[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:34

Ongezond eten is daar zelfs een stuk goedkoper :) Denk dat het ook een mentaliteit is. Amerikanen koken vaak niet zelf en in de fastfood restaurants die daar betaalbaar zijn staan echt niet zo veel gezonde dingen op het menu :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:35

En denk ook aan bijvoorbeeld de frisdrank. De kleinste maat frisdrank die je daar bij de MacDonalds kan bestellen is even groot als onze grootste maat. Die mensen tikken gewoon bijna een liter cola bij de maaltijd weg, logisch dat je dan snel aankomt :=

Is overigens een fabeltje dat Amerikanen altijd dikker zijn ofzo, in de steden is er echt geen obesitas overschot :n

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:35

Ik ben het met jullie eens, al moet ik wel zeggen dat ik denk dat iedereen "recht" heeft om zo nu en dan even te balen van haar lichaam.
Of je nou mager, slank, stevig, of dik bent: Iedereen heeft punten waarvan je denkt: Mwah. Dat zou ik liever anders zien.
Ik weet dat ik qua gewicht niet mag klagen met 63 kilo en 1.75m, maar als ik wil klagen over mijn binnenbeenvetjes doe ik dat :D Net als iemand van 100 kilo bij dezelfde lengte mag. Of je nou 25 kilo wilt afvallen of alleen strakker en fitter wilt worden, ik vind dat iedereen daarin hetzelfde is, en dat je alles moet kunnen zeggen.

Verder hoop ik dat het een positief topic blijft, vol motivatie en met zo min mogelijk negativiteit *\o/*

Die plaatjes werken heel goed als workoutmotivatie bij mij :D
Laatst bijgewerkt door Silenna op 05-03-15 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:37

Liesje1611 schreef:
Ik ben het met jullie eens, al moet ik wel zeggen dat ik denk dat iedereen "recht" heeft om zo nu en dan even te balen van haar lichaam.
Of je nou mager, slank, stevig, of dik bent: Iedereen heeft punten waarvan je denkt: Mwah. Dat kan anders.
Ik weet dat ik qua gewicht niet mag klagen met 63 kilo en 1.75m, maar als ik wil klagen over mijn binnenbeenvetjes doe ik dat :D Net als iemand van 100 kilo bij dezelfde lengte mag.
Verder hoop ik dat het een positief topic blijft, vol motivatie en met zo min mogelijk negativiteit *\o/*

Uiteraard, iedereen mag klagen! Maar als er 5 negatieve posts tegenover 1 positieve staan, doe je het dan wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:37

Liesje1611 schreef:
Of je nou mager, slank, stevig, of dik bent: Iedereen heeft punten waarvan je denkt: Mwah. Dat kan anders.
Ik weet dat ik qua gewicht niet mag klagen met 63 kilo en 1.75m, maar als ik wil klagen over mijn binnenbeenvetjes doe ik dat :D Net als iemand van 100 kilo bij dezelfde lengte mag.

Absoluut! Ik klaag ook wel eens over bepaalde delen van mijn lichaam, terwijl ik in verhouding helemaal niet zo heel vol oog. En je mag ook best in dit topic balen van je lichaam, maar zorg dat het geen trend wordt en dat we de ondertoon een beetje positief houden.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:42

Ik hou het vandaag alleen bij 10km fietsen denk ik :P

Hoewel ik ook wel een workout wil doen, maar dan een lichtere maar ik ben te lui om er eentje uit te zoeken :+

Hoe doen jullie dat met snacks? Ik heb bv. momenteel echt honger, maar wat zijn zoal gezonde en vooral gemakkelijke tussendoortjes?
Ik heb wat noten genomen, maar dat ben ik ook wel snel beu :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:43

Danique schreef:
Liesje1611 schreef:

Uiteraard, iedereen mag klagen! Maar als er 5 negatieve posts tegenover 1 positieve staan, doe je het dan wel goed?

Nee, want ik denk dat positief blijven het belangrijkste is :D
Als er maar wel wat ruimte over blijft voor 'help, ik heb het lastig'. Als we elkaar kunnen steunen op goede dagen kunnen we dat ook op de lastige toch? :o

Ik ga morgen je pannekoekjes proberen Emma! Heb nog wat gevriesdroogde cranberrybesjes oid liggen, ben heel benieuwd.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:44

Wij hebben komkommer in de koelkast liggen en van die kleine zoete paprikatjes en snoeptomaatjes van de AH op het aanrecht staan...

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:56

Nanno, mooie broek hoor.

Ik snap helemaal wat jullie bedoelen. Negativiteit en dingen vind ik nooit zo motiverend. En zoals die plaatjes die voorbij komen, dat is veel beter om te zien.
Ook mensen die zeggen net gesport, word ik altijd helemaal blij van.

Dat van jongere meiden kan ik begrijpen. Ik ga heel verantwoordelijk met m'n lichaam om, en ik weet dat ik absoluut niet té dik ben maar dat er wel een aantal kilotjes vanaf kunnen.
Zeker na me blessure van 2 jaar wil ik er vol tegen aan gaan en mn conditie weer goed krijgen en meer spieren krijgen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:56

Ik vind persoonlijk dat iedereen wel eens mag klagen over zijn/haar lichaam maar dat je er niet in moet blijven hangen als je er niets aan doet/ wil doen. Als je niets aanpakt en klaagt is het wel eigen schuld :o

En soms heb je even van mensen de bevestiging nodig dat je goed eruit ziet. Ik heb ook een periode gezien dat ik dat totaal niet in kon zien, als niet veel mensen dat hadden gezegd was ik compleet doorgeslagen ben ik bang.

Met pasta houd ik geen rekening, eet ook niet speciaal volkoren... en eerlijk gezegd hebben wij er zelden groente doorheen zitten (ivm. broertje en zusje). Ik probeer hierdoor met de snacks na het eten iets meer op te letten. Die honger komt toch! :Y) Dan maar dan iets vullends pakken.
Ik heb meer problemen gerechten die snel verteerbaar zijn (rijst, kip, bonen etc.) die wekken pas echt mijn honger op na een uur... :o

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:59

Oh wat een interessant topic, ik ga volgen. Als mensen nog inspiratieplaatjes zoeken kun je op pinterest.com heel erg makkelijk plaatjes vinden! Zoek bijvoorbeeld op fitspiration/fitsporation/fitspo.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:06

Afbeelding

Als jullie deze afbeelding zien, mag ik vragen wat jullie doel dan ongeveer is?
Puur nieuwschierig, meeste foto's niet uit een handige hoek genomen. Ik merk aan mezelf dat ik op die foto iets anders aangeef alszijnde mooi dan dat ik doe bij mijn eigen lichaam.. Ik gok dat ikzelf iets boven de 25% zit en op de afbeeldingen vind ik 25% tot 30% mooi! terwijl ik dus toch strakker wil zijn voor mijn gevoel.. Vooral zij-aanzicht in de spiegel geeft dat gevoel + lekker los zitten..

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:07

Elkaar motiveren is alleen maar leuk! Heb door dit topic/jullie helemaal weer de motivatie gekregen om lekker gezond te gaan eten en te sporten!

Heb mij net ingeschren voor de ladiesrun in Groningen (5km) dus dat is mijn nieuwe doel! :) toevallig nog iemand die daar aan meedoet of mee wilt doen?

Mooie broek zag ik voorbij komen! Bij de Lidl en Aldi hebben ze ook wel vaak hardloop spullen, zijn ook aanraders!
Laatst bijgewerkt door snorremans op 05-03-15 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:09

zijn denk ik de vetpercentages? Volgens mijn weegschaal zit ik op 15% (vertrouw dat ding niet helemaal :+) Volgens die plaatjes heb ik meer 22% . Mijn doel is om bij de 15% te komen (die van de plaatjes dus :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:13

Ik zit nu denk ik rond de 35%, nog wel ietsjes voller maar nog niet zo 'hangerig' als bij 40%. Wil naar de 25% of 20-22% :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:14

_Yasmine_ schreef:
[ Afbeelding ]

Als jullie deze afbeelding zien, mag ik vragen wat jullie doel dan ongeveer is?
Puur nieuwschierig, meeste foto's niet uit een handige hoek genomen. Ik merk aan mezelf dat ik op die foto iets anders aangeef alszijnde mooi dan dat ik doe bij mijn eigen lichaam.. Ik gok dat ikzelf iets boven de 25% zit en op de afbeeldingen vind ik 25% tot 30% mooi! terwijl ik dus toch strakker wil zijn voor mijn gevoel.. Vooral zij-aanzicht in de spiegel geeft dat gevoel + lekker los zitten..

http://www.vetpercentage.com/wat-is-een ... ercentage/ :)
Ik zit (aan de hand van de plaatjes) zelf denk ik op 25-30%. Morgen heb ik les in het meten van het lichaam (% en centimeters), dus misschien weet ik morgen m'n vetpercentage wel echt (ieeeks).

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:15

Ik zit nu tussen de 25 en 30 %. Wil graag naar de 20!

We can do this!

Net spelt macaroni gegeten! Blijkt er gezond te zijn en zorgt niet voor het verschil in je suikerspiegel!

Ook even een been en bil workout gedaan en ga nu weer 16 km fietsen ( naar en van stal) en paardrijden!
Laatst bijgewerkt door Doutz16 op 05-03-15 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:15

Ik zit nu denk ik tussen 25% en 30% en zou graag naar de 20-22% gaan.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:16

snorremans schreef:
Elkaar motiveren is alleen maar leuk! Heb door dit topic/jullie helemaal weer de motivatie gekregen om lekker gezond te gaan eten en te sporten!

Heb mij net ingeschren voor de ladiesrun in Groningen (5km) dus dat is mijn nieuwe doel! :) toevallig nog iemand die daar aan meedoet of mee wilt doen?

Mooie broek zag ik voorbij komen! Bij de Lidl en Aldi hebben ze ook wel vaak hardloop spullen, zijn ook aanraders!

Veel succes alvast! :D
Ik heb me ook ingeschreven voor de Antwerp 10 Miles (maar dan de shortrun van 5 km) *\o/*

En ik heb nog een workout gedaan, een niet al te intensieve cardio
Voor de geïnteresseerden een linkje
https://www.youtube.com/watch?v=sqSRC61CERk

Mijn doel is ook 20-22%, hopelijk hou ik het vol en kan ik dit halen :+
Laatst bijgewerkt door Oliiviia op 05-03-15 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:17

Dankjewel, jij ook alvast succes! :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:20

die 20-22% is populair :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:29

Nanno_123 schreef:
ik zag ook een meisje van 15 reageren die 1,75 was en 59 kilo wilde wegen..
Meiden blijf wel realistisch.. en zeker als je nog in de puberteit zit moet je niet te gekke dingen van jezelf gaan vragen hoor!
Misschien verstandig om even je BMI te bekijken/berekenen, dan zie je dat afvallen niet zo'n goed idee is!

Daar wil ik eventjes op inhaken, ondanks dat het een paar pagina's terug was. BMI zegt echt niet alles, eigenlijk heel erg weinig omdat het totaal geen rekening houd met je bouw. Ik ben 1,63 en weeg 45 kg (en dat is nog ruim gegokt, de laatste keer dat ik me woog was het 43 kg) volgens BMI zwaar ondergewicht, ontzettend gevaarlijk, bladiebla. Terwijl ik gewoon gezond ben, mijn moeder + diens moeder hebben exact hetzelfde. Ja, ik ben een sprietje, en misschien 'mager' in veel ogen, maar ik ben prima op gewicht. Ik ben niet te dun, ook niet te dik, maar gewoon goed. Ik eet goed, regelmatig een bak chips te veel. :') En dan te bedenken dat het streef gewicht voor mijn lengte 55 kg is! 10 kg meer! Als ik dat erbij moet plakken, zie ik er voor mijn bouw gewoon te dik uit. :+
Zelfde als een vriendin van mij, ietsjes kleiner, die weegt 50. En dan te bedenken dat ik haar niet dun zou noemen, maar eerder best vol. En toch zegt BMI dat ze ondergewicht heeft, terwijl er bij haar buik en benen heus wat vetjes af kunnen, wat ze zelf ook vind.

Voor de rest ben ik het totaal met je eens hoor, niet te veel van jezelf vragen, vooral niet als je nog in de groei bent. Ondergewicht is niet goed. Maar BMI vind ik daar gewoon echt geen goede maatstaf voor, want dat wil niet altijd zo veel zeggen. :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:34

Kan iemand mij vertellen hoe je nu correcte buikspieroefeningen doet? Ik heb het gevoel dat ik toch iets fout doe

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:37

Mag ik zeggen dat die 10-12% best wel eng is? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:38

Ik zou er ook echt nooit zo uit willen zien, maar als vrouwen dat mooi vinden moeten ze dat vooral doen toch? :D