Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stefaaah schreef:Iemand gouden tip tegen roos? Ben zo blij dat ik zonder shampoo kan, was 1x per week nog met baking soda (hoeveelheid is daar ook al sterk minder geworden) maar de laatste tijd dus last van roos....
Vroeger gebruikte ik de anti-roos shampoo van Heath & sholders, maar vertik het om terug naar shampoo te gaan...
Air schreef:Daarnaast hydrateert baking soda niet, terwijl alleen water vaak al uitdrogend is voor je hoofdhuid..
Schilfers en/of een droge hoofdhuid is trouwens wel wat anders dan roos, en moet je dus ook anders behandelen. Bij een droge hoofdhuid zou ik die zeepjes van chagrin valley adviseren.
purple schreef:Hou me op de hoogte als je iets zou vindenIk zit een beetje met hetzelfde probleem als jij.. Heb de oplossing ook nog niet gevonden helaas, maar terug naar shampoo gaat bij mij ook niet meer gebeuren!
tamary schreef:Ik weet het, maar ik gebruik baking soda nu al 8 maanden en heb er pas last van sinds enkele weken. Kan een allergische reactie pas komen na ongeveer 7 maanden? En de hoeveel baking soda is echt al veel minder dan 8 maanden geleden...Baking soda kan je huid ook behoorlijk allergisch op gaan reageren.
Air schreef:Is dat duidelijk te zien of je nu te maken hebt met roos of een droge hoofdhuid? Ik gok echt op roos, het is hetzelfde als vroeger toen ik nog shampoo gebruikte en met een anti-roos shampoo was het wel over...Daarnaast hydrateert baking soda niet, terwijl alleen water vaak al uitdrogend is voor je hoofdhuid..
Schilfers en/of een droge hoofdhuid is trouwens wel wat anders dan roos, en moet je dus ook anders behandelen. Bij een droge hoofdhuid zou ik die zeepjes van chagrin valley adviseren.
Suliko schreef:Appelazijn heb ik in begin 1x gebruikt, maar ik werd echt misselijk van die geurIk heb zelf geen last van roos, maar het schijnt dat appelazijn daar tegen helpt? Gebruik dat sowieso af en toe als conditioner voor mijn haar, en werkt verder prima, helpt ook voor een goede vochtbalans van de (hoofd)huid. Heel simpel, gewoon gebruiken als een soort spoeling, 50/50 appelazijn en water.
Wat misschien helpt voor degene hier met allergie/gevoeligheid, misschien een keer een oerzeepje proberen? Is bij de Tuinen te koop. Dat is enkel op basis van olijfolie, soms in combinatie met nog een olie (naam kwijt).
Stefaaah schreef:Suliko schreef:Ik heb zelf geen last van roos, maar het schijnt dat appelazijn daar tegen helpt? Gebruik dat sowieso af en toe als conditioner voor mijn haar, en werkt verder prima, helpt ook voor een goede vochtbalans van de (hoofd)huid. Heel simpel, gewoon gebruiken als een soort spoeling, 50/50 appelazijn en water.
Wat misschien helpt voor degene hier met allergie/gevoeligheid, misschien een keer een oerzeepje proberen? Is bij de Tuinen te koop. Dat is enkel op basis van olijfolie, soms in combinatie met nog een olie (naam kwijt).
Appelazijn heb ik in begin 1x gebruikt, maar ik werd echt misselijk van die geurBen overgeschakeld naar gewone azijn, dat kan ik beter verdragen qua geur.
Oerzeepjes, nog nooit van gehoord. Eens een research doen op google want "Tuinen" hebben we hier in België niet denk ik.
Stefaaah schreef:Iemand gouden tip tegen roos? Ben zo blij dat ik zonder shampoo kan, was 1x per week nog met baking soda (hoeveelheid is daar ook al sterk minder geworden) maar de laatste tijd dus last van roos....
Vroeger gebruikte ik de anti-roos shampoo van Heath & sholders, maar vertik het om terug naar shampoo te gaan...