Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firebug

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:32

Ja, ben er echt heel blij mee. Ook hele aardige mensen en lekker in de buurt: als ik vragen had kon ik altijd langskomen!

Vanmorgen een iets groter rondje gemaakt, 4 km. Heb het 2 keer zo snel gedaan als met mijn oude skates := en waar ik met die echt helemaal kapot was had ik nu het idee dat ik nog wel zo'n rondje kon. Wil het alleen een beetje opbouwen, dus ik ben maar gestopt. Maar ik herken je gevoel Tasserd! Ik wil nu alweer gaan :')

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:34

Leuk een skeeler topic ! Ik meld mij ook even. Vorig jaar begonnen met skeeleren toen zelf wat aangeprutst. Dit seizoen ben ik bij een skeelerclub wekelijks trainingen gaan volgen. Best pittig anderhalf uur trainen maar wel heel leuk en al veel geleerd en supergoed voor de conditie die was voorheen heel slecht maar wordt nu al echt beter. Naast de training skeeler ik in het weekend ook een rondje ongeveer zo'n 15 km.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:51

Zo, die training was pittig, pff, hallo verzuring in de benen :')

Fijn dat het zo lekker gaat Nadja!

Welkom andafries! Ik zie dat je aardig in de buurt woont, maar volgensmij trainen we wel bij een andere vereniging, je komt me namelijk niet bekend voor. Leuk is dat hè, dat je na een paar weken al verschil merkt? Ik heb het ook, zowel in conditie als in spieren, zo fijn. :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:47

ik ben ook weer terug:) naar me val niet meer geskate

ga zo na bijna 2 maanden is proberen of ik nog en rondje kan

ik heb me ook aangemeld voor de endomondo bij jullie ben benieuwd :)

zal niet hoog eindige want ik fiets met en andere app en doe hardlopen ook met andere app

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:56

Ik heb hier al een hele tijd niet meer gereageerd door drukte op school (en nog steeds).
Ondertussen is iedereen lekker aan het skeeleren geweest zo te lezen en te zien om endomondo :)

Gisteravond voor het eerst in een paar weken weer een rondje geskeelerd, was wel even weer fijn.

Leuk dat je weer meedoet monique1983!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:59

dankje maaiike94 ben nog wel herstelende van me knie blessure helaas maar rondje 20 kilometer zou moeten lukken weer ;)

en is super weer dus lekker in de korte broek

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:36

Zo, ik heb net ook weer een rondje gedaan, was flink warm :+
Sta nu wel weer bovenaan de challenge haha :D

Ik heb het idee dat mijn enkels erg naar binnen staan met skeeleren en niet recht boven op mijn frame. Hebben meer mensen dit? En nog belangrijker, hoe los ik dit op?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:42

Welkom terug Monique en Maaike!

Hmm, Suuszels, dat kan komen door de stand van je frame onder je schoen. De meeste frames kun je een aantal mm naar binnen en buiten verstellen, als ze niet juist onder je schoen staan kan het effect zijn dat je er niet mooi recht boven staat. Is vaak een kwestie van steeds weer bijstellen tot ze wel goed aanvoelen.

Ik wil straks ook nog een rondje doen als mijn spieren het toelaten, maar ik wacht wel tot vanavond, het is me nu te warm. :P

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:48

Jullie gaan veel te hard haha. Ik ben weer gezakt naar 3e :+

Leuk Monique dat je weer doet!

En ik heb geen idee Suuszels. Ik heb zelf hoge, dus daar zal ook wel verschil in zitten.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:57

Tasserd, ja Dokkum ligt aardig in de buurt. Ik zit bij de skeelervereniging van Surhuisterveen. Ik wilde eigenlijk naar skeelervereniging Ids maar die trainen op avonden dat ik lesgeef. Jammer want dat was wel dichterbij geweest.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:06

Ah, dat is wel jammer ja! Ik train inderdaad bij Ids. :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:51

@Suuszles: Dat heb ik dus ook! Vooral rechts. Denk dat het meer aan mijn scheve ik ligt dan aan mijn skeelers :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:51

Meer mensen die pijn in de onderrug krijgen tijdens het skaten? Na ongeveer 5km komt er bij mij een zeurende pijn opspelen. Kan het aan mijn houding liggen?

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:53

Dat is heel goed mogelijk dat het aan je houding ligt. Toen ik net weer begon met skeeleren had ik dat ook. Inmiddels is mijn houding stukken beter en heb ik nauwelijks nog last.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:55

Maaiike94 schreef:
Dat is heel goed mogelijk dat het aan je houding ligt. Toen ik net weer begon met skeeleren had ik dat ook. Inmiddels is mijn houding stukken beter en heb ik nauwelijks nog last.

En heb je daarvoor lessen genomen? Ik heb vroeger vaak kampen gedaan maar dat is al bijna 10 jaar geleden dus ik weet er niks meer van.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:49

Pijn in de onderrug heb ik ook. Volgens mijn trainer komt dat omdat ik de rug te recht houd moet meer met een soort kattenrug skeeleren. En onmiddelijk stoppen met paardrijden haha (dat doe ik echt niet ), meiden die paardrijden houden de rug te recht volgens hem. Maar het werkt wel bij mij als ik mijn rug begin te voelen maak ik de rug meer krom en dan heb ik er inderdaad minder last van.
Ik stond ook niet helemaal recht op de skeelers. Bij mij is het frame ook wat anders onder de schoen gezet. En daardoor sta ik nu ook beter op de skeelers.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:49

Nee, geen lessen gehad. Wel vroeger een paar jaar op skeelerles gezeten, vandaar dat ik het gevoel voor een goede houding wel snel weer terug had. Verder staan er ook goede filmpjes op youtube ;)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:46

Ooh ik dacht dat ik de enige was met pijn in mijn onderrug. Van de week ging het wel goed. Maar nu weet ik dus waarom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:48

Ik heb er geen last van ,ik sta normaal wel vrij scheef erop zoals hierboven beschreven..

Geen mail van Bauer , ik weet me geen raad met die wielen := . Dan eens zien of de sportwinkel me helpen kan

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:14

andafries schreef:
Pijn in de onderrug heb ik ook. Volgens mijn trainer komt dat omdat ik de rug te recht houd moet meer met een soort kattenrug skeeleren. En onmiddelijk stoppen met paardrijden haha (dat doe ik echt niet ), meiden die paardrijden houden de rug te recht volgens hem. Maar het werkt wel bij mij als ik mijn rug begin te voelen maak ik de rug meer krom en dan heb ik er inderdaad minder last van.
Ik stond ook niet helemaal recht op de skeelers. Bij mij is het frame ook wat anders onder de schoen gezet. En daardoor sta ik nu ook beter op de skeelers.

Je rug bol maken bedoel je? En dus naar voren leunen? :)

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:55

Ja bol maken maar niet voorover leunen dat is ook weer niet goed. Haha skeeleren is net zo lastig als paardrijden!

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:03

Ik heb ook eens gekeken, maar in Drachten hebben we alleen de skeelerbaan in het Fennepark, maar er is geen vereniging. Jammer, anders had ik er wel even naar gekeken.

De site van ids vond ik trouwens maar vreemd en erg onduidelijk...

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:28

Zo. O:)

Hmm, balen Chantalla!
Ik ben naar de open dag van Ids geweest om de sfeer te proeven, en dat beviel zo goed dat ik er ben blijven hangen. :j

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 07:52

Haha jij gaat goed!

Het lijkt me best leuk, maar om er eerst voor te moeten reizen wil ik eigenlijk niet. Dan kan ik zelf mijn blokje wel maken hier thuis.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:22

Net 11,89 km geskated :D Ging best goed tot ik op het einde teenkramp kreeg... in beide voeten -O- En je kan niet snel even je skeelers uitdoen midden op de weg dus dan maar doorbijten en zoveel mogelijk naar voren leunen... Dat was even afzien zeg! Pijn in onderrug was al veel minder, bedankt voor de tip :)

Ik gebruik Runtastic om de afstand te meten maar zag dat hij er wel erg naast zat deze keer :( Andere app die beter je route vastlegd?