Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:10

Dank beiden! Ik volg wel echt de CG methode, was alleen m'n haar met conditioner van Garnier en verder af en toe (heel af en toe, niet regelmatig maar als ik in het chloor heb gelegen bvb) een masker van Dr. Organic. :) En het is dus op de curlsys manier geknipt, dat maakt het grootste verschil.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 09:11

Dat verschil merk ik ook op inderdaad.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:11

Is een hydrofiele luier herbruikbaar? Klinkt wel goed namelijk. M’n haar is mooier geworden maar het hangt zoveel af van de opdroogtechniek. Daarin ben ik echte zoekende.

Heerlijk bossie hierboven! Kennen jullie de global curl techniek ook? Ik ben zo geknipt alleen het voelt wel een stuk dunner aan, maar ze verzekerde dat het geen uitdunnen was.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:39

Hydrofiele luier is herbruikbaar inderdaad, je kan het bij de Hema onder andere kopen. Ik gebruik die van mijn dochter, zij heeft ze niet meer nodig.

Die techniek ken ik niet, nog nooit van gehoord.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:49

Ik gebruikte eerst een hele tijd een of andere Franse Timothei shampoo van de Action). Super veel krullen. Helaas hadden ze die shampoo op een gegeven moment niet meer. Geïnspireerd door dit topic heb ik vanmiddag Petal Fresh shampoo en conditioner gekocht (en een grove kam). Tijd om weer aandacht aan m'n haar te besteden! Ik heb super onmogelijk fijn haar. Als ik er niets aan doe: onderlaag krult heel erg (als er geen kippenkontklit in m'n nek zit) de bovenlaag is bijna sluik met onderin wat slag. Ik borstel het alleen onder de douche voor het wassen maar het klit zo verschrikkelijk. Ik heb zo'n tangleteezer maar daar trek ik gewoon de tanden uit. Ik ging tot een paar jaar terug regelmatig naar een krullenkapper in Amsterdam maar kan niet zeggen dat m'n haar er daar beter mee uit zag dan met m'n eigen unicorn cut.
Vanaf vanavond één keer wassen met de shampoo en dan daarna telkens alleen met de conditioner tot het weer schoon moet?
Kan ik wel m'n Wella New wave gel spray blijven gebruiken? Jaren terug had ik een of andere mud van Wella (van bij de kapper) wat je als laatste product tijdens het stylen gebruikte maar dat is helaas al heul lang uit de handel. Nooit meer zoiets fijns gevonden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 19:04

Voor de klitten gebruik ik leave in conditioner, dit helpt bij zowel mijn dochter als bij mij erg goed, misschien is dat ook een idee voor jou.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:34

Ik heb ook de petal fresh shampoo en conditioner en als ik co-wash dan doe ik een klein beetje shampoo erbij. Bevalt mij goed.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:39

Caritas ik heb even in de lijst van de curly girl Facebook gekeken en hij staat er niet in. Grote kans dat hij dus niet geschikt is als je de curly girl methode wil volgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:44

Je kan de ingredienten lijst invoeren op curlsbot , dat geeft al een goed idee

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:56

Mijn haar is met dit vochtige weer optimaal aan het krullen. Ik heb alleen dat mijn haar aan het begin van de krul met de klok meedraait en het einde van de krul tegen de klok in. Het lukt mij zo niet om halverwege de dag mijn krullen 'er in' te draaien.
Hebben meer mensen hier last van?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:27

Ik heb gister voor het eerst mijn haar laten knippen bij een Curlsys kapper. Superfijne salon en heel blij met het resultaat!

Dit was voor het knippen:
Afbeelding

Dit is zojuist, een dag later.
Afbeelding

Die pluizende bovenlaag is echt veeeel minder. Ik ben er echt blij mee. En de prijs viel me ook enorm mee! Ik ga vanaf nu ook de Curly Girl methode volgen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 17:38

Wat een mooi verschil! Bij welke kapper was dat?

Ik merk dat mijn haar na het curlsys knippen net zo is als wanneer ik het bij een gewone kapper laat knippen. Ik ben dus niet tevreden, kan liggen aan de kapper maar ik ga niet weer zoveel betalen wanneer er geen verschil met een gewone kapper is.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:41

Ziet er mooi uit Karlijn! :D

Ik liet mijn haar al anderhalf jaar knippen volgens de Curlsys methode, deze week is het voor het eerst geknipt volgens de Global Curl Concept methode.
Deze techniek is nieuwer en nog beter om pluishaar te reduceren. Ook kijken ze hier echt afzonderlijk naar elk klein plukje.
Het is geen wereld van verschil bij mijn haar, maar het valt wel net iets luchtiger en voller voor mijn gevoel.

Ook ben ik deze week gestart met de producten van Deheb en dit bevalt werkelijk fan-tas-tisch. <3
Het haar ruikt echt heerlijk en ik heb er maar een klein beetje van nodig. Ik gebruik de moisturizing repair shampoo & conditioner en de moisturizing olie.
Over 2 maanden komt Deheb ook met een gel, nu gebruik ik nog de gel van As I Am.
Ik heb al behoorlijk wat CG-producten geprobeerd, maar niets bevalt en ruikt zo goed als de lijn van Deheb.

Afbeelding
Dit zijn trouwens mijn krullen! Vanwege de lengte en dikte heb ik soms wel wat moeite om het luchtig en volumineus te houden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 17:42

Heel mooi! Waar heb je het laten knippen? :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:44

In Haren bij Marco & Miranda's Haarmode, zij krijgen inmiddels best veel krullenklanten overal vandaan haha!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:03

@Carola; bij Bjoetie in Apeldoorn.

Ik vind het wel jammer dat er veel lengte af is, al kan dat ook optisch zijn want het krult natuurlijk veel meer op. Alsnog heel blij mee!
Mijn haar werd overigens ook miniplukje na miniplukje geknipt, ze is er wel 2 uur mee bezig geweest denk ik.

@Laux: jij hebt ook prachtige krullen! Ik ga die producten eens opzoeken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 19:30

Kijk anders even hoe lang je haar is wanneer het nat is, dan zie je de lengte niet opgekruld.

Hier werd het per volle stuk geknipt, wel verder via methode maar nat zodat je de krullen er ook niet in zag en dus ook niet per krul kon knippen.

Apeldoorn is redelijk te doen, ik ga het onthouden.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:33

C_arola schreef:
Kijk anders even hoe lang je haar is wanneer het nat is, dan zie je de lengte niet opgekruld.

Hier werd het per volle stuk geknipt, wel verder via methode maar nat zodat je de krullen er ook niet in zag en dus ook niet per krul kon knippen.

Apeldoorn is redelijk te doen, ik ga het onthouden.

Het zit op 200 meter van het treinstation af, mocht je met het OV gaan!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 19:48

Ik ga altijd met de auto, zou nu dus ook zo zijn :) Is jullie haar trouwens nat of droog geknipt?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:20

Nat :)
Maar de rechterkant en linkerkant knipte ze met twee verschillende scharen, speciaal voor elke kant een bepaalde schaar, in het voordeel van hoe de krullen vallen zeg maar ;)
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 08-02-19 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:21

Mijn vorige kapper knipte het nat en volgens de Curlsys methode, nu is het droog per krulbundel geknipt. Dat is dus die Global Curl Concept methode.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 20:27

Ik wist niet dat dit een ander methode is. Weer wat geleerd :D

Bij mij werd met 1 schaar geknipt welke ze aan de linkerkant met de linkerhand knipte en aan de rechterkant met de rechterhand.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:20

Er waren hier ook bokkers die de Curly Girl methode volgen die hydrofiele doeken gebruikten voor het drogen van het haar toch? Wat is daar het voordeel van tov badstof handdoeken? Ik heb hydrofiele doeken gekocht, moet je die net als handdoeken eerst een keer of 3 wassen voor ze goed vocht opnemen?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:01

Badstof is te ruw voor je haar. Hydrofiele doeken of sporthanddoeken zijn zachter. Ik heb ze niet eerst gewassen.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:35

Hmm ik ben nog niet zo overtuigd van de knipmethode. Ik vind het bij veel mensen wel dunner ogen, misschien nodig om die pluis weg te halen, maar het in een ideale wereld zou je pluis toch willen weghalen/verminderen door middel van producten? Zelf zie ik nu met tegen licht allemaal soort van ‘gaten’ in mijn haar aan het echt dunner is aan de onderkant en achterzijde, dat is wel balen. Moet zeggen je haar zit prachtig en lijkt vol, naam vergeten, maar je was in Haren *toepasselijk :+* geweest zag ik.