karuna schreef:Een heel andere insteek even. Heb je met uroloog overlegt over een vast katheter via de buikwand? Dat haalt de ellende van het steeds moeten katheteriseren wel weg. Kanme niet voorstellen dat je geen schade aanbrengt als je zo n lange tijd zo vaak iets naar binnen moet steken.
Ik denk daaraan ivm mijn vader. Die kon opeens ook niet meer plassen, continue blaasontstekingen, zelfs bloedvergiftiging opgelopen (scepsis) daardoor wat hem bijna het leven heeft gekost. Katheteriseren wilde gewoon niet goed lopen, na aanbrengen van een vast katheter via de buik was dat een verademing voor hem. Wel nog steeds veel blaasontstekingen. Troebele urine bloed er in enz. Een overprikkelde blaaswand.
Maar de 1,5 jaar vaste aansluiting heeft de boel tot rust gebracht. Uiteindelijk een operatie en daarna katheter eeer uitgehaald. En hij plast weer.
Ik heb al vanaf het begin van de klachten een suprapub (katheter via de buik wand voorgesteld..) maar TS wimpelt het steeds af (en als ze zelf niet wil..dan zal een arts hem ook niet zetten)...inmiddels zijn we dus weken verder...en gaat het precies zoals ik voorspelt had. Geen steek verder..en de weg zal alleen maar langer worden om nog te leren plassen...met alle schade van dien.