Kleding is dan ook een van de dingen waarin ik minimalisme lastig vind. Hoewel het qua kopen wel al heel lang beter gaat. Ik koop al jaren alleen maar dingen die ik écht mooi vind. Alleen het probleem is daarin wel dat niet alles wat ik écht nodig heb in mijn kast hangt (of er hangt een exemplaar waar ik op uitgekeken ben). Maar ik wil bijvoorbeeld ook niet twee keer dezelfde kleding aan naar werk. Of ik moet zeker weten dat ik de tweede dag niet dezelfde collega's tref

Qua boodschappen neem ik ook zeker aanbiedingen mee. Meeste gebruiken we ook zelf, dus dat is prima. Wij houden ook wel van een voorraad hebben, want soms is er eens een week geen tijd voor boodschappen dus dan kunnen we ook gerust die week overslaan. Boodschappen doen we überhaupt ook maar één keer in de week aan de hand van een lijstje, dus dat is dan wel weer redelijk minimalistisch/verstandig (want voorkomt impulsaankopen).
Maar soms kun je bijvoorbeeld via scoupy of Lidl+ bepaalde dingen gratis of heel goedkoop halen, dat neem ik ook rustig mee ook al gebruiken we het zelf niet. Die producten (mits houdbare producten) breng ik graag naar een buurtkast waar mensen met een krappe beurs producten uit mogen halen