Body & Fitshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Body & Fitshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:51

Ik train verder niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:00

Als ik spierpijn heb en het houdt echt lang aan dan wil ik nog wel eens tussendoor een hele lichte workout doen. Eigenlijk bijna alleen maar cardio en wat gedeeltes van mijn lichaam trainen die niet zo veel last hebben van de spierpijn. Meestal gaat het dan sneller over dan wanneer ik het zijn beloop laat gaan.

Ik moet wel zeggen dat ik niet sport als ik echt hele erge spierpijn heb in bijvoorbeeld mijn benen. Elke stap voelt dan al als een ontzettende workout en ik weet dat als ik daarna nog een keer mijn benen ga trainen zonder te wachten tot de spierpijn over is, ik ontzettend veel pijn heb en mijn blessurekans echt aanzienlijk ophoog.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:05

Ik had even aangenomen dat je spierpijn sportgerelateerd was.

Je zou oefeningen kunnen doen die je algeheel wat sterker maken of de avond of ochtend erna een 'herstel' training kunnen doen. Voor een niet sporter zou ik zeggen maak een flinke wandeling en laat de armen flink meezwaaien als het je armen betreft. Een soort nordic walking beweging.

Betreft het je armen of benen?

Collie, je bent al goed bezig door voor en na de workout een shake te nemen. De daaropvolgende ochtend zou je ook nog een shake kunnen nemen, dan zit je nog steeds in spierherstel/opbouw. Creatine kun je zeker gebruiken hoor (ik gebruik het ook). Je leest op internet vaak over een laadfase,maar dit heb ik niet in wetenschappelijke artikelen onderbouwd teruggevonden. Direct na afloop is voldoende. In de wet. Artkelen vond ik een advies van 0.1gram per kg lichaamsgewicht, dus een dikke 5 gram voor jou. Op de pot staat 3gram maar ik neem dus ook naar gewicht. Je spieren nemen sneller toe in sterkte/kracht. Overigens voelt het heel tof, je spieren voelen fijn hard (ze nemen vocht op). Sommige mensen zeggen dat ze plofferig eruit gaan zien, izelf heb hier geen last van.

Overigens kunnen vrouwen minder efficient creatine gebruiken dan mannen (iets met testosteron) maar ook vrouwen zijn er gebaat bij.

Creatine helpt niet in vetvermindering. Het proces van droger worden en spieropbouw zijn iet hetzelfde. Vaak kiezen mannen om of te vergroten en in een andere periode droger te worden (zomer). Het kan wel naast elkaar maar is een trager proces.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 30-09-15 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:15

Momenteel is het arm spierpijn door het fixeren van het hoofd van verschillende paarden.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:23

Die smaakjes in de pindapasta proef je bijna niet. Die met caramel en die met witte chocolade en rozijnen. Zonde dus..

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:24

Mijn ervaring ook. Meer calorieën met de karamel pinda pasta en mindere smaak..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:26

Collie2008 schreef:
Leuk een supplementen topic!

Ik ben nu sinds 3 maanden bezig met kettle bell training en ik begin echt versterking van de spieren te merken, meer kracht, meer contouren. Het is 35/40 minuten echt keihard doodgaan (en weer opstaan)

Nu neem ik voor en na het sporten een shake (whey).

Ik doe maandagavond en vrijdag heeeeel vroeg morgens sporten. Daarnaast ga ik na het weekend de dinsdag ochtend en donderdagochtend voor het werken ook 45min zwemmen.

Ik ben verder niet te zwaar (56kg bij 1.66) maar er mag van mij wel wat 'vet' vanaf.

Nu ben ik op zich benieuwd om ook creatine te gebruiken, maar ja, ik ben geen vet fitness monster, dus kan dat/klopt dat bij mijn sport intensiteit en doel? (strakker lijfm, sterkere spieren, meer gespierde contouren en minder vetmassa, het hoeft echt geen droog trainen te worden hoor, maar vind een beetje spier gewelfde benen en armen en rug enzo zooooooo mooi)

Let erop dat je bij creatine gebruik vocht vast kunt gaan houden, waardoor het lijkt alsof je aankomt. Echter is vocht vasthouden en aankomen wel iets anders, maar er zijn vrouwen die hier wel even van 'schrikken' en denken dat ze aankomen :)

Hebben jullie allemaal instagram, btw? vind het leuk om mensen te volgen die bezig zijn met voeding en sport :) Mijn account; alisssc

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:28

Ik heb hier niets van vastgehouden en ik las meer vrouwen niet. Ofnuja, de spieren waren harder. Gewoon even proberen :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:30

Hier ook geen vocht icm creatine. Is vaker het geval bij monohydraat, daar kun je op letten :j

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:44

Gebruik sinds een tijdje de smart proteïn als ontbijt.
Echt ideaal, heb veeeeel minder last van spierpijn na het trainen.
Merk het goed als ik bijv twee dagen voor gewoon een boterham kies smorgens....niet doen dus.
Denk ook wel dat mijn eten te weinig eiwitrijk is waardoor ik sneller spierpijn heb.
Merk wel dat ik veel geregelder moet plassen sinds ik de proteïn shake gebruik.
Is dat normaal? Ik kan even niet de link leggen waardoor dit zo zou zijn?

Voor na het trainen heb ik de cocktail besteld.
Helaas is de smaak echt onwijs vies en moet ik het met tegenzin naar binnen werken.
Maar voor dat ik een ander smaakje bestel (hoewel ik t zonde vind van de andere pot) had ik even een vraag....
Hebben jullie nog tips en of voors en tegens waarom je voor de cocktail of juist de magnificent zou kiezen?

Doe 2-3 x in de week aan bootcamp en nog 1x in de week krachttraining, daarnaast nog m'n paard rijden.
Mijn doel; gespierder raken en nog wat aan vet/ kg kwijt raken. Als er zo'n 3 kg af zou zijn zit ik wel ideaal dus er hoeft niet enorm veel af.
Al zou ik een maand geen snoep koek chips ijs eten dan is het er al af zeg maar.

Ik denk dat ik ook eerst wat meer aan spier opbouw moet doen voordat je het wat droger/strakker zou kunnen krijgen.

Gebruiken jullie ook een shake/supplement alvoor het sporten?
Zit te dubben om assault te bestellen als pre workout.

Sorry voor het lange verhaal, probeer me steeds meer erin te verdiepen maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer met recht omdat het aanbod zo groot is.

Tips/ ideeën voor verbetering zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:48

Horse_xx schreef:
Die smaakjes in de pindapasta proef je bijna niet. Die met caramel en die met witte chocolade en rozijnen. Zonde dus..

Ik vind dat die witte choco variant wel duidelijk een smaakje heeft. Caramel niet erg aanwezig nee.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:56

Ik ken die assault niet, heb je de ingredienten/samenstellingen?

Veel kant en klare pre workouts zijn te licht samengesteld (van alles vrij weinig behalve cafeine, waar ik erg misselijk van werd). Je zou ook zelf de ingredienten kunnen mengen. Er staan wel wat recepten online met aanbevolen concentraties. Ik geloof niet in alle beloften op verpakkingen, die beloven vanalles. Heb zelf eea nagezocht om te bepalen van welke stof de werking bewezen lijkt te zijn. Ik heb alleen citrulline gekozen (helaas superranzig).

Ik neem eigenlijk alleen whey perfection voor (en na) een workout.
Magnificent en die cocktail heb ik noot geprobeerd eigenlijk. Het is wel aa te raden eiwitten bij te nemen, voor spieropbouw heb je echt wel wat nodig! (Zeg 1.5-2gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Dus goed dat je daarnaar zoekt.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:44

@f_Orumster en Jezzie, nee het hoeft inderdaad ook niet, maar ik ken vrouwen die het wel hadden en dachten dat ze ineens waren aangekomen.. Je weet hoe vrouwen zijn :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:52

Gewoon een keer gaan depleten en laden, dan schrik je ook niet meer als je ineens 3 kg zwaarder bent door al het vocht :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:55

Hmmmm thnx voor de info FS

*net een hele reply getypt, maar alles weg :+ *

Klinkt interessant om een keer uit te proberen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:47

marrianne schreef:
@ knakker ik ben benieuwd! ik gebruik al tijden de pindakaas van e B&F. hoe zijn de voedingswaarde van deze?

Ik zit ook te twijfelen om een lading smartbars aan te schaffen om voor het sporten te nemen.

oei, als ik de andere berichten lees gaat de pindakaas met caramel tegenvallen ..
Ik gebruik de smartbars juist na de krachttraining en voor het herstel van de spieren, en die met de choco-smaak is natuurlijk heerlijk, verantwoord lekker zeg maar :) :9

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:49

Ik heb ze nog nooit geproefd, ik eet gewoon een banaan en drink een eiwitshake...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:05

Als iemand hier interesse heeft in een doos Smart Bars in de smaak white chocolate.. Be my guest. Wil ze liever niet opsturen omdat het dan wel een duur grapje is, maar ik woon in Utrecht, kan best naar een ander centraal punt in Nederland komen. Zijn er 2 uit een doos van 10 stuks, in ruil voor een pakje peuken mag je ze hebben :)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:58

@F_orumster;
Thanks voor je bericht!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:21

F_Orumster schreef:
Ik heb ze nog nooit geproefd, ik eet gewoon een banaan en drink een eiwitshake...

ze zijn verrukkelijk, gewoon heel verantwoord een soort van mars eten :9 :9

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:21

Ik gebruik sinds kort ook het protein breakfast. Scheelt mij veel tijd met het maken van havermout pap of kwark.

Ideaal ik ben lang verzadigd.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:22

Emmaa_ schreef:
Als iemand hier interesse heeft in een doos Smart Bars in de smaak white chocolate.. Be my guest. Wil ze liever niet opsturen omdat het dan wel een duur grapje is, maar ik woon in Utrecht, kan best naar een ander centraal punt in Nederland komen. Zijn er 2 uit een doos van 10 stuks, in ruil voor een pakje peuken mag je ze hebben :)

ik wil ze best van je overnemen, maar inderdaad, verzendkosten zijn al 6,95 EURO, terwijl een volle doos nog geen tientje kost :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:28

Vinden jullie de smart bars écht te vergelijken met een mars of andere chocoladereep? Wauw :o Ik kan dat er echt niet in terugvinden, hoe goed ik ook m'n best heb gedaan.

Als ik een eiwitreep moet kiezen die ik wel écht lekker vind, ga ik voor de repen van XXL Nutrition. De Delicious Protein Bars. Alle smaken zijn super en dat is écht te vergelijken met een Mars, Snicker of Milka Oreo reepje.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:43

Ik vind die eiwit repen niet te snarsen :+ Eiwitshake vind ik alleen lekker in vanille of 'neutraal'. Ik doe er toch een banaan doorheen en nog een paar flinke klodders magere kwark. Zo heb ik meteen m'n ontbijt binnen als ik 's morgens voor m'n werk ga sporten. Doe dan de ene helft 1 uur voor het sporten en de andere helft neem ik 1 uur na het sporten.

Ik wist helemaal niet dat je met extra eiwit minder spierpijn hebt? Welicht dat ik daarom minder spierpijn heb, of laat ik het zeggen, geen hinderlijke spierpijn, maar fijne ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:46

Die protein breakfast klinkt ook wel handig als ontbijt. Aleen begrijp ik niet zo goed de koolhydraten? Op zich zit er weinig KH uit suikers, maar vezels zitten er ook niet zo veel in?