Ik zit er ook over te denken plasma te gaan geven, zal Sanquin eens even bellen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
https://www.matchis.nl/word-stamceldonor/hoe-werkt-het/ schreef:Twee manieren van doneren
Als de donatie daadwerkelijk plaats vindt, zijn er zijn twee manieren om stamcellen af te nemen:
1. Voor een beenmergdonatie ga je onder algehele narcose, daar voel je dus niets van. Na afloop heb je een beurs/spierpijnachtig gevoel in je onderrug. Bovendien ben je moe, dat komt omdat we stamcellen van je afnemen. Het beurse gevoel en de vermoeidheid zijn met een paar dagen verdwenen. Binnen een paar weken ben je weer volledig hersteld.
2. Voor een Perifere Bloed Stam Cel donatie (PBSC) donatie gebruik je gedurende vijf dagen voorafgaand aan de donatie een medicijn dat wat botpijn, spierpijn en een griepachtig gevoel kan geven. Ook daar heb je na enkele dagen geen last meer van.
In 70% van de gevallen gebeurt de stamceldonatie op de PBSC-manier. Voor beide methodes word je één dag opgenomen in het ziekenhuis. Afname gebeurt in het LUMC in Leiden of het Radboudumc in Nijmegen.
Rebecca schreef:Ik heb weer oproep! , even kijken of ik kan gaan . Deze maand was het ziek en verkouden etc
Als ik ga moet ik lekker vroeg , moet smiddags weer werken bij de koeien
Anders is het weer minimaal 2 maanden wachten op een oproep
AfricanLady schreef:[naam] schreef:Ik heb weer oproep! , even kijken of ik kan gaan . Deze maand was het ziek en verkouden etc
Als ik ga moet ik lekker vroeg , moet smiddags weer werken bij de koeien
Anders is het weer minimaal 2 maanden wachten op een oproep
Als je niet kan, kan je ook naar een vaste afnamelocatie waneer je wel kan in leeuwarden kan je ma tm vrijdag de hele dag terecht