Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:35

Maar die theorie gaat bij mij dan weer niet op :))
Hier zit er ook geen laagje vet op en moet toch echt een 60 hebben terwijl ik 71cm meet!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:41

Het is ook niet zo zwart wit denk ik. Hangt ook weer af van het model/merk. En hoe strak je natuurlijk meet, het blijft een beetje subjectief. Wat voor de 1 aansnoeren is, is voor de ander juist prettig strak.
Ik hou dus gewoon de maat aan die ik ook heb als ik slank ben, nu 1 omvangmaatje groter omdat het wel erg veel verschilt. Op mn slankste was ik 82 cm en droeg een 75.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 18:28

Cinderella schreef:
Dit topic gaat voor mij niet op ben ik bang.
Dat wordt dan een mini omvang met een gigantische cupmaat. Ik vermoed dat dat hier niet makkelijk te vinden is _O-

Wat wordt het bij jou dan? Neem aan dat je dan nu 60 omvang draagt? Anders is alles een verbetering :P

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:08

xSannee schreef:
Maar die theorie gaat bij mij dan weer niet op :))
Hier zit er ook geen laagje vet op en moet toch echt een 60 hebben terwijl ik 71cm meet!

Hier ook! :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:50

Ik denk ook dat je niet zomaar kunt zeggen dat je standaard 10 cm er af moet trekken. Ik draag 75, dat is een paar cm naar beneden afgerond. Volgens mij ben ik op 78 cm of zo gemeten. Volgens die calculator zou ik 70 moeten dragen, maar ik vind dat dus echt te strak. Toen ik die paste een tijdje geleden, kon ik voor mijn gevoel amper ademhalen en leek ik opeens vetrolletjes te hebben die daar normaal niet zitten. Zag er echt niet mooi uit. :n

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:51

Vandaag naar de lingeriedump geweest om te kijken wat ze daar te bieden hadden. Nu ben ik daar niet de 60D maar wel de 65E tegen gekomen en gepast. En het zit als gegoten! :oo ik heb er 2 gekocht en mijn 70 a en btjes mogen weg! :wave:

En daar komt ook nog eens bij kijken dat je 1 bh voor een 10tje hebt. 8-)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 19:57

Kijk dat is nog eens leuk Loretteeee!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 20:14

MonaLieske schreef:
Ik denk ook dat je niet zomaar kunt zeggen dat je standaard 10 cm er af moet trekken. Ik draag 75, dat is een paar cm naar beneden afgerond. Volgens mij ben ik op 78 cm of zo gemeten. Volgens die calculator zou ik 70 moeten dragen, maar ik vind dat dus echt te strak. Toen ik die paste een tijdje geleden, kon ik voor mijn gevoel amper ademhalen en leek ik opeens vetrolletjes te hebben die daar normaal niet zitten. Zag er echt niet mooi uit. :n

Heb je die 70 wel met een grote cup gepast? Anders kan je er niet veel over zeggen.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:25

Geryon schreef:
MonaLieske schreef:

Heb je die 70 wel met een grote cup gepast? Anders kan je er niet veel over zeggen.

Ja, natuurlijk... :') Ik heb 70 in combinatie met drie verschillende cupmaten geprobeerd volgens mij, maar het zat gewoon echt te strak. Maar goed, ik ben zeker niet ontevreden over de 75A beha's die ik nu draag, ik was alleen wel zo nieuwsgierig om eens een andere maat te proberen. :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:30

Bij sommige winkels zit er in hetzelfde model zelfs nog verschil in maat door de verschillende stofjes, Hunkemöller bijvoorbeeld :) heeft balconette in verschillende stofjes en moet van het ene stofje wat groter hebben dan van de andere..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:38

Sheran schreef:
Cinderella schreef:
Dit topic gaat voor mij niet op ben ik bang.
Dat wordt dan een mini omvang met een gigantische cupmaat. Ik vermoed dat dat hier niet makkelijk te vinden is _O-

Wat wordt het bij jou dan? Neem aan dat je dan nu 60 omvang draagt? Anders is alles een verbetering :P

nee.. 75.. maar ik heb nu al een grote cupmaat, dus als ik dat ga omrekenen, gok ik niet dat er betaalbare/ überhaupt bh's te vinden zijn in die maat :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 00:38

@cinderella, je kunt het altijd proberen, gewoon meten en invullen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 01:02

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:36

Momenteel passen al mijn BH's niet meer dus ik dacht ik ga maar eens nieuwe BH's kopen met deze methode in mijn achterhoofd.

Loop de Hunkemöller in en vertel aan een dame dat al mijn huidige BH's niet meer passen(75D) en dat ik niet zeker weet welke ik nu moet hebben. Zij verwijst me naar een andere dame die me wel even kan opmeten.
Zegt de andere dame doe maar even je jas los. Meet ze over mijn kleding de omtrek onder mijn borsten. Zegt ze ja je hebt 70 nodig. Oke dat dacht ik al. Werpt ze een blik op mijn borsten en zegt ja dat is een D. 8)7 Ik vertel dus dat mijn huidige 75D echt niet passen en dubbelboob koe effect geven. Neenee ik ben zeker weten een D. Na 4 Bh's in die maat kwam ze tot de conclusie dat ik inderdaad E moet hebben, ze gaf me er daar een paar van en 3 van de 4 waren ook te klein. 1 model(balconette achtig) paste wel dus die heb ik uit ellende maar gekocht.

Het is echt frusterend, ik heb helemaal geen grote borsten maar ik snap nu nog steeds niet welke maat ik moet hebben. Ik vind balconette eigenlijk helemaal niet zo mooi, valt vaak ook minder mooi onder kleding. Wat een slechte service was dat eigenlijk, met haar manier van 'meten'.

Ben nog steeds niks wijzer, tieten zijn maar lastig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 13:46

Kan je niet gewoon nog groter dan e proberen? Eventueel met kleinere omvang als daar nog ruimte voor is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:00

Mijn gewoon die hunkemoller, als ze over je kleding gaan meten moet je al weten dat het niet goed zit. Zoek gewoon een goede zaak op.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:36

Inderdaad een goede zaak is ook mijn advies. Ben je wel iets meer kwijt, maar het je in ieder geval een passende beha.

Via de link zou ik op 75I komen. Heb uiteindelijk 80E of 75F. Maar 80E vond ik zelf beter zitten :o
En ik ben ook niet rijkelijk bedeeld, maar heb mijn borsten wat verder uit elkaar staan ;)

Edit. De verkoopster dacht op het eerste moment toen ze mij zag dat ik een kleine D cup had. Dus je moet je echt op laten meten hoor!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:46

Je kan beter zelf opmeten... Ik ben ook bij de Hunkemöller geweest, zij hebben ooit mijn oude maat op gemeten. Ik heb gewoon een paar nieuwe maten uit het schap getrokken, geen hulp van de medewerkers, behalve uitleg over de soorten BH modellen. Ik ben uiterst tevreden vertrokken met 2 standaard t-shirt BH's daar, nadat de medewerkster ook met open mond stond te luisteren naar mijn verhaal wat ik droeg, en wat ik als nieuwe maat aanhad (en ook zij vond hem perfect passen).

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:26

Ja het viel mij ook op dat ze slecht meten bij Hunkemoller! Mij kijken ze vaak al nieteens aan en als ik dan ook nog eens vraag of ze omvang 65 hebben reageren ze vaak nogal raar :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 20:06

Ik wil niet weten hoe ze mij aan zouden kijken als ik daar om een 70d of 75c vraag :') ''Uhm, ik denk dat je eerder een a cup nodig hebt'' :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:46

Nou... :+ ik was dus eerst zelf bh's aan het passen en wilde bh maat 70d die niet tussen die modellen hing. Dus medewerker vraagt: welke maat zoek je (naar beneden kijkend) Dus ik 70d.... Ik zag vraagtekens ontstaan maar ze ging toch opzoek naar de maat. Ze vond hem op een verkeerde plek en zegt 'je hebt geluk, hier hangt hij. Pas hem maar en dan kijken we weer verder'. Het voelde echt heel apart maar kon daarna vol trots laten zien dat het wel super pastte :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 06:48

Hihihihi. Wat droeg je voorheen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:14

75B, dat is de maat die zij hadden opgemeten (en waar ik ook nog steeds bij uitkom als ik mijn maten bij hun site invoer)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:02

Ieh. Dan had je waarschijnlijk uitpuilende tieten boven je bh :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:19

Geryon schreef:
Ik wil niet weten hoe ze mij aan zouden kijken als ik daar om een 70d of 75c vraag :') ''Uhm, ik denk dat je eerder een a cup nodig hebt'' :+

Ja en dat is echt erg vind ik!

Volgens de hunkemoller site heb ik 65AA die past qua cup dus niet _O-