Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Euh, dat zegt heel veel over hem, meer dan over zijn vrienden. Hij kiest zijn vrienden en hij kiest ervoor zich te laten manipuleren.
ElviraKelan schreef:_San87_ schreef:Euh, dat zegt heel veel over hem, meer dan over zijn vrienden. Hij kiest zijn vrienden en hij kiest ervoor zich te laten manipuleren.
Eehh ik constateer hierbij vanuit mijn perspectief dat de persoon met borderline het bij jou nooit goed kan doen. Anders zou je niet de behoefte voelen om mij te verbeteren, te corrigeren maar er voor kiezen om mijn mening ook waardevol te laten zijn.
Tevens ga ik opvolgen wat mijn werkbegeleider heeft geadviseerd... niet verder met deze discussie verder te gaan omdat jullie vanuit jullie perspectief en ervaring een behoorlijk verwrongen beeld van mensen met bps hebben waar ik niet veel beter van wordt.
ElviraKelan schreef:_San87_ schreef:Euh, dat zegt heel veel over hem, meer dan over zijn vrienden. Hij kiest zijn vrienden en hij kiest ervoor zich te laten manipuleren.
Eehh ik constateer hierbij vanuit mijn perspectief dat de persoon met borderline het bij jou nooit goed kan doen. Anders zou je niet de behoefte voelen om mij te verbeteren, te corrigeren maar er voor kiezen om mijn mening ook waardevol te laten zijn.
Tevens ga ik opvolgen wat mijn werkbegeleider heeft geadviseerd... niet verder met deze discussie verder te gaan omdat jullie vanuit jullie perspectief en ervaring een behoorlijk verwrongen beeld van mensen met bps hebben waar ik niet veel beter van wordt.
Snadrem schreef:bigone schreef:Ze zegt dat agressie vaker voor komt bij mannen, niet dat bps vaker voorkomt.
Klopt. Maar dat was mijn aanname ook nietbij mannen dus vaker agressie, maar ik was in de veronderstelling dat bps vaker voorkomt bij vrouwen en wilde weten of dat klopt. Dus los van de agressie.
zorro schreef:Dat heb ik al eerder benoemd hoor. Maar zoals anderen zeggen hypocriet, slachtofferrol, nee, dit is borderline. Dit is waar de omgeving tegenaan loopt.
fleurtjeuh schreef:Persoonlijk begin ik de mening te vormen dat er borderliners zijn en dat er mensen met borderline zijn.
De borderliners zijn de mensen zonder zelfinzicht, die weigeren aan zichzelf te werken. Zoals in de voorbeelden van mensen een aantal moeders als ik me niet vergis.
En mensen met borderline zoals ElviraKelan(en nog iemand in dit topic dacht ik) die inzien dat ze een 'aandoening' (bij gebrek aan beter woord) hebben en daar aan werken om dat zo leefbaar mogelijk te maken, voor zichzelf en voor de omgeving
_San87_ schreef:zorro schreef:Dat heb ik al eerder benoemd hoor. Maar zoals anderen zeggen hypocriet, slachtofferrol, nee, dit is borderline. Dit is waar de omgeving tegenaan loopt.
Klopt. Maar dan specifiek aangeven dat je t wel kan zeggen nu ze weg is... Dat vind ik niet netjes.
Verder is dit topic wel heel duidelijk inderdaad.