zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Edith

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:37

Vandaag ook een hele erge zeurende rug. Kan ook aan het natte weer liggen. Niet fijn!! Ik heb nu geen paard meer. Ik heb uiteindelijk na mijn val toch maar besloten om er een nieuw baasje voor te vinden. Ik wist niet hoelang het allemaal ging duren en ik stap er nooit meer met een prettig gevoel op. Hij heeft gelukkig een heel goed nieuw huisje gekregen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:08

Ik ga straks even bij lezen. Ik heb vandaag een mega slechte dag. Heb al drie keer extra morfine ingenomen. Ik heb teveel gedaan de laatste dagen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:21

su6 Edith en Tazzey :(:)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:30

Balen dames, gas terug en rustig aan maar..

Ik heb gister 45 minuten gereden. Paard voelde zo goed aan en het ging nu ook alweer iets meer op echt weer rijden lijken. Mijn arm kan het ook steeds beter hebben en mijn rug moet gewoon maar weer wennen (en gewoon niet zeuren).
Vanmiddag naar therapie en helaas dus paardloze dag verder.. Man gaat morgen springen, dus ik moet nog weer een paar dagen wachten nu. :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:32

ik lijk nu net een klein kind ene keer ben ik helemaal hyper dat ik zaterdag weer een keer alleen kan en lekker met ze kan doen wat ik wil ( niet rijden want dat kan ik sowieso niet )

en de andere keer ben ik bang dat er veel mis gaat maar daar heb ik denk ik wel hele lieve stalgenoten voor die me vast wel willen helpen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:41

:(:) beterschap allemaal.

Ik heb vandaag weer minder pijn dan gisteren.
En vanmorgen is mijn kapper hier aan huis geweest. Blij met de nieuwe haartjes :D
Nu flink weer rusten in bed.
Over 3,5 weken moet ik al terug op controle en onder scanner, dus hopelijk tegen dan genezen!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:43

Sterkte allemaal !

Ik heb juist een hele goede dag, ik schaam me er bijna voor als ik jullie verhalen lees :o
Ben vanmorgen bij de fysio geweest en dat ging echt heel goed, ik merk dat ik nu stukje bij beetje toch beter om weet te gaan met beperking in plaats van mezelf er dwars tegenin te zetten en er boos om te worden.
Vanavond weer sinds lange tijd dressuurles, ik heb er echt super veel zin in!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:43

Coberlina schreef:
:(:) beterschap allemaal.

Ik heb vandaag weer minder pijn dan gisteren.
En vanmorgen is mijn kapper hier aan huis geweest. Blij met de nieuwe haartjes :D
Nu flink weer rusten in bed.
Over 3,5 weken moet ik al terug op controle en onder scanner, dus hopelijk tegen dan genezen!

Leuk! Is het heel drastisch veranderd of gewoon een stukje eraf ? :P

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:24

Ongeveer 15 cm korter :) weer tot net onder mijn schouders :) kapper slaagt er ook steeds in om het zo mooi te brushen, maar ik kan dat niet.

Fijn dat het steeds beter met je gaat!

Ik heb vandaag ook een betere dag, minder pijn. Maar kan nog steeds niet staan op rechterbeen. Geen idee hoe lang dat gaat duren :(

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:30

Hier ook een gebroken bokker. Dwz, 3.5 week geleden ben ik op het schoolplein uitgegleden en heb daarbij mijn kuitbeen, scheenbeen en enkel gebroken. Ben met spoed geopereerd en met plaatjes, pennen en schroeven weer aan elkaar gezet. Nu lig ik dus alweer 3/5 week op bed in de kamer. Moet iig nog 2.5 week liggen...dan worden er foto's gemaakt en gaan ze kijken of ik kan beginnen met fysio om te revalideren....ik hoop maar dat het allemaal goed aangroeit.

Kortom...oervervelend allemaal. Vooral 's nachts....ik slaap gewoon niet. Kan niet op mijn rug slapen en het lukt me nog niet om op mijn zij te liggen. Dus ik bok een beetje, lezen, doe zweedse puzzels, kleur en kijk wat tv.....bleh

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:34

Veel beterschap! Klinkt als een zeer pijnlijke zaak. Zoveel gebroken botten! :oo

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:35

Welkom Dem... Ik krijg mijn pijn weer terug als ik het lees... heb 2010 ook kuit en scheenbeen gebroken gecompliceerd. Was bij mij een open breuk. Maar jij hebt ook nog je enkel erbij gebroken.......
Heel veel succes met je herstel.

Verder voor alleen een dikke virtuele knuffel die een mindere dag hebben.

En fijn Montecarlo dat het bij jou vandaag beter gaat.

Ik zit momenteel in de nacht dus werk en slaap. Afgeopen nacht flink bezig geweest.
Arm gaat op zich wel redelijk momenteel. Klaag dus even niet.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:59

Oeh Dems, dat is dan ook een nare val geweest! En het niet lekker liggen ken ik nog al te goed van toen mijn arm in het gips zat. Uiteindelijk sliep ik toch op mijn rug, en dat was maar goed ook, zonder gips kon ik nog weken niet in mijn favoriete slaaphouding liggen. Stom!

Inmiddels ben ik helemaal afgedraaid, veel pijn en moe. Blegh, liefst zou ik nu al gaan slapen, maar omdat ik vanmorgen ook al om kwart voor 5 wakker was, durf ik dat niet aan. Straks ben ik dan morgen nog vroeger wakker.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 05:36

dreamybol:wat herkenbaar....ik wil ook overdag niet slapen omdat ik snachts al zo slecht slaap.
Tyke: Een open breuk...brrrr.... dat was bij mij niet het geval hoor!
Ik heb ook geen gips dus moet mijn enkel zoveel mogelijk bewegen voor zover dat gaat. Mag been niet belasten maar stom genoegal 2x mijn evenwicht verloren en erop gestaan....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:09

Het slapen met gips is een ramp inderdaad. Ik heb best vaak een arm of been gebroken (combinatie van zwakke botten en onvoorzichtigheid) en je went er snel aan maar dat slapen... Alleen in een bed gaat nog wel maar je wilt niet weten hoe vaak ik manlief een blauw oog met een gips heb geslagen of van die prachtige blauwe vlekken op z'n schenen door een gips been. :o
Het gipskorset sliep nog wel het meest rottig van allemaal. Je kunt je niet omdraaien en als je dat wel doet dan vermoord je jezelf bijna.

Dreamy, ik slaap ook heel erg slecht en dan heb ik de dag erna de neiging om heel vroeg te gaan slapen of overdag een dutje te doen maar ik probeer daar niet aan over te geven.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:27

het is de slechtste tijd die ik ooit heb gehad geloof ik alles komt in een keer
net via via gehoord dat mijn aller eerste verzorgpaardje word ingeslapen op een leeftijd van 38 jaar
ze heeft een mooie leeftijd behaald maar dit had al zoveel eerder gemoeten

hoop dat dit de laatste harde klap in mijn gezicht is voor de komende tijd

sorry dat ik even niet reageer op anderen maar dit valt mij erg zwaar heb voor haar gevochten zowat ruzie gemaakt met de eigenaren alles heb twee jaar lang keihard voor haar door het vuur gegaan

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:32

Dat is verdrietig meis! Ik kan me voorstellen dat je daar behoorlijk van slag door bent!

Ik voel me vandaag mentaal ook niet zo best. Gisteren is de vriend begraven en ik kon er niet bij zijn. Ik lag met 6 morfine pillen laveloos op bed. |(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:34

jij ook veel sterkte tazzey

morgen en zaterdag ga ik troost zoeken bij de paarden als goed is dus komt wel goed
maar tis echt een enorme klap

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:04

Heel veel sterkte allebei :(:)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:34

Sterkte voor Maatje en Tazzey en de anderen die dat nodig hebben, maar de puf misschien niet hebben om te schrijven. Y;(

Ik heb net een heel eind zelf gerold, had ook thuis kunnen komen, maar het begon te regenen, ik kreeg ruzie met de hoepelhoes van mijn linkerwiel en man wilde snel naar huis omdat we zeiknat werden, dus heeft ie me het laatste stukje geduwd. Doel voor de maand maart, zelf bij de kapper zien te komen.
Dubbel doel eigenlijk, namelijk het rollen en ik houd dus helemaal niet van mensen die aan me moeten komen en een kapper moet dat natuurlijk ook. Maar mijn haar moet echt even onder handen genomen worden, voor het alleen nog maar bestaat uit stro. :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:29

Maartje en Tazzey :(:)

Goed bezig dreamybol! Jezelf even n beetje verwennen en toch een soortvan training hebben!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:42

Sterkte hoor Maartje en Tazzey. Geen leuke berichten

@dem: ik had wel gips. Eerst tot mijn lies 2 weken (waaronder eerste week volledige bedrust en moest vanwege mijn open been breuk een week Antibiotica via infuus krijgen dus weekje ziekenhuis) Toen wilde een chirurg mij ook 4 weken zonder gips houden maar gelukkig besliste de andere chirurg dat het wel moest. Het was toen ook winter en glad. En ben ook een keer flink weggegleden en er vol opgekomen. Vond zelf dat risico te groot. Was blij dat ik gips had in ieder geval.
Maar nu je met je enkel zit snap ik wel dat jij geen gips hebt omdat het gewricht moeizaam is met bewegen.
Verder heb ik ene half jaar niet zwaar belast werk mogen doen. Het heeft een flinke tijd gekost maar is uiteindelijk gewoon goed gekomen. Materiaal is uiteindelijk na 10/ 11 maanden weer verwijderd omdat ik er enorme hinder van had.

@dreamybol: goed bezig geweest.

Zo heb slecht geslapen. Mijn armen lag ik flink mee in de knoop. Nu gaat het wel weer maar bah. Hopen dat ik morgen beter slaap.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:25

Tyke, heb je beter geslapen? Slaap is zo belangrijk.

Hoe gaat het met de rest?
Vandaag gaat het weer langzaam beter gelukkig. Nu lekker op bed film kijken. Ik verwen mezelf eens met een blikje cola. Die Spa Rood komt me de neus uit.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:28

Met mij gaat het redelijk goed. De pijn is steeds minder :)
Lig nu wel al vier dagen bijna hele dag plat. Enkel voor wc of eten kom ik eruit. En voel het verschil wel. Voel dat het beter geneest nu. Dus nog even doorbijten en dan kan ik begin april wel terug gaan werken :)

Enkel slapen is hier ook een probleem. Twee uur en dan ben ik weer wakker, omdat alles pijn doet. Kan enkel op mijn rug liggen, dus alle spieren worden steeds stijf.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:34

ooh alleen rugligging is voor mij ook niets. Toen mijn been tot lies in het gips zat kon ik ook niet anders....

Heb vandaag wat beter geslapen. In ieder geval 15.40 gehaald.. normaal slaap ik zo doorr tot 18.00.
nog een nacht werken en dan weekend weer vrij