Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:26

Mn lunch? Ja klopt, vind het een beetje zonden van mn vetten want daar zit ik nu 11 gram boven maar ach, zit al de hele week netjes op of onder de 30 dus ik vind het wel prima :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:37

Welkom AcrylicMess!
Bedoel je geen hosomaki in plaats van homosaki? _O-

Ik zit niet zo goed in mijn vel, gister weer emotioneel en toen had ik zin in ijs en appelflappen. Beide had ik in binnen handbereik in mijn vriezer, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor verse muntthee met honing.
Best wel trots op mezelf haha!

Mijn lijstje vandaag:
O: -
T: twee mandarijntjes
L: twee boterhammen met huttenkase en kipfilet
T: pitloze witte druiven, twee volkoren wasa crackers met huttenkase, eventueel cup-a-soup
A: twee meergranen tortillawraps met kipfilet, reuzenbonen, paprika, koriander en taco hot sauce

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:39

Mijn lijstjes zijn te veranderlijk, ik blijf maar quoten en aanpassen, ga gewoon altijd definitief lijstje van dag ervoor posten, lijkt mij nuttiger om inderdaad tips te geven enzo!

Gisteren:
O: yakult light
T: 2 clementines + kop thee
L: salade met beetje kip + 200gr kerstomaten
T: 200gr kerstomaten + 6 snack a jack bbq
A: pastasalade met ham en 3 gekookte eieren
T: 2 clementines
Kcal: 1380
(B: 2 paarden gereden)

Woensdag is altijd een beetje behelpen met salades kopen in de winkel enzo. De verantwoorde ontbijt-spullen waren ook op dus even honger geleden en dan schade ingehaald na de middag. Vanaf vandaag weer muesli en granola en havermout in huis!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:45

Maanlicht schreef:
Welkom AcrylicMess!
Bedoel je geen hosomaki in plaats van homosaki? _O-

Haha,bedoelde inderdaad hosomaki, de m op mijn toetsenbord is stuk dus ik moet de m er telkens tussen/achter/voor plakken en dat gaat niet altijd goed. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:45

Maanlicht, goed bezig! Is lastig, ongezonde dingen laten liggen als ze binnen handbereik liggen

Sinds gisteren in bezit van een crosstrainer. Net even een minuut of 10 erop gestaan. Conclusie: mijn conditie is slecht :') of naja, eigenlijk voel ik mn knieën gewoon al snel... maar de scheve blik die ik van onze hond kreeg was hilarisch _O-

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:54

Sterkte jenifuuuur!

Welkom nieuwelingen!

Dragan, waar heb je m gekocht en wat kostte ie? Ik wil ook nog graag zo'n ding :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:55

Goedemorgen dames, ik heb me net even gewogen ondanks dat ik pas de afgelopen twee dagen weer echt als 'netjes' kan bestempelen, weekend was toch wat lossig...ben 300 gr kwijt, dus in totaal -6,3 kg...heb nog een volle week voor die andere 0,7kg en gaan we een weekendje weg incl. Diner in een sterrenrestaurant, dus dan mag ik even alles

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:04

_sharonnn schreef:
Sterkte jenifuuuur!

Welkom nieuwelingen!

Dragan, waar heb je m gekocht en wat kostte ie? Ik wil ook nog graag zo'n ding :)

Ik heb m via marktplaats voor 15 euro van iemand over genomen :) moet je maar net geluk mee hebben denk ik, dat je een goedkope tegenkomt. Is wel een heel simpele hoor, zonder timer oid. Maar is voor mij puur voor wat extra beweging. En de tijd kan ik zelf bijhouden.

Hij staat nu ook nog heel licht ingesteld. Heb heel gevoelige kniegewrichten, dus bouw het langzaam op :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:08

Wij hebben 2 jaar geleden de crosstrainer verkocht via MP :P
vond het wel handig hoor, maar nam veel ruimte in beslag (klein huis)
Was ook niet een heel duur model, en als ik hem dan zwaarder zette kreeg ik hem amper rond (had te maken met mijn gewicht en de stand van de pedalen oid?) op de sportschool had ik daar helemaal geen last van.
Ik wil straks graag een loopband :) mooi interval training en hellingen etc. Eerst een nieuw huis :P

Pallatin, dat genieten heb je dan ook wel verdiend!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:13

Misschien dat ik daar ook nog last van ga krijgen :P ach voorlopig doet ie het in lichte stand prima.
Hij staat hier in de woonkamer, zo geplaatst dat ik de tv aan kan zetten en kan kijken terwijl ik erop bezig ben. Anders vind ik het al gauw saai :')

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:59

Goedemorgen!

welkom nieuwelingen :wave:
Jennifer sterkte deze periode!

ik was vorige week zo blij omdat er 2 kilo af zou zijn, dat bleek dus merendeels vocht te zijn :')
(67.5 naar 65.5) nu geeft de weegschaal gister en vandaag al 66.0 aan, dus kan toch al zeggen dat ik 1.5 kilo kwijt ben :)

Vandaag ga ik een slechte dag tegemoet, heb al weken een pannenkoekendate met vriendinnen staan, dus dat gaan we vanavond doen.
O: smootie van 150 gram magere yoghurt, banaan, kaneel en een scheutje agave siroop.
T: -
L: 3 delicate wasa crackers, 1 met geiten kaas, 2 met smeerkaas.
T: Snack a Jack.
A: pannenkoek (denk met spek en kaas := ) en misschien een ijsje toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:03

Sterkte Jennifer, pas goed op jezelf :(:)
Welkom nieuwe posters! :)

Mijn lijstje voor vandaag, helaas heel druk met mijn studie deze en komende week, dus weinig tijd om te sporten. Ik probeer daarom dagelijks naar het station (12,5 km enkele reis) of mijn werk (8 km enkele reis) te fietsen. Voor de rest let ik goed op mijn eten, het sporten komt na mijn tentamens wel weer. Was wel weer 0.9 kg kwijt gisterochtend, teller staat totaal op -2,7 nu. *\o/*

O (10.45): Grod haver-gerst pap (lekker, maar wel ontzettend zoet)
L: zelfgemaakte groentensoep, cracker met casselerrib, cracker met kaas
A: waarschijnlijk stamppot andijvie
B: 16 km fietsen, 45 minuten krachttraining bij de fysio

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:38

xNavatu schreef:
Mn lunch? Ja klopt, vind het een beetje zonden van mn vetten want daar zit ik nu 11 gram boven maar ach, zit al de hele week netjes op of onder de 30 dus ik vind het wel prima :')

Ik weet niet wat je ideaalgewicht is (kies je lengte en kijk voor een bmi van 22-23 voor een richtlijn wat het ideaalgewicht is. Bij veel spiermassa, reken meer eiwitten), maar 30g vetten is voor iemand met een ideaalgewicht van 60kg wel minimaal (net als 60g eiwitten en 30-60g koolhdyraten). 41g vet is dus helemaal prima. Van vet eten wordt je niet vet en weinig vet eten (met dezelfde hoeveelheid kcal) helpt niet met afvallen. Mogelijk zelfs integendeel doordat je dat vaak aanvult met extra koolhydraten waardoor je suikerspiegel meer kans heeft om te schommelen wat weer honger veroorzaakt.

Als richtlijn houd je minimaal je bmr aan qua kcal, en je ideaalgewicht aan voor de (minimaal) benodigde hoeveelheid vetten, eiwitten en koolhydraten. Je hebt minimaal 0.5g vet/kg ideaalgewicht, 1g eiwit/kg ideaalgewicht en 0.5-1g koolhydraat/kg ideaalgewicht nodig. Bij 60kg komt dat neer op 30g vet, 60g eiwit en 30-60g koolhydraten. Het algemene BMR voor 60kg (vrouw, 23 jaar) is 1408kcal, je moet je voeding dus nog wel minimaal verder bijvullen met 658-778kcal die je zelf kan invullen met vet, eiwitten en koolhydraten (let erop, als je meer dan 5kg wilt afvallen dan is je BMR hoger en is je minimaal aantal kcal ook hoger, die moet je ieder 5-10kg gewichtsverlies aanpassen).

Ik heb deze bmr-berekensite gebruikt: http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:43

Ik krijg binnenkort de oude Wii bij mijn ouders uit huis. Er is daar niemand meer die er gebruik van maakt en ik wilde 'm wel heel graag hebben!
Samen met de spelletjes wiifit ed, kan ik dan mezelf ook weer eens wegen(heb geen weegschaal en al in geen 100 jaar gewogen :+ ). Maar ook in huis weer wat actiever bezig zijn, wat ook goed is voor mijn gewicht/balans/ed.

Mijn lijstje voor vandaag weet ik echt nog niet.
Heb enorm veel zin in gevulde paprika's, dus misschien ga ik dat wel maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:44

Weetje wat goed is voor de lijn, een dooie rottende muis tussen de deur van de koelkast vinden. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:48

Volgens de link hierboven mag ik veel meer kcal , ben net 1500 ook wel tevreden

O : 3 beschuitjes met kipfilet (boeren beschuit met zaden en pitten )
L : kwark met peer
T : .. moet nog even naar de winkel maar liever niet door de stortregen :')
A : rundervink met gekookte aardappels en sperziebonen

Ieuwww Marlinde :=

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:52

Ik heb vanaf maandag braaf elke maaltijd in de app gezet en blijf tot nu toe netjes onder de 1600 kcal. Weegschaal gaf vanmorgen 0,2 kilo minder aan.... heuhhhh!!!

Nu wilde ik weer gaan hardlopen, maar het is zulk klote weer. En moet het 's avonds in het donker doen, dus totaal geen motivatie. Gisteren dus heel mutserig nederland in beweging opgezet op de laptop en rond staan hupsen een half uur in de woonkamer. De hond keek mij aan alsof ik gek was geworden :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:54

Daantjuh88 schreef:
Ik heb vanaf maandag braaf elke maaltijd in de app gezet en blijf tot nu toe netjes onder de 1600 kcal. Weegschaal gaf vanmorgen 0,2 kilo minder aan.... heuhhhh!!!

Nu wilde ik weer gaan hardlopen, maar het is zulk klote weer. En moet het 's avonds in het donker doen, dus totaal geen motivatie. Gisteren dus heel mutserig nederland in beweging opgezet op de laptop en rond staan hupsen een half uur in de woonkamer. De hond keek mij aan alsof ik gek was geworden :+

Hahaha!
Om die reden ben ik dus blij dat ik de Wii thuis krijg, samen met alle fitness/sport spellen. Dan voel je je iets minder suf, dan met Nederland in beweging.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:57

Marlinde, gadverdamme, dooie muis :=

Wiifit hebben wij ook thuis staan. Vond ik ook altijd wel leuk om te doen. Alleen de wiifit leeftijd die ik toegewezen kreeg adhv mn balans, was niet zo motiverend :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:59

Haha! Die was bij mij gelukkig altijd heel goed.
Al zal dat nu wel wat minder zijn, al een hele poos niet meer gebruikt...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:01

Haha mijne was altijd 30+ :')
Maar ik viel wel af met de wiifit

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:13

Mizora schreef:
xNavatu schreef:

Ik weet niet wat je ideaalgewicht is (kies je lengte en kijk voor een bmi van 22-23 voor een richtlijn wat het ideaalgewicht is. Bij veel spiermassa, reken meer eiwitten), maar 30g vetten is voor iemand met een ideaalgewicht van 60kg wel minimaal (net als 60g eiwitten en 30-60g koolhdyraten). 41g vet is dus helemaal prima. Van vet eten wordt je niet vet en weinig vet eten (met dezelfde hoeveelheid kcal) helpt niet met afvallen. Mogelijk zelfs integendeel doordat je dat vaak aanvult met extra koolhydraten waardoor je suikerspiegel meer kans heeft om te schommelen wat weer honger veroorzaakt.

Als richtlijn houd je minimaal je bmr aan qua kcal, en je ideaalgewicht aan voor de (minimaal) benodigde hoeveelheid vetten, eiwitten en koolhydraten. Je hebt minimaal 0.5g vet/kg ideaalgewicht, 1g eiwit/kg ideaalgewicht en 0.5-1g koolhydraat/kg ideaalgewicht nodig. Bij 60kg komt dat neer op 30g vet, 60g eiwit en 30-60g koolhydraten. Het algemene BMR voor 60kg (vrouw, 23 jaar) is 1408kcal, je moet je voeding dus nog wel minimaal verder bijvullen met 658-778kcal die je zelf kan invullen met vet, eiwitten en koolhydraten (let erop, als je meer dan 5kg wilt afvallen dan is je BMR hoger en is je minimaal aantal kcal ook hoger, die moet je ieder 5-10kg gewichtsverlies aanpassen).

Ik heb deze bmr-berekensite gebruikt: http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

Thanks voor de info, maar daar was ik mezelf al van bewust. (:
Ik heb deze macro's opgesteld samen met een vriendin die zelf heel veel ervaring heeft met voeding en vet verliezen, en we hebben die 30gr vet puur opgesteld om te proberen wat voor effect het heeft, wat tot nu toe positief effect heeft en wat mij wel degelijk helpt met vet verliezen, dus voorlopig hou ik het nog even als richtlijn. (: Honger omdat ik meer koolhydraten eet is iets wat ik ook niet zo ervaar, dus het werkt voor mij zo helemaal prima. (:

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:36

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 200 gram magere kwark en een appel
T: niks, was wat later wakker
L: 2 volkoren boterhammen met een zelfgemaakte tonijnsalade met 100 gram tonijn, 50 gram doperwten, 30 gram ui, 40 gram cherrytomaatjes, wat bosui en een sausje van magere yoghurt, 10 gram mayonaise en bieslookkruiden
T: kiwi
T: misschien nog 2 crackers met smeerkaas 15+
A: 150 gram kip met wat woknoodles en veel groenten erdoor
T: 250 gram magere kwark

B: 1,5 uur kracht/cardiotraining

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:45

Vandaag een hele saaie dag op school dus dan eet ik graag veeeel. Toch maar even inhouden. Ik ga dit weekend naar Barcelona en daar wil ik toch wel van genieten! Gisteren gesport en vandaag weer 35-45 min cardio.

O: 400ml yoghurt + mini rozijnenbolletje
T: mini rozijnenbolletje
L: 2 cracottes met smeerkaas
T: banaan
A: ?
T: eiwitshake

B: 35-45 min cardio

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:51

Ik ben gister ook begonnen met MFP lijstje van gister:

O: Herbalife shake
L: Herbalife shake