Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sharonnn schreef:Sterkte jenifuuuur!
Welkom nieuwelingen!
Dragan, waar heb je m gekocht en wat kostte ie? Ik wil ook nog graag zo'n ding
xNavatu schreef:Mn lunch? Ja klopt, vind het een beetje zonden van mn vetten want daar zit ik nu 11 gram boven maar ach, zit al de hele week netjes op of onder de 30 dus ik vind het wel prima
Daantjuh88 schreef:Ik heb vanaf maandag braaf elke maaltijd in de app gezet en blijf tot nu toe netjes onder de 1600 kcal. Weegschaal gaf vanmorgen 0,2 kilo minder aan.... heuhhhh!!!
Nu wilde ik weer gaan hardlopen, maar het is zulk klote weer. En moet het 's avonds in het donker doen, dus totaal geen motivatie. Gisteren dus heel mutserig nederland in beweging opgezet op de laptop en rond staan hupsen een half uur in de woonkamer. De hond keek mij aan alsof ik gek was geworden
Mizora schreef:xNavatu schreef:Mn lunch? Ja klopt, vind het een beetje zonden van mn vetten want daar zit ik nu 11 gram boven maar ach, zit al de hele week netjes op of onder de 30 dus ik vind het wel prima
Ik weet niet wat je ideaalgewicht is (kies je lengte en kijk voor een bmi van 22-23 voor een richtlijn wat het ideaalgewicht is. Bij veel spiermassa, reken meer eiwitten), maar 30g vetten is voor iemand met een ideaalgewicht van 60kg wel minimaal (net als 60g eiwitten en 30-60g koolhdyraten). 41g vet is dus helemaal prima. Van vet eten wordt je niet vet en weinig vet eten (met dezelfde hoeveelheid kcal) helpt niet met afvallen. Mogelijk zelfs integendeel doordat je dat vaak aanvult met extra koolhydraten waardoor je suikerspiegel meer kans heeft om te schommelen wat weer honger veroorzaakt.
Als richtlijn houd je minimaal je bmr aan qua kcal, en je ideaalgewicht aan voor de (minimaal) benodigde hoeveelheid vetten, eiwitten en koolhydraten. Je hebt minimaal 0.5g vet/kg ideaalgewicht, 1g eiwit/kg ideaalgewicht en 0.5-1g koolhydraat/kg ideaalgewicht nodig. Bij 60kg komt dat neer op 30g vet, 60g eiwit en 30-60g koolhydraten. Het algemene BMR voor 60kg (vrouw, 23 jaar) is 1408kcal, je moet je voeding dus nog wel minimaal verder bijvullen met 658-778kcal die je zelf kan invullen met vet, eiwitten en koolhydraten (let erop, als je meer dan 5kg wilt afvallen dan is je BMR hoger en is je minimaal aantal kcal ook hoger, die moet je ieder 5-10kg gewichtsverlies aanpassen).
Ik heb deze bmr-berekensite gebruikt: http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/