Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:42

SophievdV schreef:
purny schreef:
Ik vind 2 keer per dag een beetje overdreven. Zelfs als ik een relatie heb moet mijn partner er maar tevreden mee zijn dat ik 1 keer per dag douche.
Vind het een beetje smetvrees achtig

Smetvrees? :')

Met wassen wordt poetsen met een washandje bedoeld? Daar krijg je je 'onderkant' toch niet goed mee schoon?

Misschien heb ik wel smetvrees maar geen plaspiemel of -poes voor mij hoor. Bah bah.. Of misschien hebben de bokkers die zo weinig douchen wel andere sex dan ik. Geen idee.. moet er iig niet aan denken.

Hoe maak jij in de douche je onderkant dan schoon?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:44

Hoe niet af te drogen :+?

Ik vind afdrogen niet zo erg, maar de badkamer droog maken haar ik echt enorm...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:48

Es_ther schreef:
Hoe niet af te drogen :+?

Ik vind afdrogen niet zo erg, maar de badkamer droog maken haar ik echt enorm...

Ik ga mijn haar en make-up doen. Daarna ben ik wel weer droog. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:57

Maartje1990 schreef:
SophievdV schreef:

Met wassen wordt poetsen met een washandje bedoeld? Daar krijg je je 'onderkant' toch niet goed mee schoon?

Misschien heb ik wel smetvrees maar geen plaspiemel of -poes voor mij hoor. Bah bah.. Of misschien hebben de bokkers die zo weinig douchen wel andere sex dan ik. Geen idee.. moet er iig niet aan denken.

Hoe maak jij in de douche je onderkant dan schoon?

Ik spoel er water langs. En als ik bij mijn vriend ben (stoeitijd) ook intiemzeep. Vrouwen hebben toch flink wat plooien daaronder dus ook ik geloof niet dat dat helemaal fris en schoon te krijgen is met een washand die gezicht en oksels ook al gepoetst heeft.

Eloya

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:04

als ik mij met washandje was, gebruik ik toch echt 1 washandje + handdoek voor boven en 1 washandje + handdoek van onderen. net zoals in mijn stage van de ouderenzorg :P
en tussendoor dus ook schoon water

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:11

Cinnepin schreef:
Ik douche dus ook 2 keer per dag. Heeft niks met smetvrees te maken. Ik heb fibromyalgie en stap s'ochtends stijf uit bed. De douche is dan om mijn spieren te ontspannen en wordt er heerlijk wakker van.

S'avonds eigenlijk het zelfde, spieren weer doen ontspannen voor ik mijn bed in ga. En tevens vind ik sávonds douchen gewoon heerlijk...zweet van de dag eraf en lekker schoon in bed.

Ook poets ik dan gelijk mijn tanden onder de douche. Ook maak ik onder de douche lekker mijn hoofd leeg en kom ik heerlijk tot rust :)

Ik heb ook fybro en begrijp je volledig. M'n spieren zijn allemaal altijd zo koud als ik thuis kom van het werk dus het eerste wat ik doe is onder de warme douche kruipen.
Laatst wel 2 keer op een dag wezen douchen maar toen was ik ook ziek. Dus dan mag ik van mezelf :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:44

Eloya schreef:
als ik mij met washandje was, gebruik ik toch echt 1 washandje + handdoek voor boven en 1 washandje + handdoek van onderen. net zoals in mijn stage van de ouderenzorg :P

Dus een washand en handdoek voor gezicht en oksels en een andere washand en handoek voor doos en voeten?
Sorry, ik spring wel onder de douche. :)

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:22

Cinnepin schreef:
Ik lees hier washandje of douche discussie.

Ben ik dan de enige die een washandje in de douche gebruik?? :P

Nee hoor.. Dat washandje gebruik ik dus onder de douche voor down under..verder douche ik elke dag, doe ik dat niet " ruik" ik mezelf ook echt. Verder begrijp k een hoop mensen wel. Vroeger douchte ik veel.langer en vooral heter, maar dat vond mijn huid niet zo fijn
Verder las ik ergens dat iemand het afdrogen verschrikkelijk vind. Dat heb ik ook alleen woon ik in een vrij koud huis ook in de zomer dus doe ik dat niet meer . Bij mijn vriend droog ik me ook nooit af
. Door het afdrogen kan ik me ook echt alweer een beetje vies voelen {:)-:(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:58

Palmera schreef:
Ik spoel er water langs. En als ik bij mijn vriend ben (stoeitijd) ook intiemzeep. Vrouwen hebben toch flink wat plooien daaronder dus ook ik geloof niet dat dat helemaal fris en schoon te krijgen is met een washand die gezicht en oksels ook al gepoetst heeft.

Ik ben onder de doche altijd de meeste tijd kwijt om het down under goed schoon te krijgen. Douchekop erbij en alle plooitjes en randjes aan de kant en goed schoonmaken.
Intiemzeep gebruik ik niet meer. Jaren gedaan dagelijks. Maar had toen best vaak afscheiding. Nu ik het niet meer gebruik is het vele malen minder en ruikt het daar gewoon zoals het moet ruiken.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:17

Sure_lee schreef:
Ik ben onder de doche altijd de meeste tijd kwijt om het down under goed schoon te krijgen. Douchekop erbij en alle plooitjes en randjes aan de kant en goed schoonmaken.

Das gewoon met je muts frunniken lieverd. _O- Zo ben ik ook wel een uur kwijt aan 'douchen'. :')

KimD schreef:
Afdrogen doe ik vaak niet, is me té lastig. :')

Ja maar, je krijgt het toch juist kei koud als je je niet afdroogt? :brr: Ik heb ook een vrij koude badkamer (oud huis) en ik sla meteen een handdoek om als ik uit de douche kom. Ga dood man...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:21

In de tijden dat ik actief elke dag paard reed en ging sporten douchte ik soms wel 2/3x per dag.
In de zomer als het vies plakweer is douche ik ook 2x per dag.
Verder dagelijks of ik moet een periode echt geeeeen zin hebben maar dan heb ik die dag geen paard gereden ofzo.

Lekker met je zweetlijf/kop niet douchen....de mensen die maar 1/2x per week gaan....bahbahbah. Dan vind ik dat je downunder net een viskraam bent. bah. En na een nachtje slapen ruik je vaak ook muf.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:33

Ik douche me ook iedere dag. Mijn haren doe ik de ene dag met shampoo en conditioner en de andere dag alleen conditioner erin zodat het weer lekker ruikt.
Werk in een supermarkt op de slagerij afdeling en bij de grilloven, en mest dagelijks de stallen van de paarden. Vind het dan zelf wel zo fris om iedere avond even lekker te douchen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:34

Een washandje maak je toch tussendoor even schoon?
Ik gebruik het in principe alleen af en toe voor mijn mijn gezicht en soms mijn oksels, maar zou ik er meer mee wassen is tussendoor omspoelen (met een beetje zeep) toch niet vies :?

Mensen die dat wel vinden en elke keer schone handdoek en/of washand pakken (of om die reden geen), pak je dan ook elke dag een nieuwe tandenborstel voor je tanden?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:13

purny schreef:
Cinnepin schreef:
Ik douche dus ook 2 keer per dag. Heeft niks met smetvrees te maken. Ik heb fibromyalgie en stap s'ochtends stijf uit bed. De douche is dan om mijn spieren te ontspannen en wordt er heerlijk wakker van.

S'avonds eigenlijk het zelfde, spieren weer doen ontspannen voor ik mijn bed in ga. En tevens vind ik sávonds douchen gewoon heerlijk...zweet van de dag eraf en lekker schoon in bed.

Ook poets ik dan gelijk mijn tanden onder de douche. Ook maak ik onder de douche lekker mijn hoofd leeg en kom ik heerlijk tot rust :)

Ik heb ook fybro en begrijp je volledig. M'n spieren zijn allemaal altijd zo koud als ik thuis kom van het werk dus het eerste wat ik doe is onder de warme douche kruipen.
Laatst wel 2 keer op een dag wezen douchen maar toen was ik ook ziek. Dus dan mag ik van mezelf :D

Fijn is dat he, firbo. Ik vind het dan echt ff ontspannend in de douche :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:32

Palmera schreef:
Eloya schreef:

Dus een washand en handdoek voor gezicht en oksels en een andere washand en handoek voor doos en voeten?
Sorry, ik spring wel onder de douche. :)

Ik ook :') Wat een werk lijkt me dat. Ik gebruik gewoon 1 handdoek meerdere keren. En ik kan mezelf prima in een minuut of 5 douchen incl haren wassen. Zonder haar is het in 3 minuten.

Down under doe ik niet met zeep. Krijg je geen frisser zaakje van :Y) Dus met water inderdaad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:37

Oooh niet afdrogen :brr: de douche droog maken dat hoeft bij ons gelukkig niet. Even met een trekkertje de glazen van de douchecabine droog trekken en klaar. Washandjes vind ik juist fijn. Ik heb het gevoel dat ik zonder washandje lang zo schoon niet word. Hij gaat wel na 1 keer gebruik in de was.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:45

SusanH schreef:
Washandjes vind ik juist fijn. Ik heb het gevoel dat ik zonder washandje lang zo schoon niet word. Hij gaat wel na 1 keer gebruik in de was.

Hier ook :j Echt niks mis mee hoor.
En nogmaals: voor een ieder die roept dat mensen die niet iedere dag douchen zo vies zijn, laten we maar hopen dat jullie nooit huidklachten krijgen. Je kunt ervan roepen wat je wilt, maar opengesprongen, schilferende huid waar wondvocht uit loopt is echt vele maten minder hygiënisch dan gewoon iets minder douchen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:53

Blue_eyes: klopt hoor. Maar toch... Als je geslapen hebt dan ruik je automatisch naar slaap. Dat is misschien niet vies voor veel mensen maar ik vind dat wel vies om te ruiken van mensen die ik verder niet ken of die niet tot mijn gezin behoren.

Lekkende wonden zijn inderdaad nog minder fris. Het is een luxe probleem denk ik dan maar.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:05

Ik vind slaaplucht van iedereen smerig. Washandjes gedoe aan de wastafel is alleen maar meer werk dan 3 minuten douchen.

Blue eyes dan heb je het over uitzonderingen.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:19

Ik douche bijna nooit 's ochtends.. Helemaal nu niet, veel te koud met dat natte haar :n

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:24

Melisssx schreef:
Ik douche bijna nooit 's ochtends.. Helemaal nu niet, veel te koud met dat natte haar :n

Lang leve de douchemuts!
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 11-12-17 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:26

Je kan toch ook douchen zonder je kop eronder te houden. doe ik zooo vaak.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:36

Djilna schreef:
Mensen die dat wel vinden en elke keer schone handdoek en/of washand pakken (of om die reden geen), pak je dan ook elke dag een nieuwe tandenborstel voor je tanden?

Ik vind tussendoor een washandje uitspoelen niet perse vies en doe hoogstens 2 keer met een handdoek maar... M'n tandenborstel maak ik wel degelijk schoon na gebruik en ik koop zo'n 4-6x per jaar een nieuwe, rustig een jaar (of langer) met dezelfde tandenborstel doen en die gewoon nat met de etensresten er nog in wegzetten vind ik ook een behoorlijk ranzig idee :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:42

Zonnetje81 schreef:
Blue eyes dan heb je het over uitzonderingen.

Ik ben één van die 'uitzonderingen' en ik vind het niet fijn om daarom maar voor viespeuk uitgemaakt te worden. :n
Als je vaak genoeg je bed verschoont en je gewoon even wast, valt het met die slaaplucht alles mee.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:43

Sure_lee schreef:
Melisssx schreef:

Lang leve de douchemuts!

Ja maar als ik douche dan was ik ook m'n haar :')