Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 11:01

Ik blijf voor je duimen meis! Hoop zo voor je dat het gelukt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:10

Ik duim mee!!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:16

Thanks! Heb er zelf een hard hoofd in hoor...Maar na 3 jaar iedere maand toch weer ongesteld durf je ook nergens meer op te hopen :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:40

Ik duim voor je :j

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:30

Spannend Lennox! Heb je al getest?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:45

Helaas...gisterenochtend is de menstruatie begonnen. Ik dacht het al maar als de dagen dan doortikken krijg je toch stilletjes weer een klein beetje hoop. Nu weer twee maanden wachten. Mijn man heeft twee weken terug griep gehad dus dan moeten we weer 70 dagen wachten vanwege het semen. Dat is wel echt balen..

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 19:56

|( nee! Wat rot voor jullie... :(:) met goede moet naar de volgende poging dan maar! Sterkte :* pb staat altijd open

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:34

Sterkte!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:15

Wat naar Lennox. Ik weet helemaal hoe je je voelt. Ik hoop dat het over 2 maanden wel raak ik.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:22

Bedankt! Helaas kunnen we niet alles onder controle hebben...Het is natuurlijk wel even balen maar ik doe mijn best om er maar niet te lang bij stil te blijven staan.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 09:04

Hey lieve meiden, hoe is het hier met iedereen?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:05

hier nog steeds niets. We zouden rond deze tijd naar de huisarts gaan maar ik zit nu onverwachts zonder inkomen. Vanaf september wel weer. Mocht het nu alsnog lukken zijn we natuurlijk blij, maar we gaan het nu niet opzoeken dmv artsbezoek. Ik wordt er wel moedeloos van hoor. 2 vrouwen om me heen die zwanger zijn geworden terwijl het niet de bedoeling was. 4 anderen gepland en binnen 3 rondes. Waarom hier dan niet?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 13:13

:(:) wat onwijs frustrerend is dat he? En het is niet dat je het een ander niet gunt, maar jezelf gewoon net ietsje meer :j

Onze tijd komt ook nog wel Danielle, echt waar! :* hele dikke knuf! Wat onwijs balen trouwens dat je je baan bent kwijt geraakt.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:29

Dat zijn inderdaad van die stemmetjes die ook regelmatig door mijn hoofd schieten. Waarom niet? De een na de ander wordt zwanger. Vriendinnen die later dan wij begonnen zijn met überhaupt een poging doen hebben inmiddels al kinderen, waarvan een aantal zelfs al kan lopen. De ene na de andere collega komt met de mededeling van een zwangerschap en hier inderdaad helemaal niks...En echt ik gun het iedereen van harte, ben ook oprecht blij voor iedereen maar steeds komt toch ook dat stemmetje naar boven die dan gruwelijk baalt dat het hier niet lukt.

Hier dus ook nog geen ontwikkelingen, 13 april weer naar het ziekenhuis voor een gesprek met de gynaecoloog maar de rest ligt nu even stil.

Als ik je een advies mag geven, stap wel vast naar de huisarts. Semenonderzoek is zo gedaan en ook een bloedtest bij jezelf kan al best wat beeld geven. Als er een doorverwijzing naar de gynaecoloog komt moeten er eerst de nodige onderzoeken gedaan worden voordat het je kunt starten met behandelingen.
Wij zijn vorig jaar in februari naar de huisarts gegaan en pas in augustus/ september begonnen met behandelingen. Ik zou me dus door het onverwacht zonder inkomen te zitten niet tegen laten houden. Als je wacht tot september kan het maar zo zijn dat je pas in 2016 echt iets kunt gaan doen als blijkt dat er wat aan de hand is bij een van beide of bij beide. En voor wat betreft het eigen risico van de zorgverzekeraar of je in september start of nu dat maakt geen verschil. Ik kreeg de rekening over vorig jaar pas in januari van mijn zorgverzekeraar.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:14

Hoe was het in het ziekenhuis maandag Lennox? Is er wat uitgekomen?

Hier zijn we zachtjes aan weer aan het klussen, maar ben niet meer druk met testjes en dat soort dingen. We laten het even op zn beloop. na de zomer gaan we weer een afspraak in het ziekenhuis maken om vervolgstappen te gaan ondernemen.

Hoe is het hier verder met andere dames? Al nieuws te melden?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:45

Hier nu 14 weken :)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 15:08

Ow meis, wat super fijn! Gaat het goed? Voel je je goed?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:24

Daar ben ik ook naar quera!
En spannend Spullen, ook weer aan het klussen!

Wij hebben maandag een doorverwijzing gekregen richting het VU MC. Eens kijken wat de mogelijkheden/ onmogelijkheden zijn. Tot we daar naartoe kunnen (wachttijd) gaan we nog wel door met IUI maar duidelijk is wel dat IUI niet echt de juiste behandelmethode voor ons is. Dan blijft IVF en ICSI over en daar wilde ik eigenlijk niet aan. Ten eerste niet vanwege mijn eigen gezondheid, ik heb twee keer een trombosebeen gehad en die overload aan hormonen en trombose werken niet echt goed. En ten tweede vond ik dat traject eigenlijk te ver gaan. Over dat tweede kan ik zeggen dat ik mijn grenzen denk ik wel aan het verleggen ben. We zijn nu al zo ver met van alles dat ik bang ben dat ik het mezelf ga verwijten dat ik er niet alles aan gedaan heb. De gyn vertelde namelijk dat ze in geval van tromboseverleden ook nog wel eens bloedverdunners voorschrijven om het risico te voorkomen. Dat biedt dan weer een mogelijkheid. We gaan dus wel het gesprek aan en kijken dan weer verder....

Stiekem hoop ik dat ik gewoon volgende maand zwanger wordt van de volgende IUI poging ;). Dan hoeft al die rompslomp niet :).

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 16:50

Ow lieve Lennox, ik ga zo hard voor je duimen dat het lukt :)

Dat van die grenzen verleggen snap ik heel goed hoor, ik denk dat stiekem iedereen dat wel heeft. Maar eerst maar hopen dat deze IUI gewoon gaat pakken... ;) Aan mijn geduim zal het niet liggen :*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:56

Super hard aan het duimen hier!!

Ik was begonnen met de primolut maar werdt niet ongesteld. Moest toen een zwangerschapstest doen in het zh en deze bleek positief. Grote shock natuurlijk.

Ik voel me opzich prima. Wat moe en misselijk zo nu en dan. 11 tm14 weken was is wat meer misselijk en vooral in het begin erg moe.

Ik hoop ook voor jullie op een plakkertje

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 06:50

Hoe is het hier?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:15

edit verkeerde topic

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 03:14

Lennox, hoe is t met je?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:24

Hoe is het bij jou?

Ik heb 11 juni de eerste afspraak in het VU Medisch Centrum. Ondertussen nu weer aan de clomid voor een IUI-poging. Zou zo fijn zijn als die gaat slagen...

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 07:52

Ik ga voor je duimen Lennox +:)+ dat het deze keer raak is en dat je niet naar het VU hoeft. :(:)

Hier gaat het goed hoor, z'n gangetje.