Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 14:25

Ik hoop t ook, maar geloof er niet zo in... Dan had de pijn nu ook iets moeten afnemen afgelopen twee weken na operatie.

Heel soms went t en neemt t af, meestal niet. Ben benieuwd of ik t vol ga houden tot de controle afspraak eind augustus.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:41

Ik vind het echt ongelooflijk wat jij allemaal door moet maken....
Dat je het allemaal volhoudt meis. Eerlijk gezegd vind ik ze wel een beetje met je sollen in het ziekenhuis.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 15:48

Kun je geen second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis?
Dit kan toch niet -:(- drain zit fout en werkt niet naar behoren en dan de boodschap, zing het er maar mee uit :\ wat is dat nu voor reactie.
Alsof die drain spontaan wel op zijn plek gaat zitten.

Wat hebben ze voor onderzoeken gedaan nu?

Ik had 7 weken geleden mijn kuitbeen gebroken, kwamen ze na 2 weken pas achter, zat 5 weken in het gips en vandaag controle en foto's en dus nu nog eens 2.5 week in het gips want het was nog niet voldoende genezen. :/

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 16:30

Dit is eigenlijk al mijn second opinion... Daarnaast zijn er maar weinig ziekenhuizen met neurochirurgie. Hier in de omgeving gaat alles naar Maastricht (en geen haar op m'n hoofd die er aan denkt daar terug te gaan), in Brabant gaat alles naar Tilburg. Ziekenhuizen hebben wel een neurochirurg, maar die opereert niet daar en de daadwerkelijke behandeling zal dan Maastricht of Tilburg worden.

En eigenlijk heb ik toch (nog steeds) een goed gevoel daar in t ziekenhuis (en het is hét neurochirurgisch centrum van Nederland...). Ze zeggen en leggen heel erg duidelijk uit wat er is, wat de mogelijkheden zijn en gevolgen. Argumenten die ze geven zijn ook duidelijk en begrijp het ook wel heel goed.

De opties die er nu zijn, maken het zeer waarschijnlijk alleen maar veel erger met veel grotere (blijvende) gevolgen. Als mijn lichaam t niet zelf gaat doen, grijpen ze alsnog in. Net als wanneer het ineens hard achteruit gaat.

De drain zit niet goed en functioneert niet optimaal, maar hij doet het wel en er is op dit moment geen levensgevaarlijke situatie. Als ze nu wél iets gaan doen kan dat wel ontstaan en de kans op een infectie is op dit moment veel en veel te groot.

Ik neem ze daar niets kwalijk, ze nemen het echt serieus, nemen de tijd en luisteren heel goed. Ze snappen verdomd goed dat het zo niet gaat en dat de pijn onhoudbaar is. Maar de risico's van ingrepen wegen daar op dit moment niet tegen op en dat ben ik ook wel met ze eens.

Natuurlijk ben ik enorm gefrustreerd dat er niets gedaan wordt en zit ik er echt volledig door heen door vreselijke pijn. Maar ik kan niets anders nu....

Pfff kuitbeen gebroken is ook niet niets zeg en zo lang voor ze er achter waren... Duurt ook lang voor t goed genezen is dan. Beterschap! :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:54

Maar nu, heb je extra pijnstillers gekregen?
Wat verwachten ze zelf?
Gaat die pijn ooit minder worden of moet je er maar mee leren leven?

Kuitbeen is een peuleschil in vergelijking met jou.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:03

Als de pijn zo erg blijft zou ik toch proberen te regelen dat je een receptje voor de dipidolor krijgt. Zee moeten toch ondertussen wel weten dat je geen junkie bent of wordt. De pijn moet toch een beetje dragelijk worden dit is niet menselijk meer. Snap dat dit geen standaard ideaal beleid is om zoiets thuis te gebruiken maar ja je bent ook geen standaard patiënt helaas. En je hebt daarbij het "voordeel" dat je vriend arts is dus het kan toedienen en je kan monitoren. Steeds meer oxycodon wat denk ik ondertussen wel nodig is ook geen doen.
Heb het echt zo met je te doen en hoop echt dat je de positieve weg snel inslaat. En heb bewondering voor je dat je toch blijft posten probeert positief te zijn.
Gelukkig dat je nog wel steeds vertrouwen in je artsen hebt dat is bij zoiets wel heel belangrijk. Soms zitten die ook gewoon met hun handen in het haar en hoe graag ze iets willen oplossen kan het gewoon niet.
(heeft het radboud niet ook een neurochirurgisch centrum? maar zolang je vertrouwen hebt gewoon lekker blijven waar je bent is toch het fijnst lijkt mij)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 12:03

spatter schreef:
Wat verwachten ze zelf?

Nee, ik moet t doen met wat ik heb nu... Soms wennen de hersenen aan de asymmetrische drainage, maar meestal niet. De vraag is ook of de hersenkamer zich weer vult en daarna weer dicht valt als de drain draineert. Als dat zo is gaat de pijn niet weg en gaan mijn hersenen er niet aan wennen. Als de kamer gewoon dicht blijft en niet uit zet zou t wel kunnen dat de hersenen gaan wennen, omdat er dan geen beweging meer is.

26 augustus heb ik controle afspraak bij de chirurg... Als t "stabiel" blijft hebben we nog even geduld nodig. Gaat het nog slechter (visus wordt slechter, als ik echt helemaal niets meer binnen hou, koorts krijg, enz...) ga ik weer aan die witte jassen trekken.

Breuk is ook erg pijnlijk hoor. Zeker als t dan ook niet vlot wil genezen/herstellen. :(:)

genja schreef:
Als de pijn zo erg blijft zou ik toch proberen te regelen dat je een receptje voor de dipidolor krijgt. Zee moeten toch ondertussen wel weten dat je geen junkie bent of wordt. De pijn moet toch een beetje dragelijk worden dit is niet menselijk meer. Snap dat dit geen standaard ideaal beleid is om zoiets thuis te gebruiken maar ja je bent ook geen standaard patiënt helaas. En je hebt daarbij het "voordeel" dat je vriend arts is dus het kan toedienen en je kan monitoren. Steeds meer oxycodon wat denk ik ondertussen wel nodig is ook geen doen.
Heb het echt zo met je te doen en hoop echt dat je de positieve weg snel inslaat. En heb bewondering voor je dat je toch blijft posten probeert positief te zijn.
Gelukkig dat je nog wel steeds vertrouwen in je artsen hebt dat is bij zoiets wel heel belangrijk. Soms zitten die ook gewoon met hun handen in het haar en hoe graag ze iets willen oplossen kan het gewoon niet.
(heeft het radboud niet ook een neurochirurgisch centrum? maar zolang je vertrouwen hebt gewoon lekker blijven waar je bent is toch het fijnst lijkt mij)

Dipi ga ik echt niet krijgen helaas, mijn vriend kan in principe wel recept schrijven maar of daar geen problemen van komen?

Oxycodon gaat zo wel steeds omhoog inderdaad, daarnaast ook nog 400 mg tramadol om t gewoon een heel klein beetje dragelijk te maken (wat eigenlijk gewoon nog lang niet gebeurd).

Zou kunnen dat t Radboud ook neurochirurgie heeft, dat weet ik eigenlijk niet (misschien Jeroen Bosch ook wel), maar Tilburg bevalt me verder goed. Ook de verpleeg afdeling is gewoon heel erg fijn en goed.

Zodra de pijn zo heftig blijft en ze echt niets gaan doen, ga ik wel eens ergens anders vragen. Nu hebben ze echt heel duidelijk uitgelegd waarom ze (liever) niets doen en ik kan daar wel bij in komen. Hoe rot en slecht ik me nu ook voel, de kans dat als ze ingrijpen het nog veel slechter gaat is zo groot...

Mijn lichaam moet zelf ook gewoon eens iets gaan doen...

Ik heb echt veel pijn op dit moment en voel me slecht... Wel redelijk goed geslapen. Gisteren in t ziekenhuis was ik in slaap gevallen toen we aan t wachten waren. Hoofdeind stond iets omhoog, dus dat heb ik vannacht ook gedaan. Dat helpt. Waarschijnlijk is de druk in m'n hoofd toch redelijk hoog... Anders zou iets omhoog liggen niet prettig zijn.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:31

:(:)
Kan niks anders zeggen...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:02

meid :(:) ik weet ook niet meer wat zeggen. Dikke (voorzichtige) knuffel !

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:08

Quir schreef:
spatter schreef:
Wat verwachten ze zelf?

Nee, ik moet t doen met wat ik heb nu... Soms wennen de hersenen aan de asymmetrische drainage, maar meestal niet. De vraag is ook of de hersenkamer zich weer vult en daarna weer dicht valt als de drain draineert. Als dat zo is gaat de pijn niet weg en gaan mijn hersenen er niet aan wennen. Als de kamer gewoon dicht blijft en niet uit zet zou t wel kunnen dat de hersenen gaan wennen, omdat er dan geen beweging meer is.

26 augustus heb ik controle afspraak bij de chirurg... Als t "stabiel" blijft hebben we nog even geduld nodig. Gaat het nog slechter (visus wordt slechter, als ik echt helemaal niets meer binnen hou, koorts krijg, enz...) ga ik weer aan die witte jassen trekken.

Breuk is ook erg pijnlijk hoor. Zeker als t dan ook niet vlot wil genezen/herstellen. :(:)

genja schreef:

Dipi ga ik echt niet krijgen helaas, mijn vriend kan in principe wel recept schrijven maar of daar geen problemen van komen?

Oxycodon gaat zo wel steeds omhoog inderdaad, daarnaast ook nog 400 mg tramadol om t gewoon een heel klein beetje dragelijk te maken (wat eigenlijk gewoon nog lang niet gebeurd).

Zou kunnen dat t Radboud ook neurochirurgie heeft, dat weet ik eigenlijk niet (misschien Jeroen Bosch ook wel), maar Tilburg bevalt me verder goed. Ook de verpleeg afdeling is gewoon heel erg fijn en goed.

Zodra de pijn zo heftig blijft en ze echt niets gaan doen, ga ik wel eens ergens anders vragen. Nu hebben ze echt heel duidelijk uitgelegd waarom ze (liever) niets doen en ik kan daar wel bij in komen. Hoe rot en slecht ik me nu ook voel, de kans dat als ze ingrijpen het nog veel slechter gaat is zo groot...

Mijn lichaam moet zelf ook gewoon eens iets gaan doen...

Ik heb echt veel pijn op dit moment en voel me slecht... Wel redelijk goed geslapen. Gisteren in t ziekenhuis was ik in slaap gevallen toen we aan t wachten waren. Hoofdeind stond iets omhoog, dus dat heb ik vannacht ook gedaan. Dat helpt. Waarschijnlijk is de druk in m'n hoofd toch redelijk hoog... Anders zou iets omhoog liggen niet prettig zijn.

Vriend recept laten schrijven is inderdaad niet zo verstandig kan je gezeur meer krijgen.
Heb je eigenlijk al wel eens fentanyl of butrans pleisters gehad? Dat je die als basis van de pijnstiller kan hebben en daarnaast dat als aanvulling de oxycodon. Soms komt het wel eens voor dat je gewoon op een pijnstiller niet meer zo goed reageert en je steeds meer nodig hebt voor effect.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:11

ik lees al een tijd mee, en wil nu toch ook even reageren... meid, wat moet jij allemaal doorstaan zeg! en wat ben je dapper en sterk! Ik hoop en duim voor je dat het vanaf nu alleen nog maar de goede kant op gaat! veel sterkte!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:24

Jeetje, wat vervelend zeg dat het niet 'gewoon' goed gaat.. Hopelijk gaan je hersenen er aan wennen. Super vervelend dat je die pijn nu nog blijft houden en er eigenlijk niet echt iets aan te doen is.
:(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 19:15

Dankjewel allemaal <3

Genja, die heb ik niet gehad. Heb nu paracetamol (4x 1000mg), ibuprofen (3x 600mg), tramadol (4x 100mg), oxycodon (2x 20mg en 6x 20mg) als pijnstillers...
Best een hoop, maar niets werkt echt eigenlijk. Misschien eens aan de huisarts vragen of hij niet iets wil/kan voorschrijven.

Ik zit wel echt over de max van Zofran heen, maar anders hou ik echt niets binnen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:43

Quir schreef:
Dankjewel allemaal <3

Genja, die heb ik niet gehad. Heb nu paracetamol (4x 1000mg), ibuprofen (3x 600mg), tramadol (4x 100mg), oxycodon (2x 20mg en 6x 20mg) als pijnstillers...
Best een hoop, maar niets werkt echt eigenlijk. Misschien eens aan de huisarts vragen of hij niet iets wil/kan voorschrijven.

Ik zit wel echt over de max van Zofran heen, maar anders hou ik echt niets binnen.

Ja zou maandag toch eens overleggen of je niet iets anders mag proberen. Je zit verder inderdaad al behoorlijk hoog in de pijnstillers. De ene pleister werkt 3 dagen de ander een week soms worden ze iets eerder vervangen voor meer werking. Nadeel is dat ze niet meteen werken maar ja dat kan je opvangen met de snelwerkende oxycodon. Het is bij zoiets denk ik wel heel lastig om adequate pijnstillers te vinden maar iets proberen kan altijd.
Voor de misselijkheid zou je evt metoclopramide(primperan) nog kunnen proberen als je dat nog niet gehad hebt. Weet zo uit mijn hoofd niet of dit bij hoofdoperaties mag maar volgens mij wel.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 23:06

Het is inderdaad heel lastig adequate pijnstilling te verkrijgen, deze pijn reageert namelijk nauwelijks op pijnstillers... Daar staat t ook wel bekend om.

Voor misselijkheid en braken alleen nog zofran gehad, meestal werkt dat ook goed. Alleen heb ik t nu heel veel/vaak nodig om af en toe een beetje te kunnen eten of drinken. Elke keer als ik iets ga eten of drinken pak ik van te voren 8mg zofran en 20mg buscopan. Anders is het absoluut niet te doen.

Mijn buik gaat helaas op dit moment ook echt slecht. Veel buikpijn vooral op de plek bij de blinde darm (ook deels door t hersenvocht), maar m'n darmen liggen ook volledig stil en zitten helemaal vol. Vast ook deels een reden voor t vele braken... Al die opiaten, morfine, buscopan en zofran helpen daar ook niet bepaald voor.

De wonden gaan ook nog steeds niet lekker...

Afbeelding

Edit: nou die bokt upload snap ik ook niks van. :')

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:12

Oh wat heb jij een pech Quir. Ik vind je een machtig sterk persoon!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:14

De Dexa is natuurlijk ondertussen gestopt maar daar had je geloof ik ook wat bijwerkingen van dat werkt natuurlijk ook tegen de misselijkheid en braken.
Lastig hoor dit soort dingen te behandelen. Wat je evt kan doen is aan je vriend vragen om eens te overleggen met de apotheker in het ziekenhuis waar hij werkt misschien heeft die nog tips.
Bij ons wordt er door de artsen echt regelmatig naar onze apothekers gebeld om mee te denken over een patiënt. En ik weet dat ze dat nooit een probleem vinden is voor hun ook weer een uitdaging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 10:20

Och meis, ik lees dit topic al even 'mee'.....wat een ellende zeg.
Wat moet jij je afschuwelijk voelen: en dan toch nog zo optimistisch zijn.
Ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen en een knuffel geven.... :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 20:51

Hoe ging het vandaag?
Speelt het weer ook nog mee in hoe alles voelt?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 22:15

Dankjewel allemaal. <3
Berichtjes doen me echt goed om te lezen. Heel leuk. :o

Vanochtend ging t erg slecht, werd wakker met enorme pijn en voelde me ook echt slecht/beroerd. Later ging t iets beter en begonnen pijnstillers wat meer/beter te werken. Vanochtend weer m'n haren gewassen (vind t echt nog steeds vreselijk, doet erg veel pijn... Maar was ze om de dag nu), maar de twee wonden blijven erg veel korsten vormen en er blijft ook wat troep uit komen. Is wel erg lang nu. De wond op mijn buik is best mooi aan t herstellen! Dat had ik niet meer verwacht. Af en toe is t litteken nog wat gevoelig, maar verder geen last van gelukkig.

Net onder mijn ribben/borstbeen op m'n buik zit de drain héél oppervlakkig en je voelt m daar ook echt heel goed (je kan m haast door de huid zien zitten of eigenlijk gewoon helemaal haha), maar dat irriteert wel flink. Jeukt soms enorm en regelmatig dat daar ook een rode streep loopt precies op de drain. Lijkt wel wat allergisch ofzo.

De uitslag (overal rode bultjes) is vandaag wel weer zo goed als helemaal weg. Alleen nog wat bultjes op m'n handen en armen maar niet meer rood.

Insteek plek van het infuus die op mijn hand zat en flink ontstoken is geweest is wel weer wat aan t irriteren. Hand is wel bijzonder snel hersteld, echt top. Eigenlijk was het helemaal al weg, totdat vandaag dan de insteek plek wat aan t irriteren gegaan is...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 05:53

Bah, lig alweer vanaf half3 wakker en sliep om 1 uur eindelijk pas.

Geprobeerd om eens op de rechter kant van m'n hoofd te gaan liggen en dat ging eigenlijk best goed... Zo'n 5 minuten. Wat er toen gebeurde geen idee, maar spontaan extreem veel pijn en mijn linker oog deed niets meer (zag niets en oog bleef rechts onder staan). Na paar minuten zag ik wel weer wat, maar echt heel dubbel en linker oog draaide niet mee of iets. Pijn zakte heel licht nadat ik even weer op links gelegen had. 150 tramadol gepakt en toen rond 1uur in slaap gevallen en met veel pijn weer wakker geworden. Ook alweer aantal keer overgegeven en zofran helpt niet of nauwelijks.

Ik heb echt geen idee wat er gebeurd is, maar tof is t niet. Hoop zo toch nog wat te kunnen slapen, ben behoorlijk moe.

Zie ook nog steeds dubbel, maar linker oog draait nu wel al iets meer mee.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 06:58

Kun je niet eens langs de pijnpoli? Of ben je daar ook al geweest? Daar zijn ze in Maastricht dan wel weer redelijk goed in :j Misschien kunnen hun een beter werkende combinatie bedenken, want zo is het ook niks...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 07:12

Kan het niet dat vannacht door het op de andere kant liggen, door de "holte" de boel binnen in is gaan schuiven?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:56

Brrr maar dat klinkt eng!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 10:45

Half 7 gelukkig nog even in slaap gevallen en tot 10 uur geslapen, toch nog 3.5 uur. :)

Pijnpoli nog niet geweest, kan je daar zo heen?

Wendy_Komen, zo voelde het wel echt ja. Dat zei ik ook tegen mijn vriend ("mijn hersenen verschuiven!" half in paniek, haha). Hij zei dat t ook kon dat de drain dan bewoog (omdat ik er op ging liggen) en deze toch al over t midden heen zit of dat de dicht gevallen hersenkamer zich vulde.

Weet t niet zo goed, t voelde helemaal niet fijn en ook best eng. Ook nog steeds een raar gevoel in m'n hoofd en hoge piep in m'n oren. Ik zie helaas nog steeds wat dubbel, niet meer zo erg als vannacht maar toch. Even kijken of dat nog wat beter gaat worden, dubbel zien is nu iets minder als t dubbel zien bij hoge druk.