Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soof14

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:34

Ik loop nu zo'n 10 km /uur dit vind ik wel pittig. Hoop uiteindelijk naar de 12km /uur te gaann lopen om mijn doel te halen voor de 4 mijl

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:39

denk ook dat iedereen een eigen basistempo heeft (ritme, beenlengte, bouw,...) en dat naarmate je vaker en langer kan lopen dat deze snelheid kan stijgen.

ikzelf loop meestal gemiddeld rond 8-8.5km aan deze snelheid kan ik intussen een dik uur volhouden. Als ik mijn gemiddelde snelheid opvoer naar 10km/u, dan ben ik blij als ik 5km of 35min haal. Merk wel dat ik intussen veel sneller recupereer dan pakweg dikke maand geleden. Dus ik probeer af te wisselen 1x rustiger en langer te lopen met een keertje sneller en dan iets minder lang. Maar gezien ik vnl voor mijn conditie en gewichtsverlies loop, denk ik dat het beter is, iets rustiger en langer dan snel en kort.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:51

benangelique schreef:
Dan moet je tempo nog flink omhoog of niet?

Bij deze tijd zit 2 minuten wandelen, dus dan zit ik al op 30 minuten hardlopen.
Nu loop ik 4,4km in 30 minuten, daar moet dus nog 600 meter bij in die tijd. Dat moet wel lukken. En anders maar 32 minuten, ik loop niet zo snel :p

Maar je hebt gelijk, al ben ik best tevreden met dit resultaat in 8 weken. Naarmate ik meer train (hierna ga ik extra bootcampen) gaat het vanzelf sneller :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:27

Ik loop ook eigenlijk meer omdat ik het heerlijk vind en het goed voor mijn conditie is dan dat ik wedstrijden wil gaan lopen.
Dus tempo is niet heel belangrijk, maar ik zou graag zo rond de 9,5km/uur uit willen komen.
Dus net een tandje harder dan nu.

Maar ik ben net pas weer begonnen en heb nu net 2x 5km achter elkaar gelopen, zonder te wandelen tussendoor.
Ik moet ook gewoon niet te hard van stapel willen lopen :')

12km/uur ga ik nooit redden, dat ligt echt zo'n stuk boven mijn natuurlijke tempo en aangezien ik voor mijn lol ren, vind ik dat nou ook weer niet nodig :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:43

Ik moet echt meer intervaltrainingen gaan doen om mijn tempo omhoog te krijgen. Gelukkig kan dat op 2 manieren, sneller lopen/sprinten, of hellingen op. Heb een stuwwal naast de deur dus morgen dat 2e maar eens doen :D
Ik loop op de weg nu ongeveer 9km/h. In het bos rond de 8km/h.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:26

Mijn doelen op volgorde:
1) 5k in 30 minuten
2) 10k uit kunnen lopen binnen 70 minuten
3) 10k in 65 minuten
4) 15k uit kunnen lopen
5) 10k in 60 minuten

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:30

Net even terug gekeken wat de km/h is van mijn tempo. Is 7,1km/h :'). Is een opstekertje voor alle lopers hier die zichzelf langzaam vinden :P

Ik probeer nu zonder al te veel ongemak te oefenen tot de 4 mijl die ik 11 juni ga lopen. Als mn schenen erger worden misschien even langs fysio. Na de 4 mijl is mijn doel om de 5k aaneengesloten vol te kunnen houden en algemene tempo op te voeren. In september is hier een 5k loop. Ga ik dan voor een beter tempo!

Leuk even zo'n lijstje benangelique! Mijn doelen (termijn waarop maakt me niet uit):

1) 4EM uitlopen
2) 5K aaneengesloten lopen in training
3) 5K in 30 minuten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:37

4 EM is meer dan 5 km hé ;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:44

I know :) Maar die ga ik niet redden om aaneengesloten te rennen. Dus volgende doel is een afstand zonder wandelpauzes :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:50

Mooie doelen zo !

Ik heb eigenlijk alleen ooit een einddoel opgesteld, maar het is idd wel leuk dit met tussenstapjes te doen om jezelf te motiveren.

Voor nu wel
Nu: 10km in 60 min. (dit kan ik net wel/net niet)
Oktober: 21km liefst in 2 uur, maar uitlopen is belangrijker dan de tijd.

ga eens nadenken over tussen doelen.

Dnt: Ik weet niet hoe het voor andere geldt, maar de wedstrijden voor mij zijn geen doel op zich. Mijn doel is uiteindelijk om fit te zijn en blijven. En om gemotiveeerd te blijven in hardlopen, schrijf ik me in voor wedstrijden. Zo kan ik mezelf makkelijker triggeren te blijven lopen.. Nu moet ik wel 'trainen' voor ene wedstrijd.

Inmiddels heb ik ook een heel mooi doel gevonden, trainen voor de halve marathon, waar ik een sponsoractie voor op heb gezet. De link ervan staat in mijn onderschrift, misschien leuk voor andere in dit topic om ook mee te doen (Kan ook met1,5 ; 5 en 10 km)?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:20

Wat een mooie doelen! Ik ben ooit gaan lopen omdat er ergens gezegd was dat als je endurance rijdt met je paard dat je wel een half uur aan een stuk moet kunnen hardlopen. Verder dan dat kom ik nooit. Ik kan als ik een loop doe ongeveer 5 km in 27 minuten...maar nu nog niet. Maar dat is goed haalbaar voor mij. Ik ben nogal gemiddeld...hoogte 1,69, 72 kg...gewone lengte ledematen. Ik loop niet heel charmant...haha. Gemiddelde snelheden in mijn geschiedenis van runtastic es bekeken voor het eerst ooit en zit nu onder de 8 en als ik beter loop op de 10. Kortom...dat tempo komt vanzelf lijkt wel. Respect voor de 10-15-20 km doelen hoor!! Ik ben benieuwd :) ga jullie volgen...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:12

Hebben nog meer mensen de regen vandaag getrotseerd?

Ben nu bezig in start to run week 5/6 dag 1. Ging voor mijn doen redelijk lekker, al merk ik wel dat ik echt op gang moet komen. Mijn tijden zijn aan het einde bijna beter dan in het begin. In ieder geval 4.30 km afgelegd in 35 minuten, een record!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:58

Vandaag niet de moed gevonden de regen in te gaan, maar super knap dat jij wel gegaan bent !en super een nieuw record !

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:03

Lopen in de regen is lekker! Wind daarentegen. ...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:16

Ik had vandaag verplichte rustdag. Geen straf met dit weer O:) . Nog wel even met paardlief gespeeld in de regen: hij vindt regen stom en werd dus een beetje boos en wild. Erg grappig om hem dan te zien. :')

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:51

Ik heb vanavond ook weer gelopen. M'n conditie wilde wel, alleen mijn benen niet meer.

Hebben jullie ervaring met compressiekousen?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:47

Ik heb ze van Hema. Merk tijdens het lopen eigenlijk geen verschil met gewone sokken. Vind het fijn om ze na het lopen thuis aan te doen, dan voelen mn benen minder vermoeid.

Denk dat als je het budget er voor hebt het loont om kwaliteitssokken te kopen. Ben je geloof wel zo'n beetje 30-50 euro verder.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:47

Van CEP en Herzog zijn ze inderdaad 50 euro :(

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:09

Ik heb de kousen van Herzorg. Maar nog maar 1x mee gelopen. Ik vind ze wel fijn. Maar heb ze ook echt nodig. Draag normaal ook steunkousen inverband met trombose in het verleden. Maar gewone aangemeten steunkousen lopen niet zo lekker tijdens hardlopen.
Ik vind de 50,- wel de moeite waard.

Vanavond klein stukje van 2,77 km gelopen.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:21

Gister heb ik met een vriendin kilometer gerend, wel met way rustpauzes, maar daar hebben we 20 minuten over gedaan.
Verder hebben we nog 50 crunches gedaan, 2x een minuut te plank en ook nog gedanst. Ben nu best moe :+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:52

Ik kan het zelf bijna niet geloven maar ook ik ben gestart! Ik moest afgelopen zaterdag persé een outfit hebben en schoenen en toen kon ik er natuurlijk niet meer onderuit. Met een belabberde conditie en astma begin ik maar eens met mijn eigen "programma". Buiten adem = wandelen tot ik weer bij ben. Meteen de fout gemaakt om 2 dagen achter elkaar te gaan (3,4 km 25 min en 3,1 km 22 min) en nu dus spierpijn! En ik wil juist doorpakken. Hoe gaan jullie om met spierpijn? Echt wachten tot het helemaal weg is voor je weer gaat lopen? Zijn er oefeningen om te doen in de tussentijd?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:05

klinkt alsof je niet alleen de fout gemaakt hebt om 2 dagen op rij te gaan, maar ook iets te hevig begonnen bent. Buiten aden zijn en spierpijn zijn voor mij 2 zaken die ik probeer te vermijden.
Ik heb in al die tijd maar 1x spierpijn en een overbelaste knie gehad en dat was doordat ik op 4dagen tijd gewoonweg veel te veel gedaan had (2x 45min lopen, 1u zwemmen, dagelijks 2 renpaarden rijden en 9km wandelen en een avondje stappen op hoge hakken - lees: zo goed als non stop dansen en springen).
Buiten wandelen heb ik toen wel mijn sporten allemaal gestaakt tot de spierpijn voorbij was (+/- 4-5 dagen)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:11

Ah, wandelen it is dan maar, dat is altijd goed. Wel balen eigenlijk dat je zo rustig moet opbouwen. Heb je eindelijk de motivatie, doet je lijf niet meteen mee :') Buiten adem kan ik denk ik niet voorkomen. Dat ben ik heel snel al (zeker nu in het pollenseizoen) en dan zou ik nooit erg ver komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:13

Rooooosje!!!!! Je gaat wel ineens heel fanatiek aan de gang zeg! Zo kan ik nooit inhaken .. -O-

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:15

Dit topic is nu al goed voor me haha. Ik vond dat ik echt een kneus was, aangezien mensen om me heen met gemak 5,7 of 10 km lopen en ik mezelf nu al stuk heb gemaakt. Dus haak maar aan hoor, ik doe nu een paar dagen niks dus je kan het makkelijk bijbenen :D