Lieve mensen, mag ik me melden? Ik begin wanhopig te worden! Ik ben 22 jaar en rook sinds m'n 14/15e ongeveer. En dan ook goed veel. Al verschillende pogingen gedaan, paar maanden geleden twee weken gestopt met behulp van het befaamde boek maar uiteindelijk toch gezwicht. Twee weken geleden was het me welgeteld een halve dag gelukt, maar ik was vervolgens ZO chagrijnig op werk dat ik maar weer begonnen ben.
Het aller- allerergste is dat ik rookrimpels begin te zien. Die van m'n neus-mond plooi zag ik al tijdje en begon het te 'accepteren' met de gedachte, ach over 5 jaar neem ik wel fillers (

). Alleen nu zie ik ze ook op mijn bovenlip (aan ëén kant). Deze zie je niet in ruststand maar wel als ik m'n lippen in sigaret/rietje-zuigstand heb staan of kauw. Dat kan écht niet, come on ik ben 22. Ik droom er 's nachts van, zo erg vind ik het. Dus goed, ik moet stoppen!!! Het stomme is dat ik het bijna niet meer durf/wil te proberen omdat het elke keer mislukt en ik er zoo chagrijnig van word en die lekkere momentjes niet wil missen. Maar het alternatief is natuurlijk erger! En dan hebben we het nog niets over het vele geld en de stank. Goed, wat ik geprobeerd heb:
- Het boek
- E-smoker (niks aan)
- Cold turkey
- Eerst minderen
- Alleen op feestjes
Ik heb gedacht aan kauwgom/pleister, maar ik vind dat best duur (oke, in verhouding niet) en tja, je blijft je nicotine verslaving voeden. Het beste lijkt mij dus cold turkey, maar dan wel op een moment waarbij ik de eerste twee dagen niemand hoef lastig te vallen met mijn vreselijke chagrijnigheid. Oh en ik ben heel bang voor aankomen, nog zoiets.
Ugh dit is een lange wanhopige post geworden, maar ik moest het even kwijt! Degenen die gestopt zijn; super goed! Iemand de gouden tip?