Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:51

Toch nog geprobeert te lopen! Ging best wel lekker eigenlijk! 3,5 km. Had wel meer gekund maar de muziek stopte er mee en ik kan echt niet zonder muziek lopen haha. Toen lekker tot 5 km gewandeld. Maar een fijn gevoel weer! Maar die dipjes zullen wel vaker komen denk ik.

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:05

Net onverwacht met een leuke 5km run meegedaan. Mooi parcours en goed georganiseerd.

Hebben jullie gehoord dat er iemand is overleden bij een obstacle run in Venlo? Echt afschuwelijk. Bij de glijbaan landde er iemand op haar rug en ze is minutenlang onder water gebleven.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:27

Volgens mij is ze niet overleden hoor. Ze is gereanimeerd maar heeft het overleefd is wat ik vanmorgen hoorde op het nieuws.

Ik heb weer 25 min aan ėėn stuk kunnen hardlopen het lijkt erop of ik eindelijk een beetje een ritme heb zeg maar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:30

O ik heb toch nog even gekeken. Wij waren al vroeg op pad met de auto maar ik lees nu dat ze is bezweken aan haar verwondingen. Naar.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:01

Ja, vreselijk inderdaad...

Welke run heb je gedaan, Supervixen? Ik sta over een uurtje aan de start van de 7.5 km van de ladies run, ook onverwachte deelname! Weet alleen niet naar welke tijd ik ga streven, rond de 35/37 minuten zou mooi zijn maar die temperatuur he...

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:14

Ik heb het ook gehoord, bah wat vreselijk!! Ik aankomend weekend viking run zit ook die glijbaan in -O-

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:34

Mijn medicijnen zijn verhoogd van 20 Mg naar 30 Mg lisinopril. En ik moet zeggen dat het hardlopen niet verkeerd ging. Niet snel, maar ik kon het makkelijk volhouden zonder buiten adem te raken.

Ik probeer 2 keer per week te lopen, maar meestal is het maar 1 keer er week. Vaak 5 km, maar gisteren met gemak 7 gelopen.
Mensen hier die met 1 keer in de week lopen, toch hebben kunnen opbouwen qua aantal km?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:56

Plien91 schreef:
Ja, vreselijk inderdaad...

Welke run heb je gedaan, Supervixen? Ik sta over een uurtje aan de start van de 7.5 km van de ladies run, ook onverwachte deelname! Weet alleen niet naar welke tijd ik ga streven, rond de 35/37 minuten zou mooi zijn maar die temperatuur he...

Het was de keppelrun in Hoog-Keppel.
Ik had vanmorgen al aardig last van de warmte.

Ik was 32e van de 218 vrouwen. Niet slecht vind ik, aangezien ik gisteren ook al had hardgelopen en het toen voor geen meter ging.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:30

Netjes!!

Ik heb voor het eerst een DNF -O-. Na 3km werd ik ineens niet goed, zag ik sterretjes, overgegeven en toen maar handdoek in de ring gegooid. Jammer maar niks aan te doen. Geen idee waar het aan lag. Ik liep niet idioot hard, had het niet gek warm.. pure pech.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:33

Oh dat is vervelend joh! Slim dat je gestopt bent. Voel je je al wat beter? Is er ook iemand gestopt om te helpen of moest je het zelf maar oplossen?
Is wel een van mijn angsten, tijdens een race overgeven, buikkramp krijgen of een insect inademen :x .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:39

Balen Plien! Van de week 3km hardgelopen. Merkte dat ik toch iets te fanatiek van start was gegaan twee weken geleden.
Vandaag niet hardgelopen. Wilde namelijk m'n hondje mee en met die warmte vind ik dat zielig dus 6km gewandeld. Ook goed voor de pootjes.

Vreselijk zeg van die obstakel run! Bizar dat zoiets zo heftig afloopt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:17

Supervixen schreef:
Is wel een van mijn angsten, tijdens een race overgeven, buikkramp krijgen of een insect inademen :x .

Insecten zijn zo erg nog niet hoor, je wil niet weten hoeveel muggen ik ingeslikt heb tijdens mijn start-to-run reeks :). Alleen krijg je er soms eventjes een kriebelhoest van.

Wat erg zeg van dat sterfgeval, brrr, heb sowieso al wat watervrees, wordt er met zo'n verhalen niet beter op.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:05

Supervixen schreef:
Oh dat is vervelend joh! Slim dat je gestopt bent. Voel je je al wat beter? Is er ook iemand gestopt om te helpen of moest je het zelf maar oplossen?

Ja, ik ben gelijk opgevangen door iemand van de organisatie. Die hadden water en dextro. Dus dat was allemaal goed geregeld!
Kan er inmiddels ook wel weer om lachen maar god wat baal je op zo'n moment :').

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:29

Dat kan ik me helemaal voorstellen!
Fijn dat je goed opgevangen bent.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:59

Zo, heftig een sterfgeval tijdens een race. Jeetje :\
En Plien vervelend dat je niet kon finishen! Wel verstandig om niet door te gaan nadat je niet goed werd :j

Ik heb vanmiddag hardgelopen op de utrechtse heuvelsrug, prachtig daar zeg! Ik ben hier al wel verwend met de Veluwe in m'n achtertuin, maar a change of scenery was écht niet vervelend. Wel had ik helemaal niet door dat het zo ontzettend heet was en ging het hardlopen me erg moeizaam af, veel gewandeld (en stil gestaan om m'n route te moeten vinden :') ) M'n sloomste 15k ooit gelopen van 2+ uur maar mooi was het zeker!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:54

Ja het was warm, daar kwam ik ook achter (hier vanmiddag 29 graden1). Mijn plotselinge actie van vandaag nog even een marathon lopen , daar had ik onderweg ook wel spijt van. Was ook nog eens een heel pittige ook wat betreft parcours. Zo'n 85% onverhard en ook altijd niet de gemakkelijkste paadjes. Nog verkeerd gelopen en daardoor werd mijn marathon 1 1/2km langer. Maar het parcours was geweldig mooi, dat dan weer wel.
En derde overall bij de dames dus ik viel nog in de prijzen ondanks dat ik er 4hr04 voor nodig had de finish te bereiken.
Volgend weekend de veluwezoom trail.

Wat erg van het ongeluk.

Hier in de buurt was er ook een triatlon waar vandaag en aantal mensen met de ambulance moesten worden afgevoerd vanwege oververhitting tijdens het hardloop onderdeel. De wedstrijd is toen voortijdig stilgelegd.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:14

Goed bezig allemaal, ook met die hitte!! Ik heb vandaag mijn tweede vijf kilometer gelopen, maar vond het ontzettend zwaar. Werd de hele tijd duizelig, uiteindelijk wel uitgelopen. Meteen na de finish ertussenuit geplukt (ofja ertussenuit, ik was een na laatste :Y) ) door de EHBO, mega duizelig en heel erg trillen, na een tijdje ging het gelukkig beter en kon ik rustig naar huis. Waarschijnlijk combi van hitte en daardoor veel zoutverlies wat niet een heel strak plan is met mijn medicatie.
Ik heb ook nog niet heel vaak 5 km aan elkaar gelopen (3 weken geleden ongeveer voor het eerst) dus conditie is ook nog niet wat het moet zijn.
Nu allemaal lekker bijkomen van het lopen...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:03

Sneu dat iemand overleden is. Maar de wedstrijden daar gingen vandaag wel door beetje apart.

Ik had ook wedstrijd wist al dat kwa tijd niks zou worden net als Greetje 85% onverhard en bij de eerste de beste zandvlakte stonden we stil met stuk of 20 lopers.
Verdwaald....lintje en pijltje gemist

Volgende week kroondomeintrail...... 15km

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:06

Ohh is de Veluwezoom trail volgend weekend al? Had daar graag aan mee willen doen maar zo druk op 't moment.. Balen :\

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:10

Piekosjj

Er komen nog meer dat soort wedstrijden zoals
Postbankloop
Wissentrail
Hoge Veluwe loop

Allemaal na de zomer

Veluwetrail en kroondomeintrail zijn niet dezelfde wedstrijden

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:12

Oh wellicht was ik in de war met de posbankloop dan! Dacht dat deze nl altijd in september was. In september is ook de trail waar ik vandaag deels de route van heb gelopen, erg mooi dus ga zeker kijken of ik deze mee kan doen. Heb zelf nog nooit trails in NL gelopen (enkele kleine off road races in de UK) dus ben erg benieuwd. Nog wel even afwachten hoe het zit met afstuderen en of ik er tijd voor zal hebben. Maar thanks voor de races Tita :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:14

De postbankloop is 24-9 en de afgelaste stuwwalloop is 23-9 en ik kan niet kiezen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:24

Ik zou dus mee doen aan de stuwwalloop, maar die ging niet door. Ingeschreven voor 15km posbankloop.. gaat de stuwwalloop door op de 23e. Grrrr.. baal. Allebei is wat teveel van het goede.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:25

tita schreef:
Sneu dat iemand overleden is. Maar de wedstrijden daar gingen vandaag wel door beetje apart.

Ik las dat de familie leden van het meisje dat wilden omdat het meisje dat ook gewild zou hebben.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:57

tita schreef:
De postbankloop is 24-9 en de afgelaste stuwwalloop is 23-9 en ik kan niet kiezen :D

Ah posbank word 't dan :D