de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:11

xNavatu schreef:
Is wel een fijne manier om alles bij te houden :)) Moet dr veel af om weer in je jasje te passen? :))

Ik weeg nu ongeveer 77/78 kilo en met 73 heeft het gepast haha

Amyyy

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:14

Phoe, dat wordt wel heftig hoor bloempje, je hebt nog maar 2,5 week... Kun je er anders niet zo'n heel strak hemdje onder doen? Dat wil ook nog wel eens werken

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:26

Als het echt niet past heb ik eventueel nog een ouder jasje wat iets groter is, maarja het liefst doe ik mn mooie jasje aan haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:50

Eloya schreef:
Ik heb vanmorgen ontbeten met yoghurt en wat muesli, nu kreeg ik net trek en had 2 crackers genomen. en nog voelt het niet verzadigd.

Terwijl ik gisteren een drinkontbijt van campina had (helaas wel wat suikers erin) en ik was echt een lange tijd verzadigd.

Jullie nog tips voor ontbijt, brood hou ik niet van s'ochtends :P

Zelf drinkontbijt maken? Fruit met een beetje melk in de blender?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:19

5 kilo in 2,5 week is wel te doen.

Nadruk op DOEN en niet met luxe ontbijten of tussendoortjes.

Ga energie verbranden, eet minimaal; lekker rauwkost en drink veel water.
2 weken en een beetje is te overzien en best op te brengen.
Gewoon DOEN!
Succes +:)+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:55

Ik vind die meal plans op zich leuk, maar ik eet veeeel meer groente dan die mensen in hun maaltijden verwerken. :')
Dus verzin toch alles zelf.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:58

Simoonzel schreef:
Ik vind die meal plans op zich leuk, maar ik eet veeeel meer groente dan die mensen in hun maaltijden verwerken. :')

Van groente mag je opzich best veel hebben hoor. Zoveel zit daar niet in en het vult wel heel goed.
(snackt nog wat puntpaprika)

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:42

Eloya schreef:
Ik heb vanmorgen ontbeten met yoghurt en wat muesli, nu kreeg ik net trek en had 2 crackers genomen. en nog voelt het niet verzadigd.

Terwijl ik gisteren een drinkontbijt van campina had (helaas wel wat suikers erin) en ik was echt een lange tijd verzadigd.

Jullie nog tips voor ontbijt, brood hou ik niet van s'ochtends :P

Ik denk niet dat dit gek is hoor. Hoelaat heb je ontbeten? Ik heb er hulp bij en mij wordt geadviseerd veel eetmomenten per dag te hebben. Zodat alles lekker aan het werk blijft.
Ik eet 's morgens om 07:30, 09:30 en 11:30
's middags om 12:30, 15:00 en 17:00
's avonds 18:30, 20:30 en 10:00

Je kunt ook eens Brinta proberen 's morgens of havermout natuurlijk. Dat is nog beter. Ik neem 30 gram Brinta/havermout en 250 ML melk.
Laatst bijgewerkt door miisshOrse op 08-12-15 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:47

Huertecilla schreef:

Gewoon DOEN!

Ik vraag me af of zo'n dieet is vol te houden. Dit lijkt meer op crashen... Weet je in ieder geval zeker dat ze er binnen aanzienlijke termijn weer aan zitten.

Top dat iedereen zo fanatiek is. Maar het lijkt me beter om ze rustig aan en verantwoord te verliezen op een manier dat ze ook weg blijven.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:58

Winged schreef:
Simoonzel schreef:

Van groente mag je opzich best veel hebben hoor. Zoveel zit daar niet in en het vult wel heel goed.
(snackt nog wat puntpaprika)

Klopt natuurlijk! Maar als ik me dan toch niet aan de maaltijden hou verzin ik ze liever zelf :oo

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:30

miisshOrse schreef:
Huertecilla schreef:

Gewoon DOEN!

Ik vraag me af of zo'n dieet is vol te houden. Dit lijkt meer op crashen... Weet je in ieder geval zeker dat ze er binnen aanzienlijke termijn weer aan zitten.

Top dat iedereen zo fanatiek is. Maar het lijkt me beter om ze rustig aan en verantwoord te verliezen op een manier dat ze ook weg blijven.

Klopt! Hier ben ik het ook mee eens hoor! Echter heb ik nu even snel (en dan maar niet blijvend) resultaat nodig en weet dat dit werkt.

Na 27 december ga ik rustig aan afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:42

Mag ik hier misschien ook aanhaken? Ik ben 24 jaar, ben heel fanatiek begonnen en 4 kg afgevallen. Inmiddels iets minder enthousiast, 3x per week sporten houd ik goed vol en vind ik erg leuk, maar ik krijg m'n eetpatroon maar niet omgegooid. Ik moet nog ongeveer 15-20 kg kwijt, hoop dat ik hier wat motivatie kan vinden voor voornamelijk het 'eet'-gedeelte. :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:43

Welkom! Waar heb je moeite mee bij je eetgedeelte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:51

Eigenlijk om een gezond eetpatroon te krijgen. Het is nu sinds m'n afvalcampagne niet zo dat ik friet eet en dat soort dingen, maar het zit hem in kleine dingen.. Dus kaasplakjes afsnijden en opeten als we kaas in huis hebben, of toch in m'n pauze een koek extra eten omdat ik er zo'n zin in heb. Dat soort dingen. En daardoor gaat er nu toch niet echt wat af, ondanks dat ik voel dat ik meer spieren opbouw en m'n vetmassa een heel klein beetje daalt.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:54

Hou je je eten ook bij in bijvoorbeeld een app als MFP? Dat helpt mij (en anderen) heel erg om er toch een soort van controle over te krijgen omdat je op die manier precies ziet wat je eet, en het dus ook heel duidelijk word waar het fout gaat en je toch goede lijstjes wil maken dus daardoor toch ook beter gaat eten (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:57

Nee, apps werken voor mij totaal niet. MFP heb ik geprobeerd, maar ik raak dan zo geobsedeerd door hoeveel kcal alles bevat dat ik er helemaal gestoord van word. :')

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:25

brighteyes85 schreef:
Ik zie nu een 3e afvaltopic voorbij komen volgens mij kan dit best wat centraler...
De feestdagen komen er ook weer aan, maar denk niet dat het voor de kerstdagen gaat lukken om 10 kilo kwijt te raken.

Wat mijn opvalt is dat iedereen er rocketscience van probeert te maken terwijl dit het eigenlijk niet is. Om af te vallen heb je eigenlijk 5 ingredienten nodig;

1. Weet wat je nodig hebt en wat je eet. 80% van het afvallen zit in voeding, 20% in bewegen. Zorg er dus voor dat je weet wat er nodig is voor jou lichaam om de dag door te komen.
Hou ook bij wat je binnen krijgt, met schatten zit je altijd te hoog of te laag en meten is weten.
Je kan alles eten, maar doe dit met mate.

2. Plan wat je eet. Door te plannen wat je eet op welk tijdstip heb je voordat je de dag begint al inzicht in je calorieën wat je tot je neemt. Dan kun je al bijsturen waar je teveel of te weinig aan calorieën binnen krijgt.
Even een voorbeeld uit eigen keuken, ik maak 1x per week een lijst met de avondmaaltijden die ik die week ga eten (vaak ook nog eens aan de hand van de folder van de supermarkt, dus ook financieel smart) Doordat ik weet wat ik 's avonds eet kan ik daar mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes op afstemmen.
Om te laat wakker worden e.d. te ondervangen maak in na het avondeten (als ik de afwas heb gedaan) mijn lunch alvast klaar voor de volgende dag samen met alle tussendoortjes in een koeltasje in de koelkast. De volgende dag grijp ik het tasje uit de koelkast en heb ik mijn lunch en tussendoortjes al mee.
Voordeel is ook ik kom maar 1 keer in de week in de supermarkt en kan daardoor alle verleidingen weerstaan die in de supermarkt op je af komen.

3. Bewegen. Ga niet schatten wat je met bewegen aan calorieën verbrand, want je zit altijd verkeerd. Ga de beweging die je hebt ook niet compenseren in je eten, want dan eet je er weer aan wat je net heel hard hebt geprobeerd kwijt te raken.

4. Discipline en doorzettingsvermogen. Iedereen kan afvallen als je je hoofd ernaar kan zetten en het langer kan volhouden dan 4 dagen voordat je er weer een stuk chocolade, chips, frituur of andere bende doorheen fietst.
Gun jezelf een momentje in de week dat je even niet over je eten hoeft na te denken en pak wat lekkers. Door het jezelf te gunnen en daar bewust van te zijn kun je daar extra van genieten.

5. Rust. Zo belangrijk maar vaak vergeten zorg voor voldoende rust en slaap. Geef je lichaam de tijd om je eten te verteren en om bij te komen van de gedane arbeid.

Eigenlijk niet moeilijk toch?

Ik ga mezelf weer aanhalen, want je maakt het jezelf echt te moeilijk.

Je hoeft niet perse een app te gebruiken als je er obsessief van wordt, maar als je opschrijft wat je eet (schriftje oid) kun je na 2 of 3 weken wel een aardig patroon zien in wat handig is en niet en waar je dingen aan je eten kunt veranderen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:29

Ik hou het ook niet bij hoor, gewoon zelfdiscipline en zelf nadenken voor je iets in je mond stopt. Al zal dat per persoon verschillend zijn of je daar de discipline voor hebt. Maar discipline kun je jezelf ook aanleren.

Ik val elke dag 200gr af. Vandaag op -4.6! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:31

Hetzelfde geldt voor een obsessie. Het is maar net hoe je de app zelf gebruikt.
Ik vind het fijn om te zien waar de meeste calorieën in zitten en waar nog verbeterpunten zitten. Maar ook wat je eigenlijk op een dag binnenkrijgt en of dat binnen de perken blijft.
Maar ik kijk echt niet elke minuut of ik nog wel binnen de teller zit. Ook dat is maar net hoe je er mee omgaat.

Een app geeft mij in ieder geval heel veel inzicht waar de problemen zitten en waar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:52

Ik hoor alleen maar 'ik kan het niet, ik wil het niet, het lukt me niet'. Smoesjes. Als je je eetpatroom om wil gooien, dan doe je dat. Iedereen met een fatsoenlijk stel hersens weet dat een koek veel kcal bevat waar je lichaam niks aan heeft. Iedereen weet dat die plakjes kaas heel goed kunnen zorgen voor het kcaloverschot waardoor je niet afvalt. And so on.

Je wil het, of je wil het niet.

Ik heb ook elke dag zin in Milka Oreo en in chocoladeletters. Of koekjes bij de thee. Ooooh die Nizza koekjes zijn zoooo lekker om in de thee te doppen! Maar ik doe het niet, want het staat mijn doelen in de weg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:08

Kayleigh_ schreef:
Ik heb ook elke dag zin in Milka Oreo en in chocoladeletters. Of koekjes bij de thee. Ooooh die Nizza koekjes zijn zoooo lekker om in de thee te doppen! Maar ik doe het niet, want het staat mijn doelen in de weg.

Ik lees hier eigenlijk weinig mensen die de hele dag door willen snoepen en zitten te snoepen. daarnaast: Wat voor jou een doel is hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn.

Overigens schijnt die eetdrang een oorzaak te hebben in de zin van tekorten. Rijtje met snacks en wat je beter in plaats daarvan te eten: http://www.happynews.nl/2012/02/22/zin- ... dig-heeft/

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:13

Wat een goede link +:)+
Al denk ik dat eetdrang ook een gewoonte is. Zo heb ik altijd 'trek' als ik tv kijk. Is dit echt trek (of een tekort aan iets) of is dit meer de gewoonte bank --> tv --> iets te eten en moet die gewoonte doorbroken worden?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:16

Het is zeker een gewoonte. Laten we eerlijk zijn, wie is er niet opgegroeid met 's avonds bij pa en ma op de bank met een kop thee/ranja en een koekje?

Overigens kom je met een beetje googlen op nog veel meer 'snack alternatieven' hoor :) Dit is maar 1 van de vele...
Laatst bijgewerkt door Winged op 09-12-15 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:16

Euh... ik :Y)

Gisteren had ik anders toch echt trek in ontzettende zoetigheid := Gelukkig was dat allemaal niet in huis :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:17

:+ Dulleme :+ Kom ik weer eens met een voorbeeld wordt die direct om zeep geholpen _O-