Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4b40f66/
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... a-vatbaar/
Vooral dat laatste artikel is belangrijk voor diegene die tegen vaccineren is en nog steeds gelooft dat mazelen gewoon de zoveelste ziekte is waar je meestal gewoon doorheen rolt. Het zet in veel gevallen je afweer systeem weer op nul met als gevolg een veel hogere sterfte aan andere ziektes in de twee jaar na de mazelen. En ben je geënt dan krijg je de ziekte misschien ook maar in lichte mate en dan is de aantasting van je immuunsysteem minimaal .
bigone schreef:[naam] schreef:
https://stichtingvaccinvrij.nl/maarten- ... misleiden/
MAARTEN EN DE MEDIA – PROMOTIEONDERZOEK OVER HET EFFECT VAN HET RVP DIENT OM DE BEVOLKING TE MISLEIDEN?
Wat die tweede link betreft... Nee joh, na twee jaar is gewoon toeval. Dat was anders ook wel gebeurd. En er zijn zoveel factoren die dan ook meespelen, roken, fastfood, uitlaatgassen, stress enz.
[naam], ik had je hoger ingeschat of je reactie moet uit sarcasme voortkomen, meestal heb ik dat niet zo snel door.
Karl66 schreef:Verplicht vaccineren (laat staan het weghalen van kinderen) zou niemand moeten willen. Dat is een aantasting van een grondrecht en als je daar mee begint als overheid, dan kom je heel snel op een glijdende schaal terecht. Wat in de praktijk wel blijkt te werken is mensen het in de portemonnee te laten voelen. In Australië krijgen mensen die hun kinderen niet laten vaccineren geen kinderbijslag meer en nadat ze dit hebben ingevoerd, zie je een duidelijke toename in de vaccinatiegraad. En ja, er zullen altijd mensen zijn die zich dat gemakkelijk kunnen veroorloven en hun kinderen toch niet laten inenten. Alleen de praktijk laat zien dat een financiële prikkel voldoende is om mensen hun principe overboord te laten gooien. Vergelijk het met een boete voor te hard rijden, voor de meeste mensen is dat voldoende prikkel om zich te gedragen in het verkeer, waardoor het veiliger wordt. Die boetes schaffen we ook niet af omdat er een groepje mensen is die om een boete voor 20 of 30km/u te hard rijden lachen en er zich dus niks van aantrekken.
Anoniem schreef:https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/ ... -per-jaar-
In de afgelopen halve eeuw is het jaarlijks aantal sterfgevallen bijna verdubbeld tot ongeveer 135 duizend.
https://www.ikwilstoppenmetroken.nu/fei ... ver-roken/
Wereldwijd is naar schatting één op de honderd sterfgevallen het gevolg van passief meeroken.
Dus 1 op de 100 van die 135000 sterfgevallen in Nederland komt door meeroken.
Circa 20.000 rookdoden per jaar
Nederland telt in totaal ruim 3,5 miljoen rokers en 2 miljoen van hen zullen door roken overlijden. Elk jaar sterven circa 20.000 mensen (bron: RIVM) als gevolg van roken en 20 tot 30 procent van alle kanker wordt veroorzaakt door roken.
Sterftecijfer 20 à 30 procent omlaag als iedereen stopt met roken
Wie rookt er hier en is voor verplichting van vaccinatie?
En dan gaat nederland lopen zeuren over vaccineren terwijl we op dit moment wel hele andere zorgen zouden moeten hebben.
Emoe schreef:Jij gaat er vanuit dat mensen die
uit principe niet vaccineren automatisch veel geld hebben? Wij kunnen momenteel rond komen maar het houdt niet over. Moet ik zelf de kinderopvang gaan betalen bijvoorbeeld, dan zouden we het niet redden denk ik. We gaan nu bijvoorbeeld al niet op vakantie dus er blijft niet veel over om op te bezuinigen.
Voor mij zou dit bijna net zo erg zijn als letterlijk verplichten. (Al ben ik niet anti-vaccineren, ik weet gewoon nog niet waar ik het beste aan doe. Daarom lees ik veel op het moment hierover). Ik zou het erg vinden als het mij zo opgedrongen wordt dat ik bijna geen keus meer heb.
Anoniem schreef:Laten we dat nog even afwachten want vooralsnog zie ik de eerste vaccinatie generatie eigenlijk hoofdzakelijk te jong sterven door kanker. Mijn eigen moeder loopt nu zelfs met 3 verschillende soorten tegelijk rond. Dus of die generatie daadwerkelijk de 120 jaar gaat halen, zoals in nieuwsberichten wordt beweerd, is nog maar de vraag.
Anoniem schreef:https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/ ... -per-jaar-
In de afgelopen halve eeuw is het jaarlijks aantal sterfgevallen bijna verdubbeld tot ongeveer 135 duizend.
https://www.ikwilstoppenmetroken.nu/fei ... ver-roken/
Wereldwijd is naar schatting één op de honderd sterfgevallen het gevolg van passief meeroken.
Dus 1 op de 100 van die 135000 sterfgevallen in Nederland komt door meeroken.
Circa 20.000 rookdoden per jaar
Nederland telt in totaal ruim 3,5 miljoen rokers en 2 miljoen van hen zullen door roken overlijden. Elk jaar sterven circa 20.000 mensen (bron: RIVM) als gevolg van roken en 20 tot 30 procent van alle kanker wordt veroorzaakt door roken.
Sterftecijfer 20 à 30 procent omlaag als iedereen stopt met roken
Wie rookt er hier en is voor verplichting van vaccinatie?
En dan gaat nederland lopen zeuren over vaccineren terwijl we op dit moment wel hele andere zorgen zouden moeten hebben.
IMANDRA schreef:quera schreef:Het gaat even niet over mij maar over de ‘echte’ antivaxx. Ik ben alleen kritisch en momenteel niet in staat om te vaccineren.
Dat is natuurlijk anders: jij had een legitieme medische reden als ik me niet vergis?
Mijn comment gaat over de ‘echte’ antivaxxers idd.
quera schreef:IMANDRA schreef:Dat is natuurlijk anders: jij had een legitieme medische reden als ik me niet vergis?
Mijn comment gaat over de ‘echte’ antivaxxers idd.
Ik krijg chemo, die mijn afweer lager dan laag maakt. Ik zat vorige week op 0,67 terwijl 1,50 minimum is voor je witte bloedcellen.
En vaccinaties worden kinderen toch vaak ziekig van.. wat voor mij funest kan zijn.
Dus een no go van mijn oncologe.
Anoniem schreef:Laten we dat nog even afwachten want vooralsnog zie ik de eerste vaccinatie generatie eigenlijk hoofdzakelijk te jong sterven door kanker. Mijn eigen moeder loopt nu zelfs met 3 verschillende soorten tegelijk rond. Dus of die generatie daadwerkelijk de 120 jaar gaat halen, zoals in nieuwsberichten wordt beweerd, is nog maar de vraag.
Popstra schreef:[naam] schreef:Laten we dat nog even afwachten want vooralsnog zie ik de eerste vaccinatie generatie eigenlijk hoofdzakelijk te jong sterven door kanker. Mijn eigen moeder loopt nu zelfs met 3 verschillende soorten tegelijk rond. Dus of die generatie daadwerkelijk de 120 jaar gaat halen, zoals in nieuwsberichten wordt beweerd, is nog maar de vraag.
Ik vind jou echt steeds debielere uitspraken doen [naam]
Erg ongeloofwaardig ook alles wat je schrijft. Je vader dit, je dochter dat, je moeder zus, jijzelf zo....
Ik vind jou een fantast.
quera schreef:Maar financieel dwingen is toch net zo erg? Als je het letterlijk niet kan betalen maar wel geloofd dat vaccinaties jouw kind schaad.
Anoniem schreef:Popstra schreef:
Ik vind jou echt steeds debielere uitspraken doen Repelsteel
Erg ongeloofwaardig ook alles wat je schrijft. Je vader dit, je dochter dat, je moeder zus, jijzelf zo....
Ik vind jou een fantast.
Wees maar blij dan dat het jou allemaal nooit overkomt.
Dan piep je wel anders.
Succes met jullie zondebok, al het ander doet er niet meer toe. Zolang er maar gevaccineerd wordt.
Anoniem schreef:Wees maar blij dan dat het jou allemaal nooit overkomt.
Dan piep je wel anders.
Succes met jullie zondebok, al het ander doet er niet meer toe. Zolang er maar gevaccineerd wordt.
Karl66 schreef:Verplicht vaccineren (laat staan het weghalen van kinderen) zou niemand moeten willen. Dat is een aantasting van een grondrecht en als je daar mee begint als overheid, dan kom je heel snel op een glijdende schaal terecht. Wat in de praktijk wel blijkt te werken is mensen het in de portemonnee te laten voelen. In Australië krijgen mensen die hun kinderen niet laten vaccineren geen kinderbijslag meer en nadat ze dit hebben ingevoerd, zie je een duidelijke toename in de vaccinatiegraad. En ja, er zullen altijd mensen zijn die zich dat gemakkelijk kunnen veroorloven en hun kinderen toch niet laten inenten. Alleen de praktijk laat zien dat een financiële prikkel voldoende is om mensen hun principe overboord te laten gooien. Vergelijk het met een boete voor te hard rijden, voor de meeste mensen is dat voldoende prikkel om zich te gedragen in het verkeer, waardoor het veiliger wordt. Die boetes schaffen we ook niet af omdat er een groepje mensen is die om een boete voor 20 of 30km/u te hard rijden lachen en er zich dus niks van aantrekken.
oomens schreef:Nee, men gaat er niet vanuit dat antivaxxers veel geld hebben. Dan zou een financiële prikkel namelijk nauwelijks helpen![]()
Integendeel. Hoe krapper antivaxxers gemiddeld bij kas zitten, des te effectiever is financiële druk om ze toch overstag te laten gaan. Win-win dus, want degenen die echt vinden dat hun principes de kosten waard zijn, die dragen dan in ieder geval vast bij voor de mogelijke gevolgen van hun keuze.
Wat eerder al werd aangehaald, dat er betere voorlichting zou moeten komen, is grotendeels onzin. Zodra een expert of een RIVM daadwerkelijk informatie geeft, wordt het door de complotgelovers toch direct weggewuifd omdat diegene bij Big Pharma zou horen en het liefst al onze kinderen zou willen vergiftigen. Daartegen helpt, net zoals tegen (andere) religies, geen rationeel betoog, en daarin investeren heeft dan ook bijzonder weinig zin.
Nog zo'n mooie, "ruimte laten voor onze mening en ons op onze eigen manier ons ding (niet) laten doen", klinkt mooi. Punt is alleen dat die eigen mening niet per definitie gelijkwaardig is aan een wel op feiten en fatsoenlijk onderzoek gestoeld standpunt. Niet iedere mening is evenveel respect waard. Dat is waarom bijvoorbeeld ook de mening dat een goede vrouw besneden en vanonder dichtgenaaid hoort te zijn, door de Nederlandse overheid niet zomaar gerespecteerd wordt. Nee, zodra je schade doet aan je kind of je omgeving (bijvoorbeeld door de vaccinatiegraad om niet medisch-noodzakelijke redenen omlaag te halen), dan is het goed om kritisch te monitoren en waar nodig in te grijpen. Via voorlichting en sturing, maar als dat niet helpt indien nodig ook met (financiële) dwang.
_lautje_ schreef:Maar quera volgend mij heb jij in het verleden wel eens verklaard dat je kinderen nooit (meer) gevaccineerd zouden worden. Dat klinkt behoorlijk anti.
Ben je tegenwoordig genuanceerder in je standpunt? Want twijfelen is al heel anders dan nooit.
quera schreef:_lautje_ schreef:Maar quera volgend mij heb jij in het verleden wel eens verklaard dat je kinderen nooit (meer) gevaccineerd zouden worden. Dat klinkt behoorlijk anti.
Ben je tegenwoordig genuanceerder in je standpunt? Want twijfelen is al heel anders dan nooit.
Klopt, maar ook ik blijf me inlezen.( zowel pro als anti). En doe dit nog steeds. Ik hoop dat iedereen dat doet.
En ik denk dat het daar bij de meeste mensen aan schort. Die vaccineren( niet) omdat ze zich niet hebben ingelezen maar hun omgeving volgen. En inlezen vind ik belangrijk. Maar ook hoe je kinderziektes het beste kunt doorlopen als je ze wel krijgt.
En daar blijf ik kritisch op. Geef goede! Voorlichting.
Als ik aan een cb arts vraag wat ik moet doen mocht mijn kind mazelen krijgen. En het antwoord is: pcm er in... tsja dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.
Idem met aparte vaccins. Ik zou daar zelfs extra voor willen betalen. Omdat ik sommige vaccins niet nodig vind en ik het te veel ziektes in 1 keer vind.
quera schreef:Uiteraard let ik daarbij op. Al doe ik dat nu meer dan vroeger. Vandaar mijn verschuiving iets..![]()
Bij mazelen mag je juist geen pcm geven.![]()
Mensen weten tegenwoordig niet meer wat je wel en niet bij bepaalde ziektes moet doen. Gooien er al snel een pcm in.