Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:08

maajjkee schreef:
jasmijn16 schreef:
Ik zou toch echt je huisarts bellen dat je wil dat er urine op kweek wordt gezet en dat je vandaag langs komt met een potje urine, geen ruimte geven voor discussie en echt je zin door drijven, zijn ze nou helemaal gek geworden daar! Je hebt zo veel pijn en toch ook koorts, dat moeten ze niet 'nog even afwachten'

Euhm ts heeft al ab gekregen dacht ik, dus ze hoeft niet nog eens met een potje heen opzich nu..

Oh dat had ik even gemist, het is nog vroeg haha

MarjanB

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:40

Ts is het niks om met je zorgverzekering te kijken of je eerder dat onderzoek krijgt? Je bent nu al zo lang bezig en november is ook nog een hele tijd weg. Het klinkt mij namelijk als zeer beperkend voor je leven dus vind dat er wel wat meer spoed bij mag.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:25

Waarom heb jij 2 behandelaars? Je uroloog en je huisarts, er is geen communicatie tussen die 2.
Zit jou blaas nog goed? Geen verzakking? Er wordt zo weinig gedaan voor jou. Steeds weer een katheter erin terwijl het zo pijn doet, is er gekeken of je wel tegen het materiaal kan?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:27

Ik zou ook even overleggen met dit ziekenhuis of het niet eerder kan. Dit is een hel voor je en dat moet niet nog 1,5 maand duren. Als je zegt dat je dit niet meer volhoud is er vast wel wat te schuiven in de datums. En anders kun je met de zorgverzekering overleggen of zij kunnen bemiddelen of je ergens eerder terecht kunt. Ik vind het oprecht heel erg naar voor jou dat er geen verbetering in zit. Maar je moet echt wel aangeven dat je het niet meer trekt anders weten ze dat daar ook niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:30

Door al die slechte communicatie ( ook van jou kant uit) loop je wel kans dat je straks ernstige beperkingen oploopt, sla nu eens met je vuist op tafel, laat je opnemen en vertik het om uit dat ziekenhuis te gaan voor er een oplossing is.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:13

bigone schreef:
Door al die slechte communicatie ( ook van jou kant uit) loop je wel kans dat je straks ernstige beperkingen oploopt, sla nu eens met je vuist op tafel, laat je opnemen en vertik het om uit dat ziekenhuis te gaan voor er een oplossing is.

Mijn gedachte.

Beetje assertiever mag wel hoor...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:36

Ik vind dit alles ongelooflijk erg voor ts.Ze moeten echt eens iets gaan bedenken om haar te helpen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:29

Assertief of niet, ze nemen je in een ziekenhuis niet zomaar op. Thuiszorg zal in dit geval waarschijnlijk de aangewezen instantie zijn om aan te geven wat wel en niet verantwoord is

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:51

Heel veel sterkte ts!

Ik lees al een poosje mee, maar vind de adviezen van afdwingen vrij heftig.
Ik kan me namelijk voorstellen dat dat helemaal niet zo makkelijk is. Ik vind namelijk dat ts in ieder geval goed bezig is met pijn en problemen aangeven!
Het is in sommige gevallen erg moeilijk om bij artsen wat af te dwingen helemaal zonder medische kennis. Ik vind het goed dat iedereen tips geeft, maar denk dat sommige reacties beter kunnen vertellen hoe de arts te benaderen en te zorgen dat er wat gebeurd dan alleen roepen dat ze voor zichzelf op moet komen.
Mijn ervaring is dat je zelf best wat kennis van zaken nodig hebt om bepaalde artsen te overtuigen actie te ondernemen.
Heel veel sterkte ts!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:16

jeetje lees ook al een poos mee wat heftig allemaal.. en wat houd jij je dapper.. hier zelf ook problemen al en lakse huisarts (ik al nierpijn waarschijnlijk weer nierstenen huisarts vind antibiotica genoeg) heb blaasontsteking en bloed in urine zo ging het vorige x ook heb half jaar rondgelopen met 4 grite nierstenen en veel pijn toen pas operatie en vrees dat ik ze nu weer heb.. maar huisarts gaat weer moeilijk doen

volhouden dat he meer onderzoek wilt en idd anders kijken voor een andere huisarts..
had hier ook nog nooit van gehoord of aan gedacht dat je ineens niet meer zou kunnen plassen.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 00:50

Bedankt!

Ja, misschien was het beter om daarover contact op te nemen met de Uroloog. Beter gezegd, ik had dat moeten zeggen toen ik er was. Had vrijdag urine naar de huisarts gebracht, assistent zei dat het goed was en dat ik na het weekend opnieuw moest brengen als ik klachten hield... Maandag was ik bij de Uroloog en de dinsdag daarna heb ik weer urine naar de huisarts gebracht en had ik dus wel een blaasontsteking. Zo dom, maar heb er helemaal niet bij nagedacht verder...

Ik heb er geen moeite mee toe te geven dat ik zelf ook het een en ander anders zou kunnen doen. Vergeleken met helemaal in het begin gaat het echt al een stuk beter, maar er komt zoveel op me af, dat ik afentoe ook even niet zo goed weet wat het beste is. Nouja meer dat ik achteraf denk; Ohja, dat was misschien beter geweest. Zoals nu met m'n blaasonsteking bijvoorbeeld.

Ik zit bij een praktijk met meerdere huisartsen en mag gewoon kiezen naar wie ik wil. Als ik een afspraak maak kies is altijd voor dezelfde, als hij er die dag is iig, voel me door hem zeker serieus genomen. Maar de assistent wat minder. En bij ons hoef je verder niet te bellen oid, je brengt gewoon urine naar de assistent en die belt 's middags met de uitslag. Pas als je blaasontsteking na AB niet over is, gaat het op kweek. Of als je echt veel klachten hebt.

Ik ben nogsteeds bezig met de fysio :j Doe braaf de oefeningen etc. En heb 8 of 9 Oktober weer een afspraak. Eigenlijk had ik die 24 september, maar had dat heel knap precies tegelijk gepland met de afspraak met de Uroloog :=

Jij ook sterkte SecretLIN! Nierstenen zijn vreselijk -O-

Gisteren en vandaag waren echt rotdagen... Ranzige pislucht op m'n slaapkamer... Blaasontsteking + een zak die niet (goed) dicht zit is echt niet grappig. Halve schap schoonmaakmiddelen leeg gekocht en lijkt opgelost, gelukkig is de thuiszorg eerlijk als ik vraag of m'n kamer meurt :+

Maar ook het probleem dat de katheter goed zit, maar 'ie gewoon voor geen meter loopt.. Of echt helemaal niet, of vreselijk langzaam en dan stopt ie ook steeds weer. Als 'ie niet loopt, dan zit er wel urine in de katheter na het er uit halen, maar het gaat gewoon de slang niet in. Hoesten etc werkt dan ook niet. Dan is het gewoon opnieuw inbrengen, tot ie wel loopt.. Als ie slecht loopt dan werkt iets terughalen oid heel even en dan stopt ie weer.
En gisteravond liep het harder langs de katheter, dan er doorheen. Had ook al een keer dat er eerst 450 kwam toen de verpleegkundige katheteriseerde, maar 10 minuten later had ik het gevoel dat het niet klopt, dus zelf nog een keer gedaan en toen kwam er nog 500.

Vandaag ook weer.. Vanochtend 500, verder niks raar. Begin van de middag 900 en heel licht. Eind van de middag 100 ml en donker. 9 Uur eerst maar 50 ml. Maar verpleegkundige vond dat raar, had gewoon gedronken etc. 2 Blikjes, 3 glazen en ijs. Dus zij heeft nogmaals gekatheteriseerd, liep heeeel slecht, maar uiteindelijk nog 50 ml erbij, en ook weer donker.

Afgesproken dat ik het in de gaten houd en zelf nog een keer probeer of bel als het niet lukt. Heb ondertussen ook nergens last van ofzo, terwijl ik ook alweer gedronken heb. Dus misschien veel gezweet zonder dat ik het door had? :+

Moest dat gewoon even kwijt. Wat een gedoe! (Nieren zijn in orde, mocht iemand zich dat afvragen na mijn geklaag hierboven)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 01:55

Nieren wilde ik inderdaad al naar gaan vragen :') Fijn dat die in de gaten gehouden worden.
Ik wil je nog even meegeven niet te hard voor jezelf te zijn. Natuurlijk kan je soms beter aandringen op dingen maar ik denk ook dat het makkelijk oordelen is vanachter een scherm (en wat je zelf zegt; met alle tijd om achteraf na te denken) zonder klachten en zonder voor je gevoel 100 (huis)arts bezoeken. En ik vind dat je erg netjes omgaat met de reacties hier want persoonlijk vind ik sommigen best hard (hoe goedbedoeld ze ook zijn).

Hebben ze naast de hoeveelheid metingen ook al eens naar de vorm van je blaas gekeken? Vraag me af of het niet zou kunnen dat je blaas 'dubbelgevouwen' zit of dat je een blaasdivertikel hebt. Je kan ook niet een blaassteen hebben?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 06:31

Ik begrijp het wel hoor hoe je bij de huisarts terecht komt. Maar alles met urine zou ik op 1 plaats laten.
Het slechte aflopen kan ook door blaaskrampen komen en ook het langs de katheter plassen kan daar door komen. Soms helpt het om dan de katheter wat langer te laten zitten. Als de blaas ontspant loopt hij weer af. Dan moet je er ook even gewoon niets mee doen. Dus niet opschuiven en dergelijke.

Soms helpt een andere charriere als er bijvoorbeeld makkelijk wat vlokjes en dergelijke zitten. Een dikkere katheter is soms juist makkelijker in de brengen omdat deze niet in het weefsel prikt, maar het meer opzij duwt.

Ik zou maandag even de continentie verpleegkundige bellen en deze catheterproblemen voorleggen en ook even te vragen wat ze adviseren als je een blaasontsteking vermoedt.

Sterkte hoor.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:57

MarjanB schreef:
Ts is het niks om met je zorgverzekering te kijken of je eerder dat onderzoek krijgt? Je bent nu al zo lang bezig en november is ook nog een hele tijd weg. Het klinkt mij namelijk als zeer beperkend voor je leven dus vind dat er wel wat meer spoed bij mag.

Zoiets dacht ik ook, misschien kan je ergens anders wel eerder. Gebeurt tegenwoordig wel vaker dat je ergens anders eerder kan. Ik vind November nog zo ver weg voor je, zeker gezien de martelgang die het nu eigenlijk een beetje voor je is.
Zou zo fijn zijn als je binnenkort je leven weer normaal op kunt pakken....

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:12

Kruip even onder Mn lees steen vandaan je klaagt NIET! Ik snap dat je graag even alles van je af schrijft en dat doe je ontzettend goed!! Ik heb bewondering voor je dat je dit allemaal zo doorstaat!
Mss geeft het wat hoop maar zou ook iets anders kunnen zijn een kennis van vroeger had ook een katheter die had hetzelfde probleem maar kwam niet door een operatie of iets dergelijks maar zo 1 op de andere dag kon ze niet meer plassen. Die heeft ruim een half jaar met een verblijfs katheter gelopen en toen kon ze het uiteindelijk ook weer zelf. Wat ze verder deed kan ik helaas niet vertellen alleen dat ze reed gewoon en deed nog aan hondensport.
Probeer biet op te geven al zijn de dagen soms zo peut maar kijk naar hoe sterk je bent! Maar ik sluit me aan bij andere bommers die zeggen dat je best wat meer mag afdwingen kwa onderzoek als je evt een schrift bij houd elke dag wanneer het pijn doet of niet lukt en die dan meeneem naar de uroloog kan je ook niet vergeten te zeggen!

Doe je ondertussen wel weer leuke dingen buitenhuis?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:20

Ik zou de continentieverpleegkundige bellen om over de blaasontsteking te overleggen, ook even vragen of je voortaan daar je urine mag brengen. Mocht dat niet kunnen, maak dan een afspraak met je fijne huisarts en overleg met hem. Misschien kunnen jullie afspreken dat het de volgende keer meteen op kweek gaat. Je kunt dit makkelijker overleggen als het goed gaat, dan dat je daar met je potje urine staat. Verder wil ik je vooral veel sterkte wensen! Je doet het echt heel goed.

Ik heb die Blaasonderzoeken ook gehad en voor mij voelde het in ieder geval niet anders dan een katheter. Ik snap dat mensen zeggen dat november nog lang duurt en dat het fijner zou zij als het sneller kan, en dat snap ik heel goed. Maar dan zou ik wel voor sneller in hetzelfde ziekenhuis gaan. Als jij je uroloog vertrouwd is dat veel fijner dan weer iemand anders

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:27

Ja ik zou ook met je uroloog overleggen of je de urine daar kan inleveren.
En anders met je huisarts of het standaard op kweek mag.

Mijn huisarts doet daar niet moeilijk over.
Ik heb heel vaak blaasontsteking gehad en kreeg dan een kuur. Maar direct na de kuur kwam het terug.
Bleek ik 6 x de verkeerde antibiotica kuur te hebben gehad.
Nu zetten ze het bij mij meteen op kweek zodat ze direct de juiste antibiotica kunnen voor schrijven.

Wil nog wel even tegen je zeggen dat ik je onwijs dapper en sterk vind TS!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 18:42

Bedankt weer!

5 Dagen antibiotica gehad, maar helaas geen verbetering. Temperatuur blijft beetje rond de 37.8/38.0 zitten, voel me ook steeds niet helemaal lekker, afentoe ook flink buikpijn.. En dat katheteriseren :x
Nou dus urine naar het ziekenhuis gebracht en dat is op kweek gezet. Hoor morgen wat er uit gekomen is.

Ik probeer wel zoveel mogelijk uit huis te gaan. Maar het is wel lastig. Zit natuurlijk met de thuiszorg, van te voren 2 keer proberen te plassen en merk wel dat ik wat minder zin heb om echt iets te gaan doen. Ben ook 3 weken thuis gebleven van sporten, maar heb dat ondertussen weer opgepakt. En ga nu gewoon vaak naar de action etc :Y)

Er is verder nog niet naar/in m'n blaas gekeken. Maar dat gebeurd dus binnenkort wel, 6 November Urodynamisch onderzoek, 16 November controle (Uitslag denk ik) bij de uroloog en denk dat ik nog een extra afspraak krijg voor het in m'n blaas kijken. Heb daar nog niks over gehoord, 6 november is volgens mij alleen urodynamisch onderzoek, maar als ik verder niks hoor ga ik daar nog achteraan bellen, geen zin in verrassingen :=

Vanmiddag liep het weer voor geen meter. Maar katheter gewoon laten zitten en proberen te ontspannen en toen kwam het idd wel weer *\o/*
Viel me wel op dat op het laatst m'n urine behoorlijk troebel was, dus misschien is een dikkere katheter wel beter... Ga dat even overleggen!

Onderzoeken eerder, maar dan weer bij een andere Uroloog zou wel weer een nadeel zijn idd... Maarja duidelijkheid zou zo fijn zijn. Ik ga er even over nadenken en kijken of er iets mogelijk is :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:48

Een heel andere insteek even. Heb je met uroloog overlegt over een vast katheter via de buikwand? Dat haalt de ellende van het steeds moeten katheteriseren wel weg. Kanme niet voorstellen dat je geen schade aanbrengt als je zo n lange tijd zo vaak iets naar binnen moet steken.

Ik denk daaraan ivm mijn vader. Die kon opeens ook niet meer plassen, continue blaasontstekingen, zelfs bloedvergiftiging opgelopen (scepsis) daardoor wat hem bijna het leven heeft gekost. Katheteriseren wilde gewoon niet goed lopen, na aanbrengen van een vast katheter via de buik was dat een verademing voor hem. Wel nog steeds veel blaasontstekingen. Troebele urine bloed er in enz. Een overprikkelde blaaswand.

Maar de 1,5 jaar vaste aansluiting heeft de boel tot rust gebracht. Uiteindelijk een operatie en daarna katheter eeer uitgehaald. En hij plast weer.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:54

karuna schreef:
Een heel andere insteek even. Heb je met uroloog overlegt over een vast katheter via de buikwand? Dat haalt de ellende van het steeds moeten katheteriseren wel weg. Kanme niet voorstellen dat je geen schade aanbrengt als je zo n lange tijd zo vaak iets naar binnen moet steken.

Ik denk daaraan ivm mijn vader. Die kon opeens ook niet meer plassen, continue blaasontstekingen, zelfs bloedvergiftiging opgelopen (scepsis) daardoor wat hem bijna het leven heeft gekost. Katheteriseren wilde gewoon niet goed lopen, na aanbrengen van een vast katheter via de buik was dat een verademing voor hem. Wel nog steeds veel blaasontstekingen. Troebele urine bloed er in enz. Een overprikkelde blaaswand.

Maar de 1,5 jaar vaste aansluiting heeft de boel tot rust gebracht. Uiteindelijk een operatie en daarna katheter eeer uitgehaald. En hij plast weer.

Ik heb al vanaf het begin van de klachten een suprapub (katheter via de buik wand voorgesteld..) maar TS wimpelt het steeds af (en als ze zelf niet wil..dan zal een arts hem ook niet zetten)...inmiddels zijn we dus weken verder...en gaat het precies zoals ik voorspelt had. Geen steek verder..en de weg zal alleen maar langer worden om nog te leren plassen...met alle schade van dien.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:07

studiemiep schreef:
karuna schreef:

Ik heb al vanaf het begin van de klachten een suprapub (katheter via de buik wand voorgesteld..) maar TS wimpelt het steeds af (en als ze zelf niet wil..dan zal een arts hem ook niet zetten)...inmiddels zijn we dus weken verder...

TS zegt zelf in dit topic het volgende: "Verblijfskatheter is geen optie, Suprapubische heeft ook een ballonnetje, dus zelfde probleem." (ging om het ballonnetje aan zo'n katheter)
De blaas van TS reageert veel te heftig op de aanwezigheid van een ballonnetje, TS krijgt heftige blaaskrampen en vergaat van de pijn dan.
En ja, ik spreek uit ervaring wat blaaskrampen betreft, dan wil je (ik) alleen nog maar heel stil opgerold op bed liggen en niet bewegen. Lijkt me ook niet erg bevorderlijk...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:18

[/quote]

Ik heb al vanaf het begin van de klachten een suprapub (katheter via de buik wand voorgesteld..) maar TS wimpelt het steeds af (en als ze zelf niet wil..dan zal een arts hem ook niet zetten)...inmiddels zijn we dus weken verder...en gaat het precies zoals ik voorspelt had. Geen steek verder..en de weg zal alleen maar langer worden om nog te leren plassen...met alle schade van dien.[/quote]

Ga nu toch even voor Ts opkomen. Ten 1e heeft Ts niet te beslissen of er een suprapub catheter aangebracht gaat worden. Ze kan dit benoemen bij de arts maar die beslist uiteindeljk en Ts heeft het ook aan de arts aangeven. Maar hij heeft ook gezegd om hier niet voor te kiezen omdat Eem verblijfscatheter ook onverdraagbare blaas krampen gaf en de kans redelijk groot was dat dit bij de supeapub ook gaat gebeuren.
Jij bent het daar niet mee eens maar gok dat een uroloog hier toch wel ervaring mee heeft en die heeft Ts ook gezien wij niet.

Het duurt allemaal veel te lang en uroloog had veel eerder onderzoek in moeten zetten. Maar dit is nu aangevraagd duurt alleen erg lang.

Wil Ts juist een compliment geven vindt dat je de laatste tijd erg gegroeid bent en veel meer voor jezelf opkomt. Je hebt goed door gevraagd bij de uroloog en urine naar ziekenhuis gebracht. Zou morgen nog bellen met de verpleegkundige over het catheriseren wat zo moeilijk gaaf. Misschien kan ze je tussendoor zien om te kijken wat beter werkt.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:21

Haar hele plasbuis was toen ook geïrriteerd en blaasontstekingen.

Bovendien kun je ook medicatie krijgen tegen blaaskramp en een suprapub is kwa draag comfort veel fijner dan een gewone... (maar als je het niet probeert weet je het ook niet) en de andere optie..is nu nog steeds niet kunnen plassen...........

Hier ook blaaskrampen gehad en met de juiste dosis medicatie is het te overzien. Fijn nee...maar hoe het al weken gaat lijkt mij ook verre van fijn.......iedere x flinke pijn van het inbrengen..al die ontstekingen. En hoe langer het duurt hoe groter de kans dat ze er nooit meer vanaf komt.... en het duurt al ontzettend lang allemaal.

Dus je zou zeggen dat je alles wel zou willen proberen...... kan best zijn dat de suprapub uiteindelijk onverdraagbaar is...maar dat weet je pas als je het probeert.

Zolang TS de pijn bij het katheteriseren prima vind zal geen arts haar dwingen hoor om een suprapub te nemen.........haar lijf haar keuze.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:55

De medicijnen tegen blaaskramp heeft Ts gehad meerdere tegelijk zelf en dat hielp niet tegen de pijn.
Maar jij kan hier suprapub blijven roepen de uroloog staat er niet achter dus zal voorlopig niet gebeuren.

En ik zeg niet dat het misschien wel de oplossing is want dit kan natuurljjk maar dit zal niet zomaar gebeuren

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 06:43

Even serieus, maar iets vasts zou ook voor mij geen optie zijn. Niet meer zwemmen, enz. Dan liever een paar keer per dag iets tijdelijks. Dus er zitten ook zeker nadelen aan die na wat ik hier lees veeeeeel groter zijn dan af en toe katheriseren, hoewel dat mij ook een ramp lijkt.

Ik vind alleen 6 november niet 'binnenkort'. Weer 5 weken van je leven weggegooid. Daar zou ik als ts achteraan gaan. Je mag toch verwachten dat er voor de kerst een volledige oplossing is zodat je weer kunt gaan plannen.