Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:00

Citaat:
Heb echt op het randje van een enorme valkuil gestaan en heb gewoon mazzel dat ik er niet ben in gevallen.

Jeuhhhhhh :D Goed gedaan , dat is geen mazzel , je hebt karakter getoond. *\o/*

Nu weet je dat je het kan.

Citaat:
Rook er nu max 10 per dag. Merk wel dat ik er de hele dag mee bezig ben. De halve dag ben ik aan het rekenen Hoeveel ik er al gerookt heb en nog mag roken.

Dat leek mij indertijd ook een goede stopmethode , ik liep ook de hele dag te rekenen ,
dan dacht ik ach....... 10 of 11 , wat maakt t uit , ik heb er nu echt ééntje nodig , rook ik er morgen
ééntje minder -wat niet lukte- begon vals te spelen :roll:
en uiteindelijk rookte ik weer volle bak , de enige manier om te stoppen = STOPPEN en dan
nicotine pleisters plakken of kauwgompjes eten.
Kom op , je kunt het.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:53

Goed gedaan hoor woofie ik denk ook niet dat je alleen mazzel gehad hebt. Het word uiteindelijk een stuk makkelijker om de verleiding te weerstaan. Althans voor mij ik kan niet zeggen dat ik nu nog weleens de neiging heb om te roken.

@Nicje87 ik hoop voor je dat het gaat werken en dat je daadwerkelijk kunt stoppen.
Ik heb die techniek ook weleens gebruikt maar bij mij was het te verleidelijk om toch nog 1tje extra te nemen want 1tje meer kan wel. Maar hoop echt dat dit voor jouw wel gaat werken. Succes.

poes

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:03

Hè mag ik me ook melden? :) geen super erge roker maar helaas wel erg verstokt aan mijn 1-4 sigaretten per dag (avondje uit werd het Veel meer, evengoed rookte ik op vakantie 5 dagen niet). Mijn vriend is er heel erg tegen dus bij hem rook ik nooit. Nu heb ik vorige week flinke griep gehad, ben nog niet helemaal beter, en ik vind het maar weer tijd :) ik ben nu precies 7 dagen gestopt. Ik hoop dat als ik 30 dagen haal, het ergste voorbij is!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:34

Ik ben ook weer een week gestopt vandaag! Ben er blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 01:05

Ik ben inmiddels 3 jaar en 2,5 maanden gestopt met roken. In het vorige stoppen met roken topic rookte ik nog en was ik flink jaloers op Kaatje die toen al iets van 11 maanden gestopt was.
Ik dacht toen nog dat het me nooit zou lukken, dat ik het vreselijk zou gaan missen en dat alles niets met aan zou zijn zonder sigaretten.
Nu vind ik rook echt vies, ik wil het liefst helemaal niet meer in ruimtes komen waar gerookt wordt en ik kan ook flink pissed worden wanneer ik ergens naar binnen of buiten moet en daar mensen voor de deur staan te paffen. Ten eerste omdat ik zelf ervoor gekozen heb om geen rook meer in te willen ademen, dus ook niet de rook van een ander... En ik heb nu een zoontje van ruim anderhalf jaar oud waarvan ik ook niet wil dat hij de rook van een ander in moet ademen.
Laatst bij de HAP, kom ik daar aan met een doodziek kindje, staat er bij de ingang groot aangegeven dat daar buiten niet gerookt mag worden, staan er toch even 6 personen te dampen waar ik met een ziek spugend bijna uitgedroogd kindje tussendoor moest wurmen om bij de deur te komen.
Ik mis er dus echt helemaal niks meer aan. Ik vind het niet meer gezellig en ook niet meer lekker ruiken. Ik ben er echt helemaal klaar mee. En daar ben ik zo blij mee! Nooit gedacht dat ik er een afkeer van zou kunnen krijgen. Het boek van Allan Car heeft me in het begin echt enorm geholpen.

Succes iedereen die nog door de vervelende periode heen moet en ik hoop dat degenen die al langer gestopt zijn maar er nog steeds moeite mee hebben ook de knop kunnen vinden om om te zetten.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 08:28

Hoe gaat het met jullie? nog steeds rookvrij hoop ik......

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:23

Ikke wel hoor en ik ben nog steeds heel blij dat ik er gewoon af ben. Heb natuurlijk wel wat lastige momentjes gehad, maar dat waren echt maar momenten. Ik kon het vrij makkelijk van me af zetten.

Ik heb op straat roken, dus voor een ingang of wandelend over straat, altijd verre van netjes gevonden. Vind het er gewoon altijd een beetje aso uit zien. Ik kan dus ook oprecht trots op mezelf zijn als ik me bedenk dat ik dat dus ook niet meer doe.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:54

Ik ook nog steeds (weer) haha. Eigenlijk al sinds 19 december met 2 keer een kleine terugval. Als ik me bedenk wat ik aan geld bespaard heb in die 3 maanden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:57

Het minderen ging goed. Ik heb anderhalve week max 10 sigaretjes gerookt. Was net 3 dagen bezig met max 8 waarvan ik zelfs 1 dag er maar 6 heb gerookt. Helaas is vrijdag mijn hond heel ziek geworden en zaterdag ochtend ingeslapen waarvan ik heel veel verdriet heb. Momenteel ben ik niet bezig met de aantal sigaretten. Dat komt straks wel weer...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:52

Ach meis toch, sterkte!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 23:16

Dat is inderdaad wel erg voor je. Sterkte!

Het is wel zo dat er eigenlijk altijd altijd wel wat is. Klinkt nu gemeen bedoel ik niet hoor maar eigenlijk is het nooit Het goede moment.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:53

Citaat:
Het is wel zo dat er eigenlijk altijd altijd wel wat is. Klinkt nu gemeen bedoel ik niet hoor maar eigenlijk is het nooit Het goede moment.

Dat klopt Poes , je hebt gelijk.

Hoe akelig en verdrietig de omstandigheden ook zijn ; die stinkstok zal er niets aan verhelpen of verbeteren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:37

Kaatje schreef:
Citaat:

Dat klopt Poes , je hebt gelijk.

Hoe akelig en verdrietig de omstandigheden ook zijn ; die stinkstok zal er niets aan verhelpen of verbeteren.

Arme jij, het is zo vreselijk om een dier te verliezen. Veel sterkte.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:35

Citaat:
Arme jij, het is zo vreselijk om een dier te verliezen. Veel sterkte.

Je hebt alweer gelijk , het is gruwelijk.

Vermoedelijk had je het tegen Nicje87.

Maar hoe gaat het met jouw stoppoging ?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:15

Bedankt voor jullie lieve berichten. Uiteraard begrijp ik dat het juiste moment er nooit is en dat er vaak wel een reden is. Ik moet alleen wel zeggen dat dit zo'n beetje een van de ergste dingen was wat mij had overkomen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:30

Citaat:
Ik moet alleen wel zeggen dat dit zo'n beetje een van de ergste dingen was wat mij had overkomen.

:(:)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:59

Nicje87 schreef:
Het minderen ging goed. Ik heb anderhalve week max 10 sigaretjes gerookt. Was net 3 dagen bezig met max 8 waarvan ik zelfs 1 dag er maar 6 heb gerookt. Helaas is vrijdag mijn hond heel ziek geworden en zaterdag ochtend ingeslapen waarvan ik heel veel verdriet heb. Momenteel ben ik niet bezig met de aantal sigaretten. Dat komt straks wel weer...

Voordat ik binnen kom vallen, wil ik je heel veel sterkte wensen! Zo iets is verschrikkelijk en kan mij heel goed voorstellen dat het nu nog lastiger is om te stoppen. Het geeft toch een soort 'troost' om die stomme stokjes te roken.
Of het nu over een week is of over een maand, je komt er wel! Sterkte!!

Hier ook iemand die graag wilt stoppen! Loop al een week met de gedachte rond en heb sindsdien ook geen pakje meer gekocht. Ben eerst flink geminderd en heb doelen voor mijzelf gesteld. Na deze sigaret mag ik 4uur niet roken bijv. Dat ging goed zolang ik maar wat afleiding had, een film of lekker tv kijken. Ik heb nu nog 8 stinkstokkies over en wil maandag helemaal stoppen. Heb alvast een aantal gezonde snacks in huis gehaald, appeltjes en ander fruit. Ook iets zoets om op te knagen zoals dropjes.

Waarom ik wil stoppen, het is zo duur en verschrikkelijk zonde van m'n geld. Zeker nu ik geen werk meer heb merk ik hoeveel geld ik eraan uitgeef. Ook op straat staat het niet heel netjes vind ik, kleding gaat stinken (ook omdat we binnen roken). Maar het voornaamste doel is toch wel geld en mijn conditie. Als ik nu een trap oploop ben ik al buiten adem, en dat ben ik zo zat. Ik wil een nieuwe start om het maar zo dramatisch te zeggen :')
Begin dit jaar ben ik gestopt met blikjes Bullit drinken, daar dronk ik er gemiddeld 6 per dag van. Dat bespaarde al veel geld maar op roken valt nog veel meer te besparen!

Wat mij een leuk idee leek, om na een aantal dagen of een week wat leuks te kopen voor mijzelf als traktatie. Hoeft niet duur te zijn maar ik denk dat een kleine beloning geen kwaad kan. Zijn er meer mensen die dit ook doen?

Erg motiverend om te lezen hoeveel van jullie al gestopt zijn! Ga zo door!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:08

Ik ben nu twee maanden en drie dagen rookvrij...
Wat mij in de beginperiode van mijn stoppen erg heeft geholpen waren lolly's voor overdag en voor 's avonds bij de tv dop pinda's en pistache nootjes...want ja, waar laat je je handen als je ze niet gebruikt om te roken....Ik wens jullie allemaal kracht en sterkte toe! Ikzelf heb 40!! jaar gerookt....ik ben "cold turkey" gestopt...maar lukt je dat niet, schaam je er dan niet voor om hulpmiddelen te gebruiken! Ga naar je huisarts en vraag om hulp en begeleiding.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:51

Ik heb mezelf bij 1 week rookvrij een tijdschrift cadeau gedaan, bij 2 weken make up, bij 3 weken 2 boeken en bij 4 weken een paar nieuwe hardloopschoenen!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:54

CCCCC schreef:
Ik heb mezelf bij 1 week rookvrij een tijdschrift cadeau gedaan, bij 2 weken make up, bij 3 weken 2 boeken en bij 4 weken een paar nieuwe hardloopschoenen!

Kijk dat is leuk! Heeft dat goed gewerkt voor jou?

Wat knap Woofie!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:36

Lieve mensen, mag ik me melden? Ik begin wanhopig te worden! Ik ben 22 jaar en rook sinds m'n 14/15e ongeveer. En dan ook goed veel. Al verschillende pogingen gedaan, paar maanden geleden twee weken gestopt met behulp van het befaamde boek maar uiteindelijk toch gezwicht. Twee weken geleden was het me welgeteld een halve dag gelukt, maar ik was vervolgens ZO chagrijnig op werk dat ik maar weer begonnen ben.
Het aller- allerergste is dat ik rookrimpels begin te zien. Die van m'n neus-mond plooi zag ik al tijdje en begon het te 'accepteren' met de gedachte, ach over 5 jaar neem ik wel fillers ( -O- ). Alleen nu zie ik ze ook op mijn bovenlip (aan ëén kant). Deze zie je niet in ruststand maar wel als ik m'n lippen in sigaret/rietje-zuigstand heb staan of kauw. Dat kan écht niet, come on ik ben 22. Ik droom er 's nachts van, zo erg vind ik het. Dus goed, ik moet stoppen!!! Het stomme is dat ik het bijna niet meer durf/wil te proberen omdat het elke keer mislukt en ik er zoo chagrijnig van word en die lekkere momentjes niet wil missen. Maar het alternatief is natuurlijk erger! En dan hebben we het nog niets over het vele geld en de stank. Goed, wat ik geprobeerd heb:
- Het boek
- E-smoker (niks aan)
- Cold turkey
- Eerst minderen
- Alleen op feestjes
Ik heb gedacht aan kauwgom/pleister, maar ik vind dat best duur (oke, in verhouding niet) en tja, je blijft je nicotine verslaving voeden. Het beste lijkt mij dus cold turkey, maar dan wel op een moment waarbij ik de eerste twee dagen niemand hoef lastig te vallen met mijn vreselijke chagrijnigheid. Oh en ik ben heel bang voor aankomen, nog zoiets.

Ugh dit is een lange wanhopige post geworden, maar ik moest het even kwijt! Degenen die gestopt zijn; super goed! Iemand de gouden tip? :D

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:59

cijsalover schreef:
Lieve mensen, mag ik me melden? Ik begin wanhopig te worden! Ik ben 22 jaar en rook sinds m'n 14/15e ongeveer. En dan ook goed veel. Al verschillende pogingen gedaan, paar maanden geleden twee weken gestopt met behulp van het befaamde boek maar uiteindelijk toch gezwicht. Twee weken geleden was het me welgeteld een halve dag gelukt, maar ik was vervolgens ZO chagrijnig op werk dat ik maar weer begonnen ben.
Het aller- allerergste is dat ik rookrimpels begin te zien. Die van m'n neus-mond plooi zag ik al tijdje en begon het te 'accepteren' met de gedachte, ach over 5 jaar neem ik wel fillers ( -O- ). Alleen nu zie ik ze ook op mijn bovenlip (aan ëén kant). Deze zie je niet in ruststand maar wel als ik m'n lippen in sigaret/rietje-zuigstand heb staan of kauw. Dat kan écht niet, come on ik ben 22. Ik droom er 's nachts van, zo erg vind ik het. Dus goed, ik moet stoppen!!! Het stomme is dat ik het bijna niet meer durf/wil te proberen omdat het elke keer mislukt en ik er zoo chagrijnig van word en die lekkere momentjes niet wil missen. Maar het alternatief is natuurlijk erger! En dan hebben we het nog niets over het vele geld en de stank. Goed, wat ik geprobeerd heb:
- Het boek
- E-smoker (niks aan)
- Cold turkey
- Eerst minderen
- Alleen op feestjes
Ik heb gedacht aan kauwgom/pleister, maar ik vind dat best duur (oke, in verhouding niet) en tja, je blijft je nicotine verslaving voeden. Het beste lijkt mij dus cold turkey, maar dan wel op een moment waarbij ik de eerste twee dagen niemand hoef lastig te vallen met mijn vreselijke chagrijnigheid. Oh en ik ben heel bang voor aankomen, nog zoiets.

Ugh dit is een lange wanhopige post geworden, maar ik moest het even kwijt! Degenen die gestopt zijn; super goed! Iemand de gouden tip? :D

Ga eens langs je huisarts! Hij kan je goed helpen met verschillende opties denk ik.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:17

Volgens mij moet je er zelf eerst voor de volle 100% van overtuigd zijn dat je wil stoppen, ben je dat niet dan is het veel moeilijker om een stoppoging vol te houden.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:22

Citaat:
Volgens mij moet je er zelf eerst voor de volle 100% van overtuigd zijn dat je wil stoppen, ben je dat niet dan is het veel moeilijker om een stoppoging vol te houden.

:j Absoluut.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:39

Inmiddels weer 4 a 5 maanden rookvrij. Eerdere poging is mislukt maar nu houd ik het wel vol. Ik heb langzaam afgebouwd en daarna ben ik gestopt. Bij mij is het alles of niks dus ik rook gewoon helemaal niet meer. Heerlijk fris gevoel geeft het en ik vind het nog steeds even gezellig om bij rokers te zitten. Enige verschil dat ik het zelf niet doe voor MIJN gezondheid !