Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuusBN

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:39

Ja goed idee, heb ook een appje die me er aan herinnert om op tijd te drinken... schiet er weleens bij in wanneer het zo koud is...

welke apps gebruiken jullie nog meer?

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:49

Ik gebruik qua eten eigenlijk alleen die.

Verder gebruik ik als ik ga wandelen (zondagmiddag met mn zus), runkeeper gewoon omdat ik het leuk vind te zien wat ik heb gelopen en hoeveel calorieën ik heb verbrand ed.

Verder gebruik ik geen apps eigenlijk

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:39

Ik gebruik de jawbone UP met app om beweging te monitoren. Ook kun je daar voeding toevoegen zodat ie automatisch berekend wat je binnen krijgt (geeft daar van 1-10 een cijfer voor) en wat je verbrand.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:21

Ik gebruik gewoon de app die ik bij mijn Samsung telefoon heb gekregen (S Health)
Ga binnenkort weer beginnen met de Abs challenge, enkel doe ik planken & leg raises. Sit-ups en crunches krijg ik last van als ik er veel van doe :o
En wil weer gezonder gaan eten, nu weer behoorlijke zoete eetbuien. Eerst maar die zak chips + cola en ijs wegwerken en daarna weer gezond aan de slag :j eerst maar weer water & thee drinnken :P

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:04

zucht qua sporten nu wel echt een tegenslag... zit met een hersenschudding en een zwaar gekneusde knie thuis ggggrmmblzz ik was zo lekker bezig

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:27

Veel beterschap DBiancaL, even rustig aan doen nu :(:)

Ik heb deze morgen 9,5 km gelopen. Was echt heel rustig buiten en het weer is ook een stuk aangenamer nu :)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:36

thnx TrIjNiE__ dat kon ik wel gebruiken...
Qua voeding zit ik er wel weer bovenop en ben weer op mijn gewicht wat ik wilde :) nog 5 kg eraf.. of strakker en ik ben ZEER tevreden en BIKINI PROOF :) yeah!!
Misschien toch maar doorgaan met herballife... twijfel twijfel twijfel... morgen de bodyscan kijken naar het resultaat (ik ben zelf al blij) nu weer kunnen sporten ik sta te popelen (alleen het lijf werkt niet mee)...

9,5 km lopen (rennen) wat ben ik daar even jaloers op ik had bij 5 km al mijn tong op mijn enkels!

KEEP DE GOOD Work Going!!! :D

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:44

Ohh wat een leuk topic! Net even een deel doorgelezen. Ik zou graag meekletsen in het topic.

Ik ben Wendy, 25 jaar, 1.71 en weeg zo'n 60 kilo momenteel.
In januari had ik een goede start gemaakt, woog zo'n 63 kilo en wilde onder de 60 kilo wegen ivm inrijden van een (c) pony. Ik ben uiteindelijk zeer gemotiveerd gebleven en met (door op voeding te letten) 3 maanden tijd afgevallen naar bijna 55 kilo. Helaas is de motivatie als sneeuw voor de zon verdwenen en zit ik nu weer tegen de 60 kilo aan. Erboven wil ik echt niet ivm die pony, wat gelukkig een goede motivatie voor me is.
Dus ben ik (omdat het kwa voeding gewoon even niet wil) begonnen met hardlopen. Dit weekend voor het eerst de 10 km aangetikt (was KAPOT daarna haha).
Maar misschien dat dit topic mij kan motiveren om ook weer op mijn voeding te gaan letten en vooral ook om het hardlopen door te zetten.

Wel heel gaaf om de motivatie van anderen hier te lezen zeg!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:03

Ik heb ok een dipje. Al twee weken last van m'n knie. Ik dacht eerst overbelast dus iets minder fanatiek gedaan de afgelopen week. Niks geholpen. Werd alleen maar erger. Kan er nu soms bijna niet op staan. Heb eerder een slijmbeursontsteking gehad en dit lijkt er helaas weer aardig op. Dus morgen maar even naar de dokter toe denk ik.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:15

Balen Sharona, hopelijk gaat het snel weer beter :(
Ik moet (vol schaamte) zeggen dat ik echt belabberd bezig ben. Weinig sporten en vet eten. Ik merk echt dat dat vooral is als ik samen met mijn vriend eet/boodschappen doe, als ik alleen ben laat ik de meeste slechte dingen met gemak staan.. Tot mijn tentamens over zijn, laat ik het even voor wat is maar daarna moet ik echt weer m'n best gaan doen := Net wel even gezwommen dus dat is tenminste iets.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:02

Hier gaat het ook heel slecht. Ik ben met school een week naar Engeland geweest, waar we wel heel veel liepen, maar ook veel (chocolade) aten. Nu 2 weken vakantie, waarvan 1 er op zit, en dan vind ik het heel lastig om mijn ritme weer op te pakken (met alles trouwens, school, sporten, etc). Ik wil na de vakantie echt weer flink aan de bak, en misschien ook een abonnement op de sportschool nemen als stok achter de deur.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:08

Gaat overal bagger dus.
Hier ook :')

Maar het openlucht zwembad is weer open (waar ik werk) dus ik ga morgen weer beginnen met wat extra baantjes te trekken!

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:38

Sharona: je kan overwegen tot die tijd even een knieband bij de drogist te halen. Die geven wat steun en zorgt dat het iets minder belast wordt. Tot die tijd gewoon rust en je bovenlichaam trainen?

Jammer dat het overal nog niet zo super gaat, heeft vast ook met het weer te maken maarrrrr en komen betere tijden aan! :p

Zwemmen is overigens ook een hele goeie.... kan je ook niet zo snel je gewrichten overbelasten. . Ik vind t alleen zo tijdrovend altijd.. erheen, omkleden, zwemmen, douane, omkleden, terug... maar misschien ben ik gewoon een mieperd:p

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:21

Douane bij het zwembad..? := Maar ja, ik vind het ook behoorlijk tijdrovend. Ik twijfel of ik morgen nog een keer ga maar ik voel me zo'n noob daar, na 5 baantjes ben ik echt uitgeput :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:10

Loolotte schreef:
Douane bij het zwembad..? := Maar ja, ik vind het ook behoorlijk tijdrovend. Ik twijfel of ik morgen nog een keer ga maar ik voel me zo'n noob daar, na 5 baantjes ben ik echt uitgeput :')

Ik denk dat ze douche bedoelde :j Damn you autocorrect :')

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:28

Ik ga zo weer naar consulent voor een body check helaas vanaf woensdag niet meer kunnen trainen door knie en hersenschudding...
qua eten en gewicht zit ik nu wel op 65 kg dat gaat dus wel de goede kant op... energielevel is helaas naar 0 gezakt ik wordt zo moe van de pijn :(
Morgen ook nog een sollicitatiegesprek.... hop aan de paracetamol en gaan met die banaan (klote ongeluk)

wel bizar om te lezen dat het bij iedereen een beetje minder gaat... :( maar dat komt wel goed denk.. enige wat bij mij qua voeding niet zo lekker gaat is de alcohol laten staan door verjaardagen koningsdag en straks 5 mei lukt het mij niet om 2 glazen alcohol max per week te nemen :(

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:49

Het is weer maandag, en ik begin weer vol goede moed!
shakey op en gaaaannnn!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:42

Zou ik hier mee mogen kletsen?

Doel is natuurlijk bikini proef, en dat zit er al snel aan te komen ;)
Qua sporten doe ik van alles. Sportschool gedaan maar heb nu een aantal apparaten thuis en dat bevalt prima. Met goed weer loop ik een aantal keer per week hard (5km).
Voeding doe ik eigenlijk van alles, heb ook van alles gedaan.
Ben redelijk tevreden maar kan altijd beter :)

Bianca, ongeluk gehad? Klinkt niet fijn... Hoe vind je HBL bevallen?

NNNigel, heb het zelfde probleem, drink ook te weinig :')

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:01

Welkom!

Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest. Heb een ontsteking in m'n pees. Medicijnen en mag de komende anderhalve week tot 2 weken niet sporten. Beetje minder maarja. Ga thuis wel buikspieren bijhouden, dat kan geen kwaad. En als dat lukt ga ik ook gewoon buikspieren/ armen in de sportschool trainen.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:26

Haha ja dat moest douchen zijn, stoei nog steeds met de autocorrect inderdaad:p

Sharona veel beterschap gewenst!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:27

Bedankt! :)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:00

Gisteren vol goede moed begonnen aan de week, heb het gevoel dat ik mijn kilo's ga verslinden!
Heb Orangefit besteld, zonder reclame te maken: ik kan niet tegen soya eiwitten, gluten en lactose intoll. en ben flexi- vegan-vega, dus was ik zoekende naar een goede eiwittenshake die dat kan vervangen. Hij smaakt bijzonder, maar goed ik vind al die eiwitshakes puur uit het blik niets, dus voeg zelf altijd wat toe.
Ook startte gisteren de Ruiterfit weer bij ons, en ik merkte dat mijn conditie echt achteruit gegaan is. waar ik eerst makkie 3 a 4 km liep kon ik nu het veld van 100 m met moeite halen... BUMMER!

Vandaag heb ik de shake hem met cocoswater gemaakt en een half doosje bevroren zomerfruit van de AH. Na mijn workout Pilates van 21dayfix.

iedereen succes deze week!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:11

Lekker bezig!
Ik ben even gestopt met de eiwitshakes.. Al was ik er altijd zeer positief over. Heb t gevoel dat ik er juist van aankom of in elk geval een opgeblazen buik van krijg. Even een paar weken zonder en ander begin ik er weer mee.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:47

aankomen hoeft niet erg te zijn als je je maar strakker gaat voelen de eiwitten zijn om te herstellen na inspanning en werken voor mij goed... ik krijg er juist een beetje pukkeltjes van ik mix het met fruit en sojamelk

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:51

Ja en dat idee heb ik helaas niet (meer). Ga even kijken hoe het werkt zonder eiwit. En heb nog staan dus anders begin ik er gewoon weer aan :)