Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:10

Goedzo Renske!!

Ooh klussen is ook een goeie workout remember haha!!
Leuk met die tractorbanden!
Doe ik op het werk wel eens :') ( bij bij Profile tyre center en doen ook truck en landbouw hahah)

Ik ga vandaag niet! :D. Wilde eigenlijk vanochtend gaan, naar vriendlief had een flinke kater ( drinkt normaal nooit haha ) en ik was te lui :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:19

Goed zo Renske! Dat eten komt vanzelf, ik blijf altijd gezond eten omdat ik weet dat ik anders sport voor 'niks' of dat houd ik mijzelf in ieder geval voor :+

Ahw loez, arme jongen haha.

Ik begin morgen met mijn schema. Eerste dag is alleen maar benen, ik kom dinsdag echt geen trap meer op :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:51

Ik hoop het!
Nog even en dan gaan we op het werk weer naar het "winterrooster".
Dan heb ik 's avonds minder tijd om bank te hangen, hopelijk helpt dat ook.
Als ik op de bank ga hangen ga ik snaaien.
Begin altijd met fruit, maar daarna komt toch het ongezonde te voorschijn. :=

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:14

Lekker bezig allemaal!
Ik ben vandaag weer een uurtje geweest. Ben op de fiets heen gegaan dus in totaal ook zo'n 3 kwartier gefietst. Half uurtje cardio, half uurtje core en armen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:31

Renske_W schreef:
Ik hoop het!
Nog even en dan gaan we op het werk weer naar het "winterrooster".
Dan heb ik 's avonds minder tijd om bank te hangen, hopelijk helpt dat ook.
Als ik op de bank ga hangen ga ik snaaien.
Begin altijd met fruit, maar daarna komt toch het ongezonde te voorschijn. :=

Ik weet niet of het helpt maar ik koop het ook echt niet, je moet soms echt 'afkicken' van die suikers en vetten :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:35

Ik koop al bewust koekjes die ik niet zo lekker vind. :')
Mijn vriend wil na het melken 's avonds wel altijd wat snoepen.
Scheelt dat hij wel wat extra's kan gebruiken. Ik moet gewoon veel strenger tegen mijzelf zijn, maar dat lukt nog niet echt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:35

Ben weer terug van vakantie, dus morgen of overmorgen weer aan de bak! Heb alleen een vreselijke jetlag, dus hoop dat het sporten een beetje gaat lukken dan. Ook het hardlopen weer goed oppakken, want mijn halve marathon komt eraan!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:19

Haal ongezouten notenmix. Werkt ook goed
Is ook lekker door je (eiwit) smoothie met groenten en fruit +:)+. Heb zelf niet zo'n last van dat willen snaaien gelukkig.... ff afkloppen :P

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:54

Ik ben vanochtend ook geweest. Het ging dit keer helaas niet heel lekker. Was gister super verkouden en ik had daar vanochtend nog een beetje de naweeën van. Ik was dus niet actief te krijgen :') . Maar bij elkaar nog anderhalf uur bezig geweest en vanmiddag een heerlijke strandwandeling gemaakt.

Er was trouwens een meisje wel 20 a 30 minuten aan het hardlopen. Werd er helemaal enthousiast van, super knap _/-\o_

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:25

Ik kom weer binnenvallen. Als jullie het vervelend vinden dan hoor ik het wel :)

Ik zweet best veel tijdens het sporten en krijg nu echt regelmatig kramp in mijn voeten. Nu vermoed ik dat dit door vocht te kort komt? Ik drink standaard vrij veel zeker 3 liter per dag. Nu wordt ik qua hydraterende drankjes op google niet echt wijzer. Daarnaast heb ik diabetes en drink ik het liefst drinken zonder koolhydraten omdat ik anders insuline moet spuiten. Is bijvoorbeeld de AA zonder suiker als nog effectief in het aanvullen van te korten?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 21:58

Hoe zit het met je magnesium?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:10

ik hoop morgen ook weer te gaan als mijn maag stops met alles op de kop te zetten. mag ook wel weer na 2 weken :P in de tussentijd wel veel gewandelt, dat scheelt al :P

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:15

Jolien87 schreef:

Bedankt voor je reactie. Ik zou het niet weten kan ik dat zelf meten of moet dat bij de huisarts?

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:16

Jolien87 schreef:

Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik weet niet in welke voeding magnesium zit, maar anders zijn er ook magnesium pillen (en waarschijnlijk ook poeders e.d.) te koop. Dat zou je eventueel kunnen proberen, schaden zal het niet doen

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:32

Bedankt voor jullie tips qua cardio/kracht.
Nu doe ik vaak starten met cardio daarna kracht en daarna weer cardio. Maar merk soms wel dat de cardio dan niet meer zo makkelijk gaat.

Qua eten kan ik soms heel goed snoepen (helaas :P ) al kan ik er op moment wel redelijk goed van afblijven, zolang er maar geen chocola in de buurt is.

Ik wilde morgen weer gaan sporten, echter is mijn lieve paard vanmorgen met zn volle gewicht op mijn voet gaan staan en nu dus een bont en blauwe teen en voet. Even kijken of het wil.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:43

Hallo allemaal :) Normaal ben ik een stille meelezer, maar nu heb ik toch even een vraagje. Vandaag heb ik een nek-schouder-rug massage van 60 minuten gehad. Heerlijk, beetje pijnlijk ook wel, volgens mij zat ik een beetje vast :p Nu heb ik een beetje beurs/dik/blauw gevoel in mijn rug. In principe wilde ik morgen naar de sportschool maar is dit verstandig? Ik heb een workout schema met alleen krachtoefeningen. Zou ik dit kunnen doen, of beter een keer alleen cardio of beter mijn rug nog een dag rust geven?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 01:11

Ik train altijd nog op dezelfde dag als dat ik manuele therapie krijg. Als het goed voelt kan het volgens mij gewoon, niet te zwaar niet te veel reps.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:38

Kan wel hoor Missy, alleen gewoon met lichte gewichten. Dus niet zoals je normaal gewend bent om te trainen :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:40

Oke, bedankt! Dan ga ik gewoon lekker trainen en kijk ik wat ik aan kan :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 09:41

Vanavond weer voor het eerst naar de sportschool en ik heb er megaveel zin in! *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 09:48

Miiej schreef:
Jolien87 schreef:

Bedankt voor je reactie. Ik zou het niet weten kan ik dat zelf meten of moet dat bij de huisarts?

Om het echt te controleren zou je een bloedtest kunnen doen maar dit is wel wat omslachtig. Je zou een tijd magnesiumtabletten kunnen slikken om te kijken of dit verbetering biedt. Wat je teveel binnenkrijgt plas je gewoon weer uit dus baat het niet dan schaadt het niet.

Drankjes als AA drink zul je weinig aan hebben, in mijn ogen is dit echt troep. Ga maar eens kijken hoeveel suiker hierin zit. Puur water hydrateert nog altijd het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:57

Hoihoi! Ik had een vraagje, mag ik dat hier stellen? :)

Ik zou volgend jaar ook wel naar de sportschool willen. Ik ben al best wel slank (1.63, 50 kg), maar ik wil wat strakker worden enzo. Er zijn net een paar dingetjes waar ik niet blij mee ben; daar moet je dan wat aan doen.

Maar naar welke kan ik nu het beste gaan? En hoe vaak in de week? Ik ben dan student, heb je dan korting? Ik wil liever niet teveel kwijt zijn, dus iets niet al te duurs is een must. Ik woon overigens in [naam].

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:04

Resistance schreef:
Hoihoi! Ik had een vraagje, mag ik dat hier stellen? :)

Ik zou volgend jaar ook wel naar de sportschool willen. Ik ben al best wel slank (1.63, 50 kg), maar ik wil wat strakker worden enzo. Er zijn net een paar dingetjes waar ik niet blij mee ben; daar moet je dan wat aan doen.

Maar naar welke kan ik nu het beste gaan? En hoe vaak in de week? Ik ben dan student, heb je dan korting? Ik wil liever niet teveel kwijt zijn, dus iets niet al te duurs is een must. Ik woon overigens in Rotterdam.

Naar welke je wil gaan is helemaal jouw keuze en hangt samen met jouw doel. Je kunt bij iedere sportschool eens binnenstappen en dmv een proefuurtje kijken hoe de sfeer is. Je kunt daar altijd je verhaal doen en vragen hoe het in zijn werk gaat. Het is fijn als er de eerste paar keren iemand met je mee gaat, om te laten zien hoe je correct te werk gaat met bepaalde apparaten.
Ik zou minstens twee keer in de week gaan. Je zou vaker kunnen gaan, maar moet wel uitkijken dat je je niet overtraind en blessures in de hand werkt.
Ik geloof dat je geen korting krijgt, bij mij in de sportschool is er niet zoiets voor studenten. Veel plezier en succes!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:11

Je hebt bijvoorbeeld een basic fit of fit for free (in rotterdam moeten daar wel wat van zijn), deze vragen weinig geld, maar je moet dat sfeertje wel leuk vinden. Ik heb in Groningen een tijdje bij fit for free gezeten, maar vond het vreselijk, ging ook bijna nooit. Maar dat kan voor jou heel anders zijn.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:38

Irkoontje schreef:
Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik weet niet in welke voeding magnesium zit, maar anders zijn er ook magnesium pillen (en waarschijnlijk ook poeders e.d.) te koop. Dat zou je eventueel kunnen proberen, schaden zal het niet doen

Jolien87 schreef:
Je zou een tijd magnesiumtabletten kunnen slikken om te kijken of dit verbetering biedt. Wat je teveel binnenkrijgt plas je gewoon weer uit dus baat het niet dan schaadt het niet.

Te veel magnesium
Een overschot aan magnesium ontstaat alleen bij gebruik van tabletten waarin magnesium zit, magnesiumzouten of mineraalwater waarin veel magnesium zit. Bij meer dan 250 milligram magnesium per dag extra, dus naast de magnesium in je eten, kunnen darmklachten zoals diarree ontstaan.
Bron: http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... esium.aspx

Je krijgt niet snel teveel aan magnesium binnen, maar om nou te stellen dat het niet schaadt klopt ook niet.