En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:55

Dappere, moedige vrouw!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:57

quera schreef:
Mijn eigen haar ga ik doneren en donderdag ga ik bellen voor een haarwerk. Na die afspraak duurt het nog 5 dagen.

Bij de chemo die ik ga krijgen zeiden ze dat 90% uitval heeft.
En daar wil ik niet op wachten. Dus doneer ik mijn eigen haar.

Ik heb mijn eigen haar afgeknipt en bewaard. Toen mijn haar weer ging groeien heb ik een hele lieve kapster gevonden die van mijn eigen haar extensions heeft gemaakt en er weer heeft aangezet. De kwaliteit was nog beter dan de dure extensions die er tussen zaten. Wellicht nog een schrale troost; de tante van mijn vriend was 17 jaar geleden opgegeven (ze had een bijzondere vorm van teelbalkanker in haar longen) totdat het AVL met een studie kwam. Die bleek succesvol en ze is nog steeds in ons midden :-)

Laura1982

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 12:59

Ik weet even niet zo goed wat te zeggen. Brok in mijn keel. Heel veel sterkte.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:08

quera schreef:
Bedankt allemaal. Ook voor alle pb’s trouwens.

Wij gaan genieten van deze kerst en alle jaren die ( hopelijk) nog gaan volgen. Zo even uitwaaien op het strand.

Jullie allemaal fijne feestdagen en geniet!

Geniet! :* Hopelijk nemen de wind en zee vandaag een topje van jullie zorgen mee. Knuf! :*

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:21

Van mij ook de allerbeste Kerstwensen.
En net zoals iedereen die hier al gereageerd heeft, ga ik ook heel hard mee hopen dat de behandeling goed aanslaat en dat je nog vele jaren van je gezin kan genieten.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:44

Diep respect voor jou! Een hele fijne en mooie kerst gewenst :*

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:00

Ook ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de doktoren je, zoveel mogelijk, kunnen helpen. Het is en blijft een verschrikkelijke ziekte. Geniet van de mooie momenten en een hele dikke knuffel van mij.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:34

Ik wens jou en je gezin ook een fijne en mooie kerst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:44

De wind komt je aan
en neemt mee
al je verdriet en zorgen
terug naar zee

Je hoofd vrij
voor even alleen de wind
laat het er maar even zijn
zoals je het vindt.

Dat kwam zo even in me op. Een hele dikke knuffel en sterkte!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 14:53

Wat een baggernieuws! Goed om te lezen dat je nu al op een positieve manier vooruit kijkt en
zoals ik het begrijp de strijd al aan bent gegaan. Knap dat je probeert te genieten van de dingen die je nu hebt en zelfs van deze Kerst. Hoop dat de behandeling die je aangaat je nog heel veel mooie jaren gaat geven. Fijne feestdagen!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 15:58

Joolien schreef:
De wind komt je aan
en neemt mee
al je verdriet en zorgen
terug naar zee

Je hoofd vrij
voor even alleen de wind
laat het er maar even zijn
zoals je het vindt.

Dat kwam zo even in me op. Een hele dikke knuffel en sterkte!

Echt heel mooi geschreven dit!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:51

Kitty_ schreef:
quera schreef:
Mijn eigen haar ga ik doneren en donderdag ga ik bellen voor een haarwerk. Na die afspraak duurt het nog 5 dagen.

Bij de chemo die ik ga krijgen zeiden ze dat 90% uitval heeft.
En daar wil ik niet op wachten. Dus doneer ik mijn eigen haar.

Ik heb mijn eigen haar afgeknipt en bewaard. Toen mijn haar weer ging groeien heb ik een hele lieve kapster gevonden die van mijn eigen haar extensions heeft gemaakt en er weer heeft aangezet. De kwaliteit was nog beter dan de dure extensions die er tussen zaten. Wellicht nog een schrale troost; de tante van mijn vriend was 17 jaar geleden opgegeven (ze had een bijzondere vorm van teelbalkanker in haar longen) totdat het AVL met een studie kwam. Die bleek succesvol en ze is nog steeds in ons midden :-)

Een vrouw met teelbalkanker. Dat is bijzonder inderdaad.
Fijn dat de medische wereld steeds verder gaat en de kansen op een leefwaardig leven steeds groter worden.

Q, ik ga niet zeggen dat je moet vechten. Net of mensen die overlijden niet genoeg hun best hebben gedaan. Ik ga ook niet zeggen dat je dapper bent of sterk. Je hebt immers geen keus in dit geheel, je hebt het maar te dragen.

Ik wil je wel zeggen dat ik bewonder hoe je er nu al in staat. Je gaat doneren, haarwerk laten maken. Niet banketstaaf maar poetsen. Ik hou ervan.

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:33

Ik volg Nabster in bovenstaande bericht volledig.
Tegen kanker kan je niet eens “vechten”, je ondergaat gewoon zo goed mogelijk de voorgestelde behandelingen in de hoop op wat extra tijd of levenskwaliteit. Je hebt er helaas geen controle over.

TS, je hebt een hele zware klap gekregen, ook ik bewonder je manier van ermee om te gaan. Er zullen nog vele moeilijke en verdrietige momenten komen, ik leef met je mee, ik had je zo graag een andere uitslag gegund.

Ik heb je link naar de studie gelezen, hopelijk kan je de chemo goed verdragen, en dringt deze de metastasen voor lange tijd terug.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:52

T’s heel veel sterkte. En echt toffe keuze dat je je haar gaat doneren. Ik wens jouw en je gezin heel veel geluk en sterkte toe. Geniet van het leven, zoveel mogelijk.

Ik kwam pas bij de dokter een man tegen die zijn levenslang gespaard haf voor zijn pensioen. Toen hij 2 maanden met pensioen was is hij ernstig ziek geworden. Hij vertelde mij dat ik nu moet genieten van alles wat ik doe i.p.v. later. Dit wilde ik graag met jullie delen omdat dit zo ontzettend belangrijk is!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 21:25

Lief en stoer dat je je haar gaat doneren.
Kan mij voorstellen dat je nu wel andere dingen aan je hoofd hebt.

Ik ga binnenkort mijn haar eens laten opmeten.
Ik wil het doneren.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:07

Gisteravond zag ik jouw bericht dat het foute boel was... ik ken je niet maar was gelijk van slag... :o
Zo ontzettend oneerlijk dit, zo jong, zo’n jong gezin... heb er geen woorden voor...
Ik ga je ontzettend veel sterkte wensen de komende tijd en ik hoop dat je nog een lange tijd gegund is met je man en kinderen!!!
Geniet, geniet, geniet!!!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:39

Ik schrik van het nieuws, dat moet voor jullie helemaal verschrikkelijk zijn! In jouw berichten lees ik veel nuchterheid, maar ook kracht en positiviteit. Ik wens jou en je gezin enorm veel sterkte toe!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:43

Jeetje TS, wat een verschrikkelijk nieuws zo voor de kerst, hoe bizar en oneerlijk.

Ik ken je verder niet maar met zelf 2 kleintjes grijpt je verhaal me ontzettend aan.

Heel veel sterkte en kracht gewenst en ik hoop op een wonder voor je (gezin).

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:52

Elke keer als ik dit topic lopen de rillingen over mijn hele lichaam.
Zelf ook twee jonge kinderen. Je wilt helemaal niet over pruiken nadenken, je wilt niet over de behandelingen nadenken en over alle nare dingen die gaan komen. Je wilt genieten van je jonge gezin.

Ik weet dus ook niet zo goed wat ik kan zeggen. Je komt over als een krachtige vrouw en ik hoop dat je dat kan gebruiken aankomende tijd.

Dikke knuffel

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 10:45

Gisteren een heerlijke dag gehad met mijn gezin en mijn ouders,zusje en haar vriend. Eerst heerlijk naar het strand geweest, daarna bij mijn ouders cadeautjes en heerlijk wezen gourmetten. En toen de oudste op bed gelegd. En tot 12/1 uur spelletjes gedaan.

Vandaag kerst bij mijn schoonfamilie, cadeaus en ook gourmetten.

Het is vooral onwerkelijk dat dit misschien de laatste kerst zou kunnen zijn. Hoe ik me nu voel zou je dat niet zeggen. Ik voel me lichamelijk namelijk kiplekker. Afgezien van wat kleine klachten die ik al jaren heb( rugklachten en daar zit geen kanker).

Het klinkt gek maar ik ben niet bang voor de dood, maar bang dat ik mijn kinderen niet kan zien opgroeien.
Het hele traject is gewoon zo onzeker. Het enige wat zeker is is dat ik dood ga. Maar wanneer en hoe dat ziekteverloop gaat lopen. Geen flauw idee... ik kan me er ook geen voorstelling bij maken omdat ik me zo goed voel.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:48

Ik hoop dat je je nog lang goed mag voelen. Geniet van vandaag. Maak foto's....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 10:53

Afbeelding

Hebben gisteren deze mooie foto gemaakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:54

Het idee dat je geen 85 maar misschien maar 28 word is niet te vatten, voor niemand . Vooral wanneer je met dit soort ziektes geconfronteerd word , waar geen uitkomst van bekend is maakt het nog moeilijker. Ja, je gaat er dood aan maar niemand weet wanneer, dokters niet, jullie niet en dat maakt het zwaar. Juist omdat je je goed voelt, bij mijn zwager net zo, hij gaat er dood aan maar wanneer is onbekend. Maak er een mooie dag van , xx Anne.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:56

Mooie foto!

Wat moet het moeilijk voor te stellen zijn dat je zo ontzettend ziek bent, terwijl je je zo goed voelt...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:48

Quera ik kan me dat zo goed voorstellen! Ik heb jaren terug een tumor in mijn hoofd gehad, oudste dochter was 3 en jongste 3 maanden toen het ontdekt werd. Wat heb ik gejankt want ik wilde mijn dochters groot zien worden, hun eerste vriendje krijgen en als het gegund was, oma worden, was voor mij het ergste verdriet. Bij mij was het gelukkig goedaardig, bleek na ruim een jaar maar ik kan me zoooo voorstellen wat je doormaakt! Ik hoop voor jou op nog heel veel goede jaren bij je gezin :*