Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:49

Die tellen een beetje Rebel haha.
Idd echt de oefening voor goede rug spieren!
Wanneer een pull up nog to mutch is, dan idd chin ups op een smalle grip om mee te beginnen!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:22

En Loez, voel je je vandaag al beter?

Ja Kris, die oefeningen doe ik graag. Volledig lukt me alleen bij een assisted apparaat, maar ik ga ook wel eens zo aan het rek hangen. Heb hier thuis zo'n deurkozijn-rek, maar dat moet nog opgehangen worden.

Vandaag voorlopig laatste keer bij de Zumba geweest. Woensdag word ik geopereerd en dan begint de revalidatie.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:47

MW ja Dankje!! Straks toch wezen sporten! Voelde me nog niet helemaal oké, Maargoed je kan je training aanpassen gelukkig :D

Succes woensdag! Wat voor operatie was t Ook alweer? En Hoelang revalideren?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:07

Voorste kruisbandreconstructie. Hoe lang het gaat duren voordat ik weer Zumba mag doen weet ik niet, maar ik reken op minstens zes maanden. Wilde dit seizoen (start 26 juli) ook weer met voetbal beginnen, maar dat gaat seizoen 2018/2019 worden, of ook niet. Echt balen.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:43

Pff MW wat zuur zeg! Maar keep your head up! :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:24

Heftig! Goed herstel is het belangrijkste! Beterschap alvast!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:59

Super zuur Mooi! Sterkte met het revalideren! Gelukkig kan je dan wel veel bovenlichaam trainen!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:17

MoonWecke, dat is wel k lote inderdaad. Maar bij een goede revalidatie krijg je veel training, waarbij je al snel begint met kracht ontwikkelen, conditie terug krijgen etc. Tijdens mijn stage gingen we vanaf 5-6 maanden stilletjes beginnen met voetbal-technieken bij de sporters. Denk aan sprinten, ladder-oefeningen, springen..

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 19:26

Ik hoop het, dat zou fijn zijn :). Dan heeft het in ieder geval nog enigszins toegevoegde waarde ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:22

*schopt*
Pff, ik baal als een stekker. Was goed op weg, drie keer per week flink trainen, zag ook veel vooruitgang. Maar ik merkte al dat mijn conditie een ramp was en dat me eigenlijk tegen hield om nog beter te presteren (gewoon adem tekort in een set ipv kracht tekort). En dan sinds vorig weekend ziek |(
Begon met wat keelpijn, dinsdag hele dag op bed gelegen zo ziek en eigenlijk schommelt het tussen "bluh" en "ik sterf" sindsdien. Hoesten, serieus buiten adem als ik stil lig 8)7 , hitte aanvallen en gewoon niets waard. Toch maar eens naar de dokter en ik heb bronchitis met een astma-aanval die niet weg wilt %) Zware medicatie gekregen, maar tot nu lijkt het niet echt aan te slaan..
Ik BAAL, wil zo graag trainen.. Maar momenteel is een kopje thee zetten al m'n limiet..

./klaagmode off

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:40

Balen RJ!!! Miss zelfs te veel gedaan? Dat je daardoor ziek wordt?

Heb ik wel last van namelijk!

Welke kleding raden jullie aan van XXL nutrition? Wil zoiezo de camo legging! Met evt zon hempje erbij. Wil graag wat shirts van zon zelfde stof al weet ik niet of ze die hebben!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:16

Ah wat vervelend Rebel_Jits! Stom gevoel. Maar een weekje niks doen hoeft je progressie niet in de weg te staan hoor. Gewoon goed uitzieken en eerst helemaal beter worden en daarna weer oppakken. Ik merk geen verschil als ik een tijdje niks doe :)

Loez, geen ervaring mee...

MoonWencke, veel beterschap!!
Laatst bijgewerkt door Liedje op 06-08-17 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:17

Alles is leuk van XXL! De longsleeve crop tops zitten heerlijk!

Rebel en Moon, beterschap!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:09

Ik duim voor je dat de medicatie alsnog gaat helpen, Adrienna, en je binnenkort weer de oude bent!

Daar heb ik geen ervaring mee, Loez. Vind het nog behoorlijk aan de prijs...

Liedje en Kris: Bedankt!

Nu de operatie achter de rug is, is me pas duidelijk geworden wat voor gevolgen de kruisbandruptuur heeft. Zoveel dingen die normaal gesproken vanzelfsprekend zijn, zijn dat niet meer. Ik kijk er al naar uit dat ik die krukken niet meer nodig heb (mijn handen doen zo ongelofelijk veel zeer!), weer mag beginnen met fietsen, kan dansen, met gebogen knieën op de bank chillen enzovoorts. Ik hoop dat jullie een dergelijke blessure bespaard blijft.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:53

Is zeker aan de prijs MW! Maar wel degelijke kwaliteit :) Dus dan heb ik dat er best voor over!

Beterschap! Hopelijk duurt je herstel niet al te lang!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:15

Merci iedereen! Overtraining zal het niet zo snel zijn, m'n conditie was ook gewoon prut. Heb een hometrainer gekocht en ga daar m'n cardio op doen. Maar eerst herstellen Y;(

Zo'n Razer-broek van xxl nutri heb ik gekocht bij Zalando voor een kleine 10 euro (wel ander merk). Zit erg fijn, maar de mesh gaat wel snel kapot (klittenband van handschoentjes etc ;( )

MW: badstoffen doekjes rond de handvaten kan al helpen tegen zere handen. En let er op dat je niet te fel knijpt. Gewoon er op hangen en je vingers ontspannen rond het handvat. Welke techniek hebben ze gebruikt bij de reconstructie?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:19

Ik heb er nu zachte washandjes omheen zitten en dat verlicht wel een klein beetje, maar niet voldoende en ze blijven niet goed zitten. Daarnaast draag ik al vanaf het begin fietshandschoentjes, zodra ik de woning verlaat. Ik zal er eens op letten of ik te fel knijp. Beetje krampachtig misschien wel inderdaad. Heb op internet ook niet kunnen vinden hoe je je handen nou precies juist plaatst op het handvat? Ze hebben bij mij de patellapees gebruikt voor de reconstructie.

@Loez: Dat snap ik :) Beetje kwaliteit is wel belangrijk. Voor mij persoonlijk is het (helaas?) financieel niet haalbaar een complete sportgarderobe van dit soort merken aan te schaffen. Maar gelukkig heb ik een paar leuke en ook goede kledingstukken van o.a. de Lidl hier in de kast liggen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:24

Voor mij idd ook niet MW, maar kan het dus via mijn neefje krijgen! Scheelt weer :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:29

Hoihoi,

Iemand ervaring met lage rugpijn? Voelt alsof alles strak en vast zit, vooral als ik ff stil zit. Vraag me af of ik wel kan proberen te sporten.. Niet bewegen is sowieso slecht, maar is veel bewegen wel oké?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:19

Stukje wandelen of fietsen maakt vaak al de boel wat los. Lekker tempo erop.
Of zelf losmaken: Afbeelding

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:19

Ok ok, vanavond misschien toch maar wel gaan hockeyen :p

Mary122

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:51

Bewegen is juist prima, maar niet overbelasten. Zie het een paar dagen aan, als het nog niet hersteld is, dan is de volgende beste optie om te tapen. Op deze manier zou dat kunnen: https://kttapebenelux.com/spit-rug-intapen/

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:54

Bikinifitness staat hier in de ijskast geparkeerd. Ik woon nog thuis en wil eerst zo graag uit huis, in januari klaar met mijn studie en dan doorstuderen. Ik wil daarin eerst alles op de rit hebben, dus even geen bininfitness..

Wel wil ik voor volgend jaar zomer meer spiermassa opbouwen en dan een fotoshoot doen.
Ik zoek daarvoor een online coach die voor mij trainingsschema('s) en voedingsschema('s) wilt maken tegen normale prijs. Weet een van jullie iemand hier voor? Mijn maxbudget is €50/60,- per maand

Ik merk dat wanneer ik zelf alles in de gaten houd ik niet wissel qua oefeningen en net iets onder/boven onderhoud ga eten. In iedergeval niet genoeg om (goed) massa te bouwen!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:02

Jammer Tova! Heb je al bij je sportschool nagevraagd of zij misschien schema's maken? Bij sommige sportschool zit het bij je abonnement in. Kan zelfs voordelig zijn om ervoor te wisselen van sportschool dan. :)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:11

Mixje90 schreef:
Hoihoi,

Iemand ervaring met lage rugpijn? Voelt alsof alles strak en vast zit, vooral als ik ff stil zit. Vraag me af of ik wel kan proberen te sporten.. Niet bewegen is sowieso slecht, maar is veel bewegen wel oké?

Ik loop sinds 5 weken bij de fysio voor lage rugpijn. Ik vind die oefening van Rebel echt heerlijk :7 om te doen als mijn rug strak is en doe hem paar keer per week beide kanten op. Verder moet ik ook juist veel oefeningen doen om mijn rug/core/benen/billen sterker te maken. Maar als je er veel last van hebt zou ik de fysio aanraden want het blijkt bij mij te zijn ontstaan door mijn 'scheve' voethouding. En de pijn is sinds de fysio echt 80% verlaagd *\o/*