week in! Het gaat eigenlijk best soepel. Door de week met werk wel echt 11-19, in het weekend iets soepeler. Als ik om 10 uur naar stal wil en pas om 4 uur ‘s middags weer thuis ben, wil ik toch wel een ontbijtje :Y)

Daarnaast is het voor mij niet zozeer om af te vallen, maar het voelt wel goed om weer net onder een bepaalde grens te zitten.

xingridx

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:02

Hier lekker bezig *\o/* al dik 2 kilo kwijt, doordeweeks goed te doen tussen 12 en 20 en in het weekend is het net hoe het loopt.

Vooral blij met dat er ineens na ruim 2,5 jaar en PCOS weer een cyclus op gang lijkt te komen. Dan hoop je toch dat het daardoor komt en het ook iets goeds doet voor mn hormonen :))

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:02

Sting schreef:
Hier ook sinds kort bezig (niet elke dag lukt ivm paar dagen weg). Maar hoe doen de fanatieke sporters het hier? Gisteren van 9-11 in de ochtend op de racefiets gezeten en ik was me een partij flauw! Zat geen kracht in. Eten jullie dan wel wat?

Ik heb juist het tegenovergestelde, sporten gaat sinds lange tijd niet zo makkelijk

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:37

ik ben ook ongv 1,5 kilo kwijt.
ik wil wel alleen deze week nog even doorgaan, maar volgende week wil ik weer even kijken hoe het gaat als ik weer een beetje me oude eet momenten op pak.
Ik heb wel bedacht dat ik dan ga kiezen voor het ontbijten met 1 broodje inplaats van 2.
Dus wil wel me eten wat verminderen, maar wil even kijken of ik dan het gewicht houdt wat ik einde van deze week heb zeg maar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 11:43

Goed werk dames!

Ik ben gister weer begonnen.

Vrijdag etentje en zaterdag op stap. Stond om 0200 nog eieren te eten...

Maar we gaan er weer tegenaan de komende tijd. Vrijdag een keer wegen maar verwacht niks eraf. Hoeft ook niet.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:45

PSvanLot schreef:
Goed werk dames!

Ik ben gister weer begonnen.

Vrijdag etentje en zaterdag op stap. Stond om 0200 nog eieren te eten...

Maar we gaan er weer tegenaan de komende tijd. Vrijdag een keer wegen maar verwacht niks eraf. Hoeft ook niet.

ik had dit weekend ook iets minder :+
zaterdagavond verjaardag en dan inderdaad toch nog wel tot erg laat gegeten.
maar ik ben alsnog wel kwijt geraakt dit weekend, had sinds woensdag niet meer gewogen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:01

Sting schreef:
Hier ook sinds kort bezig (niet elke dag lukt ivm paar dagen weg). Maar hoe doen de fanatieke sporters het hier? Gisteren van 9-11 in de ochtend op de racefiets gezeten en ik was me een partij flauw! Zat geen kracht in. Eten jullie dan wel wat?

Dat is echt een kwestie van wennen, zeker met duursporten. Ik heb zaterdagochtend 11,5 km hardgelopen en om 12:30 pas gegeten. Ik ben er inmiddels aan gewend.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:28

Oo ben niet de enige die zwaar heeft in weekend

Ik heb dus zaterdag wijn gedronken bij de wijnbar en was beetje te gezellig , we gingen om 12 uur s avonds nog even kapsalon eten :Y)
Heb vandaag weer opgepakt gisteren na 20 uur niks meer gegeten

Ik moet zeggen me eerste week IF eerste 2 dagen waren zwaar maar daarna lijk wel of ik meer energie heb :)

Alleen nu doe ik het tot zaterdag en dan ga ik lekker op vakantie en gelijk na me vakantie pak ik het weer op :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:40

Sting schreef:

Ik sport eigenlijk altijd in de avond dus heb er geen last van omdat ik ervoor gewoon mag eten. Ik vraag me ook af hoe het zal gaan als ik in de ochtend zou sporten.... paardrijden ging wel prima zonder ontbijt, maar krachtsport twijfel ik ook over. Alhoewel veel sporters bij ons aan IF doen en ik daar nooit klachten over hoor dus misschien kwestie van wennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:49

Ik doe krachttraining en hardlopen, krachttraining doe ik altijd in de avond en hardlopen vroeg in de morgen (05:30). In het begin had ik dan wel last dat ik na een tijdje duizelig werd, dus daar moest ik goed op letten maar inmiddels heb ik daar geen last van. Ik eet dan om ongeveer 10.30-11 mijn eerste maaltijd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 13:10

irise456 schreef:
Oo ben niet de enige die zwaar heeft in weekend

Ik heb dus zaterdag wijn gedronken bij de wijnbar en was beetje te gezellig , we gingen om 12 uur s avonds nog even kapsalon eten :Y)
Heb vandaag weer opgepakt gisteren na 20 uur niks meer gegeten

Ik moet zeggen me eerste week IF eerste 2 dagen waren zwaar maar daarna lijk wel of ik meer energie heb :)

Alleen nu doe ik het tot zaterdag en dan ga ik lekker op vakantie en gelijk na me vakantie pak ik het weer op :)

Zwaar vind ik het niet maar het past niet altijd in mijn programma. Wanneer ik een etentje tot laat heb of een feest tot in de nacht dan is het niet in te passen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:23

Oke, hopelijk went het dan als ik wat langer IF doe :). We zullen zien! En anders neem ik gewoon een stuk ontbijtkoek ofzo, als ik toch echt dizzy word.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:14

Ik zou dan eerder voor een banaan gaan :)

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:15

Sting schreef:
Oke, hopelijk went het dan als ik wat langer IF doe :). We zullen zien! En anders neem ik gewoon een stuk ontbijtkoek ofzo, als ik toch echt dizzy word.

Ik neem de laatste dagen zo rond 10u een appel of banaan. En dan haal ik de 12u-grens makkelijk. Het is niet helemaal zoals het hoort volgens het idee van IF, maar als ik het zo volhoud, dan doe ik dat liever dan dat ik steeds echt de mist in ga.
Misschien is dat ook een idee voor je. Helpt mij tegen dat flauwe gevoel en hoofdpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:17

Nadir schreef:
Ik zou dan eerder voor een banaan gaan :)

Idd voor het sporten had ik veel aan een banaan, deed ook wel eens een cracker, maar merkte dan duidelijk verschil. Banaan wordt toch sneller opgenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:56

In het weekend wat gezondigd met een chipje en een bakje kruidnootjes tijdens de film savonds.
Maar dat is maar zo.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:01

helaas nog altijd niks afgevallen.... ik ga nu proberen om in de ochtend wat te sporten.. hopelijk helpt dat wat. ik begrijp er niks van. voorheen at ik iedere ochtend twee boterhammen met hagelslag, je zou dus zeggen dat als je die calorieën mist dat je dan wel wat zou afvallen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:11

Als je verder niet meer eet wel ja. Eet je meer in de eetperiode?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:15

nee ik eet eigenlijk ook niet meer in de eetperiode. is zo raar. misschien komt het omdat mijn stoelgang van de week echt bagger was. dat is nu dankzij de tips overigens wel verbeterd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:19

Drink je genoeg?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:25

Ik train ook 's avonds, dus juist handig omdat ik nu tenminste veel kan eten tijdens lunch/voor trainen en ook weer na het trainen. Ik powerlift dus heb wel echt eten nodig, op lege maag gaat wel maar is gewoon niet optimaal.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:38

Relaxed schreef:
Drink je genoeg?

ik denk het wel... maar hier ga ik deze week ook zeker extra op letten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:40

BlackBeautyZ, eet je misschien te veel suiker in je eetraam?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:43

Nadir schreef:

ik ga daar niet vanuit aangezien ik helemaal geen zoetekauw ben.
ik drink geen frisdrank, geen ranja, ik eet noooit snoepjes, de suiker die ik at (hagelslag) heb ik verwijderd uit het dieet...

ik denk eerder dat mijn eetraam teveel koolhydraten bevat als ik er zo over nadenk...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:51

BlackBeautyZ schreef:
Nadir schreef:

ik ga daar niet vanuit aangezien ik helemaal geen zoetekauw ben.
ik drink geen frisdrank, geen ranja, ik eet noooit snoepjes, de suiker die ik at (hagelslag) heb ik verwijderd uit het dieet...

ik denk eerder dat mijn eetraam teveel koolhydraten bevat als ik er zo over nadenk...

Zuivelproducten ook mijden..... en koolhydraten zijn gezond en nuttig, maar dan liever koolhydraten uit zilvervliesrijst, quinoa, zoete aardappel, etc.....