Dat zou best gezellig zijn . Maar voor mezelf sprekende, zolang ik niet veel wandel, heb ik hier helaas ook niet zo veel te melden.
Mag ik vragen waar jij mee filmt? Ik vind de filmpjes erg leuk steeds, maar betwijfel sterk of je dat gewoon met je telefoon op een selfiestick van de action gedaan hebt
Dorien66
Geplaatst: 02-08-16 22:22
Leuk, die filmpjes! Ik heb helaas niet veel te melden qua wandelen momenteel. Ik werk veel, rij mijn oude merrie een paar keer per week en wandel mijn dagelijkse uurtje door ons dorp. That's it...
lizard
Geplaatst: 02-08-16 23:13
@ lalidan. Als je mij in beeld ziet,gebruik ik de gopro 3 plus black. Instelling:protune,flat color. 2.7 K.
De gopro heb ik aan mijn wandelstok bevestigd. Dus die hou ik bij het uiteinde vast en zwaai er een beetje mee rond.
En als je de omgeving ziet film ik met mijn canon compact camera,in HD.
En daarna bewerk ik alles met het video bewerkingsprogramma,da vinci resolve.
En deze vakantie heb ik foto's gemaakt met mijn smatphone moto g. In de stand hdr,omdat je (mijn mening) meer bereik hebt in het licht,en de schaduw.
MRM25
Geplaatst: 02-08-16 23:44
Als er toch vakantie wandeltochten worden geshowed, plaats ik die van mij ook wel! Wandelen in de bergen is toch nog net een beetje specialer dan in ons vlakke Nederland!
Ik ben in Scandinavië geweest, eerst Zweden, daarna Noorwegen en heb daar natuurlijk ook heel veel gewandeld! (Of zoals dat in het Engels met een veel cooler woord 'hiken' heet ) Het was maar goed dat ik de Slachte heb gelopen vlak daarvoor want pfoe.. het was soms zwaar voor mijn beentjes hoor!
Ik begin met een fototje van Hågadalen, bij Uppsala; stukje door het bos gewandeld (Heb hier vorig jaar gestudeerd, dit was 5 minuten van mijn kamer destijds!)
Korte wandeling van een uurtje bij Jokkmokk, Zweeds Lapland
Twee dagen gewandeld in Abisko, een nationaal park in het noorden van Zweden. Oa een deel van de Kungsleden gewandeld, een in totaal 425km lange wandeltocht door Zweeds lapland
De Abiskojåkka rivier, langs deze rivier start de Kungsleden
Via een andere route weer terug.. zowel door bossen als over dit soort vlaktes
De volgende dag de Nuolja op gegaan, met een prachtig uitzicht over heel Abisko, de Lapporten (die berg in de verte) en het Torneträsk meer!
Ik ben met de stoeltjeslift omhoog gegaan en daarna naar beneden gewandeld. Ook hier weer een aantal erg fijne paden *ahum*.. moest op een gegeven moment zelfs DOOR een rivier http://boktimg.nl/img/m/OfuAKm.jpg
Daarna doorgereisd naar Noorwegen. Op de Lofoten nog een hike een berg op gemaakt, de Justatind, op Vestvågøy. Een klim van 6 uur, maar het was het zo waard!!
Helaas ben ik iets TE ijverig geweest met al mijn bergen en heb mijn knie wat geblesseerd.. daarna dus maar even rustig aan gedaan! Was van plan om verder in het zuiden van Noorwegen nog 1 of 2 grote wandelingen te doen, maar die heb ik maar gelaten
Prachtige foto's/filmpjes! Het is dat ik me geen reizen kan permiteren....
Ik wandel hier ook nog steeds vrolijk door. Iedere dag weer op pad. Het volume en de afstand liggen momenteel iets lager vanwege de hitte, maar met zo'n 5km per dag hou ik de conditie enigszins op peil.
Gisteren een prachtige en niet zware ronde bij Cubo de la Galga gedaan. Eind deze maand Marcos y Corderos en in september vulkaanroute. Met maar 1 vrije dag per week kan ik helaas de echte tijdrovende knallers niet zo vaak doen.
Voor meer foto's! Zweden, ik ben er vorig jaar naar toe geweest, maar was te vroeg in het seizoen helaas.... kon nergens informatie over wandeltochten krijgen, geen kaarten, niks. Pas ergens vrij noordelijk in zo'n nationaal park was er info te krijgen, maar daar lag nog een halve meter sneeuw en dikke lagen ijs op de paden, dat durfde ik dus niet aan. Dus al met al twee weken in zweden rondgezworven met een kamper en slechts twee keer gewandeld (anders dan een rondje om de camper). Jammer, want als ik deze foto's nu weer zie, dan moet daar wandelen toch wel erg gaaf zijn!
Bedankt voor de info Lizard! Hem gewoon aan je wandelstok doen, daar was ik nooit op gekomen! Ik vreesde al voor weer iets meezeulen, maar dat doe je dus niet. Een gopro is voor mij helaas budgettair niet haalbaar, maar ik zit wel sterk over zoiets te denken. Zo leuk om later het zo nog eens terug te kunnen kijken, ik vind het leuker (je ziet ook meer diepte) dan op foto's.
Ik woon op Texel en daar wandel ik dan ook. Zal vlg keer wat mooie plaatjes schieten zodat jullie kunnen genieten van dit mooie eiland.
Mooi die fotos van zweden en Noorwegen (staat altijd nog op mijn verlanglijstje) Ook leuk om de filmpjes te zien. wat is de wereld ook mooi.
noordje
Geplaatst: 03-08-16 13:51
We zijn ook weer terug van een weekend weg. We zaten iets ten noorden van Rondane. Prachtig uitzicht op Rondane vanuit ons huisje. Helaas was het weer wat minder. Zo had was er zon en zo kwam het weer met bakken uit de lucht. We hebben een poging ondernomen om een berg (1229m) in de buurt te beklimmen/wandelen,maar eenmaal een uurtje onderweg begon het weer te hozen. Ik liep nog dapper door,maar mijn man had al eerder terug willen gaan. Doorweekt zijn we terug gegaan en eenmaal weer terug was het weer droog en scheen de zon Op het kaartje stond dat de wandeling 2,5 uur duurde. Eenmaal onderweg hadden we door dat dat enkele reis was We komen vast nog wel eens terug daar ☺ Gaan we het weer proberen.
Ik ben op dit moment in Zweden. Bij Frederiksberg heb ik twee wandelingen gemaakt. Eentje naar de hoogste top (11 km) en een dagtocht van 25 km. Beide prachtige wandelingen!
Wandeling 1 (11 km) Op weg naar boven Boven En weer naar beneden
Wandeling 2 Het 'pad' Uitzicht halverwege de route Gewoon prachtig
Gisteren een stukje van 4,5 km gewandeld. De eerste paar km zo kapot dat ik op elk bankje waar ik langs kwam (en dat waren er nogal wat) neergeploft ben. Allemachtig, als ik af had kunnen snijden naar de auto zou ik dat gedaan hebben..... Laatste paar honderd meter ben ik er door heen en wil het lopen ineens weer, maar de rest van de avond wel erg stijf en last van mijn bovenbenen/rug. En ook nu ben ik dus gewoon stijf en stram. 4,5 km verdorie Dat zou toch moeten kunnen zou je zeggen.
Alle begin is moeilijk! Gewoon blijven oefenen dan komt het wel. Ik ga ooo weer eens naar een mooie route zoeken. En hopelijk in België nog een mooi rondje maken als ik op vakantie ben daar.
lizard
Geplaatst: 08-08-16 16:44
Net een rondje over de Lemelerberg gewandeld. Blijft leuk.
Dorien66
Geplaatst: 19-08-16 21:54
Oeps, beetje lang niet hier geweest Blijft mooi, Lemelerberg. Ik heb net vanmorgen een weekje Eifel geboekt in januari. Lekker weer winterwandelen
Mooi rondje lizard! Ik heb helaas in België geen mooie foto waardige stukken gewandeld.
Dorien66
Geplaatst: 20-08-16 12:57
Kroatie, daar ben ik nog nooit geweest, dus geen tips. Moet er wel heel mooi zijn, dus ons straks wel spammen met foto's hè!
Lizard, we gaan naar Eifeler Tor, een Landal-park in Heimbach. We zijn er al twee keer eerder geweest in januari en dan is het er dus doodstil. Er liggen prachtige wandelroutes, en ook nog eens makkelijk vindbaar via internet en goed gedocumenteerd. Heb er zo'n zin in! Heerlijk