Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Re: Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:26

Ik kom me ook weer even melden, ben afgelopen donderdag, zondag en maandag naar de sportschool gegaan dus dat gaat goed *\o/* Zondag wel zo'n afschuwelijke legday gedaan dat ik nu nog amper kan opstaan of de trap op kom.
Ik ben nog op zoek naar echt goeie oefeningen om je buik plat te krijgen.. Mijn buikspieren zijn redelijk aanwezig maar het laagje vet wat erover heen zit moet wég, en graag voor de zomer :D
Hebben jullie nog ideeën? En werkt dat planken echt zo goed?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:34

Ja planken werkt echt goed, is goed voor je rug en buikspieren!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:49

Mag ik mij hier misschien ook melden? :)

Ik train 3 x per week kracht, kickboks 1 x per week en als het mooi weer is, ga ik lekker hardlopen!

Ik ben afgelopen jaar veel aan het schommelen geweest, mede vanwege een eetstoornis, meestal heb ik die wel onder controle, maar dat blijft een dingetje :+

@Liesje, je kunt vet niet plaatselijk verbranden. Buikvet is wel het vet wat wordt opgeslagen door slechte voeding wat je binnen krijgt. Als ik jou was, zou ik even goed naar je voeding kijken en de geraffineerde suikers laten staan. Planken is natuurlijk ontzettend goed voor je spieren, maar als er nog een laagje vet over zit, zul je nooit je resultaten optimaal zien :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:51

AlwaysH schreef:
Ik heb nu allemaal eindtoetsrn van periode drie dus ik hou het ook rustig. Vandaag even workouts doen.

Kreeg eergisteren een tennisbal tegen mijn kont aangeslagen en nu is ie blauw, dat was een pijnlijke ervaring _O- Overigens ligt nu ook mijn andere knie open _O- _O- Was weer bij die vriend en ben daar een beetje gewond geraakt geloof ik :') :') :')

:') Tennisbal :+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:01

liespower94 schreef:
Mag ik mij hier misschien ook melden? :)

Ik train 3 x per week kracht, kickboks 1 x per week en als het mooi weer is, ga ik lekker hardlopen!

Ik ben afgelopen jaar veel aan het schommelen geweest, mede vanwege een eetstoornis, meestal heb ik die wel onder controle, maar dat blijft een dingetje :+

@Liesje, je kunt vet niet plaatselijk verbranden. Buikvet is wel het vet wat wordt opgeslagen door slechte voeding wat je binnen krijgt. Als ik jou was, zou ik even goed naar je voeding kijken en de geraffineerde suikers laten staan. Planken is natuurlijk ontzettend goed voor je spieren, maar als er nog een laagje vet over zit, zul je nooit je resultaten optimaal zien :)

Wow je sport wel veel, respect :D
Ik vergat er inderdaad bij te zeggen dat ik natuurlijk ook op mijn voeding aan het letten ben; alle frisdranken (dronk de hele dag ijsthee of appelsap) heb ik nu vervangen naar water of thee. Heel af en toe een glas limo (zonder suiker). Ook probeer ik het snacken echt te tackelen, eet nu vaak kwark of een banaan, maar aangezien ik om de 2u honger heb is dat nog wel een uitdaging :D

Maar dat planken ga ik eens proberen dan! Moet je dat elke dag doen voor optimaal resultaat? En hoe lang? Ik redt nu ongeveer 8 seconden, denk ik. _O-

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:20

Dat is altijd een beetje zoeken wat voor jou werkt en rustig opbouwen.
Doe je de plank op je ellebogen of je handen? Op je handen is belastender voor je schouders.

Wat je kunt doen is net over je grens gaan, zal bij jou 6 sec zijn en dan 5 x herhalen met 30 seconden ertussen.
Je kunt ook opbouwen dus eerste ronde minder dan de tweede en derde
Je kunt ook kiezen voor 3 x de max met 30 seconden rust. Die laatste heeft overigens wel de voorkeur.
Je mag jezelf best wel pushen als je maar erom denkt dat je je schouders boven je ellebogen/handen hebt. Je zult snel vooruit gaan (:

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 17:42

@Liesje, ja, tennisbal :') Meneer gooide mis :roll: Nouja, bij een jongen kan je natuurlijk nooit weten waar hij op mikte, maar het deed pijn :')

Straks tijd voor de workouts, ik denk dat ik ze twee keer per week aanhoud (vanwege andere sporten die ik ook heb)!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:03

Jaaa dat snap ik' klinkt ook heel au :+

Ik heb vandaag weer gekickboxt maar ik had niet voldoende dekking wn dat doet ook zeer :')

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:17

Hoihoi! Ik meld me ook even :)

Ik ben 17 jaar en net een paar weken aan het sporten, op het moment vooral hardlopen, buikspieren en squats.
Binnenkort ga ik met 2 vriendinnen een proefles Jumping Fitness doen, waar ik erg veel zin in heb!
Een sportschool is namelijk ook niks voor mij, voel me veel te veel aangekeken :+

Ook ik ben nog op zoek naar wat lekkere recepten, tips voor het sporten en natuurlijk gezellig mee kletsen :D

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:19

Welkom!

Vanavond weer lesje Pole Fitness gehad. Ga morgen en donderdag weer paardrijden en beginnen met buikspieroefeningen :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:39

Leuk!!!!

Kletste eerst mee in een ander topic, maar daar ging het vooral over crossfit en zodoende afgehaakt!

Lijkt me leuk om hier mee te buurten :)

Ik ben Dani en ik doe fanatiek aan krachttraining.
Ik ben 50 kilo afgevallen en nu al ruim een jaar aan het trainen om m'n enigzins losse vellen vol te pompen met spieren.

Ik volg een 4 dagen schema.
Borst & triceps
Schouders & voorkant benen en kuiten
Rug en biceps
Buik en hamstrings en billen.

Binnenkort ga ik verkassen naar een andere sportschool. De eigenaar is de organisator van de sapcup ( voorheen flexcup ) en is vroeger zelf bodybuilder geweest. Dus hopelijk komende tijd meer progressie!

Dit was ik en dit ben ik
Afbeelding

En een progressie fotootje van een jaar flink trainen :)
Afbeelding

Ik wil niet meer slank worden, vooral groot en sterk :D

En mochten jullie nog leuke gymwear merken willen weten, hoor ik het wel :D

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:47

Ik kom hier ook even binnenvallen.

Sportschool abonnement heb ik laatst afgezegd, want ik had echt niet de kracht om elke keer te gaan. En als ik wel ging, dan was het super druk in de zaal.

Ik wil nu dus vooral thuis en buiten mijn oefeningen gaan doen en hierbij ook gezond gaan leven.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:15

Neroo schreef:
Leuk!!!!

Kletste eerst mee in een ander topic, maar daar ging het vooral over crossfit en zodoende afgehaakt!

Lijkt me leuk om hier mee te buurten :)

Ik ben Dani en ik doe fanatiek aan krachttraining.
Ik ben 50 kilo afgevallen en nu al ruim een jaar aan het trainen om m'n enigzins losse vellen vol te pompen met spieren.

Ik volg een 4 dagen schema.
Borst & triceps
Schouders & voorkant benen en kuiten
Rug en biceps
Buik en hamstrings en billen.

Binnenkort ga ik verkassen naar een andere sportschool. De eigenaar is de organisator van de sapcup ( voorheen flexcup ) en is vroeger zelf bodybuilder geweest. Dus hopelijk komende tijd meer progressie!

Dit was ik en dit ben ik
[ Afbeelding ]

En een progressie fotootje van een jaar flink trainen :)
[ Afbeelding ]

Ik wil niet meer slank worden, vooral groot en sterk :D

En mochten jullie nog leuke gymwear merken willen weten, hoor ik het wel :D

Jeetje Nero, wat een progressie! Echt bizar. Heel veel respect :D Ik weet je te vinden voortaan als ik vragen heb hahah.
Meteen de eerste (heel sullig maargoed :') ) : Is het zo dat je borsten echt kleiner kunnen worden als je als vrouw je borstkas gaat trainen? Of worden ze dan juist boller aan de bovenkant? Dat eerste zit ik echt niet op te wachten namelijk. _O-

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:19

Respect Nero!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:59

Je borsten worden kleiner als je vetpercentage daalt. Daar kun je niks aan doen.

Ik train idd wel regelmatig m'n borstspieren, de bovenste borstspier maakt ze wel iets boller en de onderste borstspier verstevigd wel iets je borst maar het is geen wondermiddel dat je van slappe naar stevige borsten gaat.

Zal straks even iets uitgebreider reageren, via telefoon is niet zo heel praktisch haha!

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:07

Zo het was hier even stil

Maandag had ik gereden en geholpen in een kinderles.
Dinsdag even een rust dag.
Vandaag zou ik graag weer naar de sportschool gaan, maar ik ben een beetje ziek dus duimen dat het lukt.

Welkom iedereen die nieuw is!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:12

Ik meld me ook! Zal echter vooral veel gaan meelezen :D

Ik loop zo'n 2/3 keer per week hard en doe thuis (bijna) elke dag een workout. Vooral mijn buik wil ik iets gespierder hebben. Punt is wel dat ik met een langdurige blessure loop, dus helaas gaat sporten vaak wat minder snel dan gehoopt. Maar ik hoop dat ik door dit topic ook wat gemotiveerder word :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 08:14

Welkom Quanneh!

Dit is wat ik gister aan workouts heb gedaan, even niet te veelx)
Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:45

Goed begin toch? :D :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:02

nero jeetje respect!

Kom hier ook maar binnen vallen.
Er moet nodig kilo's af.
Vorig jaar mijn kuitbeen gebroken en het heeft een half jaar geduurd voordat ik groen licht kreeg en alles geheeld was.

Gevalletje: eerste 2 weken, nee mevrouw echt niet gebroken
toen 7 weken gips en toen bleek alles nog verder van elkaar af te staan als voor het gips
brace gekregen maar omdat alles zo ver van elkaar af stond kwam er geen botgroei totdat ik me een paar keer flink verstapte in de prut van de rijbak en de gedraaide breuk blijkbaar in elkaar schoof

Heb inmiddels de 30 dagen challenge en de butt challenge gedaan.
Niks afgevallen maar het ziet er wel al weer beter uit.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:10

Als je thuis workouts wil doen zijn die van Jillian Michaels leuk!

Ben er zelf toen heel veel cm's mee kwijtgeraakt!

30 day shred heb ik toen gedaan, iedere dag een half uurtje :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:58

Neroo hoe vind ik die?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:23

Woep weer rondje hardgelopen 6,2 km ! Super blij mee. Met dit mooie weer ben ik bijna niet meer in de sportschool te vinden veel fijner om buiten te rennen. Maar ga nu denk ik nog 1 x in de week even full body doenn dat ik de spierenn die ik niet train met hardlopen even goed bijhoud

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:58

Hier gisteren heel rot gelopen! was net 10 minuten bezig toen ik werd aangesproken door twee mensen (was iemand tegen een lantaarnpaal gereden en die viel in hun tuin), dus meteen 3 minuten stil gestaan. Toen 10 minuten ongeveer gerend.. Volle regenbui van voren, maar gaan wandelen want zag helemaal niets meer :n Toen ik naar rechts keek kwam daar een onweerslucht aan en toen toch maar een sprintje met natte kleding getrokken. Jak!

Alle nieuwe mensen wees welkom! :wave:

Leuk om te zien dat iedereen nog erg fanatiek is!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:59

Staan op YouTube, die van Jillian michaels!