3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:35

Puppy! <3 <3 Wat een schatje!

Ik heb echt een verrassend goede dag! Kon me moeiteloos aan mijn planning houden, dus ik zit keurig met mijn ckal vandaag.

O: milde yoghurt met muesli en kaneel
T: 2x wilde perzik
L: 3 snee waldkornbrood met hummus, komkommer en rauwe ham
T: -
A: Gebakken aardappels, kalkoenfilet en broccoli met een beetje kaassaus
T: mueslireep

Inclusief drinken en een lepeltje honing in mijn thee zit ik vandaag op slechts 1400ckal. :wow: Maar ook maar weinig beweging vandaag, want hele dag op kantoor. Net nog wel een lesje gegeven, maar dat was vooral intensief voor paard en ruiter. :)) Wel fijn om een keer echt een balansdag te hebben, gister zat ik flink veel hoger.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:36

Ach Mloez watt een snoepje <3

Heh maanlicht :(:) even flink balen mag.. Zeker dat je r niet van hebt kunnen genieten.. Hopen dat je je snel weer wat beter voelt meis!

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:37

Dank je.
Ik weet niet wat het is.. Als ik thuis ben gaat het eigenlijk super goed, maar op stage... Voor geen meter. Van begin af aan lukt het niet. Nog 2 weken en dan ben ik klaar.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:46

Mloez wat een dropje! <3

Maanlicht, is het niet een stukje zelfcontrole? :o Ik heb ook veel meer trek als ik de hele dag op kantoor zit dan in het weekend (om over alle traktaties etc nog maar te zwijgen), maar ik geef er inmiddels niet meer aan toe.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:49

Mloez <3

Maanlicht, vervelend! Vooral als het ook nog niet lekker vond.

Mn fitbit is binnen *\o/* hij ligt nu aan de lader en al lekker veel gelezen en ingesteld. Ben zo benieuwd! Ben er iig blij mee :D en past echt makkelijk, zit halverwege qua gaatjes dus snap die richtlijn niet helemaal.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:02

Welke heb je gekocht Laura? :D De Charge 2?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:04

Eulogy schreef:
Mloez wat een dropje! <3

Maanlicht, is het niet een stukje zelfcontrole? :o Ik heb ook veel meer trek als ik de hele dag op kantoor zit dan in het weekend (om over alle traktaties etc nog maar te zwijgen), maar ik geef er inmiddels niet meer aan toe.

Ja, heeft het zeker mee te maken. Aan de andere kant heb ik al eerder op kantoor gezeten en toen ging het perfect. Ligt er ook aan dat ik niet op mijn plek ben hier.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:07

Ja de charge 2 :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:11

Herken dat wel ja, op m'n vorige werk zat ik ook niet op m'n plek en in die tijd ben ik sowieso aangekomen volgens mij. Lastig :(:)

Ah tof Laura, die heb ik ook :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:14

Heel herkenbaar Maanlicht... ik ben ook niet op mijn plek op stage. Daardoor slaap ik elke middag als ik uit stage kom en moet ik me bedwingen niet alleen maar chips te eten die dag. -O-

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:16

Ahww de puppy <3!

Lastig maanlicht! Ik vind op kantoor juist makkelijker, ik kan dan alleen eten wat ik bij me heb en we hebben zelden koek / snoep staan. Maar het is vooral na je werk je? Dat maakt het wel lastig :(

Vandaag niet een hele gezonde dag, maarja ben maar 1x per jaar jarig hè :') gelukkig wel flink wat bewogen vandaag

O: wit broodje met gebakken ei en sapje
T: appel met kaneel
L: carpaccio salade. Echt een megabord was het :oo !
A: verse pasta met roomsaus en ham, tiramisu na en een wijntje
T: paprikachips

B: 30 min hiit en 18000 stappen :j

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:22

Gefeliciteerd Suuszels!
Jouw lijstje ziet er een stuk beter uit dan toen ik jarig was :')

Ik ben er ook aan het denken om een fitbit te kopen. Hoe comfortabel/zwaar is hij?
Ik kan een Fossil horloge namelijk niet verdragen door mijn gewrichtspijn. Heb nu een bamboo horloge dat wel zeer licht is.
Voor de stappen teller zal ik het niet doen (weet wel dat ik meer moet lopen :+ ) maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe de andere functies bevallen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:25

Birthday calories don't count Suuszels :D Gefeliciteerd

Ik werk midden in de stad dus als ik tijdens m'n lunchpauze niet op kantoor blijf dan is het heel vaak verleidelijk om slecht te lunchen, zoveel supermarkten en lunchtentjes etc :+

Lijstje vandaag, macro's gaan nergens over maar zat niet lekker in m'n vel vandaag dus vond het wel even prima. Iets over m'n calorieën heen dus beetje extra cardio gedaan (niet eens expres, maar kwam zo uit) :

O: /
T: 4 maiswafels
L: baguette met brie, tomaat en basilicum en een chocolate chunk cookie
T: 3 caramel chocolade digestives
A: risotto met champignons en kip

B: 3 kwartier sprints/incline walk op de loopband

Jaaa even niet zo clean vandaag dus :+ Oeps

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:43

Mag ik me hier ook melden?

Ik wil graag 4 kilo kwijt om net even strakker in m'n vel te zitten. Ik eet dagelijks 6x, altijd om de 2 uur. Sommige dagen eet ik wat meer, soms wat minder. Aangezien ik m'n eten niet afweeg of calorieën tel (daar zou ik toch weer mee moeten beginne :Y) ) hou ik mij aan "zo min mogelijk eten zonder me slap te voelen tijdens mijn werk of sporten".

Vandaag:
8u Griekse yoghurt met walnoten
10u appel
12u energiereep
14u appel
16u tomatensoep
18u warme salade met asperges

Ik ben vooral benieuwd naar hoe andere hun eten over de dag verdelen en misschien gerechten die ik zelf nog niet had bedacht. En alle info is natuurlijk welkom!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:44

Mensen qua werk en snacken win ik... Ik werk bij een friethuys en ze hebben (officieel) de lekkerset patat van Nederland. En ik ben echt heeeel erg gek op patat. :x

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:55

Ik zit eigenlijk elke dag onder mijn calorieën. Ik zit meestal op 1200. Sport ik die dag, wat ik sinds kort weer ben gaan doen, ene dag hardlopen, de andere dag skeeleren, dan weer hardlopen, of ik vervang hardlopen met fitness, dan kom ik er nog verder onder omdat ik die calorieën verbrand, maar ik doe mijn best het na het sporten er toch weer bij te eten. Dan heb ik meestal ook wel honger.

Maar echt vaak kom ik niet boven de 1200/1300 met het gezond eten wat ik nu doe. Ook sinds ik vegetarisch ben, nu straks alweer drie maanden, zijn mijn calorieën omlaag gegaan. Ik val er niet echt bij af, omdat ik medicatie gebruik waar je van aankomt (niet dat ik overgewicht heb) Met een BMI van 24 zit ik wel op gezond gewicht. Mag voor het mooie er wat af, maar hoeft niet. Het is meer dat ik niet verder wil aankomen en met sporten probeer ik er toch wat af te bewegen. Niet zo zeer met eten.

Ik ben wel tevreden met wat ik binnen krijg. Ik kan er op functioneren en voel me er goed op. Ik heb over de dag heen ook geen zin in meer. Ja, soms in wat lekkers, maar dat kan dan ook wel gewoon.

Alleen, is het heel slecht als ik zo laag zit elke dag? Moet ik mezelf dwingen meer te gaan eten? Ik vind dat zo tegennatuurlijk, mezelf dwingen meer te eten.

Ik moet wel zeggen dat mijn dagelijkse beweging een stuk lager is dan de gemiddelde persoon vanwege fysieke beperkingen. Dus dat speelt misschien ook wel mee, dat ik gewoon minder brandstof nodig heb.

@MarlineRooz: Ik ben ook dol op patat en dan met een lekkere kaassouffle, hmm. Ik kan elke dag wel patat eten denk ik :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 00:25

Serieus. Waarom zijn er nu zo veel mensen die zo weinig eten?
Het. Is. Niet. Gezond.

Het is nu inmiddels zo vaak hier uitgelegd dat ik er een beetje moe van word, eerlijk gezegd.

Kan wel zijn dat iemand dénkt dat diegene erop kan functioneren, maar waar denk je dat je lichaam die energie vandaan haalt, die deze mist? Als je BMR 1500 is en je eet 1200, waar denk je dat je lichaam die 300 vandaan haalt? Prima dat jij je er goed bij voelt, maar op de lange termijn is het super ongezond. Je wilt toch afvallen om gezonder te worden? Dan is dit niet de manier...

En bovendien geeft het een slecht voorbeeld voor de jongere (en ook oudere) meelezers. En in dit topic proberen we op een gezonde manier af te vallen. En standaard onder je BMR eten is dit niet.

Mijn excuses voor de uitbarsting :n

@Paulina: je lijstje ziet er heel mager uit, ik zou wel wat meer eten en inderdaad kcal tellen en afwegen. Net zo weinig eten dat je denk dat je erop kan functioneren wil niet zeggen dat je ook genoeg eet ;). Zelfde geldt voor Eline. En Yenta.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 00:53

Ho ho rustig maar. Ik ben nieuw in dit topic en ik heb de beginpost wel gelezen en de laatste paar pagina's meegelezen. Waardoor ik dus lees dat wat ik eet een laag BMR is, iets wat ik echt nog maar net ben gaan bijhouden. Hiervoor hield ik er echt geen rekening mee, met wat ik allemaal at. Dat ik dat nu in kaart breng is alleen maar goed toch. Dat is al 1 stap in de goede richting.

Ik vraag me alleen maar af, of het gezien mijn omstandigheden, die net even wat anders zijn, medicatie die mijn eetlust dempt en zeer weinig activiteit op een dag, of het acceptabel is of dat ik toch echt moet gaan bij eten. Er is toch niets mis met zo'n vraag.

Ik snap dat je er moe van word als jij al weet ik veel hoelang in dit topic zit en keer op keer te maken krijgt met mensen met dezelfde vragen en ongezonde leefstijl, maar houd er ook even rekening mee dat die mensen nieuw zijn in dit topic, vaak nieuw met gezonder proberen te eten, niet alle honderden pagina's hebben doorgelezen van eerdere delen en dus zich gewoon oprecht dingen afvragen die ze niet zo goed weten. Daar mag je best wel even wat rekening mee houden.

Ik snap dat onder de BMR eten niet gezond is, maar mezelf dwingen bij te eten, waar ik misselijk van word, leek me ook niet helemaal het antwoord. Plus, mijn omstandigheden zijn net even wat anders, medicatie die mijn eetlust dempt maar wel zorgt voor aankomen, weinig activiteit, soms hele dagen in bed en dan net drie maanden vega waar ik me ook nog aan moet passen, omdat eerder het vlees wel zorgde voor een hoop calorieën. Dan is het toch niet meer dan logisch dat ik wat vragen heb? Misschien kan iemand hier me helpen die te beantwoorden. Kan of wil je dat niet, omdat je er moe van bent, antwoord dan gewoon niet en negeer het. Want met zo'n post, daar help je me ook niet mee.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 01:27

Eline, in jouw geval kan het denk ik geen kwaad om rond je bmr te eten :) Maar die zal hoger liggen dan 1200, heb je het al eens uitgerekend? Als je het echt lastig vindt om meer te eten, kun je proberen om wat redelijk calorierijke producten in je dieet te verwerken (avocado, noten etc) - dan kom je met evenveel volume toch aan meer calorieën.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 01:51

Bedankt Eulogy! Mijn BMR is 1481, zonder beweging en om op gewicht te blijven. Volgens de link in de OP. Dus al wel redelijk laag.

Ik moet idd calorierijkere alternatieven zoeken, zodat de volume redelijk hetzelfde blijft, omdat ik weinig trek heb. Dat is een goede tip.

Misschien is een lijstje even handig, van vandaag, voor de beeldvorming.

Ik eet geen ontbijt. Ik probeer dan wel veel te lunchen om te compenseren, maar met weinig eetlust is dat lastig.

L: Smoothie met banaan, magere yoghurt, pitloze witte druiven, avocado, aardbeien en kokosolie. Plus 2 volkoren beschuit, 1 met plak kaas, andere met kokosbrood en geroosterd brood met boter.
D: Zilvervliesrijst met vegetarische satéstukjes, broccoli en sperziebonen (maar heb meestal kleinere porties dan een gemiddeld persoon)
T: Witte druiven.
Drinken: Water en koffie.
Totale calorieën: 1218
In een menu zoals dit zou ik al mijn BMR kunnen raken met een avocado extra in de smoothie, geen zilvervliesrijst maar witte rijst, ipv geroosterd brood met boter, nog een plak kokosbrood en gewoon volle yoghurt ipv magere.

Zo hopeloos is het nog niet :D :+

Noten zijn ook een idee, laatste tijd haast niet meer gegeten omdat die krengen zo duur zijn :o :') Maar ik zal weer wat inslaan. Ik vind het heerlijk met wat yoghurt, musli en dan een lekkere notenmix.

Dan zit ik nog wel met goede calorierijke vleesvervangers. Ik eet nu ik geen vlees eet veel meer groente, maar daar zit natuurlijk een stuk minder kcl in dan in vlees. Elke dag een nepvlees vervanger is ook niet gezond, hoewel in velen wel wat kcls hebben, maar ook veel vet, zouten en suikers. Dus tips zijn altijd welkom.

Wat ook helpt, is 's nachts niet kunnen slapen, zoals nu, en dan honger krijgen wuhaha. Dus ik ga nog even broodje maken :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 01:59

Ik snap de uitval van Imandra wel, aangezien toevallig ik ook juist had gevraagd wat er slecht aan is. :=

Maar, om eerlijk te zijn.. heb ik deze week (door omstandigheden) 0.0 eetlust en een beetje dezelfde situatie als Eline.
Ik ga niet eten om te eten en dan misselijk zijn achteraf.
Het trekt zich wel weer recht op een andere dag.

Eline: Misschien avocado? Daar zitten veel goede vetten en kalorien in. :j
*edit ben half in slaap zie net dat avocado al genoemd was.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 02:26

IMANDRA schreef:
Serieus. Waarom zijn er nu zo veel mensen die zo weinig eten?
Het. Is. Niet. Gezond.

Het is nu inmiddels zo vaak hier uitgelegd dat ik er een beetje moe van word, eerlijk gezegd.

Kan wel zijn dat iemand dénkt dat diegene erop kan functioneren, maar waar denk je dat je lichaam die energie vandaan haalt, die deze mist? Als je BMR 1500 is en je eet 1200, waar denk je dat je lichaam die 300 vandaan haalt? Prima dat jij je er goed bij voelt, maar op de lange termijn is het super ongezond. Je wilt toch afvallen om gezonder te worden? Dan is dit niet de manier...

En bovendien geeft het een slecht voorbeeld voor de jongere (en ook oudere) meelezers. En in dit topic proberen we op een gezonde manier af te vallen. En standaard onder je BMR eten is dit niet.

Mijn excuses voor de uitbarsting :n

@Paulina: je lijstje ziet er heel mager uit, ik zou wel wat meer eten en inderdaad kcal tellen en afwegen. Net zo weinig eten dat je denk dat je erop kan functioneren wil niet zeggen dat je ook genoeg eet ;). Zelfde geldt voor Eline. En Yenta.

*meelezer wil reageren*

Het is ook niet gezond, maar soms heb je het even nodig om een plateau te doorbreken.

Constant lage kcal eten is niet gezond nee, maar in de vorm van een kuur zoals bijvoorbeeld intermittent fasten kan het niet zoveel kwaad, sterker nog.. Het heeft zelfs gezondheidsvoordelen blijkt uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken. Tijdelijke periodes onder je BMR eten hoeft dus zeker niet ongezond te zijn, als je dit maar niet permanent doet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 06:45

Ik snap de reactie van Imandra heel goed. Het is niet alsof de vraag 1 keer per 100 pagina's gesteld wordt. De vraag wordt letterlijk dagelijks gesteld door meerdere mensen. Als je dan net even de op en een paar pagina's gelezen had, had je dat kunnen weten. De titel is ook precies om deze reden aangepast.

Jaime, af en toe en korte periodes niet nee. Maar langdurig wel ja. Volgens mij heeft iemand in vorige topic daar nog keer mooi stuk over geplaatst/geschreven. Emma, Imandra, secricible?
Daarnaast is IF geen kuur. Ook bij IF moet je je benodigde kcal binnen krijgen, maar dan in een beperkt tijdwindow.

Eline, als je denkt dat met medicatie en gezondheid het misschien lastig is voor jou, zou ik een afspraak maken met een arts en diëtist! Arts kan uitleggen wat wel en niet verstandig is met jouw medicijnen en diëtist kan je helpen dit verstandig aan te pakken. Zeker als je al medicijnen gebruikt, zou ik niet teveel proberen zelf 'aan te rommelen'.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:07

Ik zou bij weinig eetlust iig zoveel mogelijk volle/calorierijke producten kiezen. Avocado en noten zijn al genoemd, maar bijv volle melkproducten, wat extra olie door een salade etc kunnen je kcal behoorlijk opkrikken zonder meer te hoeven eten. Zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn, en je hoeft je echt niet vol te proppen en dan misselijk te zijn.

Mn lijstje wordt zoiets:
O: magere kokoskwark met weetabix choco
T: plak bananenbrood
L: meergranenbol met filet americain
T: kiwi, aardbeien
A: tomatensoep met stokbrood
T: 2 glazen witte wijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:00

Ook ik heb net alles uitgerekend en ben flink verschoten... Bmi 34.8. Kon eigenlijk wel janken.
Als ik verder leef zoals nu, dus zonder sport, moet ik per dag 1829 calorieën eten en dan ben ik over 1013 dagen op mijn streefgewicht van 70 kilo. Als ik 2 dagen in de week zou sporten kom ik aan 1962 per dag en zou ik er 585 dagen over doen. Misschien moet ik toch maar eens bekijken om te gaan sporten. Voor nu ga ik mij allersinds aan die 1829 beginnen houden :)
Heeft het nut van dit af en toe opnieuw in te vullen? Want ik kan mij wel bedenken dat, naarmate jou lichaam veranderd, je ook wel andere resultaten krijgt.

Oh, ik ga het hier maar gewoon even open en bloot zetten: Ik weeg 103 kilo met een lengte van 172 cm