Nu ga ik weer verder wachten op mijn pakketje.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Raponsje schreef:Caelum: 30 day shred hoort pijn te doen.
Het is een combinatie van cardio met kracht training waardoor de hartslag hoog blijft.
Hierdoor verbrand je ook tijdens de krachttraining meer calorieen en zul je sneller resultaat behalen.
Met de 30 day shred kun je het lichaam echt heel veel verbeteren mits je het programma elke dag doet en niet vals speelt door pauze te nemen tussendoor.
Ik raad je aan om na de shred eventjes een wandelingetje te maken als langere cooling down.
Caelum schreef:Raponsje schreef:Caelum: 30 day shred hoort pijn te doen.
Het is een combinatie van cardio met kracht training waardoor de hartslag hoog blijft.
Hierdoor verbrand je ook tijdens de krachttraining meer calorieen en zul je sneller resultaat behalen.
Met de 30 day shred kun je het lichaam echt heel veel verbeteren mits je het programma elke dag doet en niet vals speelt door pauze te nemen tussendoor.
Ik raad je aan om na de shred eventjes een wandelingetje te maken als langere cooling down.
Bedankt voor de tip, ga morgen nog die oefening even goed proberen te doen, het voelt echt niet als 'gewone pijn' naar mijn idee. Ikhoud mijn knie niet in de juiste hoek volensmij
_Tara_ schreef:Caelum schreef:
Bedankt voor de tip, ga morgen nog die oefening even goed proberen te doen, het voelt echt niet als 'gewone pijn' naar mijn idee. Ikhoud mijn knie niet in de juiste hoek volensmij
Bij die oefening moet je goed je billen naar achteren bewegen. Alsof je op een stoel gaat zitten.

Raponsje schreef:_Femkeeex schreef:Dat ik niet gelijk bv 15 sit ups ga doen, maar eerst 7 en een paar uurtjes later 6
Dat bedoel ik niet.
Je mag tussen setjes door niet meer dan 20 seconden rust nemen.
Anders heeft het helemaal geen nut.
Wat ik bedoel is:
Doe 3 setjes van 12 met 20 seconden rust tussendoor in plaats van 1 setje van 36.
Bij die laatste maak je je spieren snel stuk.
Raponsje schreef:_Femkeeex schreef:Dat ik niet gelijk bv 15 sit ups ga doen, maar eerst 7 en een paar uurtjes later 6
Dat bedoel ik niet.
Wat ik bedoel is:
Doe 3 setjes van 12 met 20 seconden rust tussendoor in plaats van 1 setje van 36.
Citaat:Ik snap het niet helemaal. Is het de bedoeling deze oefeningen 10 keer op een dag te doen?

_Femkeeex schreef:En die 30 day Shred, heb je ook ergens een schema?
Wilke93 schreef:@raponsje Zijn squats nou eigenlijk slecht voor je knieen, als je al slechte knieen hebt? (Ik ga sowieso niet meer dan 50 squats doen.)
Destijds moest ik van de huisarts opletten met te veel kracht zetten. (tegen de wind in fietsen, te veel traplopen, met gebogen been veel kracht zetten). En van de fysio moest ik juist die spieren rondom de knie trainen. Wat ik ook wel weer snap. Vind het best lastig daar tussenin te gaan zitten en het in te schatten.
liefsmarleen schreef:Hahah dag 1 ging bij mij ookwel, alleen bij die situps kom ik niet omhoog hahah alleen als ik m'n voeten ergens onder zet
Citaat:Dat bedoel ik niet.
Wat ik bedoel is:
) Raponsje schreef:Wilke93 schreef:@raponsje Zijn squats nou eigenlijk slecht voor je knieen, als je al slechte knieen hebt? (Ik ga sowieso niet meer dan 50 squats doen.)
Destijds moest ik van de huisarts opletten met te veel kracht zetten. (tegen de wind in fietsen, te veel traplopen, met gebogen been veel kracht zetten). En van de fysio moest ik juist die spieren rondom de knie trainen. Wat ik ook wel weer snap. Vind het best lastig daar tussenin te gaan zitten en het in te schatten.
Ja.
Squats en lunges zijn niet goed voor iemand met knie problemen.
Je kunt beter wandelen of bewegen op de cross trainer met slechte knieen.