Rotgriep :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:22

Net gewerkt, ging beter dan verwacht, geen hoestbuien waar ik zo bang voor was. Zo lekker rijden, want is heerlijk weer.

Voor de rest nog beterschap, ik hoop mij niet meer te melden voorlopig.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:26

Janine1990 schreef:
Last van pollen misschien? Is het wel echt weer voor...

Ja, dat ook zeker!
Ooit zal alles beter gaan :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:05

Gaat heel goed, maar ineens weer ontzettend duizelig en hoofdpijn.. ook slecht geslapen dus dat helpt vast ook niet...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:07

Ik heb zooooooo slecht geslapen vannacht. Maar ik voelde me de hele dag fit.
Lekker gewerkt alleen geen moed meer voor Mando.
Morgen mijn vrije dag en ik hoorde dat ik vrijdag cursus heb in..... eindhoven. Great...not...
Ik heb gezegd ik zoek wel een B&B ik ga niet vrijdagochtend 6 uur rijden dan van 9 tot 5 cursus met examen en weer terug dan ben ik af.
Nu nog regelen dat de baas hotel boekt _O-

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:26

Fijn dat er veel aan de betere hand zijn!

Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en blijk stiekem een longontsteking te hebben.. Fijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 11:39

Goed dat je bent gegaan Cynn!

Snap dat je zo vroeg niet gaat rijden Mando! Jakkes wat een eind weg ook weer :+ Ik hoop dat je baas wat wil meewerken.

Ik ga vandaag voor het eerst weer helemaal zelf koken... Of m'n moeder moet nog vragen of ik daar eet vanmiddag :') Maar even kijken...
Ik hoef niet echt iets in huis te doen, dus lekker relaxed en hopelijk vanmiddag even op de fiets met moeders.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:59

Gisteren ineens weer duizeligheidsaanval. Echt heftig ook, dacht echt dat ik om zou gaan.. collega's waren heel lief voor me. Daarna was ik echt opgelucht toen het wat beter werd :D
's avonds weer... Meteen m'n internist gemaild, of het door m'n medicijnen kan komen (heb ineens een ander merk). Moet morgen even bloedprikken en bloeddruk meten iig.

Vanochtend beide paarden gereden. In m'n hemdje, bizar warm... Merk wel dat ik nog niet in vorm ben, moet regelmatig stappen tussendoor om op adem te komen :=
Stalletjes gemest.. paarden even op de wei, net jonge honden zo blij :))

En nu aan het schilderen :)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:53

Is het ook een buikgriep virusje dat ronddwarrelt? Al een week lang op en aan last van. >;) Niet mega ernstig, maar wel vervelend.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:19

Ik weet het niet, zal er ook wel bijhoren denk ik.

Ik ben weer mooi op de been.
Deze week gewerkt, moest ook nog vrijdag van Fryslân naar Eindhoven voor een cursus. Mooi donderdagavond een hotel genomen ik vond het wel prima.
Vandaag wel aardig af.

Morgen clinic working Equitation dus vanavond maar mooi op tijd naar bed.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:27

Swah schreef:
Is het ook een buikgriep virusje dat ronddwarrelt? Al een week lang op en aan last van. >;) Niet mega ernstig, maar wel vervelend.

Ja, hoorde bij mij er ook bij.
Het begon met een buikgriepje, toen flink ziek geweest en toen ik opknapte weer een aantal dagen een buikgriepje

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:59

Ik ben ook weer aardig goed! Af en toe nog duizelig, dus m'n internist gemaild die vond dat ik even langs moest. Hij dacht dat ik toch een luchtweginfectie erbij had en daar past dit bij. M'n bloedwaardes waren poedersuiker. Dus tijdelijk dubbele medicatie, lijf is hard bezig met die restjes infectie opruimen en dus neem ik m'n medicijnen niet goed op, of m'n lijf doet nu helemaal niet wat het hoort te doen :+

Verder doe ik alles weer. Volgende week weer bloedprikken en weer internist :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 00:03

Hier helemaal beter. Wel af en toe nog hoesten maar lang niet zo erg

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:33

Ik ben ook sinds gisteren erg brak, vandaag een bankhangdag. Slapen was ook een drama ik hoop dat ik vannacht beter slaap. Morgen heb ik een sollicitatie, ik hoop dat ik de schijn kan op houden? Ik zeg niet af omdat ik ziek ben, ik ben zelden ziek en ik wil ook niet dat ze denken dat ik vaker ziek ben. Het is op contract basis van half maart tot augustus.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:18

Hier ook griepje gehad een paar weken geleden, 3 dagen gewerkt zonder echt heel ziek te zijn, daarna wel 3 dagen thuis geweest. Vorige week vrijdag deden in een keer al mn gewrichten zeer, dat is sinds een paar dagen wat minder en nu heb ik al een kleine week variaties van hoofdpijn/migraine, misselijkheid en last van mn darmen. Hoort dat er ook nog allemaal bij? Ben er zo naderhand wel klaar mee

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:38

Mijn verkoudheid/griepje moddert ook nog steeds door. Heb nu al een halve week dat mijn oren om de haverklap dicht slaan en open schieten. Nu tijdens weer aan de molletjes slikken want doet ook licht pijn. Een enkele keer is wel te verdragen maar elke 2 minuten wordt toch irritant.

Ook zit nog steeds mijn neus dicht en ik mijn stem/keel nog steeds niet in orde. Kan nog steeds niet hard praten of een schreeuw geven of ik ben mijn stem kwijt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:39

Ik heb zelf geen griep, maar ik werk me de pleuris vanwege alle ziekmeldingen, waardoor ik veel invalwerk heb. :D

Beterschap voor alle grieperigen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:05

Hier ook weer geveld... net even keukens gekeken een uurtje en zo weer gestrekt op de bank.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:13

Ik ga wel weer goed alleen had gehoopt dat m'n conditie wat sneller op zou knappen.. hijg me een ongeluk bij inspanning en nog steeds snel duizelig

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:42

Hier helemaal beter weer. Gelukkig hoop ook voorlopig niet meer ziek te worden. Mijn conditie is redelijk hoe die was voor ik ziek werd. Heb niet zo'n hele goede conditie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 17:49

Ik ga ondanks de Pfeiffer ook weer enorm de goede kant op!
In het begin was echt elke handeling enorm hijgen. Maar gisteren heb ik voor het eerst in bijna 5 weken weer op paard gezeten, gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. En als kers op de taart nog even de stal uitgemest. Dat was niet eens enorm hijgen.

Nadat ik donderdag al een paar uur had geshopt met m'n moeder (echt, mensen en drukke winkels zijn zoveel vermoeiender dan je in gezonde staat merkt :') ), en gisteren dus had gereden. Had ik voorspeld vandaag helemaal kapot te zijn. Niets is minder waar, ik heb gewoon lekker uitgeslapen tot kwart over 9 en topfit opgestaan!

Vandaag en morgen zijn wel relatieve rustdagen. Maar dat is omdat ik maandag weer ga beginnen met werken. Komende week 3 x 3 uurtjes. Vind ik wel een beetje spannend, omdat we met heel veel mensen in een te klein kantoor zitten. Soort van tijdelijke situatie :') En het is echt facking gezellig altijd :') Maar dat betekent wel veel prikkels... Dus even afwachten of die 3 uur ook gaan lukken en hoe ik me dan dinsdag voel.

Nu heb ik natuurlijk geen griep gehad, gewoon een naar virus. En is mijn lichaam in dat opzicht niet zo beschadigd als dat van jullie. Maar ik merk wel dat rustig aan dingen weer gaan doen, enorm helpen bij het houden en opbouwen van conditie. Alleen niet te veel doen.
Dus mijn advies aan de slecht geconditioneerden; wel je ding doen, maar doe het rustig aan!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 05:46

Goldie schreef:
Ik ga wel weer goed alleen had gehoopt dat m'n conditie wat sneller op zou knappen.. hijg me een ongeluk bij inspanning en nog steeds snel duizelig

Oooh, zo herkenbaar!!

Ik ben gisteren weer voor het eerst gaan sporten (groepsles) en dat was echt op halve kracht. Wel alles mee kunnen doen maar dan in de rustige variant.

De laatste koortsdag was 3 weken geleden. 1e week herstellen, 2e week 50% gewerkt, 3e week volledig gewerkt (4 dagen). Maar daarbij wel geen activiteiten in de avond en vroeg naar bed (want moe!).

Ben nog steeds verkouden, maar niet meer zo heftig. Gebruik nu zelfgemaakte zoutoplossing als neusspray (ipv die xylometazoline die ik veel te lang gebruikt heb).

Het is echt een enorme aanslag op je lijf. Enige voordeel is dat ik 3 kilo ben afgevallen :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:02

Dat heb ik dan weer niet :+ Maar dat is maar goed ook :+
Niet verkouden hier gelukkig..
Lig ook elke dag tussen 9 en half 10 in m'n bed :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:03

chamion schreef:
Mijn verkoudheid/griepje moddert ook nog steeds door. Heb nu al een halve week dat mijn oren om de haverklap dicht slaan en open schieten. Nu tijdens weer aan de molletjes slikken want doet ook licht pijn. Een enkele keer is wel te verdragen maar elke 2 minuten wordt toch irritant.

Ook zit nog steeds mijn neus dicht en ik mijn stem/keel nog steeds niet in orde. Kan nog steeds niet hard praten of een schreeuw geven of ik ben mijn stem kwijt.

Hier hetzelfde...... Gaat maar niet mijn lijf uit!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:39

Ik ben een aantal weken geleden een paar dagen goed ziek geweest, echt al heel lang niet meer zo'n griep gehad.

Deze week heeft mijn vriend die paar dagen gehad, maar sinds gisteren heb ik pijn op de longen, hoesten en weer een zwaar hoofd. Het zal toch niet waar zijn...

Denk dat ik morgen maar even richting huisarts ga. Aantal jaar geleden in het ziekenhuis gelegen met mijn longen, dus daar ben ik altijd een beetje bang voor.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:13

Keelpijn is weer terug, yeey -:(- nu al vanaf eind januari aan het kwakkelen en voorlopig gaat het dus weer erger worden.

Deze week maar even langs de huisarts denk ik.