Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:40

lor1_1984 schreef:
Ik heb vrijwel geen afkickverschijnselen gehad, enkel af en toe (vnl bij stress of als ik dronken was) stevige trek naar een sigaret maar dan ging ik wat anders doen of een kauwgommetje kauwen ofzo.
Ik stond ook vrijwel direct tussen mijn nog rokende vrienden, het deed me gewoon niets.
En had ik stevige trek en wilde ik daaraan toegeven dan kreeg ik niets van die vrienden, die hadden zoiets van 'jij bent gestopt, wij gaan je op zwakke momenten niet voorzien van een sigaret'.

Goede vrienden.
Top hoor.

Doutz16

Re: Duiveltje afschieten - roken is vies en ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:56

Mag ik me ook melden?
Na 5 jaar roken nu toch echt gestopt :) al 9 dagen en 116 niet gerookte sigaretten!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:02

sharon488 schreef:
Mag ik me ook melden?
Na 5 jaar roken nu toch echt gestopt :) al 9 dagen en 116 niet gerookte sigaretten!

Oh super !! Hoe voel je je ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:43

Wat goed sharon!

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:10

ik na 20 jaar roken zondagavond 22.30 uur laatste sigaret gerookt... Pff wel lastig, maar ik ga volhouden.
Ben wel bang om dikker te worden :(.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:57

Jullie kunnen het! Ik ben nu bijna 6 weken gestopt met roken, soms nog wel zwakke momenten maar dan ga ik lopen en drink ik een paar glazen water. Na 10 minuten is het dan ook weer weg! :D

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:58

DinkyOmie schreef:
ik na 20 jaar roken zondagavond 22.30 uur laatste sigaret gerookt... Pff wel lastig, maar ik ga volhouden.
Ben wel bang om dikker te worden :(.

Dat is ook maar tijdelijk. Net zoiets als vochtvasthouden tijdens je menstruatie.

Ik had er wel last van toen ik even was gestopt maar het ging ook weer weg.

Je stofwisseling en alles in je lichaam zal zonder de sigaretten uiteindelijk beter werken.

Ik zit nu aan mijn tweede sigaret. Hopelijk ook mijn laatste.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:37

Phoya schreef:
Ik zit nu aan mijn tweede sigaret. Hopelijk ook mijn laatste.

Niks niet hopelijk!

Huppekee.. uitmaken die sigaret!
Zijn pleisters trouwens geen optie voor je ? Dan kun je eerst de psychologische verslaving overwinnen, die is vaak het sterkst namelijk.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:39

Ik merk trouwens wel dat ik af en toe echt wel even een potje zou willen huilen. Toch een soort rouw ofzo, heel bijzonder.
En ik slaap echt bizar veel. Nu in mijn vakantie ga ik om 22 00 op bed om dan pas rond 10 00 uit een soort coma te ontwaken.. En echt snip verkouden!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:45

Matheno schreef:
Ik merk trouwens wel dat ik af en toe echt wel even een potje zou willen huilen. Toch een soort rouw ofzo, heel bijzonder.
En ik slaap echt bizar veel. Nu in mijn vakantie ga ik om 22 00 op bed om dan pas rond 10 00 uit een soort coma te ontwaken.. En echt snip verkouden!

Je lichaam en geest doet hard zn best rare dingen te doen zodat je weer gaat roken

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:47

hagelslag schreef:
Matheno schreef:

Je lichaam en geest doet hard zn best rare dingen te doen zodat je weer gaat roken

Ja raar evengoed he. Betrap mezelf vrij vaak op de gedachte van "eentje kan geen kwaad.. " en een zeurend klein kind in mijn hoofd erbij van "aaahh.. toe nou!" :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 07:17

Zo, zijn die lui die mijn lucht vergiftigen bij de bushalte en op straat e.d. al gestopt? Zal tijd worden.
Zondag waren er weer een paar zo aso om op een terras buiten te gaan roken. Ja, maar hou dan de rook ook bij je. Ik kan meteen elders gaan zitten omdat ik er echt niet over kan. Ook stinken rokers, het trekt in hun huid.

Zo, iedereen weer een trap onder de kont gegeven.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:28

germie schreef:
Zo, zijn die lui die mijn lucht vergiftigen bij de bushalte en op straat e.d. al gestopt? Zal tijd worden.
Zondag waren er weer een paar zo aso om op een terras buiten te gaan roken. Ja, maar hou dan de rook ook bij je. Ik kan meteen elders gaan zitten omdat ik er echt niet over kan. Ook stinken rokers, het trekt in hun huid.

Nou dit is niet echt een motiverende tekst... beetje irritant zelfs

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:57

DinkyOmie schreef:
germie schreef:

Nou dit is niet echt een motiverende tekst... beetje irritant zelfs

Dus een beetje ironie, met uiteraard een harde waarheid mag niet? Als je de eerste post leest wil de TS juist dat je motivaties aandraagt om te stoppen. En dat mag best wat harder staat er zelfs. Want ik kan er echt niet tegen. En hoop dus met deze opmerking en ironie erbij (die trap onder de kont) dat mensen zich echt eens beseffen dat ze eigenlijk enorme milieuvervuilers zijn.
Ik lees dit topic als de TS wil juist stoppen, dus dan moet je dingen aandragen. En af en toe gewoon de vraag wat botter stellen helpt echt wel.
Als je verder de ironie niet wilt zien prima, maar ga mijn longen er niet mee verpesten, steek er vooral geen op in mijn buurt. Ik kan nu eindelijk een kroeg binnenlopen, maar op een terrasje zitten is er nog niet bij. Ik ben volledig gezond en blijf dat graag, maar als ik een half uur rook ingeademd heb, heb ik 2 dagen hoofdpijn. Dus een beetje om een ander denken lijkt me dan ook echt niet verkeerd. :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y)

Zo en dan hoop ik dat mensen dus juist stoppen met die nare gewoonten. Hoe moeilijk het misschien ook is. Verder even goede vrienden. :)

Uit de openingstekst:
Citaat:
En alle keurig nette omschreven tekst gaat ook langs me af. Het dringt niet tot me door.
Daarom hierbij een oproep aan alle niet-rokende Bokkers.

Vertel mij alle redenen waarom roken niet juist is. Waarom ik moet stoppen.
Je mag gerust onaardig zijn. :+ Meestal niet, maar ik wil gewoon graag de rauwe werkelijkheid. Schiet mijn duiveltje af.

Er wordt zelfs gevraagd om wat hardere woorden. :D Dan krijgen mensen die. Want roken stoort mij echt ENORM. Ik word er ziek van. Dat je jezelf ziek maakt prima, maar neem mij er niet in mee.

Dus hopelijk werkt zo'n schop onder de kont wel bij de TS die er zelf om vraagt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:02

Een beetje harde woorden moet kunnen, want zeg nou zelf.. roken is ongezond.
Krijg in mijn omgeving ook de vraag: waarom ben je gestopt ? Ben je ziek of zwanger ?
Als ik dan reageer met "Het is gewoon beter voor je" dan reageren ze toch wel verbaasd..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:39

Zo vandaag officieel 2 jaar gestopt +:)+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:26

hagelslag schreef:

Gefeliciteerd. Hopelijk komen daar nog 200 jaar bij

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:00

germie schreef:
hagelslag schreef:

Gefeliciteerd. Hopelijk komen daar nog 200 jaar bij

Zo oud wil ik niet worden -O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:23

hagelslag schreef:

Topperrrr!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:58

hagelslag schreef:

Dan heb je toch best een mooi cadeau voor jezelf verdiend ! *\o/* O:)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:20

Als ik t geld had _O-
Zo raar, had vroeger altijd geld voor peuken... Maakte niet uit hoe
En nu ik niet meer rook hou i alsnog geen geld over _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:33

Zo gaat het meestal helaas hahaha. Misschien toch maar trouw "sigaretten geld" in een potje stoppen ;-)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:34

Matheno schreef:
Zo gaat het meestal helaas hahaha. Misschien toch maar trouw "sigaretten geld" in een potje stoppen ;-)

Ehmmm neeeee ik kan hopelijk oktober weer aan het werk en dan gaat het allemaal goed komen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:54

Hoe is het met iedereen?

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:03

goed! nu 7 dagen, 14 uur en 31 minuten :)

Ik merk nu wel dat het soms makkelijker word. Ik heb nog veel moeilijke momenten maar er komen ook al momenten dat ik er niet mee bezig ben. Hopelijk worden die momenten steeds langer