"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:28

Ieder mens is anders dus ook iedere vrouw heeft haar periode anders :j
Als je het wilt proberen, kan je het toch gewoon proberen? Als het je niet bevalt, kan je gewoon weer beginnen met de pil!

Dat is ook wat de TS probeerde aan te wakkeren bij mede vrouwelijke bokkers. Wat voor kwaad kan het om te proberen. (al zou ik nu wel oppassen met bepaalde acties en het wel veilig blijven houden O:) )

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:32

Meld me toch ook even :j

Altijd jarenlang (oke, t waren er 8) de pil geslikt, vervolgens overgestapt op spiraaltje, nou ik wist niet wat ik meemaakte _O- Dacht altijd dat mn libido wel redelijk was, maar nu.. T is gewoon bizar O:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:56

jesito schreef:
Ja dat kan zijn maar ik voel me zo belabberd, vanmorgen niet genomen en het gaat meteen al iets beter.
Het is gewoon de ergste troep die je in je lijf kunt stoppen.

Zo voel je je ook als je zwanger bent trouwens :')

De ergste troep is zwaar overdreven, maar blijkbaar ben jij gewoon gevoelig voor hormoonschommelingen.
Waar de een niets merkt kan de ander zich erg rot voelen.
Zelfde stoppen met de pil, dat was voor mij vreselijk waar een ander niets merkt.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:26

Ik ben inmiddels 3 weken gestopt met de pil. Merk wel dingen, maar niets dat óók een andere oorzaak zou kunnen hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:43

Sizzle schreef:
jesito schreef:
Ja dat kan zijn maar ik voel me zo belabberd, vanmorgen niet genomen en het gaat meteen al iets beter.
Het is gewoon de ergste troep die je in je lijf kunt stoppen.

Zo voel je je ook als je zwanger bent trouwens :')

Dat is toch ook wat je je lijf wijs maakt........

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:17

Ik weet niet of het al genoemd is hoor, maar kan de pil er ook voor zorgen dat je niet afvalt? Ondanks gezond eten?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:30

Ik weet niet of het echt bewezen is, maar het is wel algemeen bekend dat vrouwen ervan eerder aan kunnen komen/meer moeite hebben van afvallen. Of het nou door de pil zelf komt, of omdat je meer gaat eten door de pil, dat weet ik niet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:33

Ik was er 3kg door aangekomen en ik at echt geen grammetje meer.
Hoop alleen niet dat ze er nu af gaan als ik stop, dan gaat m'n huisarts op dr achterbenen staan :P

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:31

Okeoke, ik zit nu in een hele dubbele situatie.

Ik ben de pil gaan slikken omdat ik heel erg last van mijn hormonen had en veel exceem kreeg daar door. Nu ben ik ondertussen wel veel aangekomen en ik krijg het er ook niet meer af. Dat is ook de reden dat ik wil stoppen alleen ben ik bang dat mn hormonen weer vervelend worden en ik me helemaal niet goed ga voelen enzo.
Dus ik weet nu niet wat ik moet doen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:44

sharon488 schreef:
Okeoke, ik zit nu in een hele dubbele situatie.

Ik ben de pil gaan slikken omdat ik heel erg last van mijn hormonen had en veel exceem kreeg daar door. Nu ben ik ondertussen wel veel aangekomen en ik krijg het er ook niet meer af. Dat is ook de reden dat ik wil stoppen alleen ben ik bang dat mn hormonen weer vervelend worden en ik me helemaal niet goed ga voelen enzo.
Dus ik weet nu niet wat ik moet doen

Dan ga je naar de huisarts en leg hem/haar uit wat je wil. Overweeg daarbij serieus andere opties, zoals bijvoorbeeld maar niet uitsluitend, het spiraaltje.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:48

Je kan prima afvallen met de pil, ik ben het levende bewijs. Beste medicijn is stress haha.
Ik ben in 3 weken tijd 4,5 kilo afgevallen. Oké ben dr blij mee. Maar niet op deze manier hoor.
Nu eraf houden, dat lukt aardig.
En daarbij ben ik mogelijk (te laag) suiker patiënt, hiervoor lopen nog onderzoeken.
Dit brengt ook stress mee...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:24

Ik heb altijd rond de 50 kilo gewogen, maar toen ik met de pil ben begonnen (op mijn 27e pas) schoot dat omhoog naar 60 kilo := tegenwoordig hang ik weer tussen de 55 en 60 in, wat voor mij prima is. Jarenlang geprobeerd om wat bij te komen, maar dat lukte nooit totdat ik met de pil begon, toen hoefde ik er niet eens moeite voor te doen :+

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:51

Afvallen door stress is ook niet de goede manier om af te vallen.
En de ene krijgt geen hap meer door de keel en de andere gaat eten dus dat is niet gezond.

Ik heb besloten te stoppen met de pil en te kijken hoe dat gaat en of mn hormonen het zelf kunnen oppakken.
Als dat niet goed gaat gaan we weer naar de huisarts voor andere opties

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:48

Ik ben nu ruim een week zonder pil na 10 jaar aan de pil geweest te zijn en moet voor mijn gevoel echt 'ontpillen'. Hadden jullie dat ook? Heb nu constant gevoel dat ik ongesteld moet worden maar dat ben ik net geweest. Maar wel die buikkrampen, hoofdpijn, om onverklaarbare reden klote voelen enzovoorts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:01

Ik heb de eerste maand heel veel last gehad van mijn lichaam. Mijn borsten waren extreem gevoelig, zelfs een bh aan en uit doen was verschrikkelijk. Ook hoofdpijn ervaren. Dus ik denk dat die klachten na een tijdje wel overgaan. Bij mij waren ze verdwenen na m'n eerste pilloze menstruatie.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:31

Ik ben nu 1.5 week gestopt, net ongesteldheid afgelopen dus ben benieuwd of ik nu regelmatig ongesteld raak of niet. Merk verder nog weinig.

Edit: Nu ik het zo lees, heb wel hoofdpijn en ben enorm moe. Maar heb wel vaker hoofdpijn dus lijkt me niet gerelateerd.
Laatst bijgewerkt door Selina op 21-05-15 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:33

Ik ben nu 2 weken gestopt en ik heb echt ontzettende last van hoofdpijn. Mijn hoofd knalt zowat uit elkaar voor mijn gevoel,terwijl ik vrijwel nooit hoofdpijn heb.
Ik lig al dagen zielig met natte koude washandjes op mijn hoofd en ogen.
Verder heb ik wel meer zin in seks, maar ik weet niet per se of dat komt door gestopt te zijn met de pil, want ik ben pas 2 weken gestopt..
Hopelijk gaat snel mijn hoofdpijn over daar word ik niet blij van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:04

Ik ben nu ook zo 2 weken gestopt. Merk alleen dat ik wat beter in mijn vel zit. En overal meer zin in heb. En ook meer energie.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:13

Het lastige is nu dus wel dat dames die stoppen met de pil verwachten dat er iets gebeurt terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Ben zelf nu 3 weken gestopt. Vandaag weer migraine, dat heb ik helaas regelmatig. Mijn stiekeme hoop is/was dat dat met de pil te maken zou hebben. Maar ben pas 3 weken pilvrij dus kan er nog niet echt iets van zeggen. Voor de rest ook gevoelige borsten gehad, normaal nooit. Verder voel ik me wel goed. Ik ga het in elk geval wat langer pilvrij proberen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 23:30

Ja precies. Pas op voor placebo effecten! :)
Je omgeving is een goede graadmeter: bij mij konden bekenden later vrij goed aanduiden wanneer de omslag in mijn gedrag is gekomen, terwijl ze niet eens wisten dat ik ooit de pil had geslikt.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:35

Ik hou sowieso al niet van die hormonen cocktail in mijn lijf maar toch maar gedaan en ook eigenlijk vrij snel weer mee opgehouden. Echt troep...

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:47

Ik slik nu 10 jaar trigynon en herken me hier inorm in sinds de laatste 3 jaar. :( weet niet wat ik moet, gezien het al een driefasen pil is. En babies wil ik niet

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:50

Ik heb zoveel plezier gehad van het stoppen met de pil. Duurde wel een aantal maanden voordat die rommel uit je lijf is maar wauw wat een openbaring. Ik was vrijgezel en toen ik mijn man leerde kenneb toch maar een koperspiraal laten plaatsen.

Ondanks het spiraal was ik 2 maanden later zwangeren wordt onze kleine bijna 1.

De dokter heeft mij nu toch aangeraden om hormonen te gebruiken ivm het feit dat wij blijkbaar erg vruchtbaar zijn ondanks een spiraal. Ik baal daar ontzettend van maar heb nu toch weer hormonen. Nu ze bijna 1 is twijfel ik of ik weer hormoonvrij wil proberen. Dan maar met condoom maar iig wel goed in mijn vel.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:10

Ik heb dinsdag mijn laatste pil gehad.... Voor mij nog even afwachten dus wat het gaat doen.