Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoleinvdB

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:51

Ik slik de pil ook door en zo'n 3-4 keer per jaar heb ik een stopweek omdat ik dan meestal doorbraakbloedingen krijg. Maar als ik nu een stopweek heb, dan heb ik het wel (zoals het ook was voor de pil doorslikken) zo'n 10 dagen maar wel veel minder pijnlijk en hevig als daarvoor.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:32

Ja toch wel minder? Je zou denken juist erger omdat je het zeg maar 'opspaart'. Ga het denk ik gewoon proberen en wanneer ik een doorbraakbloeding krijg een stopweek inlassen.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:53

xNathaliee schreef:
Ja toch wel minder? Je zou denken juist erger omdat je het zeg maar 'opspaart'. Ga het denk ik gewoon proberen en wanneer ik een doorbraakbloeding krijg een stopweek inlassen.

Je 'spaart' niks op want je cyclus wordt plat gelegd dus er wordt geen slijmvlies opgebouwd. De menstruatie die je dan krijgt in een stopweek is dan ook maar minimaal slijmvlies en wat meer 'echt bloed' en dus minder hevig. Je hebt dan ook vaak niet meer van die dikke klonten bloed. :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:11

Oh ik dacht dat je nog wel slijmvlies opbouwt en dat je dan doorbraakbloedingen krijgt (1 of 2x per jaar) om het af te voeren.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:31

Heuuuuuuy, ik ben ook weer aan de beurt sinds vanmorgen :r

al was ik wel opgelucht deze keer dat ze doorkwamen, was bang voor een zwangerschap :=

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:03

Je spaart inderdaad helemaal niks op, wat niet opbouwt zit er niet. En bouwt er te veel op resulteert dat in een doorbraakbloeding. Hoe het medisch gezien zit weet ik niet, maar met mijn logisch verstand zou ik dan inderdaad zeggen, op moment dat je een spotbloeding hebt, neem dan ook je stopweek. Je lichaam moet het dan schijnbaar kwijt, dus "slik het dan maar even".

Echter zijn doorbraakbloedingen helemaal geen gegeven feit hoor. Ik ben 7 jaar niet ongesteld geweest... :=

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:20

Haha nou ik weet nog niet wanneer ik aan de beurt ben. Ben sinds 3 weken gestopt met de pil want wil een mirena en mijn pil was op. Dus nu afwachten wanneer 't feestje weer begint. Maar heb eigenlijk nooit stemmingswisselingen of hele erge krampen gelukkig, dus hopelijk straks met die mirena ook niet.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:49

*Klaagmodus aan*

Prutzooi ben nou nog niet ongesteld heb nu last van een dat lichaam overvol van hormonen is >;) ... Nee ben niet zwanger heb al getest! Ik word zo langzamerhand een beetje gek van de pijnlijke borsten/onderrug en de krampen en maagzuur en de vermoeidheid -O- ja pms is geen grapje :n zeker niet als het bijna 2 weken duurt...

*klaagmodus uit*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:57

xNathaliee schreef:
Is er iemand die de pil doorslikt?

Al jaren, no problemo. Heerlijk. Alleen als ik een dag de pil vergeet te nemen, dan is er kans op een doorbraakbloeding, anders niet. Ik doe het echt al jaren zo, heerlijk niet meer ongesteld zijn.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:19

Oh fijn! Als je hem een keer vergeet en je krijgt een doorbraakbloeding slik je dan door of las je dan een stopweek in?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:53

ik ga niet aan de pil ofzo.. maar aan de andere kant klinkt het wel fijn.. gewoon doorslikken.

vriendin heeft met een spiraaltje ook nergens meer last van.

aan de andere kant weet je wel dat je redelijk gezond bent als je elk maand o word.

volgend weekend weer bleeh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:55

Ik dub over prikpil , volgende week kan het weer losbarsten heb normaal week a 2 weken darmproblemen dus diaree en buikpijn dus het is weer feest dan..

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:21

Vandaag was ik echt niet te pruimen. Alles kwam verkeerd aan. Flink wat mensen afgebekt op stal , en in de omgeving haha. :o
Kwam thuis en vertelde het aan mams:Je wordt vast ongesteld, zei ze. Ik ; nee duurt nog anderhalve week.

Toch had mams gelijk, nog geen half uur later begon het leed. :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:25

xNathaliee schreef:
Oh fijn! Als je hem een keer vergeet en je krijgt een doorbraakbloeding slik je dan door of las je dan een stopweek in?

Ik stop als ik een doorbraakbloeding krijg :j maar ik kon ook echt max 2 strippen nemen, want ik had dan al aan het eind van strip 2 er al last van -O-

Ik ben nu net van de pil af (heb na de stopweek de pil nu niet meer genomen) dus t is 1 grote verrassing wanneer ik ongesteld ga worden :+ dat zint mij niet :Y)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:20

Het is weer zo ver _-:(
dacht ik dat het niet zo erg was is dat blijkbaar wel zo -:(- bleh

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:05

Mag ik alsjeblieft dat ding eruit rukken? :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:01

Ik moet zo lachen om jullie verhalen :). Ik heb 5 jaar en spiraal gehad, waarbij ik niet ongesteld werd. Deze is er in december uitgehaald,ik ben direct met de pil begonnen en ben nog niet gestopt. Doe ik wel zodra ik een doorbraakbloeding krijg,en doe is er nog niet geweest.

Waarom zou je jezelf iedere maand kwellen? De hel!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:04

xNathaliee schreef:
Oh ik bedoelde juist niet een keer doorslikken maar gewoon voor altijd. Ik loop namelijk bij een fysio vanwege klachten die tijdens mijn menstruatie het hevigst zijn. Nu na 8 maanden gaf mijn fysio als optie om dan maar niet meer ongesteld te worden (en dus de pil te blijven doorslikken) vandaar dat ik benieuwd ben of er mensen zijn de dit ook doen.

Ik dus. Mijn cliënten op mijn werk slikken ook allemaal door. Afentoe voel ik me ongesteld (pijnlijke borsten, opgeblazen buik), maar dat is hooguit een dag of 2. Heerlijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:04

Utixo schreef:
Ik moet zo lachen om jullie verhalen :). Ik heb 5 jaar en spiraal gehad, waarbij ik niet ongesteld werd. Deze is er in december uitgehaald,ik ben direct met de pil begonnen en ben nog niet gestopt. Doe ik wel zodra ik een doorbraakbloeding krijg,en doe is er nog niet geweest.

Waarom zou je jezelf iedere maand kwellen? De hel!

Ik kreeg na twee maanden al een doorbraakbloeding...dus langer dan twee maanden kan ik niet slikken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:28

Ik ook, ik kan echt max 2 pil strippen doorslikken maar vaak redde ik dat ook net niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:56

Ik heb in de zomervakantie voor het eerst doorgeslikt, wilde drie maanden doen, heb uiteindelijk 2 maanden en een week gedaan. Daarna kreeg ik doorbraakbloeding. Wel super weinig, gelukkig. Toch besloten na een week te stoppen, anders zou mijn begindag en einddag anders zijn, en die zijn nu net zo fijn haha. Heb nu nog wel een week liggen...als reserve bewaren of die eerst op slikken? Ik heb in het jaar dat ik de pil slik nog nooit een reserve nodig gehad...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:58

Reserve is altijd wel handig :) mocht je aan de dunne zijn kun je zo een reserve pil nemen zonder dat je dagen in de war raken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:18

Ja dat klopt. Ik bewaar hem wel. Anders zit ik ook weer zo krom met de strippen haha.

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:52

Bijna over :)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:40

Hallo ik wil mij hier ook graag melden. :)

Ik ben al heel wat jaren aan de pil maar het laatste jaar merk ik dat het bloeden steeds minder word.
Zo was het voorheen maandag begon het dinsdag en woensdag bloedde ik hevig en donderdag al minder en vrijdag was het over. En zaterdag weer beginnen met de pil slikken.

Nu is het het laatste jaar anders. Ik bloed echt meer als de helft minder op dinsdag en woensdag. Zijn er hier mensen die deze ervaring ook hebben? Dat het bloedden minder word?