Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Junia schreef:Een argument dat vaak tegen mensen met overgewicht wordt gebruikt, is "Ja maar IK kan dit koekje wel laten staan, dan kun jij dat toch ook?" Dat is nonsens, niet iedereen is hetzelfde. Als ik tegen mijn beste vriendin van 1.60 meter zeg dat zij ook bij de bovenste plank moet kunnen, omdat ik dat nu eenmaal kan, is dat ook je reinste onzin. Aleen is lengte toevallig iets zichtbaars/meetbaars.
). Loopt een vrouw achter mij langs waar ik zelf 2 a 3 keer inpas... 'Ik heb toch wel zo'n hekel aan types zoals jij!' Dat ik wel suikers eet, maar wel in de gaten hou hoeveel suiker ik binnenkrijg, houd niet in dat zulke zaken door iemand die er - schijnbaar - niet op let naar mijn hoofd geslingerd moeten worden
)
(even met een grote knipoog, iedereen schreeuwt al heel snel dat iets niet gezond of juist erg gezond is. Eten moet je afstemmen op jouw behoeftes, maar het groepje 'ongezond' doe je met mate.)

Kaitlyn schreef:Vind het jammer dat dikke mensen dus wel kritiek op dunne mensen mogen geven maar dat het andersom ineens kwetsend is.
Doubtless schreef:Maar je mag het toch zeker wel eens of oneens zijn met de keuzes die iemand maakt? Dat je dat niet op enige of elke manier mag uiten snap ik, maar wie gaat jou of mij verbieden ergens iets van te vinden? En waarom is het zo'n issue dat mensen een mening vormen nav de manier waarop je handelt? Waarom is dat zo belangrijk voor je?
quera schreef:Doubtless schreef:Maar je mag het toch zeker wel eens of oneens zijn met de keuzes die iemand maakt? Dat je dat niet op enige of elke manier mag uiten snap ik, maar wie gaat jou of mij verbieden ergens iets van te vinden? En waarom is het zo'n issue dat mensen een mening vormen nav de manier waarop je handelt? Waarom is dat zo belangrijk voor je?
Waarom zou ik tegen jou moeten zeggen.. Neem dat taartje nou je kan het hebben? Wat schiet ik ermee op behalve dat jij denkt waar bemoei je je mee?
En wat schiet jij ermee op als ik een taartje wil nemen en jij zegt zou je dat wel doen? Ook niks.
Doubtless schreef:Maar je mag het toch zeker wel eens of oneens zijn met de keuzes die iemand maakt?
Kaitlyn schreef:Verder vind ik het ook jammer dat sommige mensen met overgewicht heel naar en vervelend kunnen doen over slanke mensen. Als ik dan eens een taartje afsla oid op een verjaardag dan kun je ze soms horen smoezen dat er wel iets mis met je moet zijn en er heus wat meer spek mag op de botten. Of dat je een gratenpakhuis of skelet bent. Reageer dan vaak maar niet, want als ik dat wel doe dan word ik dus wel kwetsend.
Vind het jammer dat dikke mensen dus wel kritiek op dunne mensen mogen geven maar dat het andersom ineens kwetsend is.
Doubtless schreef:Lees mijn post nog eens...
"Dat je dat niet op enige of elke manier mag uiten snap ik, maar wie gaat jou of mij verbieden ergens iets van te vinden? "
MarlindeRooz schreef:quera schreef:
Waarom zou ik tegen jou moeten zeggen.. Neem dat taartje nou je kan het hebben? Wat schiet ik ermee op behalve dat jij denkt waar bemoei je je mee?
En wat schiet jij ermee op als ik een taartje wil nemen en jij zegt zou je dat wel doen? Ook niks.
Als je echt een goede band hebt met iemand kan je iemand wel zeggen van misschien moet je het niet doen. Ze kunnen boos worden ja, maar ze snappen vanzelf dat je het goed bedoeld.
En ik maak de gevolgen van overgewicht van dichtbij mee hoor, dat doet heel veel pijn om er naar te kijken. En niet omdat het vies is etc, maar omdat je ziet hoe het diegenen beperkt.
Doubtless schreef:En ik word er echt heel erg moe van dat iedereen hier roept dat je niet mag veroordelen en je mening voor je moet houden.
Dan was mijn zus misschien geen 30 kg te zwaar geweest en had ik misschien niet dagelijks bang hoeven te zijn dat mijn vader in het ziekenhuis beland. Jij spreekt over 'nog meer negatieve emoties', maar daar was helemaal geen sprake van. De enige die er met emoties voor heeft moeten betalen is mijn zus: die niet aangekomen is omdat ze werd gepest, maar werd gepest omdat ze aangekomen is.chanel1985 schreef:ok, doubtless, stel, je krijgt vrijgeleide om te oordelen en het ook uit te spreken.
Mag dit dan in het omgekeerde geval ook? Als ik een dun iemand zie, mag ik daar ook mijn oordeel en mening over geven?
Want nog in een reactie van iemand juist voor u, zou dat niet mogen, dus tegen een dun persoon mag je niets zeggen, maar een dikker persoon dan wel?
Het zou allemaal veel simpeler zijn als men mekander in zijn waarde laat, dik, dun, kort, lang,.....Zijn er al niet genoeg vooroordelen en oordelen??