Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 22:25

Kan me bij beiden wel wat voorstellen, vaak door uit te proberen kom je vaak erachter wat het veroorzaakt. Heb zo'n vermoeden dat de HA hetzelfde zou adviseren. Ik gebruik ook altijd zakjes als het weer even slecht gaat. Vaak pak mijn lcihaam het vanzelf weer op. Zo krijg ik enorme maagzuur van wortels, vind ze zo lekker haha. Maar snap ook dat je het heel eng vind!

Jeetje wat niet. Ik heb iedere dinsdag Fysio fitness groep waarbij ik versterkende en ontspannende oefeningen krijg. Het gaat bij mij om vasthouden en dan vooral weer loslaten. Ontspannen is de key bij mij. Thuis moet ik bewust worden van de BB spieren en dan regelmatig door de dag even vasthouden en net zo snel weer loslaten, als een soort knipoerbeweging. Ik moet ik de plank oefening doen en ook hierbij vastpakken en loslaten.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:50

Ik wens je alvast veel succes voor dinsdag.

23 oktober heb ik een afspraak bij de bb. Spannend.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 19:47

Dankje! De dinsdagen vallen wel mee. De individuele behandelingen op donderdag zijn erger! Maar staan 'los' van mijn BB.

Jij ook vast heel veel succes!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 08:24

Zodalijk naar de huisarts :\
Werd wakker en stond op, wil gapen... Dat werd 'm absoluut niet. Heb vreselijke pijn met inademen tussen mijn schouderbladen (ter hoogte van de onderkant van mijn schouderbladen) met als gevolg dat ik niet goed kan door ademen. Heb ook een klein kuchje. Buiten het feit dat het vreselijk pijn doet schiet ik ook steeds de hyperventilatie in en ben enorm licht in mijn hoofd.
Hoop dat er gewoon iets niet lekker of klem zit, dat ik verkeerd gekegen heb ofzo :=

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:33

Bah. Wat zei de huisarts?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:00

Hoe gaat het nu ts?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:25

Ik had vandaag zo zin in optimel dat ik een halve liter heb gekochtr en heerlijk heb op grdronken. Moest het wel bekopen met erge darmkrampen. Maar die zijn nu ook over. Was nog geen hafl uur.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 12:40

Hallo,

Sorry voor de late reactie, lig behoorlijk in de lappenmand.

De huisarts, de hork, had ik weer eens niets aan. Gelukkig niets met mijn longen waar ik stiekem bang voor was. Maar werd naar huis gestuurd met het advies paracetamol en rust. Fysio zou geen zin hebben.

Thuis brak ik helemaal. Heb een vreselijk hectische twee weken achter de rug gehad waarbij ik veel en veel en veel te veel van mijn lichaam geëist had. Dat zette dan nu ook flink de rem erop, ik stortte helemaal in ;( Alles deed zo'n pijn en ik was zo moe...

Ik moest eigenlijk deze hele week werken om iemand te vervangen, maar toen mijn baas me snotterend en hyperventilerend aan de lijn had snapte ze wel dat dat hem niet ging worden. Gelukkig zijn ze extreem begripvol daar!

Ik ben om 10 uur hijgend naar de bb fysio vertrokken. Die zag meteen dat er iets mis was gelukkig. Na wat voelen heeft ze er meteen een manueel collega bijgehaald die me behandeld heeft. Kon gelijk beter ademen alleen gapen was nog wat pijnlijk. Daarna hebben we nog wat bb oefeningen gedaan en ging ik wat frisse naar huis. Charlotte de bb fysio was een beetje pissig op de ha, op zijn advies maar eigenlijk heel boos op mij. Ze heeft me nog maar eens een keer goed op het hart gedrukt dat ik maar één lijf heb en er veel zuiniger mee moet zijn! Ze zegt, ik kan je wel behandelen maar als jij daarna weer 250% over je grenzen gaat heeft dat natuurlijk geen zin.

Ik ben behoorlijk op de koffie gekomen. Ik ben dinsdag ziek geweest van de behandeling, gisteren werd ik verkouden en serieus álles doet pijn... zelfs mijn tanden. Mijn bekken en nek zitten gruwelijk vast, en ik voel me volledig gekneusd. Ik voel me momenteel even helemaal op en moet écht weer even opladen. Vannacht heb ik uren wakker geleden van afschuwelijke pijn in mijn linker elleboog, geen idee wat dat nu weer is.

Ik ga om 14:00 uur weer naar de bb fysio en ga een aantal dingen met haar doorspreken. Ik ben nl van plan eerder naar mijn vriend te verhuizen om niet meer op en neer te hoeven reizen (4,5u OV). Ook wees mij iemand onlangs op het Ehler Danlos Syndoom. Ik houd niet van labeltjes, maar kan mijzelf erg terug vinden in de symptomen en klachten.
De behandeling zal wel een regelrechte hel worden want ik zit gruwelijk vast ;(

Zo klaag modus uit. Ik ben deze week extra lief voor mezelf :(:)

Sow, dat is een gewaagde keuze Deugenietje haha. Ik heb me nog niet aan iets met melk gewaagd. Heb voor bepaalde recepten alpro soya en lactose vrije melk gehaald. Wel fijn dat de krampen van korte duur waren :)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:00

Ik lees dit topic nu pas, maar wat heb jij lang moeten aanmodderen zeg! Fijn dat je ondertussen wel weet waar alles vandaan komt. Mag ik vragen naar welke fysio je gaat TS? Ik ken namelijk ook nog een hele goede therapeut die het waard is om te bezoeken als je zo vast zit. Is in Nuth.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 13:59

Ik zit in kerkade, denk dat dat voor jou wat uit de richting zit he :\ ze zijn wel echt goes hier!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 12:36

Hoi Deugenietje, hoe gaat het met jou?

Hier is het diepe diepe bagger. Zit op mijn werk maar kan wel janken van de pijn en ben er kotsmisselijk van. Ik probeer het nog even met een diclofenac maar ga het niet volhouden tot 16:30 denk ik :(

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:11

Pfff balen dat je zoveel pijn hebt.
Ben je goed naar de wc geweest?
Klinkt stom en raar, maar die zakjes, misschien standaard elke dag gaan gebruiken. Want daardoor kreeg ik minder pijn.

Met mij gaat het goed. Buikpijn klachten heb ik niet tot nauwelijks. Maar is hier ook behoorlijk wisselend.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 20:19

Ow, die post was niet helemaal duidelijk := Haha
Ik heb geen buikpijn, ik heb afschuwelijke zenuwpijn in mijn nek ;(

Ze sleutelen sinds 4 weken aan mijn lichaam met een team, blijk hypermobiel te zijn en compleet verkeerd in elkaar te zitten.
Combinatie van behandelingen en compleeeet over de grenzen gaan uiten zich in heel veel pijn.

Sinds mijn bekkenbodem oefeningen en bewustzijn over mijn bekkenbodem gaat het met de buikpijn stukken beter :j Hoewel ik vanaf zaterdag geen oefeningen gedaan heb, dat merk ik nu wel :o

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:31

Zit je echt niet mee.
Fijn dat de buikpijn minder geworden is. Maar zenuwpijn. Das nog veel minder.

Kalm aan doen dus.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:53

Fijn dat de buikpijn nu goed gaat! Dat is toch alweer iets.

Alleen die zenuwpijn... Dat is écht rot en gaat diclofenac helaas ook niet tegen werken.

Hopelijk gaat dat snel weer beter!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:37

Balen bowena!
Heb je verder je activiteiten wel beperkt?
Vriendje voor een aantal weken naar jou ipv jij naar hem, al je activiteiten minderen en evt tijdelijk iets minder werken.

Behandelen vergt nu al genoeg van je lichaam.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 18:46

Gisteren weer bij bekkenbodem en- manueel therapeut geweest. BB fysio voor mijn midden gezorgd en haar man voor mijn verschoven werveltjes en klemzittende zenuw. Halleluja *\o/*
Voelde in alle gebieden gelijk verlichting. Ben zelfs naar werk kunnen gaan en gaan eten bij mijn papa. Paracetamol was afdoende. De fysio wees mij een paar weken teug op dat ik hypermobiel ben en naar aanleiding daarvan op HMS en ik kwam nog uit op EDS. Zij vermoed nl dat de fibromyalgie bij mij een secundaire diagnose zou moeten zijn. Ik heb me ingelezen en de HA verzocht om een verwijzing. Helaas weigerde ze dat en heb ik me weer laten wegsturen -O- Ik ga op advies van de fysio een pijn/klachten dagboek bijhouden en daarmee naar een nieuwe huisarts.

Morgen écht de MDL arts bellen want heb nog geen verwijzing voor de dietiste en ik wil heel graag beginnen! Heb nog veel last van opgeblazen buik, overtollige lucht en maagzuur. Buikpijn valt opzich wel mee, alleen als ik echt letterlijk melk gedronken heb. Maar mensen in mijn omgeving worden niet gelukkig :')

Helaas lijken de behandelingen van korte duur. Hoewel ik mijn activiteiten echt beperkt heb en veel meer mijn grenzen aan geef, blijft mijn lijf protesteren. Vanmiddag geknutseld en nu weer nekpijn en lopen gaat bagger. Ik probeer het voor het moment gewoon te accepteren en heel goed te luisteren naar mijn lijf :j
Ik ga dit weekend wel naar mijn vriendje, maar meneer gaat het twee persoons bed opzetten, tv ophangen en me het hele weekend vertroetelen <3 :+: De komende twee weken ga ik me rustig voorbereiden op 31 oktober. Dan komt Lief mij en de katten halen en ga ik alvast in Enschede hokken. Zo hoef ik niet meer te reizen en kunnen we wennen om op elkaar lip te zitten :') en kan ik hem aanmoedigen om te klussen ~~}>

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:16

Het zit je echt niet mee he.

Succes.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:23

Ik weet niet of je aardappels anders eet.
Dit is iets wat je totaal niet moet eten. Gisteren dit gegeten en nog geen half uur later zat ik met kramp op de wc.

hoe is het nu trouewns?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 21:09

Ik reageer zelf niet zo hevig op aardappels maar heb begrepen dat ze niet zo heel goed zijn. Vooral als je PDS hebt zou het een no go zijn. Naar dat je er zo'n last van had!

Ach wat is niet mee zitten. Ik weet niet anders dan dat er steeds kwaaltjes de kop op steken. Opzicht zijn steeds naar hetzelfde teug te herleiden. Ik weet ook dat ik in het najaar/winter meer last heb.

Ik heb een flinke dip gehad en ben flink achteruit gegaan. Naproxen is mijn beste vriend momenteel. Ik kan mezelf maar minimaal belasten en moet keuzes maken. Maar goed, dat hoort er nu even bij en komt wel weer goed!!

Hoe gaat het met jou?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:41

Aardappels anders is met aardappels plus een sausje en net dat sausje is de boosdoender. Aaardappels kan ik goed tegen.

Klote man, van die dip. Hopelijk kom je er sterker uit.

Met mij gaat het redelijk. Lichaam die goed zeer goed en ben ook bevriend met de pijnstilling.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 23:05

Pffff, ben een beetje duf vandaag, miste de anders :') Ja dat klopt, gisteren wraps met creme fraich, oeioeioei wat een krampen :=

Ik kom er vast wel sterker uit, maar denk dat ik lichamelijk er niet meer beter van word. Denk dat het nu een kwestie van onderhouden en goed luisteren is.

Goed om te horen!!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:08

Ik zit momenteel ziek thuis met voorhoofdholte ontsteking.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 16:16

Oei, beterschap!
Dat is heel erg naar voor je :(:)

Ik heb weer een dik faal telefoontje met de assistente van de huisarts gehad. Niet haar fout, de mijne. Zodra ik met iemand van de praktijk praat en ze vragen iets word ik onzeker en ga ik stamelen.
Ik moet hier écht iets aan doen want als ik mezelf niet serieus neem, hoe moeten zij het dan doen.

Ik wil gewoon heel graag een doorverwijzing! En ik wil mijn dossier op papier!
Dus ik ga eind deze week weer op spreekuur en me dit keer voornemen écht niet zonder weg te gaan.

Ik zit mijn laatste kwartiertje uit en ga dan thuis instorten :( Slik inmiddels 4x daags pijnstiling ipv sporadisch. Ik voel dat zowel mijn heup als schouder niet goed zitten en mijn nek blijft zeuren. Ik heb constant steken en branderig gevoel in mijn gewrichten. De kou en nattigheid is funest helaas.
Voel me erg verdrietig. Maar ook hier kom ik wel weer overheen!!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:23

OH jeetje, das niet fijn.
Sterkte komende dagen.